Na Šalgo Gemer Rallye cestovala posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s veľkým očakávaním. Súťaž v dvoch štátoch, troch mestách a očakávanie ako bude fungovať technika.
Na poslednej súťaži v Prešove síce obsadila posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu druhé miesto v celkovom poradí, ale celú súťaž ich prenasledovala nie celkom správne fungujúca technika. Tesne pred treťou súťažou sedemdielneho seriálu Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur testovala vozidlo Fiat Grande Punto S2000 a keďže všetko fungovalo ako malo, myšlienky o problémoch z technikou pustili z hlavy a tím sa začal zapodievať už len myšlienkami na nadchádzajúcu súťaž. "Pred súťažou sme testovali auto a vyzerá že všetko je v poriadku, dúfame že to tak bude aj počas súťaže," povedal pred súťažou Grzegorz Grzyb.
Už od prvej rýchlostnej skúšky začal veľký súboj medzi Grzybom a Bérešom jr.. V každej rýchlostnej skúške sa doslova bili o desatiny sekúnd. Prvý deň súťaže skončil v neprospech Grzyba iba o šesť sekúnd, čo v rally neznamená absolútne nič. Aj na druhý deň súťaže sa táto dvojica ťahala o sekundy. Raz bol úspešnejší jeden, raz druhý. Nakoniec z toho bolo o tesných desať sekúnd tretie miesto pre Grzyba v rámci súťaže zaradenej do Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009.
Ako videl súťaž Grzegorz Grzyb v cieli ?
"Bola to veľmi pekná súťaž, ťahali sme sa o sekundy a takýto súboj sa mi páči. Škoda, chýbalo mi desať sekúnd, ale snáď budeme mať viacej šťastia na budúcej súťaži. Rád by som poďakoval celému tímu a divákom, ktorých bolo veľmi veľa a boli super."
Spokojnosť netajil ani manažér tímu Ľubomír Kleman, "Ďakujem JM Engineeringu za kvalitne pripravené auto. Všetko fungovalo a videli sme peknú a napínavú súťaž."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.