Po první etapě jezdci zhodnotili dosavadní průběh soutěže.
Roman Kresta: "Jsme v pohodě, jedeme rychle, ale tak abychom zbytečně neriskovali. První etapa spokojenost."Václav Pech: "RZ 5 mi sedla a hodně jsem zatáhl."Petr Uhel: (spolujezdec Václava Pecha) "Tentokrát jsem se opravdu bál, každou chvíli jsme šli po dveřích, na některých místech jsme měli opravdu štěstí."Pavel Valoušek: dodává k času Václava Pecha "To jsi se posral ne? Vůbec nerozumím času Pecha na RZ 5, nijak jsme se neflákali a dostali jsme dvacet sekund. Skláním se před ním."Jaromír Tarabus "Jsem velmi spokojen. Zatím je to nejlépe rozjetý závod, jaký jsem kdy jel."Josef Peták: "Nemůžu se dostat do tempa. Mám určité obavy z brzd po jejich prošlápnutí na RZ 3."Vojtěch Štajf "Stále máme problémy s elektrikou auta. Auto má elektronický plyn. Na RZ 4 jsem musel auto 5x restartovat aby se plyn chytl. Problémem je když auto přestane jet na výjezdu ze zatáčky, pak je to o hubu. Musel jsem si udělat mezi RZ 4 a RZ 5 doraz na plyn, abych nemohl plyn sešlápnout až na podlahu."Jiří Trojan "Na RZ 5 byl tak odstavený Šlehofer, že jsem ho nemohl pomalu ani objet. Po defektu o kámen v RZ 3 jsme měnili ohlou spojovačku a ještě budeme muset vyměnit další díly zavěšení kola."O šou před výjezdem do servisu se postaral Jaroslav Orsák. Po problémech s pravým předním kolem přijel pozdě do časové kontroly a při předjíždění čekajících aut mu upadlo kolo, které drželo na jednom šteftu. Do servisu pak dojel pouze po třech kolech
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?