V současné době mají posádky za sebou tři rychlostní zkoušky. První však byla velmi atraktivní divácká vložka na výstavišti v Českých Budějovicích. Jak ji zhodnotili některé posádky?
Roman Kresta: "Bylo to bez problémů, sotva na zahřátí."Václav Pech: "Doufám, že bude sucho. Je tady dobrá divácká kulisa, RZ se mi líbila. Dávali jsme si bacha na obrubníky. Než závodit s Krestou, který má rychlejší auto, tak si radši budeme hlídat Valouška."Pavel Valoušek: "Chtěli jsme zde hlavně pobavit lidi. Mám rád hlavně dlouhé RZ a velmi vítám spojení Kohout - Ján."Josef Peták: "Tady jde hlavně o to trefit se mezi obrubníky. Mám respekt ke Kohoutu, hlavně za tmy a za deště by byl velmi obtížný."Vojtěch Štajf: "Nazuli jsme starší gumy a asi jsme je i moc zahřáli. Dostal jsem smyk a trefil zadním kolem obrubník, ale autu se snad nic nestalo."Václav Arazim: "Dobrý, ale jednou mi vypadl volant z ruky."Vladimír Barvík: "Ze začátku mi to nechtělo jet přes 4000 otáček, ale pak se to chytlo. Na jednom vracáku jsem se přetočil. Doufám, že nebude pršet."Emil Triner: "Jel jsem hodně pro diváky a dostal jsem dvakrát hodiny, což jsem samozřejmě nechtěl."Antonín Tlusťák: "Tyto RZ nemám rád. Jsem rád, že jsme nic neudělali autu."Marcel Tuček: "V jednom místě jsem špatně odbočil do slepé ulice a byl jsem zmatený, že jsem nevěděl kudy zpět."Jiří Trojan: "Trochu mi to klouzalo, asi jsme přehřáli gumy."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?