Martina Semeráda čeká druhý světový start v barvách Pirelli Star Driver Teamu.Středomořský ostrov Sardinie patřící k Itálii se stane dějištěm druhého startu Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy v týmu nadějných mladých jezdců nesoucím název Pirelli Star Driver Team. Pro mladého jezdce z Prahy, který během rally oslaví své devatenácté narozeniny, je to ale již čtvrtý start v Mistrovství světa produkčních vozů v sezoně 2009, kdy se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou absolvoval Norskou, Kyperskou a nakonec Portugalskou Rally, ze které přivezl premiérový světový bod do hodnocení jezdců.
Šotolinové tratě ostrova Sardinie patří k těm techničtějším v seriálu Mistrovství světa a Martin by zde rád zužitkoval zkušenosti, které se mu v předchozích soutěžích seriálu PWRC podařilo nasbírat. "Sardinie je již naší třetí šotolinovou soutěží ve světě a jízda na tomto povrchu mě opravdu velmi baví. Těším se na rychlostní zkoušky na ostrově a sám jsem zvědavý, co nás zde čeká. I když na Sardinii jezdí každý rok velké množství českých fanoušků rally, tak já jsem zde poprvé, a moc velkou představu o charakteru tratě nemám. Včera jsme se byli podívat na oficiálním testu před soutěží. Z toho si ale velký obrázek o soutěži neuděláte. Chceme tady jet samozřejmě opět rychle, ale přitom si dobře uvědomuji naší nedobrou bilanci dojetých etap, a proto se budeme od začátku soustředit hlavně na spolehlivost. Povrch rychlostních zkoušek bude pravděpodobně místy dost rozbitý a bude proto hodně záležet na zvoleném tempu. Pro nás tedy na Sardinii bude jednoznačnou prioritou dojet do cíle soutěže, vyvarovat se zbytečných chyb a pokud možno nespoléhat na sytém Superrally," prozrazuje taktiku Martin Semerád. Jak již bylo řečeno, tak na ostrov Sardinie míří každoročně stovky českých fanoušků, kteří zde dokáží vytvořit atmosféru jako na domácí soutěži. Atraktivní šotolinová trať nabízí dokonalý mix úzkých, technických i rychlých úseků s množstvím skoků a brodů. A jak dokáže na náročné trati rychlostní zkoušky vnímat diváky Martin Semerád? "Samozřejmě se při jízdě snažím zcela soustředit na trať a na rozpis, který mi Bohouš čte. Diváky kolem trati ale určitě vnímám a když vidím někde českou vlajku, tak mě to potěší a to místo si pak dobře pamatuji. Podpora českých fanoušků, kteří jezdí na soutěže Mistrovství světa, je pro nás hodně důležitá a já po té krátké zkušenosti, kterou s MS mám, můžu říci, že české vlajky jsou vidět úplně všude. Všechny fanoušky rally, kteří jedou tak daleko na rally do světa, obdivuji a jejich fandění oceňuji."Techniku v podobě soutěžních vozů Mitsubishi Lancer EVO X pro Pirelli Stars připravuje zkušený tým Ralliart Italy a předcházející Portugalská Rally byla premiérou pěti žlutých Mitsubishi. "Hned v cíli portugalské rally jsme měli s vedením týmu brífink, kde jsme rozebírali uplynulou soutěž a my předávali naše zkušenosti s vozem. Od týmu jsme v mezidobí před Rally Sardinia dostávali průběžně informace o změnách, které se dělaly po zkušenostech z Portugalska a na naše přání. Už se na další svezení s evo desítkou těším," říká Martin Semerád. Italská Rally Sardinie odstartuje v pátek 22. května a na soutěžní posádky čekají tři náročné etapy šotolinových rychlostních zkoušek. Centrum soutěže je umístěné v přístavním městě Olbia, kam se posádky budou vracet do servisního zázemí. Slavnostní start i cíl soutěže je již tradičně umístněn v mondénním přímořském letovisku Porto Cervo, kde má své letní sídlo mnoho světových hvězd ze světa show businessu, které lákají krásy ostrova Sardinie.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?