Již za několik málo hodin sjedou soutěžící posádky ze startovní rampy pátého ročníku Agrotec Mogul rally Hustopeče, aby absolvovaly čtvrtý podnik letošního seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Se startovním číslem 1 vyrazí na trať bojovat o důležité body posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross.
Úřadující mistři republiky a vítězové letošní Valašské rally a Rallye Český Krumlov jsou nyní v plném tempu příprav. "V přípravě na soutěž se snažíme nepodcenit žádný z detailů, připravujeme se stejně pečlivě na všechny podniky seriálu," říká Roman Kresta. "Do Hustopečí jedeme s cílem získat maximální bodový příděl a proto musíme myslet na každý detail a nic nepodcenit. Hustopeče jsou také poslední soutěží, která je v kalendáři mistrovství před Barum Rally. Soutěž pro nás tak bude ostrou přípravou na vrchol sezóny."
Před samotnou soutěží. v úterý 9. června, absolvovali Roman Kresta s Petrem Grossem v rámci prezentace společnosti Paramo, a.s., a značky Mogul, autogramiádu pro návštěvníky Autosalonu Brno 2009 a následně ve středu započali se seznamovacími jízdami na V. Agrotec Mogul rally Hustopeče.
Přípravy na čtvrtý podnik seriálu však přeci jen byly trochu jiné, než na trojici předchozích podniků. Při startu v Českém Krumlově byl v soutěžním Peugeotu 207 S2000 osazen náhradní agregát. Motor, který absolvoval úvodní dva podniky seriálu, byl v té době již u francouzské firmy RDM, kde absolvoval plánovanou repasi a současně úpravu do poslední možné specifikace, kterou současná homologace umožňuje.
Jak jsme již v předchozích zprávách informovali, Mogul Racing Team používá ve voze Peugeot 207 S2000 olej Mogul 5W-50 Extreme, jenž je pravidelně podrobován laboratorním zkouškám a rozborům. Jeden z takových rozborů provedla také ladičská firma RDM. Důvod byl jednoduchý - technici firmy RDM s velkým zájmem po rozebírce motoru sledovali velmi nízké opotřebení dílů.
"Pro francouzské techniky byly výsledky testů velmi pozitivní," říká Roman Kresta. "RDM je společnost, které prošlo dílnami již mnoho závodních motorů a má možnost srovnávat výsledky v porovnání s jinými výrobci olejů. Hodnoty opotřebení, které po prohlídce vykazoval náš agregát je velmi zaujaly. Stejně tak to jsou cenné informace pro nás. Z úst francouzských techniků se nám dostalo doporučení Mogul 5W-50 Extreme používat i nadále a technici firmy RDM si vyžádali více vzorků oleje k dalším zkouškám. To je pro nás důležitým potvrzením správného směru cesty, kterou jsme nastoupili. Nyní, po rozborech ve Francii, máme nezávisle potvrzeny hodnoty, které jsme získali s techniky společnosti PARAMO, a.s. Doporučení francouzských motorářů je pro nás důležitým vodítkem pro budoucí vývoj společně s PARAMO, a.s."
"Letos poprvé jsme se rozhodli spojit značku MOGUL, respektive firmu PARAMO, s Agrotec Mogul Rally Hustopeče," říká Ing. Jan Lang, MBA, obchodní ředitel PARAMO, a.s. "Jistě mi dáte za pravdu, že partnerství v tak náročné automobilové soutěži může nabídnout jedině silná a stabilní společnost reprezentující kvalitu, spolehlivost a perfektní služby zákazníkům. Nemohu nevzpomenout i 120letou tradici firmy. Naše automobilové oleje tak zná už několik generací motoristů, včetně sportovních. Dnes je Paramo součástí nejsilnější skupiny v rámci petrochemického průmyslu ve střední Evropě. Věřím, že Agrotec Mogul Rally Hustopeče bude mít, vysokou sportovní i společenskou úroveň a bude setkáním toho nejlepšího v našem automobilovém soutěžním sportu. Všem organizátorům, spolupracovníkům, posádkám i divákům přeji hodně nevšedních sportovních zážitků," dodává Ing. Jan Lang, MBA, před zahájením letošního čtvrtého klání seriálu Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Pátý ročník Agrotec Mogul rally Hustopeče prověří soutěžní posádky celkem 16 rychlostními zkouškami o délce 190,01 kilometrů. Trať i s přejezdy pak čítá 398,46 kilometrů. Slavnostní start soutěže se odehraje v Brně na výstavišti v pátek 12.6. v 16 hodin. Na cílové rampě v Hustopečích pak budou úspěšné posádky očekávány v sobotu 13.6. od 15:50 hodin.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?