Agrotec Mogul rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) stoprocentně nabídne zajímavou podívanou.
V Hustopečích se prezentovala kompletní špička startovní listiny, omluvenku prozatím poslala pouze trojice jezdců.
Ve startovní listině zůstává pouze trojice speciálů Super 2000. Dvojice Peugeotů 207 S2000 Romana Kresty a Romana Odložilíka a Fiat Abarth S2000 Jaromíra Tarabuse. Spekulace o startu lídra rallysprintového šampionátu a vítěze nedávné Rally Vysočina Jaroslava Orsáka s vozem této specifikace se bohužel nenaplní. Valašský jezdec zůstává věrný osvědčenému speciálu Mitsubishi Lancer Evo IX.
„Zůstáváme věrní devítce, bude se jednat o vůz zlínského týmu K.I.T. Racing, který nám nabídl spolupráci. Na hustopečský start se samozřejmě hodně těším, zdejší zkoušky jsou hodně specifické, něco podobného v Česku nenajdete. Často se jede v úzkém, nepřehledném terénu. Určitě to bude těžký závod. V týdnu jsme dokonce testovali v noci, a tak doufám, že budeme na pátek stoprocentně připraveni. Konkurence je ale obrovská. Samozřejmě se budu snažit navázat na loňský výkon, kdy jsme bojovali o třetí místo absolutní klasifikace. Ale osobně budu rád, pokud se dostaneme do první pětky,“ uvedl Jaroslav Orsák.
Součástí programu jihomoravské soutěže bude demonstrační jízda historických automobilů 1. Agrotec Nostalgia Hustopeče, v jejímž rámci se představí zajímavé speciály nedávné minulosti.„Když jsem tuto akci začali připravovat, ještě jsme netušili, že budeme pořádat závod mistrovství republiky historiků. To nám odčerpalo řadu předpokládaných účastníků. Tahákem tak bude BMW 2002 Michala Suma či dva exempláře Škoda 120 S Rallye, za jejíž volanty se objeví Stanislav Kafka a Zdeněk Večerka. Tyto vozy se v pátek objeví pouze na brněnském výstavišti, v sobotu pak absolvují za polem historiků všechny měřené úseky,“ naznačil ředitel závodu Rudolf Kouřil.
Aktuální informace k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?