Výrazně jinou podobu, nežli předešlá bronzovými vavříny ověnčená Rallye Český Krumlov, měla pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta Agrotec Rallye Hustopeče. Ta byla charakterizována vytrvalým vzestupem posádky vzhůru až na čtvrtou pozici, který ovšem razantně ukončil tvrdý náraz do stromu.
Pro Jaromíra Tarabuse byl letošní start v Hustopečích premiérový, neboť loni musel tuto soutěž vynechat kvůli svému zranění rukou. Posádka zaznamenala nevydařený vstup do soutěže, když ve speciální rychlostní zkoušce na brněnském výstavišti obsadila až osmnáctou příčku. S popisováním pátečních nepříjemností začíná pilot: "Páteční noční etapa nám nevyšla nic moc a spíše jsme se jí protrápili. Okruh na výstavišti se nám moc nelíbil a v tamějším brodu jsme málem zůstali, protože auto se tam chovalo jako kdyby jelo po ledě a dokonce nám tam zhasl motor. Také nám od začátku nefungoval odpojovač ruční brzdy, ale to nebyl hlavní problém." K dalším okolnostem kolem brněnské divácké speciálky se vrací i spolujezdec: "Naše auto nemělo vyhřívané přední sklo, takže to se nám po brodu na výstavišti zamlžilo a stále se to zhoršovalo, čili jsme až do cíle skoro nic neviděli. Při prvním průjezdu to po zhasnutí motoru vypadalo, že tam zůstaneme utopení. Nemyslím si, že to by takto postavený brod byl šťastný nápad. Objížděla se tam minimální rychlostí pneumatika a mělo tam problémy více posádek. Pořadatel by měl také počítat s tím, že pokud vytváří brod de fakto v bazénu, tak že může během dne několikrát intenzivně pršet a hladina se může násobně zvednout oproti původnímu předpokladu, což se stalo. To byl asi největší zápor etapy, plus ono přední sklo, které se nám i na dalších erzetách lehce mlžilo. Navíc hned na druhé RZ nám přestal fungovat ostřikovač, což nám na klidu a viditelnosti z vozu také nepřidalo." Další průběh nezvykle dlouhé závodní noci z pátku na sobotu se pro posádku vyvíjel lépe, ovšem stále ne podle jejích představ. Etapu ukončovala dvojice na solidní šesté pozici absolutního pořadí. Jaromír Tarabus: "Co se týče vlastní jízdy, nebylo to určitě nic moc, cítil jsem rezervy na brzdách i na horizontech, prostě jsme jeli hodně opatrně a nechtěli na mokru nikde sklouznout. Na z jedné RZ jsem měl pocit, že tak pomalu už jsem dlouho nejel." Daniel Trunkát "Během první etapy jsme se po nepovedeném úvodu prokousávali stále výše, ale primárně platí stále to, že na mokru jezdíme hůře než na suchu. To se ukázalo i v suché sobotní etapě, kdy se dařilo zajíždět kvalitnější časy než v pátek.""V sobotu jsem časy nijak nechtěl řešit, jet si svůj standart a nejít do žádného zbytečného rizika. I proto, jsem celý víkend bojoval virózou, a zejména v pátek večer jsem si připadal, že se nepotím v autě, ale v posteli. Nicméně průběžné výsledky se v sobotu začaly rychle měnit k našemu prospěchu, když Roman Odložilík a Jarek Orsák před námi vypadli kvůli jezdeckým chybám," konstatuje „Mira“. Před polednem se tak posádka propracovala na čtvrtou pozici a dvěma třetími časy v jednotlivých RZ se vrátila do tempa jako na předchozím podniku. Záhy však přišla v rychlém úseku v „zeleném tunelu“ velká havárie, po které byla rychlostní zkouška ukončena pro ostatní posádky ukončena a posádka převezena na vyšetření do nemocnice. Jaromír Tarabus: "Bohužel na RZ14 po jedné rychlé lesní pasáži přišla pravá ostřejší zatáčka, kterou jsem tak trochu „zasklili“, určitě tam nebyl úmysl vydělávat zde nějaké vteřiny. Do brzd už jsem šel pozdě a zahnout se nepodařilo, takže jsme šli levým bokem mimo trať, kde byl strom, o který jsme auto rozbili. Ten byl naštěstí spíše tenčí, takže se trochu ohnul a šli jsme na něj tak, že se o něj auto nezastavilo a skončilo až o kus dál. Takže rám auta náraz pobral a nám se nic závažnějšího nestalo." Dan Trunkát: "Naneštěstí v servisu po RZ13 se ukázalo, že nám začal unikat olej z vany, což se podařilo opravit pouze provizorně. Bylo tedy nutné neustále sledovat ukazatel stavu oleje a na následující RZ jsem v těžké rychlé lesní pasáži díky tomuto permanentnímu sledování bohužel nebyl tak správně koncentrován, jak jsem být měl. V úseku a po rychlé nepřehledné pasáži následovala po levé tři brzda do pravé pět. Mira ode mě tuto informaci pravděpodobně dostal později, než ji dostat měl, takže následnou havárii beru na sebe já." "Rádi bychom poděkovali zejména rychlé záchranné službě za velice příjemný přístup při našem transportu do nemocnice a také personálu nemocnice v Hustopečích, kde nám provedli nezbytná vyšetření, než jsme byli propuštěni domů," vzkazují jak jezdec, tak i navigátor a týmový manažer v jedné osobě, který současně shrnuje svůj dojem z nešťastně zakončené soutěže: "Velmi nás to mrzí, primárně mě, takže jsem rád, že jsme z toho vyvázli pouze s nějakými odřeninami a naraženinami. Koneckonců je to škoda i proto, že výsledkově to pro nás ve chvíli nehody rozhodně nebylo špatné. Bylo to tvrdě zaplacené školné."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.