Popáté odjíždí na středomořský ostrov Sardinii jihlavský pilot Martin Prokop. Na nádhernou krajinu, těžké rychlostní zkoušky a celkový charakter italské soutěže nedá dopustit. Bohužel na špičkový výsledek z těchto končin čeká.
Doposud nejvýše se dostal v roce 2007, kdy obsadil třetí příčku za Aavou a Anderssonem. Loni bojoval do posledních kilometrů o vítězství s Polákem Kosciuszkem, ale v posledním testu mu vypověděla službu jeho cé-dvojka. Podobný obrázek se dá očekávat i v letošním ročníku, do boje o prvenství však budou chtít zasáhnout i Ital Bettega či Němec Burkart.
"Na Sardinii si nemůžeme dovolit nějaké zaváhání. Znamenalo by to velkou komplikaci, neboť od výsledku Italské rally se do značné míry bude odvíjet další průběh juniorského šampionátu. Sezona zatím probíhá podle očekávání, stejně jako poslední dva závody, v nichž jsme pauzírovali. Kosciuszko dvakrát maximálně bodoval a má sezonu dobře rozjetou. Proto bude vzájemný duel hodně důležitý," řekl Martin Prokop.
Trať s centrem v přístavním městě Olbia vychází z loňského formátu, pouze dvě rychlostní zkoušky (v průběhu druhé etapy) jsou zcela nové. Délka soutěže je 1263,20 km, sedmnáct rychlostních zkoušek zabírá 347,12 km. Zkoušky jsou spíše rychlejšího charakteru, nechybí však ani rozbité úseky.
"Už v Argentině jsme se bavili a všichni junioři budou hodně nažhavení. Bude to od začátku hodně vyhecované, ale já se musím soustředit na sebe. Chci jít za svým cílem. Sardinie je ostrovní závod a tratě jsou zde všeobecně v horším stavu. Místy jsou uskákané, místy hodně rozbité, auto dostává pořádně zabrat. Navíc můžeme očekávat vysoké teploty, čímž bude řada komponentů ještě více trpět," odhaduje jihlavský pilot.
"Sardinii mám velmi rád, je to nádherný závod v příjemném prostředí. Je to navíc soutěž, kterou jsem jel doposud nejčastěji. Mám tam hodně zkušeností, ale paradoxně jsem tam nikdy neudělal zásadní výsledek. Doufejme, že se to letos konečně podaří," dodal Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na Italskou rally připravoval v domácích podmínkách. Zrušil původně plánovaný test na Sardinii a v minulém týdnu se na jeden den objevil na tradiční šotolinové trati u Červené Vody.
"Dostali jsme od Citroënu Sport nové tlumiče, bohužel nějakého zásadního zlepšení jsme nedosáhli. To bylo trochu zklamání. Citroën zůstává relativně na stále stejné úrovni, z čehož nemám dobrý pocit. Naopak Suzuki přišla opět s novou verzí tlumičů a jejich swifty fungují neskutečně. Už loni bylo problémem držet s Kosciuszkem zejména na rozbitých vložkách krok, uvidíme, jak to bude vypadat letos. Ale s tím se nedá nic dělat, když chybí technika, musím se spolehnout na ruce," uzavřel své vyhlídky Martin Prokop.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?