V současné době mají posádky za sebou tři rychlostní zkoušky. První však byla velmi atraktivní divácká vložka na výstavišti v Českých Budějovicích. Jak ji zhodnotili některé posádky?
Roman Kresta: "Bylo to bez problémů, sotva na zahřátí."Václav Pech: "Doufám, že bude sucho. Je tady dobrá divácká kulisa, RZ se mi líbila. Dávali jsme si bacha na obrubníky. Než závodit s Krestou, který má rychlejší auto, tak si radši budeme hlídat Valouška."Pavel Valoušek: "Chtěli jsme zde hlavně pobavit lidi. Mám rád hlavně dlouhé RZ a velmi vítám spojení Kohout - Ján."Josef Peták: "Tady jde hlavně o to trefit se mezi obrubníky. Mám respekt ke Kohoutu, hlavně za tmy a za deště by byl velmi obtížný."Vojtěch Štajf: "Nazuli jsme starší gumy a asi jsme je i moc zahřáli. Dostal jsem smyk a trefil zadním kolem obrubník, ale autu se snad nic nestalo."Václav Arazim: "Dobrý, ale jednou mi vypadl volant z ruky."Vladimír Barvík: "Ze začátku mi to nechtělo jet přes 4000 otáček, ale pak se to chytlo. Na jednom vracáku jsem se přetočil. Doufám, že nebude pršet."Emil Triner: "Jel jsem hodně pro diváky a dostal jsem dvakrát hodiny, což jsem samozřejmě nechtěl."Antonín Tlusťák: "Tyto RZ nemám rád. Jsem rád, že jsme nic neudělali autu."Marcel Tuček: "V jednom místě jsem špatně odbočil do slepé ulice a byl jsem zmatený, že jsem nevěděl kudy zpět."Jiří Trojan: "Trochu mi to klouzalo, asi jsme přehřáli gumy."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.