Druhé kolo atraktivního projektu Citroën Racing Trophy se odehrálo v rámci Agrotec Mogul Rally Hustopeče a právě zde poprvé dosáhl jeden z pilotů Citroënu C2 R2 Max na plnou finanční prémii 4000 Euro. Byl jím polský jezdec Lukasz Habaj.
Do soutěže nastoupila pětice posádek, ale velmi záhy pokračovali už jen tři jezdci, protože jak Antonín Matys (uražené kolo), tak Tomáš Pletka (zdravotní důvody) odstoupili už po první rychlostní zkoušce. Ve hře o nemalé peníze tak zůstalo mezinárodní trio pilotů, ve složení Michal Ballay (SK), Lukasz Habaj (PL) a náš Lukáš Pondělíček. Nejlepší výkon na jihu Moravy předvedl polský jezdec Lukasz Habaj, který obsadil v rámci celé skupiny A druhé místo, ale protože vítězný vůz kategorie spadal do specifikace S1600, do Citroën Racing Trophy se nezapočítával a tak se Lukasz Habaj se spolujezdcem Jackem Spentanym mohli radovat ze zisku prvního místa. Za to jim po právu náleží finanční odměna ve výši 4000 Euro. „Z vítězství v Citroën Racing Trophy mám obrovskou radost. V Hustopečích jsem startoval poprvé v životě a navíc jsem poprvé závodil na nočních rychlostních zkouškách. Skvěle se nám v páteční etapě podařilo zvolit pneumatiky a nebýt poslední zrušené zkoušky, atakoval bych nejspíš i první místo ve skupině A,“ prozrazuje Lukasz Habaj. „Chtěl jsem to zkusit i v sobotu, ale po dobrém začátku přišel bohužel problém s řídící jednotkou našeho auta a útok na Jana Šlehofera, který startoval s vozem S1600, se bohužel nekonal. V Citroën Racing Trophy jsme ale zvítězili a to je hlavní. Teď nás čekají starty v Polsku, které jsou také součástí trofeje a pak se opět vrátíme do České republiky, protože se zde pojede slavná Barum Rally,“ doplnil polský pilot.
Po velmi kvalitním výkonu byli v pořadí za vítězným Habajem klasifikováni naši Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem a opět tak, stejně jako v Českém Krumlově, inkasovali částku ve výši 3000 Euro. „Sice jsme dosáhli stejného výsledku v Citroën Racing Trophy jako v Krumlově, ale tentokrát nám soutěž vyšla mnohem lépe z mého jezdeckého pohledu. Lukasz Habaj mi trochu ujel v první etapě, ve které bylo hodně vody, ale druhý den už jsem byl se svými časy opravdu velice spokojený. Nechával jsem za sebou silnější auta třídy A7 a to mě vážně těší,“ říká Lukáš Pondělíček.
Třetí a zároveň poslední posádku Citroën Racing Trophy, která spatřila cílovou rampu hustopečského klání, tvořili Slovák Michal Ballay a jeho český navigátor Jiří Volf. Tato posádka zakončila své působení na čtvrtém místě a za to si z Hustopečí odvezla prémii ve výši 2000 Euro. „Nejvíce jsme ztratili už na první rychlostní zkoušce, kdy se nám po průjezdu vodním brodem kompletně zamlžilo přední okno. Tato ztráta pak ovlivnila celou soutěž, ztratili jsme důležitý kontakt s ostatními,“ komentoval hustopečskou rally Jiří Volf, spolujezdec Michala Ballaye. Citroën Racing Trophy roku 2009 právě odjetou soutěží zdaleka nekončí, spíše naopak, do konce roku se o 15000 Euro, což je částka určená na každou soutěž, utkají přihlášené posádky ještě třikrát. Dohromady je tak připraveno celkem 45000 Euro na zbytek sezony. Nejbližší soutěží Mediasport MMČR bude slavná a letos zcela jistě obrovsky nabitá Barum Rally Zlín, která se koná v srpnu a i letos je opět součástí seriálu IRC.
CRT – Agrotec Mogul Rally Hustopeče 1.místo Lukasz Habaj / Jacek Spentany PL 4000 Euro2.místo Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler CZ 3000 Euro4.místo Michal Ballay / Jiří Volf SK 2000 EuroCELKEM 9000 Euro
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.