Dva měsíce před startem 39. ročníku populární barumky odtajnili pořadatelé nejvýznamnější rally v České republice nové informace o letošním podniku. Stejně jako v předchozích dvou letech se soutěž pojede jako součást prestižního šampionátu IRC rally a FIA mistrovství Evropy jezdců. Závod patří neodmyslitelně též do domácího Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Poprvé v historii se v názvu objevuje označení země, v níž se soutěž koná. Letošní ročník se pojede pod názvem Barum Czech Rally Zlín. "Je to logické. Všechny významné závody jsou označeny místem, kde se jedou. Jde o samozřejmou identifikaci," vysvětlil ředitel soutěže Miloslav Regner. "Svou roli sehrál i fakt, že se stát stal jednou z institucí, která soutěž finančně podporuje." Kromě titulárního sponzora, společnosti Barum, se mohou organizátoři rally tradičně spolehnout na podporu zlínské radnice a Zlínského kraje. "I letos má soutěž naši záštitu a finanční podporu," uvedl tiskový mluvčí Zlínského kraje Patrik Kamas. "Baťův mrakodrap bude opět administrativním centrem rally. Přizpůsobíme chod úřadu tak, aby vše proběhlo bez problémů. Vnímáme podnik jako významný propagační produkt v podpoře turistického ruchu." Koncepce závodu se nebude příliš lišit od minulých let. V pátek 21. srpna večer odstartuje rally úvodní diváckou Super rychlostní zkouškou v ulicích krajského města, v sobotu a v neděli bude na posádky čekat čtrnáct testů v okolí Zlína. Harmonogram soutěže významně ovlivňovaly požadavky televizní stanice Eurosport, která i letos odvysílá z rally mnohahodinové porce přenosů a záznamů. "Eurosport si diktoval podmínky pro přenosy z rychlostních zkoušek a ze servisního areálu. Nebylo lehké dojít k nějakému rozumnému kompromisu, ale myslím, že se nám to nakonec podařilo," oddechl si ředitel nejpopulárnější české motoristické soutěže.Diváci uvidí závodníky na známých tratích rychlostních zkoušek, například na Pinduli, na úseku Zádveřice, Troják, Komárov, Halenkovice či Kudlovice. Kvůli stále narůstajícím rychlostem však budou některé části upraveny. "Rok od roku jsou časy na rychlostních vložkách rychlejší. Průměrně o tři až pět vteřin. Je to díky kvalitnější technice a lepším rozpisům, které posádky používají. Proto budou před nájezdy do některých obcí vybudovány zpomalovací retardéry. Týká se to například Rakové nebo Komárova. Není to sice ideální řešení, ale jiné se na dlouhých rovinkách zkrátka nedá vymyslet," krčil rameny Miloslav Regner. Změnou projde také servisní zóna, která bude podstatně zvětšena. "Podmínkou bylo zvětšení servisních míst pro jednotlivé týmy. Prioritní jezdci mají nárok na sto metrů čtverečních. Problém s místem nám pomohl vyřešit prostor bývalé zkušební dráhy u Barumu v Otrokovicích, kde proběhne také technická přejímka," přiblížil změny první muž soutěže. Jinam bude situována také trať tradičního čtvrtečního shakedownu. "U Halenkovic, kde testovací jízdy probíhaly v minulých letech, dostala cesta nový asfaltový koberec, který je příliš dokonalý a nekoresponduje s povrchem na trati. Vracíme se proto na úsek u Oldřichovic, kde se shakedown jezdil dříve."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?