Týden po absolvování Rally Český Krumlov, která byla součástí Mediasport MMČR v Rally se některé posádky přesouvají do okolí Telče, kde se o nadcházejícím víkendu uskuteční druhý podnik MČR v Rally.
Rally Vysočina nahradila původně nahlášený rallysprintový podnik ve Vyškově. Ve startovní listině nalezneme 19. posádek bojujících o celkové prvenství v Poháru Pirelli 2009 v rámci rallysprintového šampionátu.
Při úvodním závodě na Lužických Horách se nejvíce dařilo Martinu Hudcovi, který si připsal vítězství a vkročil tak ze vše posádek do druhého ročníku nejlépe.
Naopak chuť si budou chtít na Vysočině napravit otec a syn Semerádovi. Oba dva museli při úvodním podniku ze závodu odstoupit, a tak se v Telči dá očekávat útok na příčky nejvyšší.Novou dvojicí v rámci třídy N4 je od Rally Vysočina Jiří Skula a Jiří Volf, kteří usednou do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX za tým Mediasport.
Ve druhé nejsilnější enkové třídě patří mezi největšího favorita David Štefan, startující s Peugeotem 206 RC. Podařilo se mu zvítězit v Hrádku nad Nisou a při neúčasti Oldřicha Hrubého má pozici ulehčenou.
Zajímavé souboje nabídne třída N2. Zde se představí čtveřice posádek v čele s vedoucí dvojicí Jaroslav Pešl a Radek Juřica s vozem Honda Civic VTi. Pozadu však nebudou chtít zůstat Kaválek, či Pešl.
Mezi nejsilnějšími áčky, tedy ve třídě A7 startují dvě vyrovnané posádky. Roman Štefan s Jiřím Grimmerem na voze Renault Clio R3 a Karel Pohner s Janem Husákem (Honda Civic Type-R). Oba dva svedli hezký souboj při prvním závodě, kde se z vítězství nakonec radoval Pohner. Uvidíme v Telči, zdali se podaří Štefanovi porážku vrátit a bude to tentokráte on, kdo vystoupá na příčku nejvyšší v rámci Poháru Pirelli ve třídě A7.
Startovní listina Poháru Pirelli MČR v Rally 2009
Martin Hudec/Bob Černoch N4Josef Semerád/Roman Niemetz N4Martin Semerád/Bohuslav Ceplecha N4Jaroslav Hejzlar/Josef Král N4
Jan Havel/Petr Dufek N4Karel Macek/Aleš Pilný N4Zbyněk Krestýn/Jana Krestýnová N3David Štefan/Petr Brixí N3Aleš Kaválek/Jaroslav Miko N2Jakub Brázda/Zdeněk Brázda N2Jaroslav Pešl/Radek Juřica N2Václav Lichovník/Pavel Šivic N2Tomáš Král/Daniela Králová D9Karel Pohner/Jan Husák A7Roman Štefan/Jiří Grimmer A7Martin Lošťák/Jiří Wimmer A5Jiří Hendrich/Daniel Hendrich SA3Zdeňek Václavík/Václav Hájek SA1Karel Macek/Aleš Pilný N4
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.