T&T v Krumlově: Bronz v plné konkurenci!

rally šumava
rally šumava, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Josef Janoušek 25. května 2009 11:00
Sdílej:

Jedním z nejlepších výsledků v kariéře a současně nejcennějším výsledkem v rámci českých soutěží skončila pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta oblíbená Rallye Český Krumlov. První etapa soutěže se v jejich případě odehrávala ve znamení souboje o druhou příčku s Václavem Pechem, v závěru druhého dne pak bylo třeba naopak hájit třetí místo před zrychlujícím Pavlem Valouškem.

Co však tomuto úspěchu předcházelo? Situaci před soutěží popisuje spolujezdec a týmový manažer Daniel Trunkát: "Oproti předcházející Šumavě se podařilo vyřešit problémy s motorem, který nyní fungoval tak, jak měl. Výsledek, respektive především dosahované časy na Šumavě pro nás byly trochu zklamáním, protože jsme za předními vozy poměrně značně zaostávali. Díky tomu u nás panovala před Krumlovem lehce zvýšená nervozita, protože jsme si říkali, že by měl být Krumlov lepší, než Šumava. Nyní se tímto výsledkem potvrdilo, že na Šumavě byly horší časy skutečně zaviněny spíše motorem."

Hned od startu se posádce podařilo vstoupit od soutěže ve velkém stylu, když na úvodní divácké zkoušce na českobudějovickém výstavišti zaostali za vítězným Romanem Krestou pouze o jedinou desetinu sekundy. I další průběh páteční večerní a noční etapy, v čele s náročnou 25,5 km dlohou RZ Kohout-Ján, se vyvíjel nad očekávání dobře. To jenom potvrzují slova Jaromíra Tarabuse: "Co se týče pátku, tak ten nám výborně sedl a soutěž jsme měli rozjetou nádherně, časy srovnatelné s Romanem Krestou a Vaškem Pechem byly úplně perfektní."

K pozdnímu spánku po první etapě tedy Jaromír s Danielem uléhali na třetím místě, se ztrátou devíti sekund na druhého Václava Pecha a osmnácti na vedoucího Romana Krestu. A naopak s více než půlminutovým náskokem na čtvrtého Pavla Valouška.

"Druhý den jsme vědeli, že oba dva před námi budou velice rychlí už na prvních Malontech, což se následně i přes naši snahu potvrdilo. Naše ztráta na Vaška Pecha zde narostla o sedmnáct a půl sekundy, na Romana pak dokonce o půl minuty. A Malonty se mi zdály být ještě o hodně rychlejší, než dříve," konstatuje jezdec.

                      Takto létala posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát v Krumlově

Nechybělo však mnoho a vidina medaile za třetí místo se mohla náhle rozplynout při sobotním průjezdu diváckou RZ na výstavišti: "Měli jsme štěstí v neštěstí. Už od začátku se mi zdálo, že to zde klouže podstatně více, než při pátečním průjezdu. Měl pocit, že jsem zvolnil dost, ale neodhadl jsem to, v jednom místě v závěrečném druhém kole auto uklouzlo více, než jsem čekal a trefili jsme levým zadním kolem patník. Naštěstí kolo relativně vydrželo a urazila se jenom pomocná tyč ramene, s čímž šlo dojet zbývajících zhruba 500 metrů do cíle, aniž to znamenalo více než několik sekund ztráty. V servisu dali kluci zavěšení kola v pohodě dohromady," popisuje incident s dobrým koncem jezdec.

Závěrečná odpolední sekce jihočeské soutěže se pro posádku pak odehrávala ve znamení nutnosti obhajovat třetí místo před Pavlem Valouškem. Jaromír Tarabus: "Při prvních sobotních průjezdech už se nám jízda tolik nedařila a nebyla tak plynulá jako v pátek, netrefoval jsem se tak optimálně do rytmu zatáček a bylo to takové „sekanější“.  Druhá sekce už se nám pocitově podařila lépe, ale přesto se k nám na Malontech a hlavně na RZ Slavkov stále přibližoval Pavel Valoušek. Pátek vyšel lépe nám, sobota zase Pavlovi, nicméně v cíli nám na deset sekund k dobru zbylo."

Výrazné okamžiky z druhé etapy sděluje i Dan Trunkát: "Z mého pohledu jsme měli dva výrazné krizové momenty. První již zmíněné polouražené kolo na druhém výstavišti. Druhý potom na druhém Rožmitále, který nám šel dobře a kde jsme „tahali“ kvůli Pavlu Valouškovi, když  jsem zde byl pozdě v rozpisu ve sjezdu do pravé pět - ale Mira to zázračně zachránil."

Večer tedy posádce Fiatu Grande Punto Abarth S2000 nic nebránilo vychutnat si slavnostní vyhlášení vítězů v českokrumlovské Jelení zahradě s bronzovými věnci na krku a z této pozice zhodnotit účinkování v soutěži: Jaromír Tarabus: "Až na poškození kola na výstavišti či pár relativně běžných krizových situací to byl pro nás perfektně vydařený závod od začátku do konce, když auto fungovalo po celou dobu také bezchybně."

Daniel Trunkát: "Krumlov byl jako obvykle naše rallyová klasika, nádherné těžké erzety a do toho proměnlivé počasí. Tentokrát se to naštěstí celé dalo odjet na suchých pneu, což pro nás bylo dobře, protože s mokrými gumami si stále ne zcela rozumíme. Poněkud negativně mě překvapily Malonty, jak se vlivem nového asfaltu zrychlují a už mně to v některých místech přijde strašně rychlé i dost nebezpečné. Celkově pochopitelně naprostá spokojenost, je to jeden z nejlepších výsledků v naší kariéře. Ceníme si toho, že z předních posádek pravidelně startujících v mistrovství republiky dojeli v podstatě všichni, takže o to je výsledek hodnotnější. Poděkování za něj patří také mechanikům a celému týmu JM Engineering. A samozřejmě doufáme, že v nastoleném trendu se nám podaří pokračovat i v Hustopečích."    

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.