Osmička jezdců o body v Poháru Pirelli

hodaň, vlastimil
hodaň, vlastimil, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 12. června 2009 8:25
Sdílej:

Do druhé poloviny vstupuje Mediasport MMČR v rally a zároveň Pohár Pirelli 2009 hustopečskou rally, s centrem v Hustopečích a v Brně.

Na posádky je zde připraveno šestnáct měřených úseků o celkové vzdálenosti 119,84 kilometrů, přičemž plná polovina je situována do páteční noční etapy.

V rámci Agrotec Rally Hustopeče se představí opět účastníci stále oblíbenějšího Poháru Pirelli, v kterém si to v rámci čtvrtého letošního závodu rozdají o body a tím i o průběžné vedení. Se startovním číslem 14 se představí posádka Vojtěch Štajf/ Michal Ernst s vozem Subaru Impreza WRX STi Group N 09. Pražsko-příbramská dvojice dokázala zvítězit letos ve dvou závodech a patří k největším favoritům i tentokráte.

„Zkraje týdne jsme najezdili v rámci testování kolem sta kilometrů. Podařilo se nám auto podvozkově posunout dál. Na rozbitější trati teď auto funguje daleko lépe. Mám pouze trochu strach ze závady elektroniky, která nás zbrdila v Krumlově. Měli jsme na testu sice technika, ale nevím zdali se to podařilo odstranit. Jinak  auto je nachystané a mám z něho dobrý pocit. Chtěli bychom se umístit v první desítce absolutně a samozřejmě co nejvýše v rámci Poháru Pirelli. Pokud bude sucho pojedeme nejtvrdší směs RX 5, se kterou se nám jede dobře a navíc v kombinaci se Subaru musím říci, že funguje skvěle,“ vzhlíží k závodu Vojtěch Štajf.

Pozadu však nebudou chtít zůstat ani další účastnící třídy N4. S vozy Mitsubishi Lancer EVO budou startovat Marcel Tuček a Milan Liška. Od Hustopečích se navíc do pohárového šampionátu připojí Jiří Volf s dalším vozem Mitsubishi. Ty doplní s vozy Subaru Impreza Robert Achs a Marcel Havlásek.

Ve třídě N2 nabídly úvodní závody vyrovnané souboje mezi Jakubcem a Dunovským (oba Honda Civic VTi). Nyní se na startu soutěže objevuje pouze Jan Jakubec, který má tak spolu se svým spolujezdcem Pavlem Kacerovským cestu za vítězstvím otevřenou.

Ve stejné situaci je také Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS startující ve třídě A7. Na startu chybí Pavel Musil, který si připsal deset bodů za vítězství v rámci Rally Šumava. Přesto to nebude mít Fišer jednoduché, neboť musel jak ze Šumavy, tak z krumlovské rally odstoupit kvůli technickým závadám Fiesty.

Ve třídě A5 od začátku sezóny kralují Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem na voze Škoda Felicia Kit Car. Dokázali zvítězit jak na Valašce, tak i na Šumavě. Na prozatím poslední soutěži vedli do desáté rychlostní zkoušky a jeli si pro dalších deset bodů a tím i pojištění průběžného vedení v rámci Poháru Pirelli. Bohužel proti byla technika.

Této situace využil Marcel Tuček, který má na svém kontě prozatím 26 bodů  a vede díky lepším výsledkům před Janem Jakubcem.

Průběžný stav před Rally Hustopeče 2009: 1. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 26 bodů2. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 263. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 204. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 205. Dunovský / Šmeidler – Honda Civic VTi 206. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 14

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.