Pořadatelé hodnotí průběh Rally Český Krumlov 2009.
Rádi konstatujeme, že českokrumlovská soutěž byla již třetí v řadě, která skončila po nepříjemných událostech z loňského roku i začátku toho letošního bez problémů.
Ne pro úplně všechny soutěž dopadla dobře, mnohé posádky nedojely až do cíle, z Krumlova odjíždějí třeba i s poškozenými vozy, ale organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport, pořadatelé, většina jezdců, diváci či novináři - ti všichni se podíleli na tom, že celá soutěž proběhla v klidu a míru.
Pořadatelům se vyplatila pečlivá příprava před rallye i důsledná práce při ní. Někde se sice mohli diváci setkat s opravdu důraznou přísností a akcentem na bezpečnost, ale všichni si jistě uvědomují nutnost takových opatření. I proto ředitelství nezaváhalo se zrušením rychlostní zkoušky Rožmitál pro část startovního pole v době, kdy nebylo jasné, zda se podaří vyřešit drobný problém s diváky. Takový krok prakticky výsledky celé rallye neovlivnil, ale dokázal, že bezpečnost v Krumlově byla na prvním místě. Že hrozba rychlého rušení RZ je reálná a že podobně budou postupovat zřejmě i jinde.
Více do sportovních bojů zasáhla skála asi na šestém kilometru rychlostní zkoušky 3 Kohout-Ján, o kterou mnoho posádek prorazilo svá pravá kola při takzvaném katování, zkracování vnitřku zatáčky. Tady se ukázalo umění posádek kvalitně natrénovat i jejich celková vyspělost. Drtivá většina těch předních měla místo poznamenané od první seznamovací jízdy, postižené dvojice mohly prokázat souhru při výměně pneumatik i schopnost najít vhodné místo pro zastavení.
V konkurenci ostatních podniků zařazených do FIA Evropského poháru v rally i Mediasport MMČR v rally letošní Rallye Český Krumlov bezesporu obstála, v mnohých ohledech je i předčila. Zatím bezkonkurenční bylo prostředí servisního areálu s technickými přejímkami na výstavišti v Českých Budějovicích, tradiční velmi vysokou hodnotu prokázaly i rychlostní zkoušky, včetně 25 km dlouhých zkoušek Kohout-Ján a Malonty a 20 km Slavkova. Kromě již zmíněného zrušení části Rožmitálu se všechny zkoušky odjely prakticky v předpokládaném harmonogramu a ti šťastnější, kteří viděli cílovou rampu, ji projeli v sobotu odpoledne bez jakéhokoliv zpoždění.
Krumlovská část Mistrovství ČR historických automobilů přinesla díky již zmíněné trojici dlouhých testů jednu z nejtěžších soutěži v domácím šampionátu. Obdiv patří všem, kteří tuto porci kilometrů v závodním tempu úspěšně dokončili.
Ředitelství 37. Rallye Český Krumlov chce touto cestou poděkovat všem, kdo se o zdařilý průběh soutěže zasloužili. Všem spolupracovníkům, pořadatelům podél tratí, sponzorům, obcím i všem dalším, bez nichž by se závodit vůbec nedalo. Úcta patří také divákům, kteří si – až na opravdu drobnou výjimku – počínali vzhledem k pořadatelům vstřícně a nezavdali příčinu k drastickým zásahům. V případě potřeby by ovšem vedení soutěže ani na okamžik nezaváhalo a připravilo by i ty naprosto nevinné o podívanou.
Velmi dobrý vztah panoval po celou dobu soutěže i mezi ředitelstvím a posádkami. V drtivé většině pomohli i soutěžící k hladkému průběhu, několikrát se zachovali velmi rytířsky. Těm všem patří uznání a zároveň pozvání na třicátý osmý ročník, který už teď vstoupil do prvotní přípravné fáze.
FOTO: Rallyzone.cz/ Roman Turovský
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.