Problémy s vozem vyřadily Martina Semeráda z první etapy Rally Sardinie.
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do druhé soutěže Mistrovství světa produkčních vozů ve žlutých barvách italského výrobce pneumatik, firmy Pirelli. Posádka si ještě na čtvrtečním shakedownu vyzkoušela funkčnost vozu, a s ohledem na náročnost soutěže, testovací rychlostní zkoušku projeli jen jedenkrát. V pátek ráno Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili vstříc prvním kilometrům šotolinových rychlostních zkoušek, které se v první etapě Rally Sardinie odehrávaly asi 70 km jižně od přístavního města Olbia. Osmý čas v úvodní rychlostní zkoušce, v klasifikaci produkčních vozů, znamenal dobrý základ. "Do soutěže jsme šli s jednoznačným úkolem jet v klidu a neudělat chybu. Jeli jsme proto naprosto v pohodě a dosažený čas odpovídal jízdě na jistotu. Už v průběhu druhé rychlostní zkoušky ale motor našeho Mitsubishi začal místy vynechávat, a cítili jsme, že je nějaký problém. V cíli druhé rychlostní zkoušky jsme se na dálku s inženýrem týmu pokoušeli identifikovat závadu, a vyměnili jsme palivové pumpy, které mohly být příčinou závady. Bohužel problém se po chvíli objevil znovu, ale my se přesto pokusili odstartovat do třetí erzety. Na startu do zkoušky se ale motor zastavil úplně a byl konec. Bohužel jsme tak znovu dojeli do servisu na laně, z čehož nemám vůbec radost," říká smutně Martin Semerád. Mechanici týmu Pirelli Star Driver závadu v servisním zázemí brzy identifikovali jako závadu na palivovém systému, která byla způsobena neprůchodností palivových filtrů. Bohužel tato porucha vyřadila ze hry čtyři žluté Mitsubishi Lancer EVO X a na pátém se částečně projevila také. "Mechanici týmu auto opravili a my můžeme zítra odstartovat. Bohužel, se jednalo o vcelku banální závadu, která včetně nás vyřadila čtyři týmové posádky. Je to zřejmě daň, se kterou je třeba u zcela nových a nevyzkoušených aut počítat. Zítra tedy začínáme znovu a snad se nám podaří posunout se na body, které nejsou příliš daleko," doplňuje Martin Semerád. Před posádkou Semerád – Ceplecha jsou tedy ještě dvě etapy Italské Rally Sardinie, ve kterých se pokusí zlepšit svoji pozici.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?