Areál BVV se stane v průběhu pátečního dne centrem Agrotec Mogul Rally. V jeho prostorech se uskuteční veřejně přístupné technické přejímky a slavnostní start rally. Ten proběhne na startovní rampě v blízkosti administrativní budovy BVV v 16 hodin.
V dalším průběhu budou moci fanoušci navštívit servisní zónu v areálu výstaviště nebo se příležitostně občerstvit v některém z mnoha stánků. Naostro se začne závodit úderem dvacáté hodiny. Na posádky je připraven okruh o délce 2,64 km, který absolvují třikrát. Kolem trati budou vytýčena čtyři divácká místa, do jiných prostor nebudou diváci vpuštěni.Do dvou diváckých míst (označených H a M) bude přístup možný hlavním vstupem, jsou tedy v dosahu jak pro motorizované diváky, tak i pro ty, kteří využijí MHD (tramvajová zastávka Výstaviště - hlavní vstup ).Divácké místo H je situováno poblíž pavilonu stejného označení, výškově je na úrovni tratě a lze z něj spatřit vjezd soutěžních vozidel na trať a po objetí kola prudké brždění po delší rovince před cílovým širokým pravým vracákem, jeho průjezd a výjezd do prostoru letmého startu a cíle. Divácké místo M je proti rohu pavilonu F. Opět je výškově na úrovni trati a nabízí pohledově brždění po dlouhé rovince do pravoúhlé pravé zatáčky.Do diváckého místa P je přístup možný výhradně 7. branou, poblíž ní se nachází i dostatečné parkovací plochy pro motorizované diváky, je však dobře přístupná i z autobusové zastávky MHD Riviéra. Výškově je nad úrovní tratě a nabízí průjezd sérií čtyř levých a dvou pravých zatáček s krátkými spojovacími rovinkami. Výhled na trať bude doplněn velkoplošnou obrazovkou umístěnou z pohledu diváků vpravo. Bude na ni promítán průjezd vozidel terénní nerovností mezi pavilony G a Z. Nejatraktivnější je divácké místo G situované v okolí pavilonu G, tedy uprostřed okruhové rychlostní zkoušky. V době před uzavřením trati (do 17:30 hodin) je přístupné z areálu směrem od pavilonu V, následně od 17:30 hodin do ukončení zkoušky pak výhradně vstupem z ulice Hlinky přes pavilon G2, tedy bezprostředně z tramvajové zastávky MHD Výstaviště - vstup G2. Pro diváky jsou připraveny čtyři atraktivní pasáže. Ta nejatraktivnější se může nacházet mezi pavilony G1 a F, kde posádky čeká průjezd terénní nerovnosti (brodu).K parkování slouží divákům parkovací plochy v okolí areálu. Jednotné vstupné do areálu činí 30,- Kč.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.