Již za několik málo hodin sjedou soutěžící posádky ze startovní rampy pátého ročníku Agrotec Mogul rally Hustopeče, aby absolvovaly čtvrtý podnik letošního seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Se startovním číslem 1 vyrazí na trať bojovat o důležité body posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross.
Úřadující mistři republiky a vítězové letošní Valašské rally a Rallye Český Krumlov jsou nyní v plném tempu příprav. "V přípravě na soutěž se snažíme nepodcenit žádný z detailů, připravujeme se stejně pečlivě na všechny podniky seriálu," říká Roman Kresta. "Do Hustopečí jedeme s cílem získat maximální bodový příděl a proto musíme myslet na každý detail a nic nepodcenit. Hustopeče jsou také poslední soutěží, která je v kalendáři mistrovství před Barum Rally. Soutěž pro nás tak bude ostrou přípravou na vrchol sezóny."
Před samotnou soutěží. v úterý 9. června, absolvovali Roman Kresta s Petrem Grossem v rámci prezentace společnosti Paramo, a.s., a značky Mogul, autogramiádu pro návštěvníky Autosalonu Brno 2009 a následně ve středu započali se seznamovacími jízdami na V. Agrotec Mogul rally Hustopeče.
Přípravy na čtvrtý podnik seriálu však přeci jen byly trochu jiné, než na trojici předchozích podniků. Při startu v Českém Krumlově byl v soutěžním Peugeotu 207 S2000 osazen náhradní agregát. Motor, který absolvoval úvodní dva podniky seriálu, byl v té době již u francouzské firmy RDM, kde absolvoval plánovanou repasi a současně úpravu do poslední možné specifikace, kterou současná homologace umožňuje.
Jak jsme již v předchozích zprávách informovali, Mogul Racing Team používá ve voze Peugeot 207 S2000 olej Mogul 5W-50 Extreme, jenž je pravidelně podrobován laboratorním zkouškám a rozborům. Jeden z takových rozborů provedla také ladičská firma RDM. Důvod byl jednoduchý - technici firmy RDM s velkým zájmem po rozebírce motoru sledovali velmi nízké opotřebení dílů.
"Pro francouzské techniky byly výsledky testů velmi pozitivní," říká Roman Kresta. "RDM je společnost, které prošlo dílnami již mnoho závodních motorů a má možnost srovnávat výsledky v porovnání s jinými výrobci olejů. Hodnoty opotřebení, které po prohlídce vykazoval náš agregát je velmi zaujaly. Stejně tak to jsou cenné informace pro nás. Z úst francouzských techniků se nám dostalo doporučení Mogul 5W-50 Extreme používat i nadále a technici firmy RDM si vyžádali více vzorků oleje k dalším zkouškám. To je pro nás důležitým potvrzením správného směru cesty, kterou jsme nastoupili. Nyní, po rozborech ve Francii, máme nezávisle potvrzeny hodnoty, které jsme získali s techniky společnosti PARAMO, a.s. Doporučení francouzských motorářů je pro nás důležitým vodítkem pro budoucí vývoj společně s PARAMO, a.s."
"Letos poprvé jsme se rozhodli spojit značku MOGUL, respektive firmu PARAMO, s Agrotec Mogul Rally Hustopeče," říká Ing. Jan Lang, MBA, obchodní ředitel PARAMO, a.s. "Jistě mi dáte za pravdu, že partnerství v tak náročné automobilové soutěži může nabídnout jedině silná a stabilní společnost reprezentující kvalitu, spolehlivost a perfektní služby zákazníkům. Nemohu nevzpomenout i 120letou tradici firmy. Naše automobilové oleje tak zná už několik generací motoristů, včetně sportovních. Dnes je Paramo součástí nejsilnější skupiny v rámci petrochemického průmyslu ve střední Evropě. Věřím, že Agrotec Mogul Rally Hustopeče bude mít, vysokou sportovní i společenskou úroveň a bude setkáním toho nejlepšího v našem automobilovém soutěžním sportu. Všem organizátorům, spolupracovníkům, posádkám i divákům přeji hodně nevšedních sportovních zážitků," dodává Ing. Jan Lang, MBA, před zahájením letošního čtvrtého klání seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Pátý ročník Agrotec Mogul rally Hustopeče prověří soutěžní posádky celkem 16 rychlostními zkouškami o délce 190,01 kilometrů. Trať i s přejezdy pak čítá 398,46 kilometrů. Slavnostní start soutěže se odehraje v Brně na výstavišti v pátek 12.6. v 16 hodin. Na cílové rampě v Hustopečích pak budou úspěšné posádky očekávány v sobotu 13.6. od 15:50 hodin.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.