Martin Semerád kvůli technice nedokončil Acropolis Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 14. června 2009 17:30
Sdílej:

I ve třetí etapě Acropolis Rally provázely tým Pirelli Star Driver technické problémy, které nakonec vyústili v Semerádovo odstoupení.

Do třetí etapy Řecké Rally Acropolis odstartovala posádka Pirelli Star Driver Teamu s cílem najet další slušnou porci kilometrů na šotolině a pokusit se snížit časový odstup od špičky mezi produkčními vozy. Bohužel hned ráno při vyzvednutí auta z uzavřeného parkoviště se na voze Martina Semeráda objevil první problém. "Po výjezdu z úpéčka jsme zjistili, že nám špatně funguje spojka. Mechanici ji vyměnili, ale nabrali jsme penalizaci za překročení doby určené pro servis. Do druhé rychlostní zkoušky už jsme opět bohužel startovali bez spojky a museli se rozjíždět přes startér. Pak nám praskla poloosa a nakonec nám z ničeho nic upadlo kolo. Zastavili jsme, a mysleli, že už je konec, ale Bohouš prasklou spojovačku vyměnil a my se pokusili jet dál. Pak se objevil nějaký problém s motorem, který přestával táhnout a nakonec se zastavil úplně,"popisuje anabázi v poslední etapě Acropolis Rally Martin Semerád.Řecká Rally Acropolis se dá označit za jednu z nejnáročnějších rally pro techniku. Velmi rozbité, kamenité a prašné cesty ve spojení s extrémním horkem se bohužel tentokrát podepsaly i na výsledku Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy. Jak oni hodnotí svůj výkon v Řecku? "Náš výkon se dá objektivně dost špatně hodnotit když jsme jeli bez technických problémů jen pár rychlostních zkoušek v sobotu. Po problémech v pátek jsem měl chuť všeho nechat, a když bych nemusel, tak bych dál nepokračoval. Je to neuvěřitelně frustrující. Nakonec ale bylo dobře, že jsme jeli dál a v sobotu, když auto fungovalo jsme se pěkně svezli. Dneska už to tak slavné nebylo a do servisu jsem zase přijeli na odtahovce," říká Martin Semerád.Pirelli Star Driver Team má bohužel opět nedobrou bilanci v technické spolehlivosti svých vozů. Talentovaní jezdci, které vybrala mezinárodní porota, aby mohli ukázat kvalitní sport na rychlostních zkouškách víc bojují s technickými problémy svých vozů, než s nástrahami trati. Totálním smolařem projektu PSD je Kypřan Nico Thomas, který bez technické závady ještě nedokončil ani jednu etapu ze tří odjetých soutěží. Nejrychlejším jezdcem z pětice Pirelli Star je v tuto chvíli jednoznačně Fin Jarkko Nikara. Ten v Řecku dokonce jednu rychlostní zkoušku mezi produkčními vozy vyhrál a v průběhu etapy se stabilně umísťoval v TOP 5. Bohužel i jemu v závěru první etapy vypověděla službu technika. Novozélanďan Mark Tapper ten nakonec soutěž díky systému superrally dokončil, ale včera jeho vůz postihla závada diferenciálu. V tuto chvíli nejúspěšnějším jezdcem Pirelli Star Driver Teamu je Jihoafričan Jon Williams, který sice nezajíždí nejrychlejší časy na rychlostní zkoušce, ale dokončil všechny tři soutěže, ve kterých startoval v barvách PSD týmu. Další soutěží Martina Semeráda v Mistrovství světa bude koncem července slavná Finská rally, která je mezi soutěžními jezdci považována za královnu mezi soutěžemi. Rychlé šotolinové úseky s množstvím skákacích horizontů, přesně to lze očekávat od Finska. Právě Martinův kolega Jarkko Nikara by zde mohl předvést velmi pěkný výsledek, protože se ve Finsku už mnohokrát ukázal ve velmi dobrém světle s dvoukolkou. Věříme, že z Finské Rally vám budeme o výsledcích Martina Semeráda přinášet pozitivnější informace.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.