Martina Semeráda zradila v první etapě technika

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 22. května 2009 22:36
Sdílej:

Problémy s vozem vyřadily Martina Semeráda z první etapy Rally Sardinie.

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do druhé soutěže Mistrovství světa produkčních vozů ve žlutých barvách italského výrobce pneumatik, firmy Pirelli. Posádka si ještě na čtvrtečním shakedownu vyzkoušela funkčnost vozu, a s ohledem na náročnost soutěže, testovací rychlostní zkoušku projeli jen jedenkrát. V pátek ráno Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili vstříc prvním kilometrům šotolinových rychlostních zkoušek, které se v první etapě Rally Sardinie odehrávaly asi 70 km jižně od přístavního města Olbia. Osmý čas v úvodní rychlostní zkoušce, v klasifikaci produkčních vozů, znamenal dobrý základ. "Do soutěže jsme šli s jednoznačným úkolem jet v klidu a neudělat chybu. Jeli jsme proto naprosto v pohodě a dosažený čas odpovídal jízdě na jistotu. Už v průběhu druhé rychlostní zkoušky ale motor našeho Mitsubishi začal místy vynechávat, a cítili jsme, že je nějaký problém. V cíli druhé rychlostní zkoušky jsme se na dálku s inženýrem týmu pokoušeli identifikovat závadu, a vyměnili jsme palivové pumpy, které mohly být příčinou závady. Bohužel problém se po chvíli objevil znovu, ale my se přesto pokusili odstartovat do třetí erzety. Na startu do zkoušky se ale motor zastavil úplně a byl konec. Bohužel jsme tak znovu dojeli do servisu na laně, z čehož nemám vůbec radost," říká smutně Martin Semerád. Mechanici týmu Pirelli Star Driver závadu v servisním zázemí brzy identifikovali jako závadu na palivovém systému, která byla způsobena neprůchodností palivových filtrů. Bohužel tato porucha vyřadila ze hry čtyři žluté Mitsubishi Lancer EVO X a na pátém se částečně projevila také. "Mechanici týmu auto opravili a my můžeme zítra odstartovat. Bohužel, se jednalo o vcelku banální závadu, která včetně nás vyřadila čtyři týmové posádky. Je to zřejmě daň, se kterou je třeba u zcela nových a nevyzkoušených aut počítat. Zítra tedy začínáme znovu a snad se nám podaří posunout se na body, které nejsou příliš daleko," doplňuje Martin Semerád. Před posádkou Semerád – Ceplecha jsou tedy ještě dvě etapy Italské Rally Sardinie, ve kterých se pokusí zlepšit svoji pozici.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.