Posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross zvládla nejlépe nástrahy náročné úvodní etapy hustopečské soutěže, v níž účastníky trápily déšť, bláto na trati i tma. Druhá příčka patří podle očekávání Pechovi s Uhlem, kteří za sebou drží plejádu dalších lancerů v rukou Jaroslava Orsáka a Pavla Valouška.
Během čtyř rychlostních zkoušek druhé sekce vedoucí Kresta svůj náskok zvýraznil a mírně se odpoutal od nejbližšího pronásledovatele Václava Pecha. Lídr šampionátu zajel dva nejrychlejší časy, ale pokaždé byl rychlejší než jeho největší soupeř. Zbylé dvě rychlostní zkoušky ovládl Pavel Valoušek, který se rychlými časy začal přibližovat třetímu Orsákovi. Po úvodní etapě je dělí pouhých 10 vteřin, což slibuje zajímavé pokračování pro sobotní část soutěže.
Do druhé desítky se po výletu mimo trať na RZ7 propadl Jan Jelínek. Po havárii Tomáše Kurky v RZ8 byla zkouška pro zbytek startovního pole zrušena. Petr Hozák doplatit na pozdní příjezd do časové kontroly, za což byl penalizován a propadl se až na osmé místo. Mezi dvoukolkami si drží vedoucí příčku Jan Šlehofer. Druhá příčka patří polskému jezdci Lukaszi Habajovi, třetí je Josef Čermák, jenž zároveň opanuje klasifikaci třídy N3. Ohlasy v cíli prvního etapy:
Roman Kresta: "Závěr byl celkem v pohodě. Pro nikoho už to nebyla žádná neznámá, každý zvolil správné obutí. Přesto byla trať hodně zrádná, bylo na ní hodně bláta. A to se dá očekávat i ve druhé etapě. Na otevřených místech to může být vyfoukané, ale všude pod stromy mokro jen tak brzy nevyschne. Ale viditelnost bude hrát v náš prospěch."Václav Pech "Noční sekce byla těžší než ta úvodní. Naštěstí jsme neudělali žádnou chybu, auto je celé. Uvidíme, jaké pneumatiky ráno zvolíme, ale zřejmě se nadále pojede na mokrých. Bude těžké odhadnout, jak to na tratích bude vypadat. Hlavním cílem bude hlídat Jarka Orsáka a Pavla Valouška. Ale samozřejmě důležité bude neudělat žádnou chybu."Jaroslav Orsák "S prvním dnem jsme spokojeni, ale soutěž bude ještě dlouhá a náročná. Bude těžké držet za sebou Pavla. Hlavně doufám, že se pojede více na suchu."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?