Týden po absolvování Rally Český Krumlov, která byla součástí Mediasport MMČR v Rally se některé posádky přesouvají do okolí Telče, kde se o nadcházejícím víkendu uskuteční druhý podnik MČR v Rally.
Rally Vysočina nahradila původně nahlášený rallysprintový podnik ve Vyškově. Ve startovní listině nalezneme 19. posádek bojujících o celkové prvenství v Poháru Pirelli 2009 v rámci rallysprintového šampionátu.
Při úvodním závodě na Lužických Horách se nejvíce dařilo Martinu Hudcovi, který si připsal vítězství a vkročil tak ze vše posádek do druhého ročníku nejlépe.
Naopak chuť si budou chtít na Vysočině napravit otec a syn Semerádovi. Oba dva museli při úvodním podniku ze závodu odstoupit, a tak se v Telči dá očekávat útok na příčky nejvyšší.Novou dvojicí v rámci třídy N4 je od Rally Vysočina Jiří Skula a Jiří Volf, kteří usednou do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Mediasport.
Ve druhé nejsilnější enkové třídě patří mezi největšího favorita David Štefan, startující s Peugeotem 206 RC. Podařilo se mu zvítězit v Hrádku nad Nisou a při neúčasti Oldřicha Hrubého má pozici ulehčenou.
Zajímavé souboje nabídne třída N2. Zde se představí čtveřice posádek v čele s vedoucí dvojicí Jaroslav Pešl a Radek Juřica s vozem Honda Civic VTi. Pozadu však nebudou chtít zůstat Kaválek, či Pešl.
Mezi nejsilnějšími áčky, tedy ve třídě A7 startují dvě vyrovnané posádky. Roman Štefan s Jiřím Grimmerem na voze Renault Clio R3 a Karel Pohner s Janem Husákem (Honda Civic Type-R). Oba dva svedli hezký souboj při prvním závodě, kde se z vítězství nakonec radoval Pohner. Uvidíme v Telči, zdali se podaří Štefanovi porážku vrátit a bude to tentokráte on, kdo vystoupá na příčku nejvyšší v rámci Poháru Pirelli ve třídě A7.
Startovní listina Poháru Pirelli MČR v Rally 2009
Martin Hudec/Bob Černoch N4Josef Semerád/Roman Niemetz N4Martin Semerád/Bohuslav Ceplecha N4Jaroslav Hejzlar/Josef Král N4
Jan Havel/Petr Dufek N4Karel Macek/Aleš Pilný N4Zbyněk Krestýn/Jana Krestýnová N3David Štefan/Petr Brixí N3Aleš Kaválek/Jaroslav Miko N2Jakub Brázda/Zdeněk Brázda N2Jaroslav Pešl/Radek Juřica N2Václav Lichovník/Pavel Šivic N2Tomáš Král/Daniela Králová D9Karel Pohner/Jan Husák A7Roman Štefan/Jiří Grimmer A7Martin Lošťák/Jiří Wimmer A5Jiří Hendrich/Daniel Hendrich SA3Zdeňek Václavík/Václav Hájek SA1Karel Macek/Aleš Pilný N4
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?