Úspěšně se s nástrahami V. Agrotec Mogul rally Hustopeče vypořádala o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross startující s vozem Peugeot 207 S2000. Roman s Petrem nastupovali k soutěži s patřičným respektem, ale současně s cílem nic nepodcenit a udržet se na vedoucí pozici Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
"Soustředili jsme se maximálně na přípravu rozpisu. Povrch hustopečských zkoušek je místy specifický a odlišný od zbytku soutěží v šampionátu a bylo potřeba s tímto počítat. Snažili jsme se také co jak nejlépe připravit na soutěž techniku a nic nepodcenit," říká k přípravám před soutěží Petr Gross.
Úvodní rychlostní zkoušku situovanou do areálu BVV absolvovala posádka Mogul Racing Teamu s nejrychlejším časem, hned na následujícím testu, kterým byla 10,41 km dlouhá RZ Křepická se však zlínsko-boleslavská dvojice propadla na třetí místo průběžného pořadí, když na rychlostní zkoušce nabrala desetivteřinovou ztrátu. "Od startu rychlostní zkoušky jsme jeli pouze na přední hnací nápravu, měli jsme mechanický problém," objasňuje příčinu časové ztráty Roman Kresta. "Tento problém nás trápil cca 2/3 rychlostní zkoušky. Poté začalo již auto fungovat normálně. Po dojezdu do cíle rychlostní zkoušky jsme vůz překontrolovali a další rychlostní zkoušky jsme již absolvovali s plně funkčním autem."
O tomto svědčily také dosažené časy a hned na třetím testu se Kresta s Grossem znovu dostali do vedení soutěže. Na vedoucí příčce posádka Mogul Racing Teamu dokončila úvodní etapu. K jejímu průběhu Roman Kresta uvádí: "Páteční etapa byla vzhledem k charakteru trati a panujícímu počasí hodně náročná. Už při tréninku bylo na mnoha místech bláto. Vše bylo o rozpisu, nepodcenit trať a jet tak, aby se předešlo čemukoli a hlavně defektům, které bylo velmi jednoduché na mnoha místech udělat. Spousta spojovacích tras mezi asfaltovými cestami byla na hlíně, na polních cestách, do toho zapršelo a trať vypadala v některých místech jako stavěná pro autokros. Nebylo nic jednoduchého tyto podmínky ustát a nebylo úplně jasné, kde čekají jaké nástrahy. Trať byla vedena v podstatě v koleji a nedalo se jet nějak extra dravě. Zbytek cest byl pod mírným prachem a když do toho zapršelo, hodně to klouzalo. Když se ke všemu přidá tma, tak viditelnost nebyla příliš ideální. Nicméně vyjma druhého testu jsme neměli žáden zásadní problém. Zbytečně jsme neriskovali, necutovali a pokud byly někde na trati extra díry, tak jsem je probrzdil, protože poškození auta a následné nedojetí jsme riskovat rozhodně nechtěli. Bylo to náročné."
Do sobotního programu se již posádky probouzely ve sluncem zalité jihomoravské krajině a zdálo se, že v kontrastu s pátkem bude sobota "opalovačka". Že zdání může klamat však ukázalo množství odstoupených a to i z řad předních posádek. "Sobota byla krásná, ale také velmi zrádná," hodnotí Roman Kresta druhou etapu soutěže. "Místy bylo stále vlhko a nebylo to jen o tom, sobotní rychlostky projet za sucha." Posádce Mogul Racing Teamu se podařilo i během sobotního programu vyhnout všem nástrahám, které jihomoravská soutěž přinesla a úspěšně dojet až na cílovou rampu soutěže.
V mnoha diskusích se hovoří i o formátu soutěže, harmonogramu, programu a dalších věcech souvisejících s organizací. "Soutěž byla plánována s ohledem na program Autosalonu Brno. Zrušení a zkrácení programu tak mělo přímý vliv i na program soutěže. Harmonogram zůstal zachován, bohužel výše uvedené mělo dopad na návštěvnost," uvádí k harmonogramu soutěže a zejména jejího úvodního dějství v areálu BVV Roman Kresta. "Rychlostní zkoušky jsou klasické Hustopečské a nelze argumentovat tím, že v okolí Hustopečí je nejnižší srážlivost a že pršet nebude. Ono tam zrovna zapršelo a z tratí se stala klouzačka. Před závodem jako takovým se mi trať nijak extra nelíbila, zatím ještě nemám přesné informace kolik ráfků a co dalšího jsme poničili na autě, ale měl jsem větší obavy před závodem, než nakonec při jeho samotném průběhu."
"Z výsledku mám samozřejmě velkou radost. Jak jsem již říkal po vítězství v Českém Krumlově, začínám na stará kolena sbírat vavříny i doma a zdejší vítězství je dalším příjemným momentem v mé kariéře na domácích soutěžích. Dalším pozitivem soutěží na jihu Moravy je fakt, že oslavy vítězství jsou tam velmi stylové," komentuje vítězství v soutěži Petr Gross.
"Výsledek se podařil takový, jaký jsme si přáli a jak jsme k soutěži přistupovali. A plán, který jsme splnit měli, jsme splnili. Nyní je před námi Barum Rally. Zda se zúčastníme Rallysprintu Kopná, či případných dalších akcí do startu Barumky, to je stále ještě otevřená záležitost," uzavírá ohlédnutí za čtvrtým podnikem Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally vedoucí jezdec jeho průběžného hodnocení Roman Kresta
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.