Úspěšně se s nástrahami V. Agrotec Mogul rally Hustopeče vypořádala o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross startující s vozem Peugeot 207 S2000. Roman s Petrem nastupovali k soutěži s patřičným respektem, ale současně s cílem nic nepodcenit a udržet se na vedoucí pozici Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
"Soustředili jsme se maximálně na přípravu rozpisu. Povrch hustopečských zkoušek je místy specifický a odlišný od zbytku soutěží v šampionátu a bylo potřeba s tímto počítat. Snažili jsme se také co jak nejlépe připravit na soutěž techniku a nic nepodcenit," říká k přípravám před soutěží Petr Gross.
Úvodní rychlostní zkoušku situovanou do areálu BVV absolvovala posádka Mogul Racing Teamu s nejrychlejším časem, hned na následujícím testu, kterým byla 10,41 km dlouhá RZ Křepická se však zlínsko-boleslavská dvojice propadla na třetí místo průběžného pořadí, když na rychlostní zkoušce nabrala desetivteřinovou ztrátu. "Od startu rychlostní zkoušky jsme jeli pouze na přední hnací nápravu, měli jsme mechanický problém," objasňuje příčinu časové ztráty Roman Kresta. "Tento problém nás trápil cca 2/3 rychlostní zkoušky. Poté začalo již auto fungovat normálně. Po dojezdu do cíle rychlostní zkoušky jsme vůz překontrolovali a další rychlostní zkoušky jsme již absolvovali s plně funkčním autem."
O tomto svědčily také dosažené časy a hned na třetím testu se Kresta s Grossem znovu dostali do vedení soutěže. Na vedoucí příčce posádka Mogul Racing Teamu dokončila úvodní etapu. K jejímu průběhu Roman Kresta uvádí: "Páteční etapa byla vzhledem k charakteru trati a panujícímu počasí hodně náročná. Už při tréninku bylo na mnoha místech bláto. Vše bylo o rozpisu, nepodcenit trať a jet tak, aby se předešlo čemukoli a hlavně defektům, které bylo velmi jednoduché na mnoha místech udělat. Spousta spojovacích tras mezi asfaltovými cestami byla na hlíně, na polních cestách, do toho zapršelo a trať vypadala v některých místech jako stavěná pro autokros. Nebylo nic jednoduchého tyto podmínky ustát a nebylo úplně jasné, kde čekají jaké nástrahy. Trať byla vedena v podstatě v koleji a nedalo se jet nějak extra dravě. Zbytek cest byl pod mírným prachem a když do toho zapršelo, hodně to klouzalo. Když se ke všemu přidá tma, tak viditelnost nebyla příliš ideální. Nicméně vyjma druhého testu jsme neměli žáden zásadní problém. Zbytečně jsme neriskovali, necutovali a pokud byly někde na trati extra díry, tak jsem je probrzdil, protože poškození auta a následné nedojetí jsme riskovat rozhodně nechtěli. Bylo to náročné."
Do sobotního programu se již posádky probouzely ve sluncem zalité jihomoravské krajině a zdálo se, že v kontrastu s pátkem bude sobota "opalovačka". Že zdání může klamat však ukázalo množství odstoupených a to i z řad předních posádek. "Sobota byla krásná, ale také velmi zrádná," hodnotí Roman Kresta druhou etapu soutěže. "Místy bylo stále vlhko a nebylo to jen o tom, sobotní rychlostky projet za sucha." Posádce Mogul Racing Teamu se podařilo i během sobotního programu vyhnout všem nástrahám, které jihomoravská soutěž přinesla a úspěšně dojet až na cílovou rampu soutěže.
V mnoha diskusích se hovoří i o formátu soutěže, harmonogramu, programu a dalších věcech souvisejících s organizací. "Soutěž byla plánována s ohledem na program Autosalonu Brno. Zrušení a zkrácení programu tak mělo přímý vliv i na program soutěže. Harmonogram zůstal zachován, bohužel výše uvedené mělo dopad na návštěvnost," uvádí k harmonogramu soutěže a zejména jejího úvodního dějství v areálu BVV Roman Kresta. "Rychlostní zkoušky jsou klasické Hustopečské a nelze argumentovat tím, že v okolí Hustopečí je nejnižší srážlivost a že pršet nebude. Ono tam zrovna zapršelo a z tratí se stala klouzačka. Před závodem jako takovým se mi trať nijak extra nelíbila, zatím ještě nemám přesné informace kolik ráfků a co dalšího jsme poničili na autě, ale měl jsem větší obavy před závodem, než nakonec při jeho samotném průběhu."
"Z výsledku mám samozřejmě velkou radost. Jak jsem již říkal po vítězství v Českém Krumlově, začínám na stará kolena sbírat vavříny i doma a zdejší vítězství je dalším příjemným momentem v mé kariéře na domácích soutěžích. Dalším pozitivem soutěží na jihu Moravy je fakt, že oslavy vítězství jsou tam velmi stylové," komentuje vítězství v soutěži Petr Gross.
"Výsledek se podařil takový, jaký jsme si přáli a jak jsme k soutěži přistupovali. A plán, který jsme splnit měli, jsme splnili. Nyní je před námi Barum Rally. Zda se zúčastníme Rallysprintu Kopná, či případných dalších akcí do startu Barumky, to je stále ještě otevřená záležitost," uzavírá ohlédnutí za čtvrtým podnikem Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally vedoucí jezdec jeho průběžného hodnocení Roman Kresta
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.