Posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross zvládla nejlépe nástrahy náročné úvodní etapy hustopečské soutěže, v níž účastníky trápily déšť, bláto na trati i tma. Druhá příčka patří podle očekávání Pechovi s Uhlem, kteří za sebou drží plejádu dalších lancerů v rukou Jaroslava Orsáka a Pavla Valouška.
Během čtyř rychlostních zkoušek druhé sekce vedoucí Kresta svůj náskok zvýraznil a mírně se odpoutal od nejbližšího pronásledovatele Václava Pecha. Lídr šampionátu zajel dva nejrychlejší časy, ale pokaždé byl rychlejší než jeho největší soupeř. Zbylé dvě rychlostní zkoušky ovládl Pavel Valoušek, který se rychlými časy začal přibližovat třetímu Orsákovi. Po úvodní etapě je dělí pouhých 10 vteřin, což slibuje zajímavé pokračování pro sobotní část soutěže.
Do druhé desítky se po výletu mimo trať na RZ7 propadl Jan Jelínek. Po havárii Tomáše Kurky v RZ8 byla zkouška pro zbytek startovního pole zrušena. Petr Hozák doplatit na pozdní příjezd do časové kontroly, za což byl penalizován a propadl se až na osmé místo. Mezi dvoukolkami si drží vedoucí příčku Jan Šlehofer. Druhá příčka patří polskému jezdci Lukaszi Habajovi, třetí je Josef Čermák, jenž zároveň opanuje klasifikaci třídy N3. Ohlasy v cíli prvního etapy:
Roman Kresta: "Závěr byl celkem v pohodě. Pro nikoho už to nebyla žádná neznámá, každý zvolil správné obutí. Přesto byla trať hodně zrádná, bylo na ní hodně bláta. A to se dá očekávat i ve druhé etapě. Na otevřených místech to může být vyfoukané, ale všude pod stromy mokro jen tak brzy nevyschne. Ale viditelnost bude hrát v náš prospěch."Václav Pech "Noční sekce byla těžší než ta úvodní. Naštěstí jsme neudělali žádnou chybu, auto je celé. Uvidíme, jaké pneumatiky ráno zvolíme, ale zřejmě se nadále pojede na mokrých. Bude těžké odhadnout, jak to na tratích bude vypadat. Hlavním cílem bude hlídat Jarka Orsáka a Pavla Valouška. Ale samozřejmě důležité bude neudělat žádnou chybu."Jaroslav Orsák "S prvním dnem jsme spokojeni, ale soutěž bude ještě dlouhá a náročná. Bude těžké držet za sebou Pavla. Hlavně doufám, že se pojede více na suchu."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.