Ze startovní rampy Agrotec Mogul rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) sjede podle průběžných informací více než polovina vozů třídy N4 – 32. Druhou nejpočetněji obsazenou třídou jsou „áčkové šestnáctistovky“. Z dvanácti speciálů bude pět bojovat o finanční prémie v rámci Citroën Racing Trophy.
Čeští fanoušci s napětím očekávali, zda se na start hustopečské soutěže nepostaví tovární speciál Škoda Fabia Super 2000. Jezdci Jan Kopecký a Juho Hänninen dokonce v okolí Vyškova a Hustopečí minulý týden najezdili stovky testovacích kilometrů, ale jednoznačnou prioritu má start na belgické Ypres rally, která se uskuteční týden po jihomoravském závodě.Mnohem větším překvapením je neúčast úřadujícího šampióna ve sprintech Josefa Petáka, jehož Peugeot 207 Super 2000 patří tradičně k divácky atraktivní technice."S Pepou jsme byli v kontaktu, ale bohužel se omluvil vzhledem k harmonogramu páteční etapy. Jízda v noci ho handicapuje a tentokrát je těch kilometrů mnohem více v porovnání s ostatními domácími závody," objasnil ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Rozdělení startovní listiny podle jednotlivých tříd:
N2 – 4 A5 – 3N3 – 5 A6 – 12N4 – 32 A7 – 5Mezi historiky bude největšími favority pražské posádky Exces Super Bike Clubu Tenkl – Vosádka (BMW M3) a Tichý – Horák (Opel Kadett). Podruhé v sezoně se na českých tratích objeví brněnský Josef Michl s Porsche 911.Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?