Už tradičně se pozornost soutěžních posádek ze zlínského regionu zaměřuje na nejprestižnější český podnik Barum Czech Rally Zlín. Nejúspěšnějším českým pilotem loňského ročníku se stal Pavel Valoušek, který podtrhl úspěch vozů Peugeot 207 S 2000 čtvrtým místem v celkovém pořadí. Do perfektně vyladěného speciálu elitního týmu Kronos usedl před rokem a odvedl vynikající výkon.
V aktuální sezoně patří posádce Valoušek, Hrůza po čtyřech odjetých závodech Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky průběžné třetí místo v celkové klasifikaci. Pilot je s výsledky z úvodních podniků naprosto spokojen. "Úvod domácího šampionátu nám perfektně vyšel. Účastníme se také Středoevropské zónového mistrovství a zatím pokaždé jsme dosáhli na body," liboval si talentovaný jezdec. Přestože má nyní před sebou Valoušek ještě start na rallysprintu Kopná a posléze na Horácké rally, na Barum Czech Rally Zlín se už velmi těší. "Trať je v podstatě totožná s minulým rokem. Došlo jen ke kosmetickým úpravám. Například některé rychlostní zkoušky se místo neděle jedou už v sobotu. To by mohlo být docela atraktivní," zamýšlel se nad harmonogramem dravý pilot. Zlínskou soutěž však považuje za vrchol letošní sezony. "Barumka nabízí tradičně vynikající konkurenci. Před rokem se tu sešla evropská špička, a jak se zdá, letos by měla být úroveň ještě o stupeň vyšší. Pro nás byl loňský ročník nejúspěšnější v historii. Zopakovat čtvrté místo by byl zázrak. Bude strašně těžké se vůbec dostat mezi prvních deset," hleděl do blízké budoucnosti Pavel Valoušek, jenž se na start postaví s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. "Rádi bychom soutěž odjeli s autem kategorie Super2000, ale nevypadá to příliš reálně. Nejideálnější by byl Peugeot 207, se kterým jsem jel loni. Je to ovšem jen o penězích, takže s největší pravděpodobností odstartujeme s vozem, s nímž závodíme v českém šampionátu," přemítal jezdec, jenž také pociťuje dopady globální finanční krize. "Dotklo se to asi všech. Sponzoři jsou velmi opatrní. Čekají, co se bude dít a redukují své investice do automobilového sportu. Naštěstí nás to nezasáhlo tak, že bychom nemohli startovat." Také v letošním roce usedne během Barum Czech Rally Zlín do soutěžního vozu stáje Kronos jeden z českých pilotů v rámci projektu BF Goodrich Drivers Team. Je jasné, že Pavel Valoušek to už nebude. Přesto se však na akci bude aktivně podílet. "Nejdřív to vypadalo, že bych se mohl do výběru znovu přihlásit, ale po zvážení všech okolností, jsem od toho upustil. Nepřipadalo mi to fér vůči ostatním," přiblížil svoje pohnutky špičkový závodník, který se ovšem bude podílet na výběru svého následovníka. "Byl jsem osloven zastřešující firmou Mediasport, abych se projektu účastnil jako rádce vybranému jezdci, protože mám zkušenosti z loňska. Fungovat v týmu opravdu není jednoduché, jelikož na posádku jsou kladeny velké nároky. Určitě nebude jednoduché, vybrat toho správného kandidáta, ale dvě nebo tři jména, se kterými se dá vážně počítat, mám v hlavě."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?