Roman Kresta vyhrál druhou i třetí RZ a potvrzuje roli favorita. Po slavnostním startu, který posádky absolvovaly jako průjezdní kontrolu s přejetím startovní rampy v Jelení zahradě v Českém Krumlově, se vydaly na první dvojici klasických měřených testů. V harmonogramu na ně čekal průjezd RZ Přídolí a nejdelším úsekem, kterým je letos spojená RZ Kohout – Ján.
Obě tyto rychlostní zkoušky vyhrál Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000 a potvrzuje tak roli favorita českokrumlovské soutěže. Počasí v okolí Českého Krumlova a Kaplice je velice proměnlivé, vyskytují se dešťové přeháňky, proto je zvlášť důležitá správná volba pneumatik. Pořadím vzhůru stoupá po úvodním šestém čase na RZ 1 Václav Pech s Mitsubishi Lancer EVO IX, jehož dvakrát zajetý druhý čas na RZ 2 a 3 posunul na průběžné druhé místo v celkovém hodnocení. Průběžně třetí místo absolutně patří zatím Jaromíru Tarabusovi s Fiatem Grande Punto S2000.
Nejrychlejší posádkou skupiny A je po třetí rychlostní zkoušce Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem na Citroënu C2 S1600. Druhá posádka v pořadí skupiny A Milan Kneifel a Radim Strnad se Suzuki Ignis S1600 již ztrácí více než minutu. Třetí je Lukáš Pondělíček s Citroënem C2 R2. Pořadí ve skupině A ještě bude ovlivněno vyvěšenou žlutou vlajkou.
V kategorii historických automobilů je na prvním místě Miroslav Janota na voze Opel Kadett Coupe, za ním druhý Zdeněk Tichý a na třetím místě Ctirad Hájek, oba jedoucí také na vozech značky Opel.
Informace z RZ1 (Výstaviště Č. Budějovice):
Vladimír Barvík #14 – dělal hodiny
Emil Triner #16 – dělal 2x hodiny
Vojtěch Štajf #9 – škrtl zadním kolem o obrubník
Jan Votava #15 – měl hned od startu problémy s turbem (spadlá spona na hadici)
Miroslav Fišer #67 – odstupuje kvůli prasklé poloose
Informace z RZ2 (Přídolí):
Tomáš Kurka #28 – měl problémy s turbem a za cílem odstupuje
Lukasz Habaj #36 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Michal Kravec #83 – byl mimo trať, ale pokračuje dále
Vladislav Bernatík #58 – odstupuje po RZ2 kvůli poruše motoru
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?