Posádka Semerád Ceplecha se seznámila s tratí Řecké Rally Acropolis.
Dva dny v enormním horku se seznamovala s tratí další šotolinové soutěže posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která ve čtvrtek večer oficiálně odstartuje do třetího podniku Mistrovství světa v barvách týmu Pirelli Star Driver Teamu. Pro mladíky z České republiky se tak otevírá další šance seznámit se s tratěmi, jejichž charakter je naprosto odlišný od toho, co znají z našich zeměpisných šířek. V okolí řeckého letoviska Loutraki se nacházejí převážně kamenité úseky, pokryté větší či menší vrstvou prachu či šotoliny. "Očekával jsem více rozbité úseky, ale pořadatelé zřejmě před seznamovacími jízdami většinu tratě upravili zemními stroji. I tak bude ale tato soutěž zejména o výdrži a taktizování," říká k trati Acropolis rally Martin Semerád.Ve čtvrteční podvečer čeká posádky slavnostní start v místě Korintského průplavu a v pátek ráno již ostrý start na pětici rychlostních zkoušek. Hned úvodní rychlostní zkouška je jezdci považována za jednu z nejnáročnějších. "Musíme rozumně zvolit tempo, protože zítřejší porce kilometrů je na začátek opravdu velká. Čeká nás nezvykle velké množství kilometrů na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a ve vedru, které zde panuje, to bude hodně náročné. Při seznamovacích jízdách jsme neměli velký problém s fyzičkou, a tak to snad při důsledném dodržování pitného režimu zvládneme i v závodě," komentuje vysoké teploty na Peloponéském poloostrově Martin Semerád.Před startem do samotné rally si posádka Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu Semerád – Ceplecha vyzkoušela funkčnost svého vozu na testovací rychlostní zkoušce, který absolvovala dvěma průjezdy. "Zkusili jsme si, že vše funguje, i styl jízdy na různých površích, a tak se už těšíme na zítřek. Dopředu se nedá nic předvídat. Zítra budeme vědět přesněji, jak jsme na tom," říká Martin Semerád. V první etapě čeká na soutěžní posádky 120 kilometrů rychlostních zkoušek z celkových 350. O dalším působení posádky Semerád – Ceplecha na Acropolis Rally vás budeme dál informovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.