Před poslední rychlostní zkouškou musel Martin Semerád odstavit svoje Mitsubishi kvůli poruše diferenciálu.
První etapa Řecké Rally Acropolis zavedla posádky do oblasti severně od města Loutraki na Peloponéském poloostrově, kde má rally své centrum. Do páté rychlostní zkoušky se žluté Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu pravidelně objevovalo ve výsledcích klasifikace kategorie produkčních vozů, posádka Semerád - Ceplecha měla ale ke spokojenosti hodně daleko.
"V polovině první rychlostní zkoušky nám začala rychle stoupat teplota motoru, proto jsme museli vypnout systém ALS a od té doby jeli tak na 80% výkonu. Ze všech vracáků jsme proto jen velmi pomalu odjížděli a nabírali na každé rychlostní zkoušce vteřiny na naše soupeře. Nefungoval nám větrák na chladiči a následně bylo třeba jet i se zapnutým topením, abychom udrželi teplotu motoru v nějakých rozumných mezích. Na páté rychlostní zkoušce se ale v jedné zatáčce ozvala obrovská rána od převodovky a auto začalo silně vibrovat a rachtat. Po chvíli jsme zastavili a pokoušeli se závadu identifikovat, ale ani když jsme sundali lyžinu, tak nebylo nic vědět. Po telefonu jsme s týmem řešili co dál, a nakonec po šestnácti minutách co jsme stáli, bylo rozhodnuto, že máme jet dál kam to jenom půjde. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce se už ale s autem téměř nedalo jet a museli jsme definitivně etapu vzdát. Bohužel jsme tak nabrali tu největší ztrátu, kterou jsme mohli dostat, a ke ztrátě z rychlostní zkoušky si přičetli i penalizaci za Superrally. Jsem opravdu hodně, hodně zklamaný. Čím víc se snažíme dojet, tím větší problémy nás potkávají. Technická závada se může objevit, a u takhle nových a nevyzkoušených aut se to asi dá i očekávat, ale dnes mě nejvíc mrzí, že jsme my a tým špatně rozhodli ohledně pokračování v Superrally a nabrali tak ztrátu, kterou nemůžeme nikdy stáhnout. Zítra pojedeme bez vidiny zisku bodů, ale budeme se dál učit a už jen sbírat zkušenosti na rozbité trati Řecké rally," říkal velmi zklamaný Martin Semerád v cíli první etapy. Připomeňme, že na soutěžní posádky Acropolis Rally čeká ve druhé etapě šest rychlostních zkoušek o celkové délce 135 kilometrů, kdy jedna z nich zavede soutěžící k antickému městu Mykény.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.