Popáté odjíždí na středomořský ostrov Sardinii jihlavský pilot Martin Prokop. Na nádhernou krajinu, těžké rychlostní zkoušky a celkový charakter italské soutěže nedá dopustit. Bohužel na špičkový výsledek z těchto končin čeká.
Doposud nejvýše se dostal v roce 2007, kdy obsadil třetí příčku za Aavou a Anderssonem. Loni bojoval do posledních kilometrů o vítězství s Polákem Kosciuszkem, ale v posledním testu mu vypověděla službu jeho cé-dvojka. Podobný obrázek se dá očekávat i v letošním ročníku, do boje o prvenství však budou chtít zasáhnout i Ital Bettega či Němec Burkart.
"Na Sardinii si nemůžeme dovolit nějaké zaváhání. Znamenalo by to velkou komplikaci, neboť od výsledku Italské rally se do značné míry bude odvíjet další průběh juniorského šampionátu. Sezona zatím probíhá podle očekávání, stejně jako poslední dva závody, v nichž jsme pauzírovali. Kosciuszko dvakrát maximálně bodoval a má sezonu dobře rozjetou. Proto bude vzájemný duel hodně důležitý," řekl Martin Prokop.
Trať s centrem v přístavním městě Olbia vychází z loňského formátu, pouze dvě rychlostní zkoušky (v průběhu druhé etapy) jsou zcela nové. Délka soutěže je 1263,20 km, sedmnáct rychlostních zkoušek zabírá 347,12 km. Zkoušky jsou spíše rychlejšího charakteru, nechybí však ani rozbité úseky.
"Už v Argentině jsme se bavili a všichni junioři budou hodně nažhavení. Bude to od začátku hodně vyhecované, ale já se musím soustředit na sebe. Chci jít za svým cílem. Sardinie je ostrovní závod a tratě jsou zde všeobecně v horším stavu. Místy jsou uskákané, místy hodně rozbité, auto dostává pořádně zabrat. Navíc můžeme očekávat vysoké teploty, čímž bude řada komponentů ještě více trpět," odhaduje jihlavský pilot.
"Sardinii mám velmi rád, je to nádherný závod v příjemném prostředí. Je to navíc soutěž, kterou jsem jel doposud nejčastěji. Mám tam hodně zkušeností, ale paradoxně jsem tam nikdy neudělal zásadní výsledek. Doufejme, že se to letos konečně podaří," dodal Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na Italskou rally připravoval v domácích podmínkách. Zrušil původně plánovaný test na Sardinii a v minulém týdnu se na jeden den objevil na tradiční šotolinové trati u Červené Vody.
"Dostali jsme od Citroënu Sport nové tlumiče, bohužel nějakého zásadního zlepšení jsme nedosáhli. To bylo trochu zklamání. Citroën zůstává relativně na stále stejné úrovni, z čehož nemám dobrý pocit. Naopak Suzuki přišla opět s novou verzí tlumičů a jejich swifty fungují neskutečně. Už loni bylo problémem držet s Kosciuszkem zejména na rozbitých vložkách krok, uvidíme, jak to bude vypadat letos. Ale s tím se nedá nic dělat, když chybí technika, musím se spolehnout na ruce," uzavřel své vyhlídky Martin Prokop.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?