Druhé kolo atraktivního projektu Citroën Racing Trophy se odehrálo v rámci Agrotec Mogul Rally Hustopeče a právě zde poprvé dosáhl jeden z pilotů Citroënu C2 R2 Max na plnou finanční prémii 4000 Euro. Byl jím polský jezdec Lukasz Habaj.
Do soutěže nastoupila pětice posádek, ale velmi záhy pokračovali už jen tři jezdci, protože jak Antonín Matys (uražené kolo), tak Tomáš Pletka (zdravotní důvody) odstoupili už po první rychlostní zkoušce. Ve hře o nemalé peníze tak zůstalo mezinárodní trio pilotů, ve složení Michal Ballay (SK), Lukasz Habaj (PL) a náš Lukáš Pondělíček. Nejlepší výkon na jihu Moravy předvedl polský jezdec Lukasz Habaj, který obsadil v rámci celé skupiny A druhé místo, ale protože vítězný vůz kategorie spadal do specifikace S1600, do Citroën Racing Trophy se nezapočítával a tak se Lukasz Habaj se spolujezdcem Jackem Spentanym mohli radovat ze zisku prvního místa. Za to jim po právu náleží finanční odměna ve výši 4000 Euro. „Z vítězství v Citroën Racing Trophy mám obrovskou radost. V Hustopečích jsem startoval poprvé v životě a navíc jsem poprvé závodil na nočních rychlostních zkouškách. Skvěle se nám v páteční etapě podařilo zvolit pneumatiky a nebýt poslední zrušené zkoušky, atakoval bych nejspíš i první místo ve skupině A,“ prozrazuje Lukasz Habaj. „Chtěl jsem to zkusit i v sobotu, ale po dobrém začátku přišel bohužel problém s řídící jednotkou našeho auta a útok na Jana Šlehofera, který startoval s vozem S1600, se bohužel nekonal. V Citroën Racing Trophy jsme ale zvítězili a to je hlavní. Teď nás čekají starty v Polsku, které jsou také součástí trofeje a pak se opět vrátíme do České republiky, protože se zde pojede slavná Barum Rally,“ doplnil polský pilot.
Po velmi kvalitním výkonu byli v pořadí za vítězným Habajem klasifikováni naši Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem a opět tak, stejně jako v Českém Krumlově, inkasovali částku ve výši 3000 Euro. „Sice jsme dosáhli stejného výsledku v Citroën Racing Trophy jako v Krumlově, ale tentokrát nám soutěž vyšla mnohem lépe z mého jezdeckého pohledu. Lukasz Habaj mi trochu ujel v první etapě, ve které bylo hodně vody, ale druhý den už jsem byl se svými časy opravdu velice spokojený. Nechával jsem za sebou silnější auta třídy A7 a to mě vážně těší,“ říká Lukáš Pondělíček.
Třetí a zároveň poslední posádku Citroën Racing Trophy, která spatřila cílovou rampu hustopečského klání, tvořili Slovák Michal Ballay a jeho český navigátor Jiří Volf. Tato posádka zakončila své působení na čtvrtém místě a za to si z Hustopečí odvezla prémii ve výši 2000 Euro. „Nejvíce jsme ztratili už na první rychlostní zkoušce, kdy se nám po průjezdu vodním brodem kompletně zamlžilo přední okno. Tato ztráta pak ovlivnila celou soutěž, ztratili jsme důležitý kontakt s ostatními,“ komentoval hustopečskou rally Jiří Volf, spolujezdec Michala Ballaye. Citroën Racing Trophy roku 2009 právě odjetou soutěží zdaleka nekončí, spíše naopak, do konce roku se o 15000 Euro, což je částka určená na každou soutěž, utkají přihlášené posádky ještě třikrát. Dohromady je tak připraveno celkem 45000 Euro na zbytek sezony. Nejbližší soutěží Mediasport MMČR bude slavná a letos zcela jistě obrovsky nabitá Barum Rally Zlín, která se koná v srpnu a i letos je opět součástí seriálu IRC.
CRT – Agrotec Mogul Rally Hustopeče 1.místo Lukasz Habaj / Jacek Spentany PL 4000 Euro2.místo Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler CZ 3000 Euro4.místo Michal Ballay / Jiří Volf SK 2000 EuroCELKEM 9000 Euro
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?