Pořadatelé hodnotí průběh Rally Český Krumlov 2009.
Rádi konstatujeme, že českokrumlovská soutěž byla již třetí v řadě, která skončila po nepříjemných událostech z loňského roku i začátku toho letošního bez problémů.
Ne pro úplně všechny soutěž dopadla dobře, mnohé posádky nedojely až do cíle, z Krumlova odjíždějí třeba i s poškozenými vozy, ale organizátoři z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport, pořadatelé, většina jezdců, diváci či novináři - ti všichni se podíleli na tom, že celá soutěž proběhla v klidu a míru.
Pořadatelům se vyplatila pečlivá příprava před rallye i důsledná práce při ní. Někde se sice mohli diváci setkat s opravdu důraznou přísností a akcentem na bezpečnost, ale všichni si jistě uvědomují nutnost takových opatření. I proto ředitelství nezaváhalo se zrušením rychlostní zkoušky Rožmitál pro část startovního pole v době, kdy nebylo jasné, zda se podaří vyřešit drobný problém s diváky. Takový krok prakticky výsledky celé rallye neovlivnil, ale dokázal, že bezpečnost v Krumlově byla na prvním místě. Že hrozba rychlého rušení RZ je reálná a že podobně budou postupovat zřejmě i jinde.
Více do sportovních bojů zasáhla skála asi na šestém kilometru rychlostní zkoušky 3 Kohout-Ján, o kterou mnoho posádek prorazilo svá pravá kola při takzvaném katování, zkracování vnitřku zatáčky. Tady se ukázalo umění posádek kvalitně natrénovat i jejich celková vyspělost. Drtivá většina těch předních měla místo poznamenané od první seznamovací jízdy, postižené dvojice mohly prokázat souhru při výměně pneumatik i schopnost najít vhodné místo pro zastavení.
V konkurenci ostatních podniků zařazených do FIA Evropského poháru v rally i Mediasport MMČR v rally letošní Rallye Český Krumlov bezesporu obstála, v mnohých ohledech je i předčila. Zatím bezkonkurenční bylo prostředí servisního areálu s technickými přejímkami na výstavišti v Českých Budějovicích, tradiční velmi vysokou hodnotu prokázaly i rychlostní zkoušky, včetně 25 km dlouhých zkoušek Kohout-Ján a Malonty a 20 km Slavkova. Kromě již zmíněného zrušení části Rožmitálu se všechny zkoušky odjely prakticky v předpokládaném harmonogramu a ti šťastnější, kteří viděli cílovou rampu, ji projeli v sobotu odpoledne bez jakéhokoliv zpoždění.
Krumlovská část Mistrovství ČR historických automobilů přinesla díky již zmíněné trojici dlouhých testů jednu z nejtěžších soutěži v domácím šampionátu. Obdiv patří všem, kteří tuto porci kilometrů v závodním tempu úspěšně dokončili.
Ředitelství 37. Rallye Český Krumlov chce touto cestou poděkovat všem, kdo se o zdařilý průběh soutěže zasloužili. Všem spolupracovníkům, pořadatelům podél tratí, sponzorům, obcím i všem dalším, bez nichž by se závodit vůbec nedalo. Úcta patří také divákům, kteří si – až na opravdu drobnou výjimku – počínali vzhledem k pořadatelům vstřícně a nezavdali příčinu k drastickým zásahům. V případě potřeby by ovšem vedení soutěže ani na okamžik nezaváhalo a připravilo by i ty naprosto nevinné o podívanou.
Velmi dobrý vztah panoval po celou dobu soutěže i mezi ředitelstvím a posádkami. V drtivé většině pomohli i soutěžící k hladkému průběhu, několikrát se zachovali velmi rytířsky. Těm všem patří uznání a zároveň pozvání na třicátý osmý ročník, který už teď vstoupil do prvotní přípravné fáze.
FOTO: Rallyzone.cz/ Roman Turovský
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?