Pořadatelé hodnotí průběh Rally Český Krumlov 2009.
Rádi konstatujeme, že českokrumlovská soutěž byla již třetí v řadě, která skončila po nepříjemných událostech z loňského roku i začátku toho letošního bez problémů.
Ne pro úplně všechny soutěž dopadla dobře, mnohé posádky nedojely až do cíle, z Krumlova odjíždějí třeba i s poškozenými vozy, ale organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport, pořadatelé, většina jezdců, diváci či novináři - ti všichni se podíleli na tom, že celá soutěž proběhla v klidu a míru.
Pořadatelům se vyplatila pečlivá příprava před rallye i důsledná práce při ní. Někde se sice mohli diváci setkat s opravdu důraznou přísností a akcentem na bezpečnost, ale všichni si jistě uvědomují nutnost takových opatření. I proto ředitelství nezaváhalo se zrušením rychlostní zkoušky Rožmitál pro část startovního pole v době, kdy nebylo jasné, zda se podaří vyřešit drobný problém s diváky. Takový krok prakticky výsledky celé rallye neovlivnil, ale dokázal, že bezpečnost v Krumlově byla na prvním místě. Že hrozba rychlého rušení RZ je reálná a že podobně budou postupovat zřejmě i jinde.
Více do sportovních bojů zasáhla skála asi na šestém kilometru rychlostní zkoušky 3 Kohout-Ján, o kterou mnoho posádek prorazilo svá pravá kola při takzvaném katování, zkracování vnitřku zatáčky. Tady se ukázalo umění posádek kvalitně natrénovat i jejich celková vyspělost. Drtivá většina těch předních měla místo poznamenané od první seznamovací jízdy, postižené dvojice mohly prokázat souhru při výměně pneumatik i schopnost najít vhodné místo pro zastavení.
V konkurenci ostatních podniků zařazených do FIA Evropského poháru v rally i Mediasport MMČR v rally letošní Rallye Český Krumlov bezesporu obstála, v mnohých ohledech je i předčila. Zatím bezkonkurenční bylo prostředí servisního areálu s technickými přejímkami na výstavišti v Českých Budějovicích, tradiční velmi vysokou hodnotu prokázaly i rychlostní zkoušky, včetně 25 km dlouhých zkoušek Kohout-Ján a Malonty a 20 km Slavkova. Kromě již zmíněného zrušení části Rožmitálu se všechny zkoušky odjely prakticky v předpokládaném harmonogramu a ti šťastnější, kteří viděli cílovou rampu, ji projeli v sobotu odpoledne bez jakéhokoliv zpoždění.
Krumlovská část Mistrovství ČR historických automobilů přinesla díky již zmíněné trojici dlouhých testů jednu z nejtěžších soutěži v domácím šampionátu. Obdiv patří všem, kteří tuto porci kilometrů v závodním tempu úspěšně dokončili.
Ředitelství 37. Rallye Český Krumlov chce touto cestou poděkovat všem, kdo se o zdařilý průběh soutěže zasloužili. Všem spolupracovníkům, pořadatelům podél tratí, sponzorům, obcím i všem dalším, bez nichž by se závodit vůbec nedalo. Úcta patří také divákům, kteří si – až na opravdu drobnou výjimku – počínali vzhledem k pořadatelům vstřícně a nezavdali příčinu k drastickým zásahům. V případě potřeby by ovšem vedení soutěže ani na okamžik nezaváhalo a připravilo by i ty naprosto nevinné o podívanou.
Velmi dobrý vztah panoval po celou dobu soutěže i mezi ředitelstvím a posádkami. V drtivé většině pomohli i soutěžící k hladkému průběhu, několikrát se zachovali velmi rytířsky. Těm všem patří uznání a zároveň pozvání na třicátý osmý ročník, který už teď vstoupil do prvotní přípravné fáze.
FOTO: Rallyzone.cz/ Roman Turovský
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.