Pořadatelé hodnotí průběh Rally Český Krumlov 2009.
Rádi konstatujeme, že českokrumlovská soutěž byla již třetí v řadě, která skončila po nepříjemných událostech z loňského roku i začátku toho letošního bez problémů.
Ne pro úplně všechny soutěž dopadla dobře, mnohé posádky nedojely až do cíle, z Krumlova odjíždějí třeba i s poškozenými vozy, ale organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport, pořadatelé, většina jezdců, diváci či novináři - ti všichni se podíleli na tom, že celá soutěž proběhla v klidu a míru.
Pořadatelům se vyplatila pečlivá příprava před rallye i důsledná práce při ní. Někde se sice mohli diváci setkat s opravdu důraznou přísností a akcentem na bezpečnost, ale všichni si jistě uvědomují nutnost takových opatření. I proto ředitelství nezaváhalo se zrušením rychlostní zkoušky Rožmitál pro část startovního pole v době, kdy nebylo jasné, zda se podaří vyřešit drobný problém s diváky. Takový krok prakticky výsledky celé rallye neovlivnil, ale dokázal, že bezpečnost v Krumlově byla na prvním místě. Že hrozba rychlého rušení RZ je reálná a že podobně budou postupovat zřejmě i jinde.
Více do sportovních bojů zasáhla skála asi na šestém kilometru rychlostní zkoušky 3 Kohout-Ján, o kterou mnoho posádek prorazilo svá pravá kola při takzvaném katování, zkracování vnitřku zatáčky. Tady se ukázalo umění posádek kvalitně natrénovat i jejich celková vyspělost. Drtivá většina těch předních měla místo poznamenané od první seznamovací jízdy, postižené dvojice mohly prokázat souhru při výměně pneumatik i schopnost najít vhodné místo pro zastavení.
V konkurenci ostatních podniků zařazených do FIA Evropského poháru v rally i Mediasport MMČR v rally letošní Rallye Český Krumlov bezesporu obstála, v mnohých ohledech je i předčila. Zatím bezkonkurenční bylo prostředí servisního areálu s technickými přejímkami na výstavišti v Českých Budějovicích, tradiční velmi vysokou hodnotu prokázaly i rychlostní zkoušky, včetně 25 km dlouhých zkoušek Kohout-Ján a Malonty a 20 km Slavkova. Kromě již zmíněného zrušení části Rožmitálu se všechny zkoušky odjely prakticky v předpokládaném harmonogramu a ti šťastnější, kteří viděli cílovou rampu, ji projeli v sobotu odpoledne bez jakéhokoliv zpoždění.
Krumlovská část Mistrovství ČR historických automobilů přinesla díky již zmíněné trojici dlouhých testů jednu z nejtěžších soutěži v domácím šampionátu. Obdiv patří všem, kteří tuto porci kilometrů v závodním tempu úspěšně dokončili.
Ředitelství 37. Rallye Český Krumlov chce touto cestou poděkovat všem, kdo se o zdařilý průběh soutěže zasloužili. Všem spolupracovníkům, pořadatelům podél tratí, sponzorům, obcím i všem dalším, bez nichž by se závodit vůbec nedalo. Úcta patří také divákům, kteří si – až na opravdu drobnou výjimku – počínali vzhledem k pořadatelům vstřícně a nezavdali příčinu k drastickým zásahům. V případě potřeby by ovšem vedení soutěže ani na okamžik nezaváhalo a připravilo by i ty naprosto nevinné o podívanou.
Velmi dobrý vztah panoval po celou dobu soutěže i mezi ředitelstvím a posádkami. V drtivé většině pomohli i soutěžící k hladkému průběhu, několikrát se zachovali velmi rytířsky. Těm všem patří uznání a zároveň pozvání na třicátý osmý ročník, který už teď vstoupil do prvotní přípravné fáze.
FOTO: Rallyzone.cz/ Roman Turovský
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.