Na divácké rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích byl zahájen program letošní Rallye Český Krumlov. Návštěvníkům se představily historické vozy v rámci Rally Legend Show.
Součástí startovního pole těchto historických skvostů jsou hosté z Velké Británie. Ti přivezly z této ostrovní země na trať českokrumlovské soutěže vozy Ford RS200 v továrních barvách Fordu a Lancia 037 Rally ve verzi Safari Rally. Dalšími vozy, které se pohybovaly na úvodní rychlostní zkoušce v rámci Rally Legend Show můžeme připomenout Škodu 130 RS, Škodu 120 S, Morris Mini Cooper nebo vozy Wartburg 353W a Trabant 601 RS. Diváci tak mohli vidět znovu v akci soutěžní vozy dávné minulosti. Morris Mini Cooper zůstal prozatím bohužel po první rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích stát pro poruchu spojky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?