Posádka Semerád Ceplecha se seznámila s tratí Řecké Rally Acropolis.
Dva dny v enormním horku se seznamovala s tratí další šotolinové soutěže posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která ve čtvrtek večer oficiálně odstartuje do třetího podniku Mistrovství světa v barvách týmu Pirelli Star Driver Teamu. Pro mladíky z České republiky se tak otevírá další šance seznámit se s tratěmi, jejichž charakter je naprosto odlišný od toho, co znají z našich zeměpisných šířek. V okolí řeckého letoviska Loutraki se nacházejí převážně kamenité úseky, pokryté větší či menší vrstvou prachu či šotoliny. "Očekával jsem více rozbité úseky, ale pořadatelé zřejmě před seznamovacími jízdami většinu tratě upravili zemními stroji. I tak bude ale tato soutěž zejména o výdrži a taktizování," říká k trati Acropolis rally Martin Semerád.Ve čtvrteční podvečer čeká posádky slavnostní start v místě Korintského průplavu a v pátek ráno již ostrý start na pětici rychlostních zkoušek. Hned úvodní rychlostní zkouška je jezdci považována za jednu z nejnáročnějších. "Musíme rozumně zvolit tempo, protože zítřejší porce kilometrů je na začátek opravdu velká. Čeká nás nezvykle velké množství kilometrů na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a ve vedru, které zde panuje, to bude hodně náročné. Při seznamovacích jízdách jsme neměli velký problém s fyzičkou, a tak to snad při důsledném dodržování pitného režimu zvládneme i v závodě," komentuje vysoké teploty na Peloponéském poloostrově Martin Semerád.Před startem do samotné rally si posádka Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu Semerád – Ceplecha vyzkoušela funkčnost svého vozu na testovací rychlostní zkoušce, který absolvovala dvěma průjezdy. "Zkusili jsme si, že vše funguje, i styl jízdy na různých površích, a tak se už těšíme na zítřek. Dopředu se nedá nic předvídat. Zítra budeme vědět přesněji, jak jsme na tom," říká Martin Semerád. V první etapě čeká na soutěžní posádky 120 kilometrů rychlostních zkoušek z celkových 350. O dalším působení posádky Semerád – Ceplecha na Acropolis Rally vás budeme dál informovat.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?