Úspěšně se s nástrahami V. Agrotec Mogul rally Hustopeče vypořádala o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross startující s vozem Peugeot 207 S2000. Roman s Petrem nastupovali k soutěži s patřičným respektem, ale současně s cílem nic nepodcenit a udržet se na vedoucí pozici Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
"Soustředili jsme se maximálně na přípravu rozpisu. Povrch hustopečských zkoušek je místy specifický a odlišný od zbytku soutěží v šampionátu a bylo potřeba s tímto počítat. Snažili jsme se také co jak nejlépe připravit na soutěž techniku a nic nepodcenit," říká k přípravám před soutěží Petr Gross.
Úvodní rychlostní zkoušku situovanou do areálu BVV absolvovala posádka Mogul Racing Teamu s nejrychlejším časem, hned na následujícím testu, kterým byla 10,41 km dlouhá RZ Křepická se však zlínsko-boleslavská dvojice propadla na třetí místo průběžného pořadí, když na rychlostní zkoušce nabrala desetivteřinovou ztrátu. "Od startu rychlostní zkoušky jsme jeli pouze na přední hnací nápravu, měli jsme mechanický problém," objasňuje příčinu časové ztráty Roman Kresta. "Tento problém nás trápil cca 2/3 rychlostní zkoušky. Poté začalo již auto fungovat normálně. Po dojezdu do cíle rychlostní zkoušky jsme vůz překontrolovali a další rychlostní zkoušky jsme již absolvovali s plně funkčním autem."
O tomto svědčily také dosažené časy a hned na třetím testu se Kresta s Grossem znovu dostali do vedení soutěže. Na vedoucí příčce posádka Mogul Racing Teamu dokončila úvodní etapu. K jejímu průběhu Roman Kresta uvádí: "Páteční etapa byla vzhledem k charakteru trati a panujícímu počasí hodně náročná. Už při tréninku bylo na mnoha místech bláto. Vše bylo o rozpisu, nepodcenit trať a jet tak, aby se předešlo čemukoli a hlavně defektům, které bylo velmi jednoduché na mnoha místech udělat. Spousta spojovacích tras mezi asfaltovými cestami byla na hlíně, na polních cestách, do toho zapršelo a trať vypadala v některých místech jako stavěná pro autokros. Nebylo nic jednoduchého tyto podmínky ustát a nebylo úplně jasné, kde čekají jaké nástrahy. Trať byla vedena v podstatě v koleji a nedalo se jet nějak extra dravě. Zbytek cest byl pod mírným prachem a když do toho zapršelo, hodně to klouzalo. Když se ke všemu přidá tma, tak viditelnost nebyla příliš ideální. Nicméně vyjma druhého testu jsme neměli žáden zásadní problém. Zbytečně jsme neriskovali, necutovali a pokud byly někde na trati extra díry, tak jsem je probrzdil, protože poškození auta a následné nedojetí jsme riskovat rozhodně nechtěli. Bylo to náročné."
Do sobotního programu se již posádky probouzely ve sluncem zalité jihomoravské krajině a zdálo se, že v kontrastu s pátkem bude sobota "opalovačka". Že zdání může klamat však ukázalo množství odstoupených a to i z řad předních posádek. "Sobota byla krásná, ale také velmi zrádná," hodnotí Roman Kresta druhou etapu soutěže. "Místy bylo stále vlhko a nebylo to jen o tom, sobotní rychlostky projet za sucha." Posádce Mogul Racing Teamu se podařilo i během sobotního programu vyhnout všem nástrahám, které jihomoravská soutěž přinesla a úspěšně dojet až na cílovou rampu soutěže.
V mnoha diskusích se hovoří i o formátu soutěže, harmonogramu, programu a dalších věcech souvisejících s organizací. "Soutěž byla plánována s ohledem na program Autosalonu Brno. Zrušení a zkrácení programu tak mělo přímý vliv i na program soutěže. Harmonogram zůstal zachován, bohužel výše uvedené mělo dopad na návštěvnost," uvádí k harmonogramu soutěže a zejména jejího úvodního dějství v areálu BVV Roman Kresta. "Rychlostní zkoušky jsou klasické Hustopečské a nelze argumentovat tím, že v okolí Hustopečí je nejnižší srážlivost a že pršet nebude. Ono tam zrovna zapršelo a z tratí se stala klouzačka. Před závodem jako takovým se mi trať nijak extra nelíbila, zatím ještě nemám přesné informace kolik ráfků a co dalšího jsme poničili na autě, ale měl jsem větší obavy před závodem, než nakonec při jeho samotném průběhu."
"Z výsledku mám samozřejmě velkou radost. Jak jsem již říkal po vítězství v Českém Krumlově, začínám na stará kolena sbírat vavříny i doma a zdejší vítězství je dalším příjemným momentem v mé kariéře na domácích soutěžích. Dalším pozitivem soutěží na jihu Moravy je fakt, že oslavy vítězství jsou tam velmi stylové," komentuje vítězství v soutěži Petr Gross.
"Výsledek se podařil takový, jaký jsme si přáli a jak jsme k soutěži přistupovali. A plán, který jsme splnit měli, jsme splnili. Nyní je před námi Barum Rally. Zda se zúčastníme Rallysprintu Kopná, či případných dalších akcí do startu Barumky, to je stále ještě otevřená záležitost," uzavírá ohlédnutí za čtvrtým podnikem Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally vedoucí jezdec jeho průběžného hodnocení Roman Kresta
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).