Roman Kresta vyhrál druhou i třetí RZ a potvrzuje roli favorita. Po slavnostním startu, který posádky absolvovaly jako průjezdní kontrolu s přejetím startovní rampy v Jelení zahradě v Českém Krumlově, se vydaly na první dvojici klasických měřených testů. V harmonogramu na ně čekal průjezd RZ Přídolí a nejdelším úsekem, kterým je letos spojená RZ Kohout – Ján.
Obě tyto rychlostní zkoušky vyhrál Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000 a potvrzuje tak roli favorita českokrumlovské soutěže. Počasí v okolí Českého Krumlova a Kaplice je velice proměnlivé, vyskytují se dešťové přeháňky, proto je zvlášť důležitá správná volba pneumatik. Pořadím vzhůru stoupá po úvodním šestém čase na RZ 1 Václav Pech s Mitsubishi Lancer EVO IX, jehož dvakrát zajetý druhý čas na RZ 2 a 3 posunul na průběžné druhé místo v celkovém hodnocení. Průběžně třetí místo absolutně patří zatím Jaromíru Tarabusovi s Fiatem Grande Punto S2000.
Nejrychlejší posádkou skupiny A je po třetí rychlostní zkoušce Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem na Citroënu C2 S1600. Druhá posádka v pořadí skupiny A Milan Kneifel a Radim Strnad se Suzuki Ignis S1600 již ztrácí více než minutu. Třetí je Lukáš Pondělíček s Citroënem C2 R2. Pořadí ve skupině A ještě bude ovlivněno vyvěšenou žlutou vlajkou.
V kategorii historických automobilů je na prvním místě Miroslav Janota na voze Opel Kadett Coupe, za ním druhý Zdeněk Tichý a na třetím místě Ctirad Hájek, oba jedoucí také na vozech značky Opel.
Informace z RZ1 (Výstaviště Č. Budějovice):
Vladimír Barvík #14 – dělal hodiny
Emil Triner #16 – dělal 2x hodiny
Vojtěch Štajf #9 – škrtl zadním kolem o obrubník
Jan Votava #15 – měl hned od startu problémy s turbem (spadlá spona na hadici)
Miroslav Fišer #67 – odstupuje kvůli prasklé poloose
Informace z RZ2 (Přídolí):
Tomáš Kurka #28 – měl problémy s turbem a za cílem odstupuje
Lukasz Habaj #36 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Michal Kravec #83 – byl mimo trať, ale pokračuje dále
Vladislav Bernatík #58 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?