Letošní trať 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín měří celkem 652 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 255 km. Samotná soutěž se pojede ve dvou tzv. dnech, a to v termínu 21. - 23. srpna 2009. Ve srovnání s loňským ročníkem barumky je trať z plných 70 procent změněna, i když se jedná o známé či staronové názvy rychlostních zkoušek. Jednak se jede řada úseků v opačném směru nebo je pozměněna. Do itineráře soutěže byl vrácen opět klasický úsek Komárov, který pamětníci znají z prvních ročníků zlínské rally v sedmdesátých letech.
Zlínští pořadatelé v uplynulých měsících několikrát měnili časový harmonogram soutěže, aby vyhověli požadavkům promotéra šampionátu Intercontinental Rally Challenge satelitní stanici Eurosport. Důvodem byly časové požadavky ze strany Eurosportu na přímé přenosy ze servisního areálu v Otrokovicích, které budou protkány záběry z rychlostních zkoušek. Pořadatelé vybrali pro letošní ročník nové prostory servisního areálu, který bude umístěn v prostorách zkušebny Barum v Otrokovicích. Zde proběhne ve čtvrtek 20. srpna v podvečerních hodinách rovněž technická přejímka. V pátek 21. srpna se uskuteční dopoledne testovací rychlostní zkouška (shakedown) v Oldřichovicích. Soutěž startuje tradičním slavnostním startem pod zlínským Velkým kinem v 17 hodin. Úderem jednadvacáté hodiny večerní vypukne divácká Super rychlostní zkouška v ulicích krajského města v bývalém svitovském areálu a kolem autobusového nádraží. Na programu budou opět tři kola a diváci uvidí řadu atraktivních soubojů špičkových evropských jezdců na vozech kategorie Super 2000. Jezdci odevzdají v páteční noci vozy do uzavřeného parkoviště umístěného pod zlínským Velkým kinem.V sobotu 22. srpna se pojede osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvem Pindula, Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice. Trať jezdce vedle Zlínska opět zavede na Kroměřížsko do atraktivního okolí Bunče v Chřibech. Kromě legendárního úseku Pindula se všechny rychlostní zkoušky sobotního dne pojedou ve srovnání s loňským rokem v opačném směru. Start v sobotu je plánován v 7:45 hodin, první vůz přijede do servisu v 18:24 hodin. První den (pátek a sobota) měří celkem 366 km a obsahuje 9 rychlostních zkoušek v celkové délce 157 km. V tento den bude povolen pro týmy flexi servis. Uzavřené parkoviště bude v sobotu umístěné v bezprostřední blízkosti servisní zóny v Otrokovicích. Druhý den je na programu v neděli 23. srpna, v itineráři najdeme celkem 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 98 km. Na jezdce čekají rychlostní zkoušky s názvem Troják, Semetín a Komárov, když trať zavede startovní pole převážně na Vsetínsko. Náročné rychlostní zkoušky Troják a Semetín se pojedou s podstatnými změnami a v porovnání s loňskem v protisměru. Například nejdelší erzeta Troják letos startuje v Lukově, zatímco úsek Semetín v Hošťálkové. Na cílové rampě pod zlínským Velkým kinem se objeví vítězná posádka krátce po šestnácté hodině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?