V Hustopečích se rozdělilo celkem 9000 Euro !

Pondělíček, Lukáš
Pondělíček, Lukáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 16. června 2009 12:43
Sdílej:

Druhé kolo atraktivního projektu Citroën Racing Trophy se odehrálo v rámci Agrotec Mogul Rally Hustopeče a právě zde poprvé dosáhl jeden z pilotů Citroënu C2 R2 Max na plnou finanční prémii 4000 Euro. Byl jím polský jezdec Lukasz Habaj.

Do soutěže nastoupila pětice posádek, ale velmi záhy pokračovali už jen tři jezdci, protože jak Antonín Matys (uražené kolo), tak Tomáš Pletka (zdravotní důvody) odstoupili už po první rychlostní zkoušce. Ve hře o nemalé peníze tak zůstalo mezinárodní trio pilotů, ve složení Michal Ballay (SK), Lukasz Habaj (PL) a náš Lukáš Pondělíček.  Nejlepší výkon na jihu Moravy předvedl polský jezdec Lukasz Habaj, který obsadil v rámci celé skupiny A druhé místo, ale protože vítězný vůz kategorie spadal do specifikace S1600, do Citroën Racing Trophy se nezapočítával a tak se Lukasz Habaj se spolujezdcem Jackem Spentanym mohli radovat ze zisku prvního místa. Za to jim po právu náleží finanční odměna ve výši 4000 Euro.  „Z vítězství v Citroën Racing Trophy mám obrovskou radost. V Hustopečích jsem startoval poprvé v životě a navíc jsem poprvé závodil na nočních rychlostních zkouškách. Skvěle se nám v páteční etapě podařilo zvolit pneumatiky a nebýt poslední zrušené zkoušky, atakoval bych nejspíš i první místo ve skupině A,“ prozrazuje Lukasz Habaj.  „Chtěl jsem to zkusit i v sobotu, ale po dobrém začátku přišel bohužel problém s řídící jednotkou našeho auta a útok na Jana Šlehofera, který startoval s vozem S1600, se bohužel nekonal. V Citroën Racing Trophy jsme ale zvítězili a to je hlavní. Teď nás čekají starty v Polsku,  které jsou také součástí trofeje a pak se opět vrátíme do České republiky, protože se zde pojede slavná Barum Rally,“ doplnil polský pilot. 

Po velmi kvalitním výkonu byli v pořadí za vítězným Habajem klasifikováni naši Lukáš Pondělíček s Pavlem Dreslerem a opět tak, stejně jako v Českém Krumlově, inkasovali částku ve výši 3000 Euro. „Sice jsme dosáhli stejného výsledku v Citroën Racing Trophy jako v Krumlově, ale tentokrát nám soutěž vyšla mnohem lépe z mého jezdeckého pohledu. Lukasz Habaj mi trochu ujel v první etapě, ve které bylo hodně vody, ale druhý den už jsem byl se svými časy opravdu velice spokojený. Nechával jsem za sebou silnější auta třídy A7 a to mě vážně těší,“ říká Lukáš Pondělíček.

Třetí a zároveň poslední posádku Citroën Racing Trophy, která spatřila cílovou rampu hustopečského klání, tvořili Slovák Michal Ballay a jeho český navigátor Jiří Volf. Tato posádka zakončila své působení na čtvrtém místě a za to si z Hustopečí odvezla prémii ve výši 2000 Euro. „Nejvíce jsme ztratili už na první rychlostní zkoušce, kdy se nám po průjezdu vodním brodem kompletně zamlžilo přední okno. Tato ztráta pak ovlivnila celou soutěž, ztratili jsme důležitý kontakt s ostatními,“ komentoval hustopečskou rally Jiří Volf, spolujezdec Michala Ballaye. Citroën Racing Trophy roku 2009 právě odjetou soutěží zdaleka nekončí, spíše naopak, do konce roku se o 15000 Euro, což je částka určená na každou soutěž, utkají přihlášené posádky ještě třikrát. Dohromady je tak připraveno celkem 45000 Euro na zbytek sezony. Nejbližší soutěží Mediasport MMČR bude slavná a letos zcela jistě obrovsky nabitá Barum Rally Zlín, která se koná v srpnu a i letos je opět součástí seriálu IRC.

CRT – Agrotec Mogul Rally Hustopeče  1.místo    Lukasz Habaj / Jacek Spentany    PL    4000 Euro2.místo    Lukáš Pondělíček / Pavel Dresler     CZ    3000 Euro4.místo    Michal Ballay / Jiří Volf    SK    2000 EuroCELKEM              9000 Euro

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.