Problémy s vozem vyřadily Martina Semeráda z první etapy Rally Sardinie.
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou v pátek odstartovali do druhé soutěže Mistrovství světa produkčních vozů ve žlutých barvách italského výrobce pneumatik, firmy Pirelli. Posádka si ještě na čtvrtečním shakedownu vyzkoušela funkčnost vozu, a s ohledem na náročnost soutěže, testovací rychlostní zkoušku projeli jen jedenkrát. V pátek ráno Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili vstříc prvním kilometrům šotolinových rychlostních zkoušek, které se v první etapě Rally Sardinie odehrávaly asi 70 km jižně od přístavního města Olbia. Osmý čas v úvodní rychlostní zkoušce, v klasifikaci produkčních vozů, znamenal dobrý základ. "Do soutěže jsme šli s jednoznačným úkolem jet v klidu a neudělat chybu. Jeli jsme proto naprosto v pohodě a dosažený čas odpovídal jízdě na jistotu. Už v průběhu druhé rychlostní zkoušky ale motor našeho Mitsubishi začal místy vynechávat, a cítili jsme, že je nějaký problém. V cíli druhé rychlostní zkoušky jsme se na dálku s inženýrem týmu pokoušeli identifikovat závadu, a vyměnili jsme palivové pumpy, které mohly být příčinou závady. Bohužel problém se po chvíli objevil znovu, ale my se přesto pokusili odstartovat do třetí erzety. Na startu do zkoušky se ale motor zastavil úplně a byl konec. Bohužel jsme tak znovu dojeli do servisu na laně, z čehož nemám vůbec radost," říká smutně Martin Semerád. Mechanici týmu Pirelli Star Driver závadu v servisním zázemí brzy identifikovali jako závadu na palivovém systému, která byla způsobena neprůchodností palivových filtrů. Bohužel tato porucha vyřadila ze hry čtyři žluté Mitsubishi Lancer EVO X a na pátém se částečně projevila také. "Mechanici týmu auto opravili a my můžeme zítra odstartovat. Bohužel, se jednalo o vcelku banální závadu, která včetně nás vyřadila čtyři týmové posádky. Je to zřejmě daň, se kterou je třeba u zcela nových a nevyzkoušených aut počítat. Zítra tedy začínáme znovu a snad se nám podaří posunout se na body, které nejsou příliš daleko," doplňuje Martin Semerád. Před posádkou Semerád – Ceplecha jsou tedy ještě dvě etapy Italské Rally Sardinie, ve kterých se pokusí zlepšit svoji pozici.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?