Nabitý Pohár Pirelli v Telči

Štefan, Roman - Grimmer, Jiří
Štefan, Roman - Grimmer, Jiří, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 29. května 2009 09:00
Sdílej:

Týden po absolvování Rally Český Krumlov, která byla součástí Mediasport MMČR v Rally se některé posádky přesouvají do okolí Telče, kde se o nadcházejícím víkendu uskuteční druhý podnik MČR v Rally.

Rally Vysočina nahradila původně nahlášený rallysprintový podnik ve Vyškově. Ve startovní listině nalezneme 19. posádek bojujících o celkové prvenství v Poháru Pirelli 2009 v rámci rallysprintového šampionátu.

Při úvodním závodě na Lužických Horách se nejvíce dařilo Martinu Hudcovi, který si připsal vítězství a vkročil tak ze vše posádek do druhého ročníku nejlépe.

Naopak chuť si budou chtít na Vysočině napravit otec a syn Semerádovi. Oba dva museli při úvodním podniku ze závodu odstoupit, a tak se v Telči dá očekávat útok na příčky nejvyšší.Novou dvojicí v rámci třídy N4 je od Rally Vysočina Jiří Skula a Jiří Volf, kteří usednou do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Mediasport.

Ve druhé nejsilnější enkové třídě patří mezi největšího favorita David Štefan, startující s Peugeotem 206 RC. Podařilo se mu zvítězit v Hrádku nad Nisou a při neúčasti Oldřicha Hrubého má pozici ulehčenou.

Zajímavé souboje nabídne třída N2. Zde se představí čtveřice posádek v čele s vedoucí dvojicí Jaroslav Pešl a Radek Juřica s vozem Honda Civic VTi. Pozadu však nebudou chtít zůstat Kaválek, či Pešl.

Mezi nejsilnějšími áčky, tedy ve třídě A7 startují dvě vyrovnané posádky. Roman Štefan s Jiřím Grimmerem na voze Renault Clio R3 a Karel Pohner s Janem Husákem (Honda Civic Type-R). Oba dva svedli hezký souboj při prvním závodě, kde se z vítězství nakonec radoval Pohner. Uvidíme v Telči, zdali se podaří Štefanovi porážku vrátit a bude to tentokráte on, kdo vystoupá na příčku nejvyšší v rámci Poháru Pirelli ve třídě A7. 

Startovní listina Poháru Pirelli MČR v Rally 2009

Martin Hudec/Bob Černoch N4Josef Semerád/Roman Niemetz N4Martin Semerád/Bohuslav Ceplecha N4Jaroslav Hejzlar/Josef Král N4

Jan Havel/Petr Dufek N4Karel Macek/Aleš Pilný                           N4Zbyněk Krestýn/Jana Krestýnová N3David Štefan/Petr Brixí N3Aleš Kaválek/Jaroslav Miko N2Jakub Brázda/Zdeněk Brázda N2Jaroslav Pešl/Radek Juřica N2Václav Lichovník/Pavel Šivic N2Tomáš Král/Daniela Králová D9Karel Pohner/Jan Husák A7Roman Štefan/Jiří Grimmer A7Martin Lošťák/Jiří Wimmer A5Jiří Hendrich/Daniel Hendrich SA3Zdeňek Václavík/Václav Hájek SA1Karel Macek/Aleš Pilný                           N4

 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?