I ve třetí etapě Acropolis Rally provázely tým Pirelli Star Driver technické problémy, které nakonec vyústili v Semerádovo odstoupení.
Do třetí etapy Řecké Rally Acropolis odstartovala posádka Pirelli Star Driver Teamu s cílem najet další slušnou porci kilometrů na šotolině a pokusit se snížit časový odstup od špičky mezi produkčními vozy. Bohužel hned ráno při vyzvednutí auta z uzavřeného parkoviště se na voze Martina Semeráda objevil první problém. "Po výjezdu z úpéčka jsme zjistili, že nám špatně funguje spojka. Mechanici ji vyměnili, ale nabrali jsme penalizaci za překročení doby určené pro servis. Do druhé rychlostní zkoušky už jsme opět bohužel startovali bez spojky a museli se rozjíždět přes startér. Pak nám praskla poloosa a nakonec nám z ničeho nic upadlo kolo. Zastavili jsme, a mysleli, že už je konec, ale Bohouš prasklou spojovačku vyměnil a my se pokusili jet dál. Pak se objevil nějaký problém s motorem, který přestával táhnout a nakonec se zastavil úplně,"popisuje anabázi v poslední etapě Acropolis Rally Martin Semerád.Řecká Rally Acropolis se dá označit za jednu z nejnáročnějších rally pro techniku. Velmi rozbité, kamenité a prašné cesty ve spojení s extrémním horkem se bohužel tentokrát podepsaly i na výsledku Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy. Jak oni hodnotí svůj výkon v Řecku? "Náš výkon se dá objektivně dost špatně hodnotit když jsme jeli bez technických problémů jen pár rychlostních zkoušek v sobotu. Po problémech v pátek jsem měl chuť všeho nechat, a když bych nemusel, tak bych dál nepokračoval. Je to neuvěřitelně frustrující. Nakonec ale bylo dobře, že jsme jeli dál a v sobotu, když auto fungovalo jsme se pěkně svezli. Dneska už to tak slavné nebylo a do servisu jsem zase přijeli na odtahovce," říká Martin Semerád.Pirelli Star Driver Team má bohužel opět nedobrou bilanci v technické spolehlivosti svých vozů. Talentovaní jezdci, které vybrala mezinárodní porota, aby mohli ukázat kvalitní sport na rychlostních zkouškách víc bojují s technickými problémy svých vozů, než s nástrahami trati. Totálním smolařem projektu PSD je Kypřan Nico Thomas, který bez technické závady ještě nedokončil ani jednu etapu ze tří odjetých soutěží. Nejrychlejším jezdcem z pětice Pirelli Star je v tuto chvíli jednoznačně Fin Jarkko Nikara. Ten v Řecku dokonce jednu rychlostní zkoušku mezi produkčními vozy vyhrál a v průběhu etapy se stabilně umísťoval v TOP 5. Bohužel i jemu v závěru první etapy vypověděla službu technika. Novozélanďan Mark Tapper ten nakonec soutěž díky systému superrally dokončil, ale včera jeho vůz postihla závada diferenciálu. V tuto chvíli nejúspěšnějším jezdcem Pirelli Star Driver Teamu je Jihoafričan Jon Williams, který sice nezajíždí nejrychlejší časy na rychlostní zkoušce, ale dokončil všechny tři soutěže, ve kterých startoval v barvách PSD týmu. Další soutěží Martina Semeráda v Mistrovství světa bude koncem července slavná Finská rally, která je mezi soutěžními jezdci považována za královnu mezi soutěžemi. Rychlé šotolinové úseky s množstvím skákacích horizontů, přesně to lze očekávat od Finska. Právě Martinův kolega Jarkko Nikara by zde mohl předvést velmi pěkný výsledek, protože se ve Finsku už mnohokrát ukázal ve velmi dobrém světle s dvoukolkou. Věříme, že z Finské Rally vám budeme o výsledcích Martina Semeráda přinášet pozitivnější informace.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.