Seriál mistrovství světa pokračuje v rychlém sledu. Dalším závodem bude ve dnech 11. – 14. června slavná Akropolis rally v Řecku. Na start se postaví i česká posádka Martin Prokop – Jan Tománek, která bude s Mitsubishi Lancer Evo IX bojovat o body do produkční klasifikace.
Soutěž dozná několika zásadních změn. Pořadatelé po třech letech opustili centrum soutěže v hlavním městě Řecka v Aténách, letos bude osmdesát kilometrů západně, v městě Loutraki. Tento region je proslulý lázeňskou minulostí a léčivými prameny. V loňském ročníku se zde uskutečnila přechodná servisní zóna. V relativním dosahu města, u Korintského průplavu, se ve čtvrtek večer uskuteční slavnostní start soutěže.
Řecká soutěž prošla před letošním ročníkem proměnou. Pouze jediný úsek z roku 2008 zůstal beze změny. Celkem na posádky čeká 17 zkoušek (371,02 km – trať celkem 1208,18 km). Páteční část soutěže se odehraje podél Korintu, na známých úsecích Livadia či Itea. Právě v Itei bude umístěna přechodná servisní zóny. Druhá etapa se odehraje na Peloponésu, Akropolis tam zavítá poprvé od roku 1991. A závěr soutěže obstarají testy v kopcích východně od Loutraki, včetně dvou průjezdů 33 km dlouhé vložky Aghii Theodori. Pouze čtyři rychlostní zkoušky absolvují posádky ve dvou průjezdech, což je pro stav tratí při vlastním závodě příznivá zpráva, ale tento fakt znamená více kilometrů při seznamovacích jízdách.
Právě po prvním dnu tréninku popsal své pocity Martin Prokop:„Trénovali jsme sobotní a nedělní úseky a byl jsem mile překvapen jejich stavem. Samozřejmě se jedná o pěkné testy, spíše rychlejšího charakteru, ale opravdu upravené, s tvrdým podkladem. Tím nechci nikterak snižovat náročnost tratě, ale pevně věřím, že tento fakt může přinést pěkné svezení. Že už to nebude stále jen o tom vyhýbat se volným kamenům, neměly by být ani v takové míře koleje.“
„Posun tratí do oblasti Korintu soutěži jednoznačně prospěl. Kvalitou šla nahoru. Svou roli v tom hraje i pokračování trendu jednoho průjezdu vybraných testů. Proto doufám, že po stránce trati nebudu mít s Řeckem takový problém.Ten však vidím v extrémních teplotách, které v Řecku panují. Bez klimatizace se tady vůbec nedá jít ven, natož nějak fungovat. Vůbec nedokáži odhadnout, co to může dělat s námi a samozřejmě se závodními auty. Očekávám, že bude problém s výdrží motorů, na což zřejmě budeme muset na dlouhých vložkách brát ohled. Letošní termín Akropolis je absolutně nevhodný. Už na Sardinii bylo počasí nesnesitelné, tady je to ještě horší. Dokonce bych řekl brutální,“ dodal jihlavský jezdec.
Startovní listina produkčního šampionátu obsahuje sedmnáct 17 jmen, včetně domácího jezdce Lambrose Athanassoulase, jenž bude v roli hosta pilotovat vůz Škoda Fabia Super 2000 italské stáje A-Style/MRT. Stejný speciál povede i Patrik Sandell, nechybí ani lídr šampionátu Nasser Al Attiyah. K favoritům musíme přiřadit Portugalce Arauja, Švéda Flodina či Japonce Araie.
„Ambice máme určitě vysoké. Vzhledem k tomu, že jsme ztratili Argentinu, nezbývá nám nic jiného než od začátku bojovat. Na nějakou taktiku tady nebude prostor. Ale těžko říci, kam až si troufám. Ale když jsme mezi produkčními soupeři odváděli náš standard, vždy se dalo bojovat o čelo. Pod Akropolí se o to rovněž pokusíme,“ naznačil Martin Prokop.
Akropolis rally 7. soutěž MS, 6. soutěž PCWRC 11. – 14. června 2009
Čtvrtek 11. června Slavnostní start Korintský průplav 20:30 Pátek 12. červnaRZ1 Harvati (25,00 km) 8:48 RZ2 Thiva 1 (23,76 km) 10:21 RZ3 Evangelistria (21,03 km) 11:44 (zrušena) Servis Itea (15 minut) 13:34 RZ4 Bauxites (23,17 km) 14:02 RZ5 Drossohori (23,68 km) 14:56 RZ6 Thiva 2 (23,76 km) 17:13 Servis A Loutraki (45 minut) 19:13 Cíl etapy Loutraki 20:58 Sobota 13. června Servis B Loutraki (15 minut) 8:30 RZ7 Klenia Mycenae 1 (17,25 km) 9:32 RZ8 Ghymno 1 (26,28 km) 10:35 RZ9 Kefalari 1 (24,15 km) 11:50 Servis C Loutraki (30 minut) 13:33 RZ10 Klenia Mycenae 2 (17,25 km) 14:50 RZ11 Ghymno 2 (26,28 km) 15:53 RZ12 Kefalari 2 (24,15 km) 17:08 Servis D Loutraki (45 minut) 18:33 Cíl etapy Loutraki 19:18
Neděle 14. června Servis E Loutraki (15 minut) 9:00 RZ13 Loutraki 1 (8,98 km) 9:33 RZ14 Aghii Theodori 1 (33,00 km) 10:07 RZ15 New Pissia (11,30 km) 10:55 Servis F Loutraki (30 minut) 12:03 RZ16 Loutraki 2 (8,98 km) 12:51 RZ17 Aghii Theodori 2 (33,00 km) 13:25 Servis G Loutraki (10 minut) 14:18 Cíl Casino Loutraki 14:36
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.