Posádka Semerád Ceplecha se seznámila s tratí Řecké Rally Acropolis.
Dva dny v enormním horku se seznamovala s tratí další šotolinové soutěže posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která ve čtvrtek večer oficiálně odstartuje do třetího podniku Mistrovství světa v barvách týmu Pirelli Star Driver Teamu. Pro mladíky z České republiky se tak otevírá další šance seznámit se s tratěmi, jejichž charakter je naprosto odlišný od toho, co znají z našich zeměpisných šířek. V okolí řeckého letoviska Loutraki se nacházejí převážně kamenité úseky, pokryté větší či menší vrstvou prachu či šotoliny. "Očekával jsem více rozbité úseky, ale pořadatelé zřejmě před seznamovacími jízdami většinu tratě upravili zemními stroji. I tak bude ale tato soutěž zejména o výdrži a taktizování," říká k trati Acropolis rally Martin Semerád.Ve čtvrteční podvečer čeká posádky slavnostní start v místě Korintského průplavu a v pátek ráno již ostrý start na pětici rychlostních zkoušek. Hned úvodní rychlostní zkouška je jezdci považována za jednu z nejnáročnějších. "Musíme rozumně zvolit tempo, protože zítřejší porce kilometrů je na začátek opravdu velká. Čeká nás nezvykle velké množství kilometrů na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a ve vedru, které zde panuje, to bude hodně náročné. Při seznamovacích jízdách jsme neměli velký problém s fyzičkou, a tak to snad při důsledném dodržování pitného režimu zvládneme i v závodě," komentuje vysoké teploty na Peloponéském poloostrově Martin Semerád.Před startem do samotné rally si posádka Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu Semerád – Ceplecha vyzkoušela funkčnost svého vozu na testovací rychlostní zkoušce, který absolvovala dvěma průjezdy. "Zkusili jsme si, že vše funguje, i styl jízdy na různých površích, a tak se už těšíme na zítřek. Dopředu se nedá nic předvídat. Zítra budeme vědět přesněji, jak jsme na tom," říká Martin Semerád. V první etapě čeká na soutěžní posádky 120 kilometrů rychlostních zkoušek z celkových 350. O dalším působení posádky Semerád – Ceplecha na Acropolis Rally vás budeme dál informovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?