Po první etapě jezdci zhodnotili dosavadní průběh soutěže.
Roman Kresta: "Jsme v pohodě, jedeme rychle, ale tak abychom zbytečně neriskovali. První etapa spokojenost."Václav Pech: "RZ 5 mi sedla a hodně jsem zatáhl."Petr Uhel: (spolujezdec Václava Pecha) "Tentokrát jsem se opravdu bál, každou chvíli jsme šli po dveřích, na některých místech jsme měli opravdu štěstí."Pavel Valoušek: dodává k času Václava Pecha "To jsi se posral ne? Vůbec nerozumím času Pecha na RZ 5, nijak jsme se neflákali a dostali jsme dvacet sekund. Skláním se před ním."Jaromír Tarabus "Jsem velmi spokojen. Zatím je to nejlépe rozjetý závod, jaký jsem kdy jel."Josef Peták: "Nemůžu se dostat do tempa. Mám určité obavy z brzd po jejich prošlápnutí na RZ 3."Vojtěch Štajf "Stále máme problémy s elektrikou auta. Auto má elektronický plyn. Na RZ 4 jsem musel auto 5x restartovat aby se plyn chytl. Problémem je když auto přestane jet na výjezdu ze zatáčky, pak je to o hubu. Musel jsem si udělat mezi RZ 4 a RZ 5 doraz na plyn, abych nemohl plyn sešlápnout až na podlahu."Jiří Trojan "Na RZ 5 byl tak odstavený Šlehofer, že jsem ho nemohl pomalu ani objet. Po defektu o kámen v RZ 3 jsme měnili ohlou spojovačku a ještě budeme muset vyměnit další díly zavěšení kola."O šou před výjezdem do servisu se postaral Jaroslav Orsák. Po problémech s pravým předním kolem přijel pozdě do časové kontroly a při předjíždění čekajících aut mu upadlo kolo, které drželo na jednom šteftu. Do servisu pak dojel pouze po třech kolech
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.