Úspěšně se s nástrahami V. Agrotec Mogul rally Hustopeče vypořádala o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross startující s vozem Peugeot 207 S2000. Roman s Petrem nastupovali k soutěži s patřičným respektem, ale současně s cílem nic nepodcenit a udržet se na vedoucí pozici Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally.
"Soustředili jsme se maximálně na přípravu rozpisu. Povrch hustopečských zkoušek je místy specifický a odlišný od zbytku soutěží v šampionátu a bylo potřeba s tímto počítat. Snažili jsme se také co jak nejlépe připravit na soutěž techniku a nic nepodcenit," říká k přípravám před soutěží Petr Gross.
Úvodní rychlostní zkoušku situovanou do areálu BVV absolvovala posádka Mogul Racing Teamu s nejrychlejším časem, hned na následujícím testu, kterým byla 10,41 km dlouhá RZ Křepická se však zlínsko-boleslavská dvojice propadla na třetí místo průběžného pořadí, když na rychlostní zkoušce nabrala desetivteřinovou ztrátu. "Od startu rychlostní zkoušky jsme jeli pouze na přední hnací nápravu, měli jsme mechanický problém," objasňuje příčinu časové ztráty Roman Kresta. "Tento problém nás trápil cca 2/3 rychlostní zkoušky. Poté začalo již auto fungovat normálně. Po dojezdu do cíle rychlostní zkoušky jsme vůz překontrolovali a další rychlostní zkoušky jsme již absolvovali s plně funkčním autem."
O tomto svědčily také dosažené časy a hned na třetím testu se Kresta s Grossem znovu dostali do vedení soutěže. Na vedoucí příčce posádka Mogul Racing Teamu dokončila úvodní etapu. K jejímu průběhu Roman Kresta uvádí: "Páteční etapa byla vzhledem k charakteru trati a panujícímu počasí hodně náročná. Už při tréninku bylo na mnoha místech bláto. Vše bylo o rozpisu, nepodcenit trať a jet tak, aby se předešlo čemukoli a hlavně defektům, které bylo velmi jednoduché na mnoha místech udělat. Spousta spojovacích tras mezi asfaltovými cestami byla na hlíně, na polních cestách, do toho zapršelo a trať vypadala v některých místech jako stavěná pro autokros. Nebylo nic jednoduchého tyto podmínky ustát a nebylo úplně jasné, kde čekají jaké nástrahy. Trať byla vedena v podstatě v koleji a nedalo se jet nějak extra dravě. Zbytek cest byl pod mírným prachem a když do toho zapršelo, hodně to klouzalo. Když se ke všemu přidá tma, tak viditelnost nebyla příliš ideální. Nicméně vyjma druhého testu jsme neměli žáden zásadní problém. Zbytečně jsme neriskovali, necutovali a pokud byly někde na trati extra díry, tak jsem je probrzdil, protože poškození auta a následné nedojetí jsme riskovat rozhodně nechtěli. Bylo to náročné."
Do sobotního programu se již posádky probouzely ve sluncem zalité jihomoravské krajině a zdálo se, že v kontrastu s pátkem bude sobota "opalovačka". Že zdání může klamat však ukázalo množství odstoupených a to i z řad předních posádek. "Sobota byla krásná, ale také velmi zrádná," hodnotí Roman Kresta druhou etapu soutěže. "Místy bylo stále vlhko a nebylo to jen o tom, sobotní rychlostky projet za sucha." Posádce Mogul Racing Teamu se podařilo i během sobotního programu vyhnout všem nástrahám, které jihomoravská soutěž přinesla a úspěšně dojet až na cílovou rampu soutěže.
V mnoha diskusích se hovoří i o formátu soutěže, harmonogramu, programu a dalších věcech souvisejících s organizací. "Soutěž byla plánována s ohledem na program Autosalonu Brno. Zrušení a zkrácení programu tak mělo přímý vliv i na program soutěže. Harmonogram zůstal zachován, bohužel výše uvedené mělo dopad na návštěvnost," uvádí k harmonogramu soutěže a zejména jejího úvodního dějství v areálu BVV Roman Kresta. "Rychlostní zkoušky jsou klasické Hustopečské a nelze argumentovat tím, že v okolí Hustopečí je nejnižší srážlivost a že pršet nebude. Ono tam zrovna zapršelo a z tratí se stala klouzačka. Před závodem jako takovým se mi trať nijak extra nelíbila, zatím ještě nemám přesné informace kolik ráfků a co dalšího jsme poničili na autě, ale měl jsem větší obavy před závodem, než nakonec při jeho samotném průběhu."
"Z výsledku mám samozřejmě velkou radost. Jak jsem již říkal po vítězství v Českém Krumlově, začínám na stará kolena sbírat vavříny i doma a zdejší vítězství je dalším příjemným momentem v mé kariéře na domácích soutěžích. Dalším pozitivem soutěží na jihu Moravy je fakt, že oslavy vítězství jsou tam velmi stylové," komentuje vítězství v soutěži Petr Gross.
"Výsledek se podařil takový, jaký jsme si přáli a jak jsme k soutěži přistupovali. A plán, který jsme splnit měli, jsme splnili. Nyní je před námi Barum Rally. Zda se zúčastníme Rallysprintu Kopná, či případných dalších akcí do startu Barumky, to je stále ještě otevřená záležitost," uzavírá ohlédnutí za čtvrtým podnikem Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally vedoucí jezdec jeho průběžného hodnocení Roman Kresta
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?