Druhé kolo atraktivního projektu Citroën Racing Trophy se odehrálo v rámci Agrotec Mogul Rally Hustopeče a právě zde poprvé dosáhl jeden z pilotů Citroënu C2 R2 Max na plnou finanční prémii 4000 Euro. Byl jím polský jezdec Lukasz Habaj.
Do soutěže nastoupila pětice posádek, ale velmi záhy pokračovali už jen tři jezdci, protože jak Antonín Matys (uražené kolo), tak Tomáš Pletka (zdravotní důvody) odstoupili už po první rychlostní zkoušce. Ve hře o nemalé peníze tak zůstalo mezinárodní trio pilotů, ve složení Michal Ballay (SK), Lukasz Habaj (PL) a náš Lukáš Pondělíček. Nejlepší výkon na jihu Moravy předvedl polský jezdec Lukasz Habaj, který obsadil v rámci celé skupiny A druhé místo, ale protože vítězný vůz kategorie spadal do specifikace S1600, do Citroën Racing Trophy se nezapočítával a tak se Lukasz Habaj se spolujezdcem Jackem Spentanym mohli radovat ze zisku prvního místa. Za to jim po právu náleží finanční odměna ve výši 4000 Euro. „Z vítězství v Citroën Racing Trophy mám obrovskou radost. V Hustopečích jsem startoval poprvé v životě a navíc jsem poprvé závodil na nočních rychlostních zkouškách. Skvěle se nám v páteční etapě podařilo zvolit pneumatiky a nebýt poslední zrušené zkoušky, atakoval bych nejspíš i první místo ve skupině A,“ prozrazuje Lukasz Habaj. „Chtěl jsem to zkusit i v sobotu, ale po dobrém začátku přišel bohužel problém s řídící jednotkou našeho auta a útok na Jana Šlehofera, který startoval s vozem S1600, se bohužel nekonal. V Citroën Racing Trophy jsme ale zvítězili a to je hlavní. Teď nás čekají starty v Polsku, které jsou také součástí trofeje a pak se opět vrátíme do České republiky, protože se zde pojede slavná Barum Rally,“ doplnil polský pilot.
Po velmi kvalitním výkonu byli v pořadí za vítězným Habajem klasifikováni naši Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem a opět tak, stejně jako v Českém Krumlově, inkasovali částku ve výši 3000 Euro. „Sice jsme dosáhli stejného výsledku v Citroën Racing Trophy jako v Krumlově, ale tentokrát nám soutěž vyšla mnohem lépe z mého jezdeckého pohledu. Lukasz Habaj mi trochu ujel v první etapě, ve které bylo hodně vody, ale druhý den už jsem byl se svými časy opravdu velice spokojený. Nechával jsem za sebou silnější auta třídy A7 a to mě vážně těší,“ říká Lukáš Pondělíček.
Třetí a zároveň poslední posádku Citroën Racing Trophy, která spatřila cílovou rampu hustopečského klání, tvořili Slovák Michal Ballay a jeho český navigátor Jiří Volf. Tato posádka zakončila své působení na čtvrtém místě a za to si z Hustopečí odvezla prémii ve výši 2000 Euro. „Nejvíce jsme ztratili už na první rychlostní zkoušce, kdy se nám po průjezdu vodním brodem kompletně zamlžilo přední okno. Tato ztráta pak ovlivnila celou soutěž, ztratili jsme důležitý kontakt s ostatními,“ komentoval hustopečskou rally Jiří Volf, spolujezdec Michala Ballaye. Citroën Racing Trophy roku 2009 právě odjetou soutěží zdaleka nekončí, spíše naopak, do konce roku se o 15000 Euro, což je částka určená na každou soutěž, utkají přihlášené posádky ještě třikrát. Dohromady je tak připraveno celkem 45000 Euro na zbytek sezony. Nejbližší soutěží Mediasport MMČR bude slavná a letos zcela jistě obrovsky nabitá Barum Rally Zlín, která se koná v srpnu a i letos je opět součástí seriálu IRC.
CRT – Agrotec Mogul Rally Hustopeče 1.místo Lukasz Habaj / Jacek Spentany PL 4000 Euro2.místo Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler CZ 3000 Euro4.místo Michal Ballay / Jiří Volf SK 2000 EuroCELKEM 9000 Euro
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).