Agrotec Mogul rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) stoprocentně nabídne zajímavou podívanou.
V Hustopečích se prezentovala kompletní špička startovní listiny, omluvenku prozatím poslala pouze trojice jezdců.
Ve startovní listině zůstává pouze trojice speciálů Super 2000. Dvojice Peugeotů 207 S2000 Romana Kresty a Romana Odložilíka a Fiat Abarth S2000 Jaromíra Tarabuse. Spekulace o startu lídra rallysprintového šampionátu a vítěze nedávné Rally Vysočina Jaroslava Orsáka s vozem této specifikace se bohužel nenaplní. Valašský jezdec zůstává věrný osvědčenému speciálu Mitsubishi Lancer Evo IX.
„Zůstáváme věrní devítce, bude se jednat o vůz zlínského týmu K.I.T. Racing, který nám nabídl spolupráci. Na hustopečský start se samozřejmě hodně těším, zdejší zkoušky jsou hodně specifické, něco podobného v Česku nenajdete. Často se jede v úzkém, nepřehledném terénu. Určitě to bude těžký závod. V týdnu jsme dokonce testovali v noci, a tak doufám, že budeme na pátek stoprocentně připraveni. Konkurence je ale obrovská. Samozřejmě se budu snažit navázat na loňský výkon, kdy jsme bojovali o třetí místo absolutní klasifikace. Ale osobně budu rád, pokud se dostaneme do první pětky,“ uvedl Jaroslav Orsák.
Součástí programu jihomoravské soutěže bude demonstrační jízda historických automobilů 1. Agrotec Nostalgia Hustopeče, v jejímž rámci se představí zajímavé speciály nedávné minulosti.„Když jsem tuto akci začali připravovat, ještě jsme netušili, že budeme pořádat závod mistrovství republiky historiků. To nám odčerpalo řadu předpokládaných účastníků. Tahákem tak bude BMW 2002 Michala Suma či dva exempláře Škoda 120 S Rallye, za jejíž volanty se objeví Stanislav Kafka a Zdeněk Večerka. Tyto vozy se v pátek objeví pouze na brněnském výstavišti, v sobotu pak absolvují za polem historiků všechny měřené úseky,“ naznačil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Aktuální informace k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?