Jedním z nejlepších výsledků v kariéře a současně nejcennějším výsledkem v rámci českých soutěží skončila pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta oblíbená Rallye Český Krumlov. První etapa soutěže se v jejich případě odehrávala ve znamení souboje o druhou příčku s Václavem Pechem, v závěru druhého dne pak bylo třeba naopak hájit třetí místo před zrychlujícím Pavlem Valouškem.
Co však tomuto úspěchu předcházelo? Situaci před soutěží popisuje spolujezdec a týmový manažer Daniel Trunkát: "Oproti předcházející Šumavě se podařilo vyřešit problémy s motorem, který nyní fungoval tak, jak měl. Výsledek, respektive především dosahované časy na Šumavě pro nás byly trochu zklamáním, protože jsme za předními vozy poměrně značně zaostávali. Díky tomu u nás panovala před Krumlovem lehce zvýšená nervozita, protože jsme si říkali, že by měl být Krumlov lepší, než Šumava. Nyní se tímto výsledkem potvrdilo, že na Šumavě byly horší časy skutečně zaviněny spíše motorem."
Hned od startu se posádce podařilo vstoupit od soutěže ve velkém stylu, když na úvodní divácké zkoušce na českobudějovickém výstavišti zaostali za vítězným Romanem Krestou pouze o jedinou desetinu sekundy. I další průběh páteční večerní a noční etapy, v čele s náročnou 25,5 km dlohou RZ Kohout-Ján, se vyvíjel nad očekávání dobře. To jenom potvrzují slova Jaromíra Tarabuse: "Co se týče pátku, tak ten nám výborně sedl a soutěž jsme měli rozjetou nádherně, časy srovnatelné s Romanem Krestou a Vaškem Pechem byly úplně perfektní."
K pozdnímu spánku po první etapě tedy Jaromír s Danielem uléhali na třetím místě, se ztrátou devíti sekund na druhého Václava Pecha a osmnácti na vedoucího Romana Krestu. A naopak s více než půlminutovým náskokem na čtvrtého Pavla Valouška.
"Druhý den jsme vědeli, že oba dva před námi budou velice rychlí už na prvních Malontech, což se následně i přes naši snahu potvrdilo. Naše ztráta na Vaška Pecha zde narostla o sedmnáct a půl sekundy, na Romana pak dokonce o půl minuty. A Malonty se mi zdály být ještě o hodně rychlejší, než dříve," konstatuje jezdec.
Takto létala posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát v Krumlově
Nechybělo však mnoho a vidina medaile za třetí místo se mohla náhle rozplynout při sobotním průjezdu diváckou RZ na výstavišti: "Měli jsme štěstí v neštěstí. Už od začátku se mi zdálo, že to zde klouže podstatně více, než při pátečním průjezdu. Měl pocit, že jsem zvolnil dost, ale neodhadl jsem to, v jednom místě v závěrečném druhém kole auto uklouzlo více, než jsem čekal a trefili jsme levým zadním kolem patník. Naštěstí kolo relativně vydrželo a urazila se jenom pomocná tyč ramene, s čímž šlo dojet zbývajících zhruba 500 metrů do cíle, aniž to znamenalo více než několik sekund ztráty. V servisu dali kluci zavěšení kola v pohodě dohromady," popisuje incident s dobrým koncem jezdec.
Závěrečná odpolední sekce jihočeské soutěže se pro posádku pak odehrávala ve znamení nutnosti obhajovat třetí místo před Pavlem Valouškem. Jaromír Tarabus: "Při prvních sobotních průjezdech už se nám jízda tolik nedařila a nebyla tak plynulá jako v pátek, netrefoval jsem se tak optimálně do rytmu zatáček a bylo to takové „sekanější“. Druhá sekce už se nám pocitově podařila lépe, ale přesto se k nám na Malontech a hlavně na RZ Slavkov stále přibližoval Pavel Valoušek. Pátek vyšel lépe nám, sobota zase Pavlovi, nicméně v cíli nám na deset sekund k dobru zbylo."
Výrazné okamžiky z druhé etapy sděluje i Dan Trunkát: "Z mého pohledu jsme měli dva výrazné krizové momenty. První již zmíněné polouražené kolo na druhém výstavišti. Druhý potom na druhém Rožmitále, který nám šel dobře a kde jsme „tahali“ kvůli Pavlu Valouškovi, když jsem zde byl pozdě v rozpisu ve sjezdu do pravé pět - ale Mira to zázračně zachránil."
Večer tedy posádce Fiatu Grande Punto Abarth S2000 nic nebránilo vychutnat si slavnostní vyhlášení vítězů v českokrumlovské Jelení zahradě s bronzovými věnci na krku a z této pozice zhodnotit účinkování v soutěži: Jaromír Tarabus: "Až na poškození kola na výstavišti či pár relativně běžných krizových situací to byl pro nás perfektně vydařený závod od začátku do konce, když auto fungovalo po celou dobu také bezchybně."
Daniel Trunkát: "Krumlov byl jako obvykle naše rallyová klasika, nádherné těžké erzety a do toho proměnlivé počasí. Tentokrát se to naštěstí celé dalo odjet na suchých pneu, což pro nás bylo dobře, protože s mokrými gumami si stále ne zcela rozumíme. Poněkud negativně mě překvapily Malonty, jak se vlivem nového asfaltu zrychlují a už mně to v některých místech přijde strašně rychlé i dost nebezpečné. Celkově pochopitelně naprostá spokojenost, je to jeden z nejlepších výsledků v naší kariéře. Ceníme si toho, že z předních posádek pravidelně startujících v mistrovství republiky dojeli v podstatě všichni, takže o to je výsledek hodnotnější. Poděkování za něj patří také mechanikům a celému týmu JM Engineering. A samozřejmě doufáme, že v nastoleném trendu se nám podaří pokračovat i v Hustopečích."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.