Před poslední rychlostní zkouškou musel Martin Semerád odstavit svoje Mitsubishi kvůli poruše diferenciálu.
První etapa Řecké Rally Acropolis zavedla posádky do oblasti severně od města Loutraki na Peloponéském poloostrově, kde má rally své centrum. Do páté rychlostní zkoušky se žluté Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu pravidelně objevovalo ve výsledcích klasifikace kategorie produkčních vozů, posádka Semerád - Ceplecha měla ale ke spokojenosti hodně daleko.
"V polovině první rychlostní zkoušky nám začala rychle stoupat teplota motoru, proto jsme museli vypnout systém ALS a od té doby jeli tak na 80% výkonu. Ze všech vracáků jsme proto jen velmi pomalu odjížděli a nabírali na každé rychlostní zkoušce vteřiny na naše soupeře. Nefungoval nám větrák na chladiči a následně bylo třeba jet i se zapnutým topením, abychom udrželi teplotu motoru v nějakých rozumných mezích. Na páté rychlostní zkoušce se ale v jedné zatáčce ozvala obrovská rána od převodovky a auto začalo silně vibrovat a rachtat. Po chvíli jsme zastavili a pokoušeli se závadu identifikovat, ale ani když jsme sundali lyžinu, tak nebylo nic vědět. Po telefonu jsme s týmem řešili co dál, a nakonec po šestnácti minutách co jsme stáli, bylo rozhodnuto, že máme jet dál kam to jenom půjde. Na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce se už ale s autem téměř nedalo jet a museli jsme definitivně etapu vzdát. Bohužel jsme tak nabrali tu největší ztrátu, kterou jsme mohli dostat, a ke ztrátě z rychlostní zkoušky si přičetli i penalizaci za Superrally. Jsem opravdu hodně, hodně zklamaný. Čím víc se snažíme dojet, tím větší problémy nás potkávají. Technická závada se může objevit, a u takhle nových a nevyzkoušených aut se to asi dá i očekávat, ale dnes mě nejvíc mrzí, že jsme my a tým špatně rozhodli ohledně pokračování v Superrally a nabrali tak ztrátu, kterou nemůžeme nikdy stáhnout. Zítra pojedeme bez vidiny zisku bodů, ale budeme se dál učit a už jen sbírat zkušenosti na rozbité trati Řecké rally," říkal velmi zklamaný Martin Semerád v cíli první etapy. Připomeňme, že na soutěžní posádky Acropolis Rally čeká ve druhé etapě šest rychlostních zkoušek o celkové délce 135 kilometrů, kdy jedna z nich zavede soutěžící k antickému městu Mykény.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.