I ve třetí etapě Acropolis Rally provázely tým Pirelli Star Driver technické problémy, které nakonec vyústili v Semerádovo odstoupení.
Do třetí etapy Řecké Rally Acropolis odstartovala posádka Pirelli Star Driver Teamu s cílem najet další slušnou porci kilometrů na šotolině a pokusit se snížit časový odstup od špičky mezi produkčními vozy. Bohužel hned ráno při vyzvednutí auta z uzavřeného parkoviště se na voze Martina Semeráda objevil první problém. "Po výjezdu z úpéčka jsme zjistili, že nám špatně funguje spojka. Mechanici ji vyměnili, ale nabrali jsme penalizaci za překročení doby určené pro servis. Do druhé rychlostní zkoušky už jsme opět bohužel startovali bez spojky a museli se rozjíždět přes startér. Pak nám praskla poloosa a nakonec nám z ničeho nic upadlo kolo. Zastavili jsme, a mysleli, že už je konec, ale Bohouš prasklou spojovačku vyměnil a my se pokusili jet dál. Pak se objevil nějaký problém s motorem, který přestával táhnout a nakonec se zastavil úplně,"popisuje anabázi v poslední etapě Acropolis Rally Martin Semerád.Řecká Rally Acropolis se dá označit za jednu z nejnáročnějších rally pro techniku. Velmi rozbité, kamenité a prašné cesty ve spojení s extrémním horkem se bohužel tentokrát podepsaly i na výsledku Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy. Jak oni hodnotí svůj výkon v Řecku? "Náš výkon se dá objektivně dost špatně hodnotit když jsme jeli bez technických problémů jen pár rychlostních zkoušek v sobotu. Po problémech v pátek jsem měl chuť všeho nechat, a když bych nemusel, tak bych dál nepokračoval. Je to neuvěřitelně frustrující. Nakonec ale bylo dobře, že jsme jeli dál a v sobotu, když auto fungovalo jsme se pěkně svezli. Dneska už to tak slavné nebylo a do servisu jsem zase přijeli na odtahovce," říká Martin Semerád.Pirelli Star Driver Team má bohužel opět nedobrou bilanci v technické spolehlivosti svých vozů. Talentovaní jezdci, které vybrala mezinárodní porota, aby mohli ukázat kvalitní sport na rychlostních zkouškách víc bojují s technickými problémy svých vozů, než s nástrahami trati. Totálním smolařem projektu PSD je Kypřan Nico Thomas, který bez technické závady ještě nedokončil ani jednu etapu ze tří odjetých soutěží. Nejrychlejším jezdcem z pětice Pirelli Star je v tuto chvíli jednoznačně Fin Jarkko Nikara. Ten v Řecku dokonce jednu rychlostní zkoušku mezi produkčními vozy vyhrál a v průběhu etapy se stabilně umísťoval v TOP 5. Bohužel i jemu v závěru první etapy vypověděla službu technika. Novozélanďan Mark Tapper ten nakonec soutěž díky systému superrally dokončil, ale včera jeho vůz postihla závada diferenciálu. V tuto chvíli nejúspěšnějším jezdcem Pirelli Star Driver Teamu je Jihoafričan Jon Williams, který sice nezajíždí nejrychlejší časy na rychlostní zkoušce, ale dokončil všechny tři soutěže, ve kterých startoval v barvách PSD týmu. Další soutěží Martina Semeráda v Mistrovství světa bude koncem července slavná Finská rally, která je mezi soutěžními jezdci považována za královnu mezi soutěžemi. Rychlé šotolinové úseky s množstvím skákacích horizontů, přesně to lze očekávat od Finska. Právě Martinův kolega Jarkko Nikara by zde mohl předvést velmi pěkný výsledek, protože se ve Finsku už mnohokrát ukázal ve velmi dobrém světle s dvoukolkou. Věříme, že z Finské Rally vám budeme o výsledcích Martina Semeráda přinášet pozitivnější informace.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.