Pořadatelé hodnotí průběh Rally Český Krumlov 2009.
Rádi konstatujeme, že českokrumlovská soutěž byla již třetí v řadě, která skončila po nepříjemných událostech z loňského roku i začátku toho letošního bez problémů.
Ne pro úplně všechny soutěž dopadla dobře, mnohé posádky nedojely až do cíle, z Krumlova odjíždějí třeba i s poškozenými vozy, ale organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport, pořadatelé, většina jezdců, diváci či novináři - ti všichni se podíleli na tom, že celá soutěž proběhla v klidu a míru.
Pořadatelům se vyplatila pečlivá příprava před rallye i důsledná práce při ní. Někde se sice mohli diváci setkat s opravdu důraznou přísností a akcentem na bezpečnost, ale všichni si jistě uvědomují nutnost takových opatření. I proto ředitelství nezaváhalo se zrušením rychlostní zkoušky Rožmitál pro část startovního pole v době, kdy nebylo jasné, zda se podaří vyřešit drobný problém s diváky. Takový krok prakticky výsledky celé rallye neovlivnil, ale dokázal, že bezpečnost v Krumlově byla na prvním místě. Že hrozba rychlého rušení RZ je reálná a že podobně budou postupovat zřejmě i jinde.
Více do sportovních bojů zasáhla skála asi na šestém kilometru rychlostní zkoušky 3 Kohout-Ján, o kterou mnoho posádek prorazilo svá pravá kola při takzvaném katování, zkracování vnitřku zatáčky. Tady se ukázalo umění posádek kvalitně natrénovat i jejich celková vyspělost. Drtivá většina těch předních měla místo poznamenané od první seznamovací jízdy, postižené dvojice mohly prokázat souhru při výměně pneumatik i schopnost najít vhodné místo pro zastavení.
V konkurenci ostatních podniků zařazených do FIA Evropského poháru v rally i Mediasport MMČR v rally letošní Rallye Český Krumlov bezesporu obstála, v mnohých ohledech je i předčila. Zatím bezkonkurenční bylo prostředí servisního areálu s technickými přejímkami na výstavišti v Českých Budějovicích, tradiční velmi vysokou hodnotu prokázaly i rychlostní zkoušky, včetně 25 km dlouhých zkoušek Kohout-Ján a Malonty a 20 km Slavkova. Kromě již zmíněného zrušení části Rožmitálu se všechny zkoušky odjely prakticky v předpokládaném harmonogramu a ti šťastnější, kteří viděli cílovou rampu, ji projeli v sobotu odpoledne bez jakéhokoliv zpoždění.
Krumlovská část Mistrovství ČR historických automobilů přinesla díky již zmíněné trojici dlouhých testů jednu z nejtěžších soutěži v domácím šampionátu. Obdiv patří všem, kteří tuto porci kilometrů v závodním tempu úspěšně dokončili.
Ředitelství 37. Rallye Český Krumlov chce touto cestou poděkovat všem, kdo se o zdařilý průběh soutěže zasloužili. Všem spolupracovníkům, pořadatelům podél tratí, sponzorům, obcím i všem dalším, bez nichž by se závodit vůbec nedalo. Úcta patří také divákům, kteří si – až na opravdu drobnou výjimku – počínali vzhledem k pořadatelům vstřícně a nezavdali příčinu k drastickým zásahům. V případě potřeby by ovšem vedení soutěže ani na okamžik nezaváhalo a připravilo by i ty naprosto nevinné o podívanou.
Velmi dobrý vztah panoval po celou dobu soutěže i mezi ředitelstvím a posádkami. V drtivé většině pomohli i soutěžící k hladkému průběhu, několikrát se zachovali velmi rytířsky. Těm všem patří uznání a zároveň pozvání na třicátý osmý ročník, který už teď vstoupil do prvotní přípravné fáze.
FOTO: Rallyzone.cz/ Roman Turovský
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?