Roman Kresta vyhrál druhou i třetí RZ a potvrzuje roli favorita. Po slavnostním startu, který posádky absolvovaly jako průjezdní kontrolu s přejetím startovní rampy v Jelení zahradě v Českém Krumlově, se vydaly na první dvojici klasických měřených testů. V harmonogramu na ně čekal průjezd RZ Přídolí a nejdelším úsekem, kterým je letos spojená RZ Kohout – Ján.
Obě tyto rychlostní zkoušky vyhrál Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000 a potvrzuje tak roli favorita českokrumlovské soutěže. Počasí v okolí Českého Krumlova a Kaplice je velice proměnlivé, vyskytují se dešťové přeháňky, proto je zvlášť důležitá správná volba pneumatik. Pořadím vzhůru stoupá po úvodním šestém čase na RZ 1 Václav Pech s Mitsubishi Lancer EVO IX, jehož dvakrát zajetý druhý čas na RZ 2 a 3 posunul na průběžné druhé místo v celkovém hodnocení. Průběžně třetí místo absolutně patří zatím Jaromíru Tarabusovi s Fiatem Grande Punto S2000.
Nejrychlejší posádkou skupiny A je po třetí rychlostní zkoušce Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem na Citroënu C2 S1600. Druhá posádka v pořadí skupiny A Milan Kneifel a Radim Strnad se Suzuki Ignis S1600 již ztrácí více než minutu. Třetí je Lukáš Pondělíček s Citroënem C2 R2. Pořadí ve skupině A ještě bude ovlivněno vyvěšenou žlutou vlajkou.
V kategorii historických automobilů je na prvním místě Miroslav Janota na voze Opel Kadett Coupe, za ním druhý Zdeněk Tichý a na třetím místě Ctirad Hájek, oba jedoucí také na vozech značky Opel.
Informace z RZ1 (Výstaviště Č. Budějovice):
Vladimír Barvík #14 – dělal hodiny
Emil Triner #16 – dělal 2x hodiny
Vojtěch Štajf #9 – škrtl zadním kolem o obrubník
Jan Votava #15 – měl hned od startu problémy s turbem (spadlá spona na hadici)
Miroslav Fišer #67 – odstupuje kvůli prasklé poloose
Informace z RZ2 (Přídolí):
Tomáš Kurka #28 – měl problémy s turbem a za cílem odstupuje
Lukasz Habaj #36 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Michal Kravec #83 – byl mimo trať, ale pokračuje dále
Vladislav Bernatík #58 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.