Tento ročník tradiční soutěže Rally Příbram bude v mnohém přelomový. Nový organizační tým, obměněné rychlostní zkoušky a nový generální partner soutěže.
V loňském roce oslavila Rally Příbram třicátý ročník své dlouhé sportovní historie. Středočeské město Příbram během tří desetiletí vidělo za volanty nejrůznějších soutěžních vozů mnoho slavných závodníků. Z příbramského regionu pochází mnoho slavných soutěžních jezdců historie i současnosti. Jmenujme například Václava Blahnu, Antonína Císaře, Josefa Dřevo, Emila Trinera, Josefa Petáka, Milana Doláka a další skvělé jezdce. Třicet let historie soutěže zavazuje, a tak se nový organizační výbor rozhodl převzít štafetu po Antonínu Bergerovi, který se svým týmem spolupracovníků připravoval rally právě do jubilejního třicátého ročníku. "Pan Berger dostal Rally Příbram na vysokou úroveň a nám přišlo líto, že by tradice automobilových soutěží mohla být v Příbrami přerušena. Dohodli jsme se tedy, že organizaci a přípravu od něj převezmeme a pokusíme se navázat na to dobré a přinést i nějaké své nápady. Bylo třeba si kolem sebe vybudovat nový tým lidí, který pomáhá s přípravou, a mě těší, že se nám podařilo získat i mnoho schopných lidí, kteří mají s Rally Příbram dlouholeté zkušenosti," říká nový ředitel Rally Příbram a bývalý automobilový závodník Tomáš Fiala. Příprava Rally Příbram, soutěže zařazené do Mediasport.cz Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally započala již koncem roku 2008. Vedení Rally Příbram oslovilo reklamní a mediální agenturu, společnost Press XTG , aby se stala partnerem příbramské rally a díky této spolupráci se podařilo pro rok 2009 spojit jméno Rally Příbram se jménem nového generálního partnera, společností SEVENOAKS. "Máme velkou radost, že po úspěšných jednáních se Středočeským krajem a městem Příbram, kteří přislíbili podporu takto významné sportovní akci, se nám podařilo dohodnout spolupráci se společností Press XTG a ta přivedla firmu SEVENOAKS podnikající v oblasti podnikových informačních systémů, IT a internetu. Spojení s dynamickou firmou, kterou SEVENOAKS bezpochyby je, chceme využít k dalšímu rozvoji Rally Příbram a navázat na dlouhou a úspěšnou historii, kterou tento podnik ve Středočeském kraji má," doplňuje k představení nových partnerů Rally Příbram ředitel Tomáš Fiala. XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram tak s příchodem nového generálního partnera změní nejen logo soutěže a podobu internetových stránek www.rallypribram.cz, ale chce také částečně pozměnit charakter soutěže zařazením nových rychlostních zkoušek. "Při přípravě soutěže jsme se vesměs setkali s příznivým ohlasem v zastupitelstvech obcí, kudy soutěž chceme vést. Mnohdy nás sami zastupitelé přemlouvají, abychom rally u nich ve vesnici více zamotali a nabízejí všemožnou pomoc v podobě zapojení místních hasičů a podobně. Samozřejmě jsou i místa kde už rally z nějakého důvodu nechtějí a my tak hledáme i nové úseky, nebo oprašujeme historické rychlostní zkoušky, které se kdysi na Rally Příbram jely. Už teď je jasné, že některé zkoušky z loňského roku nepojedeme, ale současně se stále zřetelněji jeví návrat jedné etapy na Sedlčansko, kde byly v minulosti krásné rychlostní zkoušky. Zatím ale nemáme všechna povolení na stole, a proto zatím nemůžu prozradit víc," poodhaluje Tomáš Fiala možnou podobu tratě XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram. Prvořadou roli v organizací automobilových soutěží rally ale v poslední době hraje bezpečnost posádek i diváků. I v Příbrami se na tuto oblast pořadatelé pečlivě soustředí. "Na Rally Příbram byly vždy velmi dobře zpracované bezpečnostní plány a z toho chceme vycházet i letos. Už nyní jsme se spojili se zástupci Asociace jezdců, kterým už v přípravě trati navrhujeme různé varianty vedení trati. Pro diváky připravujeme několik velkých, komentovaných diváckých zón, kde jim chceme nabídnout větší komfort při sledování rally z bezpečných míst. Ve spolupráci s hlavním generálním partnerem rally, společností SEVENOAKS připravujeme nové internetové stránky, kde budeme o diváckých místech pečlivě informovat. Připravujeme i některé úplné novinky z hlediska bezpečnosti, ale o těch budeme informovat až v dalších tiskových zprávách, či na internetových stránkách www.rallypribram.cz," dodává k bezpečnosti Tomáš Fiala. XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram konající se 18. – 19. září se stane jednou z nejvýznamnějších sportovních událostí roku ve Středočeském kraji. Město Příbram i Středočeský kraj přislíbili plnou podporu soutěži, kterou navštíví desetitisíce návštěvníků ze všech koutů České republiky. Historické město Příbram a soutěž s třicetiletou tradicí jim má jistě co nabídnout.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.