Okolnosti tomu chtěly, že Subaru Czech Rally Team z úvodních tří soutěží letošního Mezinárodního mistrovství České republiky na dvou z nich učil závodit nový vůz a bojoval s jeho dětskými nemocemi. Na šumavské soutěži pak rychlou jízdu ukončila havárie, a tak až výtečná čtvrtá příčka z právě uplynulé Rally Hustopeče představuje pro posádku Vojtěch Štajf – Michal Ernst tak trochu vysvobození ze zakletí.
Už úvodní rychlostní zkouška jihomoravské soutěže se bílomodročernému hatchbacku Subaru Impreza WRX STI nadmíru vydařila. Druhý nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, to byl ještě o dva stupínky lepší úvod než na minulé, českokrumlovské rally. Vyjma jediného zaváhání se ale tentokrát Vojtěchu Štajfovi, Michalu Ernstovi i jejich vozu výborně dařilo i v celém zbytku náročného podniku. K dobrému výsledku přispěla také skutečnost, že už se umoudřila elektronika vozu a na rozdíl od minulé soutěže jezdce nepotrápila.
"Tohle není pravda ze sta procent, nicméně ona jediná výjimka, kdy si auto vzpomnělo na svou krumlovskou jankovitost, nastala naštěstí ve chvíli, která nám nepokazila výsledek," upřesňuje pražský pilot. "Bylo to na startu speciálky vedené po brněnském výstavišti, která se nám pak skvěle povedla. Když jsme se dověděli náš výsledek a připomněli si čtvrtý čas z Českých Budějovic, vtipkovali jsme, že by nám možná svědčila soutěž odehrávající se výhradně na výstavištích. I když jsme hned na následující zkoušce uklouzli na blátě a ztratili tak čas díky couvání, měla ale už pro nás rally zcela odlišný průběh než protrápený Krumlov. Vědomi obtížnosti tratě jsme nasadili rozumné tempo a i s ním už první den pravidelně zajížděli časy v první desítce. Pomohla nám i vhodná volba skvělých mokrých pneumatik Pirelli, v první sekci jsme obuli neprořezané a v druhé polovině etapy prořezané. Nocovali jsme na sedmé příčce a do soboty vstoupili s myšlenkami spíš než na útočení na špičku, tak na udržení si zbylých soupeřů za zády. Úkol se splnit podařilo a naše tradiční soky Trojana a Arazima jsme porazili. Chyby některých dalších závodníků nám tentokrát pomohly až k ´bramborové medaili´, inu jak se říká - jednou jsi nahoře, jednou zas dole. My tentokrát patřili k těm šťastnějším, a to i když jsme dva kilometry před koncem RZ13 ulomili řadicí páku a dojížděli do cíle jen na trojku. Po havárii Petra Hozáka jsme totiž test dokončili pod žlutou vlajkou, a tak těch pár vteřinek naší pravděpodobné ztráty bylo anulováno všeobecným přidělováním časů. K havárii Míry Tarabuse jsme zase dojeli jako první a jen díky včasnému upozornění jeho spolujezdce jsme do poškozeného vozu za nepřehlednou zatáčkou nenarazili."
Spokojen byl i spolujezdec Michal Ernst: "Při seznamovacích jízdách jsme měli z tratí trochu obavy, ty se ale nepotvrdily. Týmem mechaniků báječně připravený vůz prokázal svou robustnost a dobré nastavení, takže jsme neměli žádné potíže ani v sobotu, ale ani při dlouhém a deštivém pátečním večeru. Nakonec se nám soutěž moc líbila, potěšily nás i příznivé reakce fanoušků svědčící o dobrém zvuku značky Subaru v našich krajích. Navíc jsme opět byli jejími nejrychlejšími reprezentanty v cíli soutěže."
Čtvrtá příčka a body do národního šampionátu i Evropského poháru celému týmu dodaly novou energii, znásobenou i prvenstvím v Pirelli cupu. Teď má celý Subaru Czech Rally Team více času na přípravu a testy před druhou polovinou sezóny - Vojtěcha Štajfa čeká až start na Barum rally konané v konci srpna. Mezitím zbude prostor na stavbu dalšího hatchbacku, o starty s tímto modelem totiž projevilo zájem i několik dalších jezdců v čele s piloty s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Není tedy vyloučeno, že se barvy týmu ještě před ´Barumkou´ objeví i na některé z dalších soutěží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.