Druhý průjezd diváckou zkouškou na výstavišti v Českých Budějovicích přilákal i dnes spoustu fanoušků, kteří měli možnost sledovat závodní vozy v samotném městě. Pestrý program představil opět vozy FIA – EP Mediasport MMČR v rally, dále historické vozy soutěžící v rámci MČR v rally historických automobilů a také krásné vozy účastnící se třetího ročníku Rally Legend Show. Nejrychlejším jezdcem současných vozů byl Roman Kresta pilotující Peugeot 207 S2000. Produkční vůz Mitsubishi Lancer EVO IX s Václavem Pechem za volantem dojel jako druhý nejrychlejší. Třetím časem se blýskl Josef Peták řídící další Peugeot 207 S2000.
Ohlasy jezdců po RZ9 (České Budějovice):Roman Kresta: „Na Malontech jsme zrychlili, takže máme náskok a snažíme se neudělat chyby. Jedeme si své tempo. Auto funguje bezvadně.“Václav Pech: „Ruka pořád hodně bolí. Byl bych nejraději, kdyby byl už konec.“Pavel Valoušek: „Je to ještě otevřené, ale celou první sekci máme problémy s brzdami. Při brždění se mi celé auto rozvibruje a kope mi to do pedálu.“Vladimír Barvík: „Jsme výsledkově nadplán. Budějovický okruh jsme jeli na poškozené gumě. Uvažovali jsme na přejezdu o přezutí, ale nakonec jsme to riskli. Auto je OK, předchozí dětské nemoci snad už skončily.“Jaromír Tarabus: „Na RZ České Budějovice jsme zadním kolem trefili obrubník a ulomili jsme závěs ramene. To naštěstí neupadlo, takže to spravíme v servisu. Cílem je udržet si třetí místo.“Roman Odložilík: „Malonty byly pomalé, máme krátké převody a ani podvozek nebyl úplně ideální.“Josef Peták: „Je to stále špatné, ale problém je ve mě.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.