Posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross zvládla nejlépe nástrahy náročné úvodní etapy hustopečské soutěže, v níž účastníky trápily déšť, bláto na trati i tma. Druhá příčka patří podle očekávání Pechovi s Uhlem, kteří za sebou drží plejádu dalších lancerů v rukou Jaroslava Orsáka a Pavla Valouška.
Během čtyř rychlostních zkoušek druhé sekce vedoucí Kresta svůj náskok zvýraznil a mírně se odpoutal od nejbližšího pronásledovatele Václava Pecha. Lídr šampionátu zajel dva nejrychlejší časy, ale pokaždé byl rychlejší než jeho největší soupeř. Zbylé dvě rychlostní zkoušky ovládl Pavel Valoušek, který se rychlými časy začal přibližovat třetímu Orsákovi. Po úvodní etapě je dělí pouhých 10 vteřin, což slibuje zajímavé pokračování pro sobotní část soutěže.
Do druhé desítky se po výletu mimo trať na RZ7 propadl Jan Jelínek. Po havárii Tomáše Kurky v RZ8 byla zkouška pro zbytek startovního pole zrušena. Petr Hozák doplatit na pozdní příjezd do časové kontroly, za což byl penalizován a propadl se až na osmé místo. Mezi dvoukolkami si drží vedoucí příčku Jan Šlehofer. Druhá příčka patří polskému jezdci Lukaszi Habajovi, třetí je Josef Čermák, jenž zároveň opanuje klasifikaci třídy N3. Ohlasy v cíli prvního etapy:
Roman Kresta: "Závěr byl celkem v pohodě. Pro nikoho už to nebyla žádná neznámá, každý zvolil správné obutí. Přesto byla trať hodně zrádná, bylo na ní hodně bláta. A to se dá očekávat i ve druhé etapě. Na otevřených místech to může být vyfoukané, ale všude pod stromy mokro jen tak brzy nevyschne. Ale viditelnost bude hrát v náš prospěch."Václav Pech "Noční sekce byla těžší než ta úvodní. Naštěstí jsme neudělali žádnou chybu, auto je celé. Uvidíme, jaké pneumatiky ráno zvolíme, ale zřejmě se nadále pojede na mokrých. Bude těžké odhadnout, jak to na tratích bude vypadat. Hlavním cílem bude hlídat Jarka Orsáka a Pavla Valouška. Ale samozřejmě důležité bude neudělat žádnou chybu."Jaroslav Orsák "S prvním dnem jsme spokojeni, ale soutěž bude ještě dlouhá a náročná. Bude těžké držet za sebou Pavla. Hlavně doufám, že se pojede více na suchu."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?