Martina Semeráda zradila v první etapě technika

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 22. května 2009 22:36
Sdílej:

Problémy s vozem vyřadily Martina Semeráda z první etapy Rally Sardinie.

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do druhé soutěže Mistrovství světa produkčních vozů ve žlutých barvách italského výrobce pneumatik, firmy Pirelli. Posádka si ještě na čtvrtečním shakedownu vyzkoušela funkčnost vozu, a s ohledem na náročnost soutěže, testovací rychlostní zkoušku projeli jen jedenkrát. V pátek ráno Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili vstříc prvním kilometrům šotolinových rychlostních zkoušek, které se v první etapě Rally Sardinie odehrávaly asi 70 km jižně od přístavního města Olbia. Osmý čas v úvodní rychlostní zkoušce, v klasifikaci produkčních vozů, znamenal dobrý základ. "Do soutěže jsme šli s jednoznačným úkolem jet v klidu a neudělat chybu. Jeli jsme proto naprosto v pohodě a dosažený čas odpovídal jízdě na jistotu. Už v průběhu druhé rychlostní zkoušky ale motor našeho Mitsubishi začal místy vynechávat, a cítili jsme, že je nějaký problém. V cíli druhé rychlostní zkoušky jsme se na dálku s inženýrem týmu pokoušeli identifikovat závadu, a vyměnili jsme palivové pumpy, které mohly být příčinou závady. Bohužel problém se po chvíli objevil znovu, ale my se přesto pokusili odstartovat do třetí erzety. Na startu do zkoušky se ale motor zastavil úplně a byl konec. Bohužel jsme tak znovu dojeli do servisu na laně, z čehož nemám vůbec radost," říká smutně Martin Semerád. Mechanici týmu Pirelli Star Driver závadu v servisním zázemí brzy identifikovali jako závadu na palivovém systému, která byla způsobena neprůchodností palivových filtrů. Bohužel tato porucha vyřadila ze hry čtyři žluté Mitsubishi Lancer EVO X a na pátém se částečně projevila také. "Mechanici týmu auto opravili a my můžeme zítra odstartovat. Bohužel, se jednalo o vcelku banální závadu, která včetně nás vyřadila čtyři týmové posádky. Je to zřejmě daň, se kterou je třeba u zcela nových a nevyzkoušených aut počítat. Zítra tedy začínáme znovu a snad se nám podaří posunout se na body, které nejsou příliš daleko," doplňuje Martin Semerád. Před posádkou Semerád – Ceplecha jsou tedy ještě dvě etapy Italské Rally Sardinie, ve kterých se pokusí zlepšit svoji pozici.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.