O dnešní půlnoci se uzavře startovní listina čtvrtého závodu Mediasport MMČR Agrotec Mogul rally Hustopeče, který se uskuteční 12. - 13. června 2009. V provizorním seznamu přihlášek nechybí ani lídři šampionátu Roman Kresta s Petrem Grossem a vozem Peugeot 207 Super 2000.
Roman Kresta patřil už loni k největším favoritům na celkové vítězství, ale nakonec se musel sklonit před Vaškem Pechem. Do letošního ročníku hustopečské soutěže však nastupuje v jiné situace. Nejen díky speciálu Peugeot 207 Super 2000, se kterým brázdí české tratě, ale také kvůli šestadvacetibodovému náskoku v čele českého šampionátu právě před obhájcem loňského vítězství.
"Hustopečská soutěž jednoznačně patří do českého šampionátu. Trať je hodně specifická, místy se jede po šotolině. Jestli nebude foukat, může se tam držet prach. Pokud zaprší, bude to trošku jako na rallykrose. Ale doufám, že nás tyto chmurné předpovědi nepostihnou. Ale z loňska vím, že s tím byly problémy," přiznává Roman Kresta, jenž byl za Asociaci jezdců dlouho v předstihu soutěže na jedné zkoušce překontrolovat umístění retardérů.
Letošní česká jednička velkého „mistráku“ však není úplným zastáncem nočního závodění. "Nemám s jízdou v noci zásadní problém a s Petrem budeme stoprocentně připraveni. Ale očekávám, že se to odrazí na počtu fanoušků kolem tratí a spíše přijdou až v sobotu. A to je podle mě škoda. Byl bych raději, kdyby se po tmě odjely dvě tři rychlostky, jak je tomu třeba na Valašce nebo v Českém Krumlově. Ale tady se startuje hodně pozdě a poslední zkouška se pojede hodně po půlnoci. Ale je to fakt, kterému se musí každý přizpůsobit," uvedl jezdec Mogul Racing Teamu.
Roman Kresta s Petrem Grossem budou mít ve startovní listině Agrotec Mogul rally Hustopeče startovní číslo 1.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz. V blízké době vám nabídneme aktuální divácká místa letošního ročníku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?