Před poslední rychlostní zkouškou musel Martin Semerád odstavit svoje Mitsubishi kvůli poruše diferenciálu.
První etapa Řecké Rally Acropolis zavedla posádky do oblasti severně od města Loutraki na Peloponéském poloostrově, kde má rally své centrum. Do páté rychlostní zkoušky se žluté Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu pravidelně objevovalo ve výsledcích klasifikace kategorie produkčních vozů, posádka Semerád - Ceplecha měla ale ke spokojenosti hodně daleko.
"V polovině první rychlostní zkoušky nám začala rychle stoupat teplota motoru, proto jsme museli vypnout systém ALS a od té doby jeli tak na 80% výkonu. Ze všech vracáků jsme proto jen velmi pomalu odjížděli a nabírali na každé rychlostní zkoušce vteřiny na naše soupeře. Nefungoval nám větrák na chladiči a následně bylo třeba jet i se zapnutým topením, abychom udrželi teplotu motoru v nějakých rozumných mezích. Na páté rychlostní zkoušce se ale v jedné zatáčce ozvala obrovská rána od převodovky a auto začalo silně vibrovat a rachtat. Po chvíli jsme zastavili a pokoušeli se závadu identifikovat, ale ani když jsme sundali lyžinu, tak nebylo nic vědět. Po telefonu jsme s týmem řešili co dál, a nakonec po šestnácti minutách co jsme stáli, bylo rozhodnuto, že máme jet dál kam to jenom půjde. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce se už ale s autem téměř nedalo jet a museli jsme definitivně etapu vzdát. Bohužel jsme tak nabrali tu největší ztrátu, kterou jsme mohli dostat, a ke ztrátě z rychlostní zkoušky si přičetli i penalizaci za Superrally. Jsem opravdu hodně, hodně zklamaný. Čím víc se snažíme dojet, tím větší problémy nás potkávají. Technická závada se může objevit, a u takhle nových a nevyzkoušených aut se to asi dá i očekávat, ale dnes mě nejvíc mrzí, že jsme my a tým špatně rozhodli ohledně pokračování v Superrally a nabrali tak ztrátu, kterou nemůžeme nikdy stáhnout. Zítra pojedeme bez vidiny zisku bodů, ale budeme se dál učit a už jen sbírat zkušenosti na rozbité trati Řecké rally," říkal velmi zklamaný Martin Semerád v cíli první etapy. Připomeňme, že na soutěžní posádky Acropolis Rally čeká ve druhé etapě šest rychlostních zkoušek o celkové délce 135 kilometrů, kdy jedna z nich zavede soutěžící k antickému městu Mykény.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.