Martin Prokop s Janem Tománkem dokázali i podruhé v přímé konfrontaci pokořit nejvážnější konkurenty a na Sardinii opanovali juniorskou klasifikaci. V absolutní klasifikaci obsadili dvanácté místo.
Posádka Czech National Teamu začala naplňovat své potenciální ambice na vítězství hned v úvodu závodu. Po druhé rychlostní zkoušce se dostala do čela, kromě prvního testu (Bettega) nenašla na tratích prvního dne v juniorské konkurenci přemožitele. Proti téměř čtyřicetisekundovému náskoku se však postavila technika. Problémy s elektrikou znamenaly 1,5 minutovou penalizaci.
"Přestal dobíjet alternátor a nás čekal ještě šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. S Kosciuszkem jsme vždy jezdili vyrovnaně, v sekundách, tady jsme byli o třídu před ním. I když na druhou stranu naše úsilí a nasazení těm časům odpovídalo. Tak rychle jsem opravdu s citroënem nikdy nejel," uvedl Martin Prokop.Prokop s Tománkem však bojovali dál, nového lídra Kosciuszka měli na dohled. Navrch měli opět i v počtu nejrychlejších časů, ale i tentokrát sehráli svou roli drobné penalizace. Česká dvojice figurovala po druhé etapě na druhém místě.
"Problémy s dobíjením bohužel nebraly konce. Před jednou zkouškou jsme problém nedokázali vyřešit, což znamenalo desetisekundovou ztrátu, dalších dvacet vteřin jsme ztratili, když jsme měnili alternátor na přejezdu. To určitě není žádná jednoduchá věc, ale zvládli jsme to. Auto navíc opět fungovalo výtečně, což se projevilo na časech v rychlostních zkouškách. Bohužel kvůli propadu jsme startovali do vložky za Sousou a v prachu za ním jsme určitě něco ztratili, to samé platilo i pro třetí sobotní test, kdy nás před sebe nechtěl pustit Bettega. Ale tentokrát jsme s protestem na úpravu času neuspěli," popsal průběh druhého dne jihlavský pilot. "Navíc v poslední zkoušce jsme měli obrovské štěstí. Na mezičasech jsme již vedli o téměř půlminuty, ale trefili jsme na předek strom. Naštěstí to šlo na nosník a nikoli do motorového prostoru, štěstí bylo i to, že jsme z místa dokázali vycouvat. Určitě to byla velká rána," dodal Prokop.Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16.6 sekundy, ale fantastický čas hned na úvodní ranní zkoušce mnohé napověděl. Po RZ14 se dostali do čela, ale polský rival se ještě nevzdával. Prohru se snažil odvrátit na předposlední zkoušce, ale výtečný výkon české dvojice na závěrečném testu nepřipustil žádnou změnu na čele juniorského hodnocení.
"Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Obavy jsem měl pouze z jedné zkoušky, kde nás také Kosciuszko porazil, a tak jsme se museli spoléhat na ty ostatní. Sardinie byla extrémně těžký závod, kde každý z týmu odvedl fantastický výkon. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství. A to se nám nakonec podařilo," uzavřel Martin Prokop. Rally d´Italia Sardegna - JWRC (17 RZ):
1. Prokop (Citroën C2 S1600) 4:23:40.62. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 13.23. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 8:14.84. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 11:04.55. Bettega (Renault Clio R3) + 11:59.56. Weijs (Citroën C2 S1600) + 13:33.57. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 49:22.4 Stav JWRC po Italské rally (5/8):
1. Kosciuszko 36 (4 starty), 2. Burkart 30 (4), 3. Prokop 28 (3), 4. Bettega 14 (3)
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.