Již za několik málo hodin sjedou soutěžící posádky ze startovní rampy pátého ročníku Agrotec Mogul rally Hustopeče, aby absolvovaly čtvrtý podnik letošního seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Se startovním číslem 1 vyrazí na trať bojovat o důležité body posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross.
Úřadující mistři republiky a vítězové letošní Valašské rally a Rallye Český Krumlov jsou nyní v plném tempu příprav. "V přípravě na soutěž se snažíme nepodcenit žádný z detailů, připravujeme se stejně pečlivě na všechny podniky seriálu," říká Roman Kresta. "Do Hustopečí jedeme s cílem získat maximální bodový příděl a proto musíme myslet na každý detail a nic nepodcenit. Hustopeče jsou také poslední soutěží, která je v kalendáři mistrovství před Barum Rally. Soutěž pro nás tak bude ostrou přípravou na vrchol sezóny."
Před samotnou soutěží. v úterý 9. června, absolvovali Roman Kresta s Petrem Grossem v rámci prezentace společnosti Paramo, a.s., a značky Mogul, autogramiádu pro návštěvníky Autosalonu Brno 2009 a následně ve středu započali se seznamovacími jízdami na V. Agrotec Mogul rally Hustopeče.
Přípravy na čtvrtý podnik seriálu však přeci jen byly trochu jiné, než na trojici předchozích podniků. Při startu v Českém Krumlově byl v soutěžním Peugeotu 207 S2000 osazen náhradní agregát. Motor, který absolvoval úvodní dva podniky seriálu, byl v té době již u francouzské firmy RDM, kde absolvoval plánovanou repasi a současně úpravu do poslední možné specifikace, kterou současná homologace umožňuje.
Jak jsme již v předchozích zprávách informovali, Mogul Racing Team používá ve voze Peugeot 207 S2000 olej Mogul 5W-50 Extreme, jenž je pravidelně podrobován laboratorním zkouškám a rozborům. Jeden z takových rozborů provedla také ladičská firma RDM. Důvod byl jednoduchý - technici firmy RDM s velkým zájmem po rozebírce motoru sledovali velmi nízké opotřebení dílů.
"Pro francouzské techniky byly výsledky testů velmi pozitivní," říká Roman Kresta. "RDM je společnost, které prošlo dílnami již mnoho závodních motorů a má možnost srovnávat výsledky v porovnání s jinými výrobci olejů. Hodnoty opotřebení, které po prohlídce vykazoval náš agregát je velmi zaujaly. Stejně tak to jsou cenné informace pro nás. Z úst francouzských techniků se nám dostalo doporučení Mogul 5W-50 Extreme používat i nadále a technici firmy RDM si vyžádali více vzorků oleje k dalším zkouškám. To je pro nás důležitým potvrzením správného směru cesty, kterou jsme nastoupili. Nyní, po rozborech ve Francii, máme nezávisle potvrzeny hodnoty, které jsme získali s techniky společnosti PARAMO, a.s. Doporučení francouzských motorářů je pro nás důležitým vodítkem pro budoucí vývoj společně s PARAMO, a.s."
"Letos poprvé jsme se rozhodli spojit značku MOGUL, respektive firmu PARAMO, s Agrotec Mogul Rally Hustopeče," říká Ing. Jan Lang, MBA, obchodní ředitel PARAMO, a.s. "Jistě mi dáte za pravdu, že partnerství v tak náročné automobilové soutěži může nabídnout jedině silná a stabilní společnost reprezentující kvalitu, spolehlivost a perfektní služby zákazníkům. Nemohu nevzpomenout i 120letou tradici firmy. Naše automobilové oleje tak zná už několik generací motoristů, včetně sportovních. Dnes je Paramo součástí nejsilnější skupiny v rámci petrochemického průmyslu ve střední Evropě. Věřím, že Agrotec Mogul Rally Hustopeče bude mít, vysokou sportovní i společenskou úroveň a bude setkáním toho nejlepšího v našem automobilovém soutěžním sportu. Všem organizátorům, spolupracovníkům, posádkám i divákům přeji hodně nevšedních sportovních zážitků," dodává Ing. Jan Lang, MBA, před zahájením letošního čtvrtého klání seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Pátý ročník Agrotec Mogul rally Hustopeče prověří soutěžní posádky celkem 16 rychlostními zkouškami o délce 190,01 kilometrů. Trať i s přejezdy pak čítá 398,46 kilometrů. Slavnostní start soutěže se odehraje v Brně na výstavišti v pátek 12.6. v 16 hodin. Na cílové rampě v Hustopečích pak budou úspěšné posádky očekávány v sobotu 13.6. od 15:50 hodin.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.