Druhé kolo atraktivního projektu Citroën Racing Trophy se odehrálo v rámci Agrotec Mogul Rally Hustopeče a právě zde poprvé dosáhl jeden z pilotů Citroënu C2 R2 Max na plnou finanční prémii 4000 Euro. Byl jím polský jezdec Lukasz Habaj.
Do soutěže nastoupila pětice posádek, ale velmi záhy pokračovali už jen tři jezdci, protože jak Antonín Matys (uražené kolo), tak Tomáš Pletka (zdravotní důvody) odstoupili už po první rychlostní zkoušce. Ve hře o nemalé peníze tak zůstalo mezinárodní trio pilotů, ve složení Michal Ballay (SK), Lukasz Habaj (PL) a náš Lukáš Pondělíček. Nejlepší výkon na jihu Moravy předvedl polský jezdec Lukasz Habaj, který obsadil v rámci celé skupiny A druhé místo, ale protože vítězný vůz kategorie spadal do specifikace S1600, do Citroën Racing Trophy se nezapočítával a tak se Lukasz Habaj se spolujezdcem Jackem Spentanym mohli radovat ze zisku prvního místa. Za to jim po právu náleží finanční odměna ve výši 4000 Euro. „Z vítězství v Citroën Racing Trophy mám obrovskou radost. V Hustopečích jsem startoval poprvé v životě a navíc jsem poprvé závodil na nočních rychlostních zkouškách. Skvěle se nám v páteční etapě podařilo zvolit pneumatiky a nebýt poslední zrušené zkoušky, atakoval bych nejspíš i první místo ve skupině A,“ prozrazuje Lukasz Habaj. „Chtěl jsem to zkusit i v sobotu, ale po dobrém začátku přišel bohužel problém s řídící jednotkou našeho auta a útok na Jana Šlehofera, který startoval s vozem S1600, se bohužel nekonal. V Citroën Racing Trophy jsme ale zvítězili a to je hlavní. Teď nás čekají starty v Polsku, které jsou také součástí trofeje a pak se opět vrátíme do České republiky, protože se zde pojede slavná Barum Rally,“ doplnil polský pilot.
Po velmi kvalitním výkonu byli v pořadí za vítězným Habajem klasifikováni naši Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem a opět tak, stejně jako v Českém Krumlově, inkasovali částku ve výši 3000 Euro. „Sice jsme dosáhli stejného výsledku v Citroën Racing Trophy jako v Krumlově, ale tentokrát nám soutěž vyšla mnohem lépe z mého jezdeckého pohledu. Lukasz Habaj mi trochu ujel v první etapě, ve které bylo hodně vody, ale druhý den už jsem byl se svými časy opravdu velice spokojený. Nechával jsem za sebou silnější auta třídy A7 a to mě vážně těší,“ říká Lukáš Pondělíček.
Třetí a zároveň poslední posádku Citroën Racing Trophy, která spatřila cílovou rampu hustopečského klání, tvořili Slovák Michal Ballay a jeho český navigátor Jiří Volf. Tato posádka zakončila své působení na čtvrtém místě a za to si z Hustopečí odvezla prémii ve výši 2000 Euro. „Nejvíce jsme ztratili už na první rychlostní zkoušce, kdy se nám po průjezdu vodním brodem kompletně zamlžilo přední okno. Tato ztráta pak ovlivnila celou soutěž, ztratili jsme důležitý kontakt s ostatními,“ komentoval hustopečskou rally Jiří Volf, spolujezdec Michala Ballaye. Citroën Racing Trophy roku 2009 právě odjetou soutěží zdaleka nekončí, spíše naopak, do konce roku se o 15000 Euro, což je částka určená na každou soutěž, utkají přihlášené posádky ještě třikrát. Dohromady je tak připraveno celkem 45000 Euro na zbytek sezony. Nejbližší soutěží Mediasport MMČR bude slavná a letos zcela jistě obrovsky nabitá Barum Rally Zlín, která se koná v srpnu a i letos je opět součástí seriálu IRC.
CRT – Agrotec Mogul Rally Hustopeče 1.místo Lukasz Habaj / Jacek Spentany PL 4000 Euro2.místo Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler CZ 3000 Euro4.místo Michal Ballay / Jiří Volf SK 2000 EuroCELKEM 9000 Euro
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.