Štajf se raduje: Konečně to s hatchbackem šlo!

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Josef Janoušek 15. června 2009 11:22
Sdílej:

Okolnosti tomu chtěly, že Subaru Czech Rally Team z úvodních tří soutěží letošního Mezinárodního mistrovství České republiky na dvou z nich učil závodit nový vůz a bojoval s jeho dětskými nemocemi. Na šumavské soutěži pak rychlou jízdu ukončila havárie, a tak až výtečná čtvrtá příčka z právě uplynulé Rally Hustopeče představuje pro posádku Vojtěch Štajf – Michal Ernst tak trochu vysvobození ze zakletí.

Už úvodní rychlostní zkouška jihomoravské soutěže se bílomodročernému hatchbacku Subaru Impreza WRX STI nadmíru vydařila. Druhý nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, to byl ještě o dva stupínky lepší úvod než na minulé, českokrumlovské rally. Vyjma jediného zaváhání se ale tentokrát Vojtěchu Štajfovi, Michalu Ernstovi i jejich vozu výborně dařilo i v celém zbytku náročného podniku. K dobrému výsledku přispěla také skutečnost, že už se umoudřila elektronika vozu a na rozdíl od minulé soutěže jezdce nepotrápila.

"Tohle není pravda ze sta procent, nicméně ona jediná výjimka, kdy si auto vzpomnělo na svou krumlovskou jankovitost, nastala naštěstí ve chvíli, která nám nepokazila výsledek," upřesňuje pražský pilot. "Bylo to na startu speciálky vedené po brněnském výstavišti, která se nám pak skvěle povedla. Když jsme se dověděli náš výsledek a připomněli si čtvrtý čas z Českých Budějovic, vtipkovali jsme, že by nám možná svědčila soutěž odehrávající se výhradně na výstavištích. I když jsme hned na následující zkoušce uklouzli na blátě a ztratili tak čas díky couvání, měla ale už pro nás rally zcela odlišný průběh než protrápený Krumlov. Vědomi obtížnosti tratě jsme nasadili rozumné tempo a i s ním už první den pravidelně zajížděli časy v první desítce. Pomohla nám i vhodná volba skvělých mokrých pneumatik Pirelli, v první sekci jsme obuli neprořezané a v druhé polovině etapy prořezané. Nocovali jsme na sedmé příčce a do soboty vstoupili s myšlenkami spíš než na útočení na špičku, tak na udržení si zbylých soupeřů za zády. Úkol se splnit podařilo a naše tradiční soky Trojana a Arazima jsme porazili. Chyby některých dalších závodníků nám tentokrát pomohly až k ´bramborové medaili´, inu jak se říká - jednou jsi nahoře, jednou zas dole. My tentokrát patřili k těm šťastnějším, a to i když jsme dva kilometry před koncem RZ13 ulomili řadicí páku a dojížděli do cíle jen na trojku. Po havárii Petra Hozáka jsme totiž test dokončili pod žlutou vlajkou, a tak těch pár vteřinek naší pravděpodobné ztráty bylo anulováno všeobecným přidělováním časů. K havárii Míry Tarabuse jsme zase dojeli jako první a jen díky včasnému upozornění jeho spolujezdce jsme do poškozeného vozu za nepřehlednou zatáčkou nenarazili."

Spokojen byl i spolujezdec Michal Ernst: "Při seznamovacích jízdách jsme měli z tratí trochu obavy, ty se ale nepotvrdily. Týmem mechaniků báječně připravený vůz prokázal svou robustnost a dobré nastavení, takže jsme neměli žádné potíže ani v sobotu, ale ani při dlouhém a deštivém pátečním večeru. Nakonec se nám soutěž moc líbila, potěšily nás i příznivé reakce fanoušků svědčící o dobrém zvuku značky Subaru v našich krajích. Navíc jsme opět byli jejími nejrychlejšími reprezentanty v cíli soutěže."

Čtvrtá příčka a body do národního šampionátu i Evropského poháru celému týmu dodaly novou energii, znásobenou i prvenstvím v Pirelli cupu. Teď má celý Subaru Czech Rally Team více času na přípravu a testy před druhou polovinou sezóny - Vojtěcha Štajfa čeká až start na Barum rally konané v konci srpna. Mezitím zbude prostor na stavbu dalšího hatchbacku, o starty s tímto modelem totiž projevilo zájem i několik dalších jezdců v čele s piloty s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Není tedy vyloučeno, že se barvy týmu ještě před ´Barumkou´ objeví i na některé z dalších soutěží.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.