Popáté odjíždí na středomořský ostrov Sardinii jihlavský pilot Martin Prokop. Na nádhernou krajinu, těžké rychlostní zkoušky a celkový charakter italské soutěže nedá dopustit. Bohužel na špičkový výsledek z těchto končin čeká.
Doposud nejvýše se dostal v roce 2007, kdy obsadil třetí příčku za Aavou a Anderssonem. Loni bojoval do posledních kilometrů o vítězství s Polákem Kosciuszkem, ale v posledním testu mu vypověděla službu jeho cé-dvojka. Podobný obrázek se dá očekávat i v letošním ročníku, do boje o prvenství však budou chtít zasáhnout i Ital Bettega či Němec Burkart.
"Na Sardinii si nemůžeme dovolit nějaké zaváhání. Znamenalo by to velkou komplikaci, neboť od výsledku Italské rally se do značné míry bude odvíjet další průběh juniorského šampionátu. Sezona zatím probíhá podle očekávání, stejně jako poslední dva závody, v nichž jsme pauzírovali. Kosciuszko dvakrát maximálně bodoval a má sezonu dobře rozjetou. Proto bude vzájemný duel hodně důležitý," řekl Martin Prokop.
Trať s centrem v přístavním městě Olbia vychází z loňského formátu, pouze dvě rychlostní zkoušky (v průběhu druhé etapy) jsou zcela nové. Délka soutěže je 1263,20 km, sedmnáct rychlostních zkoušek zabírá 347,12 km. Zkoušky jsou spíše rychlejšího charakteru, nechybí však ani rozbité úseky.
"Už v Argentině jsme se bavili a všichni junioři budou hodně nažhavení. Bude to od začátku hodně vyhecované, ale já se musím soustředit na sebe. Chci jít za svým cílem. Sardinie je ostrovní závod a tratě jsou zde všeobecně v horším stavu. Místy jsou uskákané, místy hodně rozbité, auto dostává pořádně zabrat. Navíc můžeme očekávat vysoké teploty, čímž bude řada komponentů ještě více trpět," odhaduje jihlavský pilot.
"Sardinii mám velmi rád, je to nádherný závod v příjemném prostředí. Je to navíc soutěž, kterou jsem jel doposud nejčastěji. Mám tam hodně zkušeností, ale paradoxně jsem tam nikdy neudělal zásadní výsledek. Doufejme, že se to letos konečně podaří," dodal Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na Italskou rally připravoval v domácích podmínkách. Zrušil původně plánovaný test na Sardinii a v minulém týdnu se na jeden den objevil na tradiční šotolinové trati u Červené Vody.
"Dostali jsme od Citroënu Sport nové tlumiče, bohužel nějakého zásadního zlepšení jsme nedosáhli. To bylo trochu zklamání. Citroën zůstává relativně na stále stejné úrovni, z čehož nemám dobrý pocit. Naopak Suzuki přišla opět s novou verzí tlumičů a jejich swifty fungují neskutečně. Už loni bylo problémem držet s Kosciuszkem zejména na rozbitých vložkách krok, uvidíme, jak to bude vypadat letos. Ale s tím se nedá nic dělat, když chybí technika, musím se spolehnout na ruce," uzavřel své vyhlídky Martin Prokop.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?