Defekty postihly na RZ 3 velkou spoustu jezdců. První průjezd rychlostní zkouškou Kohout – Ján, která je nejdelším měřeným úsekem letošní Rallye Český Krumlov, zamíchal celkovým pořadím. Zarostlá skála ukrytá ve vnitřní straně pravé zatáčky na výjezdu z lesa byl příčinou mnoha defektů. Některé posádky toto zaplatily defektem jednoho nebo dvou kol, které musely měnit přímo na rychlostní zkoušce. Ti šťastnější s naraženými ráfky dokončili měřený úsek až do cíle. Přečtěte si ohlasy jezdců po 3RZ:
Pavel Valoušek: měl naražené PP koloVáclav Arazim: PP kolo měnil přímo na RZ3Daniel Běhálek: naražené PP koloJan Votava: naražené PP i PZ koloEmil Triner: silně naražené PP i PZ kolo. "Měl jsem štěstí, je to asi tím, že mám dnes svátek."Karel Trněný: měnil PP kolo v RZ3, PZ kolo má naražené "Máme problémy s výkonem motoru."Jan Jelínek: naražené PP koloVladimír Barvík: naražené PP koloJan Šlehofer: PP kolo měnil přímo v RZJan Sýkora: dojel na defektu až do cíle ale od defektu má utržený blatník a světloJiří Trojan: měnil PP přímo v RZ. "Máme nové auto, takže výměnu kola nemáme nacvičenou a trvalo nám to asi šest minut."Pavel Červenka: PP kolo měnil přímo v RZPeter Gavlák: PP kolo měnil přímo v RZRoman Kresta: Petr Gross řekl: "Jedeme přiměřeně věku, myšleno samozřejmě jezdce."Václav Pech: "Na Jáně v diváckém místě se mi dostala pravá ruka mezi příčky na volantu a zřejmě jsem si znovu zlomil malíček. Hlavně se mi špatně řadí."Petr Uhel: "Vašek (poznámka: Václav Pech) vykřikl bolestí tak, že jsem myslel, že zastaví."Josef Peták: "Před Soběnovem jsem prošlápl brzdy a až do cíle jsem musel opatrně a brzdil jsem vždy o 100 metrů dříve."Vojtěch Štajf: "Nové auto má ještě mouchy, které nás zpomalují. Musíme v servisu doladit zejména elektroniku."Robert Vodička: do servisu přijel s poškozenou PP částí vozu. "Na Bídě za Soběnovem jsme byli dlouzí na brzdy a škrtli jsme si o barák. Přesto vedeme ve třídě. Snad to půjde opravit."Mezi jezdci probíhá velká diskuze o eventuálním přidělování náhradních časů, protože při výměnách kol v RZ byla některým vyvěšena žlutá vlajka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?