Martin Prokop s Janem Tománkem dokázali i podruhé v přímé konfrontaci pokořit nejvážnější konkurenty a na Sardinii opanovali juniorskou klasifikaci. V absolutní klasifikaci obsadili dvanácté místo.
Posádka Czech National Teamu začala naplňovat své potenciální ambice na vítězství hned v úvodu závodu. Po druhé rychlostní zkoušce se dostala do čela, kromě prvního testu (Bettega) nenašla na tratích prvního dne v juniorské konkurenci přemožitele. Proti téměř čtyřicetisekundovému náskoku se však postavila technika. Problémy s elektrikou znamenaly 1,5 minutovou penalizaci.
"Přestal dobíjet alternátor a nás čekal ještě šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. S Kosciuszkem jsme vždy jezdili vyrovnaně, v sekundách, tady jsme byli o třídu před ním. I když na druhou stranu naše úsilí a nasazení těm časům odpovídalo. Tak rychle jsem opravdu s citroënem nikdy nejel," uvedl Martin Prokop.Prokop s Tománkem však bojovali dál, nového lídra Kosciuszka měli na dohled. Navrch měli opět i v počtu nejrychlejších časů, ale i tentokrát sehráli svou roli drobné penalizace. Česká dvojice figurovala po druhé etapě na druhém místě.
"Problémy s dobíjením bohužel nebraly konce. Před jednou zkouškou jsme problém nedokázali vyřešit, což znamenalo desetisekundovou ztrátu, dalších dvacet vteřin jsme ztratili, když jsme měnili alternátor na přejezdu. To určitě není žádná jednoduchá věc, ale zvládli jsme to. Auto navíc opět fungovalo výtečně, což se projevilo na časech v rychlostních zkouškách. Bohužel kvůli propadu jsme startovali do vložky za Sousou a v prachu za ním jsme určitě něco ztratili, to samé platilo i pro třetí sobotní test, kdy nás před sebe nechtěl pustit Bettega. Ale tentokrát jsme s protestem na úpravu času neuspěli," popsal průběh druhého dne jihlavský pilot. "Navíc v poslední zkoušce jsme měli obrovské štěstí. Na mezičasech jsme již vedli o téměř půlminuty, ale trefili jsme na předek strom. Naštěstí to šlo na nosník a nikoli do motorového prostoru, štěstí bylo i to, že jsme z místa dokázali vycouvat. Určitě to byla velká rána," dodal Prokop.Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16.6 sekundy, ale fantastický čas hned na úvodní ranní zkoušce mnohé napověděl. Po RZ14 se dostali do čela, ale polský rival se ještě nevzdával. Prohru se snažil odvrátit na předposlední zkoušce, ale výtečný výkon české dvojice na závěrečném testu nepřipustil žádnou změnu na čele juniorského hodnocení.
"Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Obavy jsem měl pouze z jedné zkoušky, kde nás také Kosciuszko porazil, a tak jsme se museli spoléhat na ty ostatní. Sardinie byla extrémně těžký závod, kde každý z týmu odvedl fantastický výkon. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství. A to se nám nakonec podařilo," uzavřel Martin Prokop. Rally d´Italia Sardegna - JWRC (17 RZ):
1. Prokop (Citroën C2 S1600) 4:23:40.62. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 13.23. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 8:14.84. Bonato (Suzuki Swift S1600) + 11:04.55. Bettega (Renault Clio R3) + 11:59.56. Weijs (Citroën C2 S1600) + 13:33.57. Bertolotti (Suzuki Swift S1600) + 49:22.4 Stav JWRC po Italské rally (5/8):
1. Kosciuszko 36 (4 starty), 2. Burkart 30 (4), 3. Prokop 28 (3), 4. Bettega 14 (3)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.