Defekty postihly na RZ 3 velkou spoustu jezdců. První průjezd rychlostní zkouškou Kohout – Ján, která je nejdelším měřeným úsekem letošní Rallye Český Krumlov, zamíchal celkovým pořadím. Zarostlá skála ukrytá ve vnitřní straně pravé zatáčky na výjezdu z lesa byl příčinou mnoha defektů. Některé posádky toto zaplatily defektem jednoho nebo dvou kol, které musely měnit přímo na rychlostní zkoušce. Ti šťastnější s naraženými ráfky dokončili měřený úsek až do cíle. Přečtěte si ohlasy jezdců po 3RZ:
Pavel Valoušek: měl naražené PP koloVáclav Arazim: PP kolo měnil přímo na RZ3Daniel Běhálek: naražené PP koloJan Votava: naražené PP i PZ koloEmil Triner: silně naražené PP i PZ kolo. "Měl jsem štěstí, je to asi tím, že mám dnes svátek."Karel Trněný: měnil PP kolo v RZ3, PZ kolo má naražené "Máme problémy s výkonem motoru."Jan Jelínek: naražené PP koloVladimír Barvík: naražené PP koloJan Šlehofer: PP kolo měnil přímo v RZJan Sýkora: dojel na defektu až do cíle ale od defektu má utržený blatník a světloJiří Trojan: měnil PP přímo v RZ. "Máme nové auto, takže výměnu kola nemáme nacvičenou a trvalo nám to asi šest minut."Pavel Červenka: PP kolo měnil přímo v RZPeter Gavlák: PP kolo měnil přímo v RZRoman Kresta: Petr Gross řekl: "Jedeme přiměřeně věku, myšleno samozřejmě jezdce."Václav Pech: "Na Jáně v diváckém místě se mi dostala pravá ruka mezi příčky na volantu a zřejmě jsem si znovu zlomil malíček. Hlavně se mi špatně řadí."Petr Uhel: "Vašek (poznámka: Václav Pech) vykřikl bolestí tak, že jsem myslel, že zastaví."Josef Peták: "Před Soběnovem jsem prošlápl brzdy a až do cíle jsem musel opatrně a brzdil jsem vždy o 100 metrů dříve."Vojtěch Štajf: "Nové auto má ještě mouchy, které nás zpomalují. Musíme v servisu doladit zejména elektroniku."Robert Vodička: do servisu přijel s poškozenou PP částí vozu. "Na Bídě za Soběnovem jsme byli dlouzí na brzdy a škrtli jsme si o barák. Přesto vedeme ve třídě. Snad to půjde opravit."Mezi jezdci probíhá velká diskuze o eventuálním přidělování náhradních časů, protože při výměnách kol v RZ byla některým vyvěšena žlutá vlajka.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?