Do druhé poloviny vstupuje Mediasport MMČR v rally a zároveň Pohár Pirelli 2009 hustopečskou rally, s centrem v Hustopečích a v Brně.
Na posádky je zde připraveno šestnáct měřených úseků o celkové vzdálenosti 119,84 kilometrů, přičemž plná polovina je situována do páteční noční etapy.
V rámci Agrotec Rally Hustopeče se představí opět účastníci stále oblíbenějšího Poháru Pirelli, v kterém si to v rámci čtvrtého letošního závodu rozdají o body a tím i o průběžné vedení. Se startovním číslem 14 se představí posádka Vojtěch Štajf/ Michal Ernst s vozem Subaru Impreza WRX STi Group N 09. Pražsko-příbramská dvojice dokázala zvítězit letos ve dvou závodech a patří k největším favoritům i tentokráte.
„Zkraje týdne jsme najezdili v rámci testování kolem sta kilometrů. Podařilo se nám auto podvozkově posunout dál. Na rozbitější trati teď auto funguje daleko lépe. Mám pouze trochu strach ze závady elektroniky, která nás zbrdila v Krumlově. Měli jsme na testu sice technika, ale nevím zdali se to podařilo odstranit. Jinak auto je nachystané a mám z něho dobrý pocit. Chtěli bychom se umístit v první desítce absolutně a samozřejmě co nejvýše v rámci Poháru Pirelli. Pokud bude sucho pojedeme nejtvrdší směs RX 5, se kterou se nám jede dobře a navíc v kombinaci se Subaru musím říci, že funguje skvěle,“ vzhlíží k závodu Vojtěch Štajf.
Pozadu však nebudou chtít zůstat ani další účastnící třídy N4. S vozy Mitsubishi Lancer EVO budou startovat Marcel Tuček a Milan Liška. Od Hustopečích se navíc do pohárového šampionátu připojí Jiří Volf s dalším vozem Mitsubishi. Ty doplní s vozy Subaru Impreza Robert Achs a Marcel Havlásek.
Ve třídě N2 nabídly úvodní závody vyrovnané souboje mezi Jakubcem a Dunovským (oba Honda Civic VTi). Nyní se na startu soutěže objevuje pouze Jan Jakubec, který má tak spolu se svým spolujezdcem Pavlem Kacerovským cestu za vítězstvím otevřenou.
Ve stejné situaci je také Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS startující ve třídě A7. Na startu chybí Pavel Musil, který si připsal deset bodů za vítězství v rámci Rally Šumava. Přesto to nebude mít Fišer jednoduché, neboť musel jak ze Šumavy, tak z krumlovské rally odstoupit kvůli technickým závadám Fiesty.
Ve třídě A5 od začátku sezóny kralují Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem na voze Škoda Felicia Kit Car. Dokázali zvítězit jak na Valašce, tak i na Šumavě. Na prozatím poslední soutěži vedli do desáté rychlostní zkoušky a jeli si pro dalších deset bodů a tím i pojištění průběžného vedení v rámci Poháru Pirelli. Bohužel proti byla technika.
Této situace využil Marcel Tuček, který má na svém kontě prozatím 26 bodů a vede díky lepším výsledkům před Janem Jakubcem.
Průběžný stav před Rally Hustopeče 2009: 1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 26 bodů2. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 263. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 204. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 205. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 206. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 14
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?