Popáté odjíždí na středomořský ostrov Sardinii jihlavský pilot Martin Prokop. Na nádhernou krajinu, těžké rychlostní zkoušky a celkový charakter italské soutěže nedá dopustit. Bohužel na špičkový výsledek z těchto končin čeká.
Doposud nejvýše se dostal v roce 2007, kdy obsadil třetí příčku za Aavou a Anderssonem. Loni bojoval do posledních kilometrů o vítězství s Polákem Kosciuszkem, ale v posledním testu mu vypověděla službu jeho cé-dvojka. Podobný obrázek se dá očekávat i v letošním ročníku, do boje o prvenství však budou chtít zasáhnout i Ital Bettega či Němec Burkart.
"Na Sardinii si nemůžeme dovolit nějaké zaváhání. Znamenalo by to velkou komplikaci, neboť od výsledku Italské rally se do značné míry bude odvíjet další průběh juniorského šampionátu. Sezona zatím probíhá podle očekávání, stejně jako poslední dva závody, v nichž jsme pauzírovali. Kosciuszko dvakrát maximálně bodoval a má sezonu dobře rozjetou. Proto bude vzájemný duel hodně důležitý," řekl Martin Prokop.
Trať s centrem v přístavním městě Olbia vychází z loňského formátu, pouze dvě rychlostní zkoušky (v průběhu druhé etapy) jsou zcela nové. Délka soutěže je 1263,20 km, sedmnáct rychlostních zkoušek zabírá 347,12 km. Zkoušky jsou spíše rychlejšího charakteru, nechybí však ani rozbité úseky.
"Už v Argentině jsme se bavili a všichni junioři budou hodně nažhavení. Bude to od začátku hodně vyhecované, ale já se musím soustředit na sebe. Chci jít za svým cílem. Sardinie je ostrovní závod a tratě jsou zde všeobecně v horším stavu. Místy jsou uskákané, místy hodně rozbité, auto dostává pořádně zabrat. Navíc můžeme očekávat vysoké teploty, čímž bude řada komponentů ještě více trpět," odhaduje jihlavský pilot.
"Sardinii mám velmi rád, je to nádherný závod v příjemném prostředí. Je to navíc soutěž, kterou jsem jel doposud nejčastěji. Mám tam hodně zkušeností, ale paradoxně jsem tam nikdy neudělal zásadní výsledek. Doufejme, že se to letos konečně podaří," dodal Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na Italskou rally připravoval v domácích podmínkách. Zrušil původně plánovaný test na Sardinii a v minulém týdnu se na jeden den objevil na tradiční šotolinové trati u Červené Vody.
"Dostali jsme od Citroënu Sport nové tlumiče, bohužel nějakého zásadního zlepšení jsme nedosáhli. To bylo trochu zklamání. Citroën zůstává relativně na stále stejné úrovni, z čehož nemám dobrý pocit. Naopak Suzuki přišla opět s novou verzí tlumičů a jejich swifty fungují neskutečně. Už loni bylo problémem držet s Kosciuszkem zejména na rozbitých vložkách krok, uvidíme, jak to bude vypadat letos. Ale s tím se nedá nic dělat, když chybí technika, musím se spolehnout na ruce," uzavřel své vyhlídky Martin Prokop.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.