Do druhé poloviny vstupuje Mediasport MMČR v rally a zároveň Pohár Pirelli 2009 hustopečskou rally, s centrem v Hustopečích a v Brně.
Na posádky je zde připraveno šestnáct měřených úseků o celkové vzdálenosti 119,84 kilometrů, přičemž plná polovina je situována do páteční noční etapy.
V rámci Agrotec Rally Hustopeče se představí opět účastníci stále oblíbenějšího Poháru Pirelli, v kterém si to v rámci čtvrtého letošního závodu rozdají o body a tím i o průběžné vedení. Se startovním číslem 14 se představí posádka Vojtěch Štajf/ Michal Ernst s vozem Subaru Impreza WRX STi Group N 09. Pražsko-příbramská dvojice dokázala zvítězit letos ve dvou závodech a patří k největším favoritům i tentokráte.
„Zkraje týdne jsme najezdili v rámci testování kolem sta kilometrů. Podařilo se nám auto podvozkově posunout dál. Na rozbitější trati teď auto funguje daleko lépe. Mám pouze trochu strach ze závady elektroniky, která nás zbrdila v Krumlově. Měli jsme na testu sice technika, ale nevím zdali se to podařilo odstranit. Jinak auto je nachystané a mám z něho dobrý pocit. Chtěli bychom se umístit v první desítce absolutně a samozřejmě co nejvýše v rámci Poháru Pirelli. Pokud bude sucho pojedeme nejtvrdší směs RX 5, se kterou se nám jede dobře a navíc v kombinaci se Subaru musím říci, že funguje skvěle,“ vzhlíží k závodu Vojtěch Štajf.
Pozadu však nebudou chtít zůstat ani další účastnící třídy N4. S vozy Mitsubishi Lancer EVO budou startovat Marcel Tuček a Milan Liška. Od Hustopečích se navíc do pohárového šampionátu připojí Jiří Volf s dalším vozem Mitsubishi. Ty doplní s vozy Subaru Impreza Robert Achs a Marcel Havlásek.
Ve třídě N2 nabídly úvodní závody vyrovnané souboje mezi Jakubcem a Dunovským (oba Honda Civic VTi). Nyní se na startu soutěže objevuje pouze Jan Jakubec, který má tak spolu se svým spolujezdcem Pavlem Kacerovským cestu za vítězstvím otevřenou.
Ve stejné situaci je také Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS startující ve třídě A7. Na startu chybí Pavel Musil, který si připsal deset bodů za vítězství v rámci Rally Šumava. Přesto to nebude mít Fišer jednoduché, neboť musel jak ze Šumavy, tak z krumlovské rally odstoupit kvůli technickým závadám Fiesty.
Ve třídě A5 od začátku sezóny kralují Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem na voze Škoda Felicia Kit Car. Dokázali zvítězit jak na Valašce, tak i na Šumavě. Na prozatím poslední soutěži vedli do desáté rychlostní zkoušky a jeli si pro dalších deset bodů a tím i pojištění průběžného vedení v rámci Poháru Pirelli. Bohužel proti byla technika.
Této situace využil Marcel Tuček, který má na svém kontě prozatím 26 bodů a vede díky lepším výsledkům před Janem Jakubcem.
Průběžný stav před Rally Hustopeče 2009: 1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 26 bodů2. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 263. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 204. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 205. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 206. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 14
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.