Na Šalgo Gemer Rallye cestovala posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu s veľkým očakávaním. Súťaž v dvoch štátoch, troch mestách a očakávanie ako bude fungovať technika.
Na poslednej súťaži v Prešove síce obsadila posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu druhé miesto v celkovom poradí, ale celú súťaž ich prenasledovala nie celkom správne fungujúca technika. Tesne pred treťou súťažou sedemdielneho seriálu Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur testovala vozidlo Fiat Grande Punto S2000 a keďže všetko fungovalo ako malo, myšlienky o problémoch z technikou pustili z hlavy a tím sa začal zapodievať už len myšlienkami na nadchádzajúcu súťaž. "Pred súťažou sme testovali auto a vyzerá že všetko je v poriadku, dúfame že to tak bude aj počas súťaže," povedal pred súťažou Grzegorz Grzyb.
Už od prvej rýchlostnej skúšky začal veľký súboj medzi Grzybom a Bérešom jr.. V každej rýchlostnej skúške sa doslova bili o desatiny sekúnd. Prvý deň súťaže skončil v neprospech Grzyba iba o šesť sekúnd, čo v rally neznamená absolútne nič. Aj na druhý deň súťaže sa táto dvojica ťahala o sekundy. Raz bol úspešnejší jeden, raz druhý. Nakoniec z toho bolo o tesných desať sekúnd tretie miesto pre Grzyba v rámci súťaže zaradenej do Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009.
Ako videl súťaž Grzegorz Grzyb v cieli ?
"Bola to veľmi pekná súťaž, ťahali sme sa o sekundy a takýto súboj sa mi páči. Škoda, chýbalo mi desať sekúnd, ale snáď budeme mať viacej šťastia na budúcej súťaži. Rád by som poďakoval celému tímu a divákom, ktorých bolo veľmi veľa a boli super."
Spokojnosť netajil ani manažér tímu Ľubomír Kleman, "Ďakujem JM Engineeringu za kvalitne pripravené auto. Všetko fungovalo a videli sme peknú a napínavú súťaž."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?