Dva měsíce před startem 39. ročníku populární barumky odtajnili pořadatelé nejvýznamnější rally v České republice nové informace o letošním podniku. Stejně jako v předchozích dvou letech se soutěž pojede jako součást prestižního šampionátu IRC rally a FIA mistrovství Evropy jezdců. Závod patří neodmyslitelně též do domácího Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Poprvé v historii se v názvu objevuje označení země, v níž se soutěž koná. Letošní ročník se pojede pod názvem Barum Czech Rally Zlín. "Je to logické. Všechny významné závody jsou označeny místem, kde se jedou. Jde o samozřejmou identifikaci," vysvětlil ředitel soutěže Miloslav Regner. "Svou roli sehrál i fakt, že se stát stal jednou z institucí, která soutěž finančně podporuje." Kromě titulárního sponzora, společnosti Barum, se mohou organizátoři rally tradičně spolehnout na podporu zlínské radnice a Zlínského kraje. "I letos má soutěž naši záštitu a finanční podporu," uvedl tiskový mluvčí Zlínského kraje Patrik Kamas. "Baťův mrakodrap bude opět administrativním centrem rally. Přizpůsobíme chod úřadu tak, aby vše proběhlo bez problémů. Vnímáme podnik jako významný propagační produkt v podpoře turistického ruchu." Koncepce závodu se nebude příliš lišit od minulých let. V pátek 21. srpna večer odstartuje rally úvodní diváckou Super rychlostní zkouškou v ulicích krajského města, v sobotu a v neděli bude na posádky čekat čtrnáct testů v okolí Zlína. Harmonogram soutěže významně ovlivňovaly požadavky televizní stanice Eurosport, která i letos odvysílá z rally mnohahodinové porce přenosů a záznamů. "Eurosport si diktoval podmínky pro přenosy z rychlostních zkoušek a ze servisního areálu. Nebylo lehké dojít k nějakému rozumnému kompromisu, ale myslím, že se nám to nakonec podařilo," oddechl si ředitel nejpopulárnější české motoristické soutěže.Diváci uvidí závodníky na známých tratích rychlostních zkoušek, například na Pinduli, na úseku Zádveřice, Troják, Komárov, Halenkovice či Kudlovice. Kvůli stále narůstajícím rychlostem však budou některé části upraveny. "Rok od roku jsou časy na rychlostních vložkách rychlejší. Průměrně o tři až pět vteřin. Je to díky kvalitnější technice a lepším rozpisům, které posádky používají. Proto budou před nájezdy do některých obcí vybudovány zpomalovací retardéry. Týká se to například Rakové nebo Komárova. Není to sice ideální řešení, ale jiné se na dlouhých rovinkách zkrátka nedá vymyslet," krčil rameny Miloslav Regner. Změnou projde také servisní zóna, která bude podstatně zvětšena. "Podmínkou bylo zvětšení servisních míst pro jednotlivé týmy. Prioritní jezdci mají nárok na sto metrů čtverečních. Problém s místem nám pomohl vyřešit prostor bývalé zkušební dráhy u Barumu v Otrokovicích, kde proběhne také technická přejímka," přiblížil změny první muž soutěže. Jinam bude situována také trať tradičního čtvrtečního shakedownu. "U Halenkovic, kde testovací jízdy probíhaly v minulých letech, dostala cesta nový asfaltový koberec, který je příliš dokonalý a nekoresponduje s povrchem na trati. Vracíme se proto na úsek u Oldřichovic, kde se shakedown jezdil dříve."
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.