Martin Semerád má před sebou start na Rally Sardinie.

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Josef Janoušek 19. května 2009 10:43
Sdílej:

Martina Semeráda čeká druhý světový start v barvách Pirelli Star Driver Teamu.Středomořský ostrov Sardinie patřící k Itálii se stane dějištěm druhého startu Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechy v týmu nadějných mladých jezdců nesoucím název Pirelli Star Driver Team. Pro mladého jezdce z Prahy, který během rally oslaví své devatenácté narozeniny, je to ale již čtvrtý start v Mistrovství světa produkčních vozů v sezoně 2009, kdy se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou absolvoval Norskou, Kyperskou a nakonec Portugalskou Rally, ze které přivezl premiérový světový bod do hodnocení jezdců.

Šotolinové tratě ostrova Sardinie patří k těm techničtějším v seriálu Mistrovství světa a Martin by zde rád zužitkoval zkušenosti, které se mu v předchozích soutěžích seriálu PWRC podařilo nasbírat. "Sardinie je již naší třetí šotolinovou soutěží ve světě a jízda na tomto povrchu mě opravdu velmi baví. Těším se na rychlostní zkoušky na ostrově a sám jsem zvědavý, co nás zde čeká. I když na Sardinii jezdí každý rok velké množství českých fanoušků rally, tak já jsem zde poprvé, a moc velkou představu o charakteru tratě nemám. Včera jsme se byli podívat na oficiálním testu před soutěží. Z toho si ale velký obrázek o soutěži neuděláte. Chceme tady jet samozřejmě opět rychle, ale přitom si dobře uvědomuji naší nedobrou bilanci dojetých etap, a proto se budeme od začátku soustředit hlavně na spolehlivost. Povrch rychlostních zkoušek bude pravděpodobně místy dost rozbitý a bude proto hodně záležet na zvoleném tempu. Pro nás tedy na Sardinii bude jednoznačnou prioritou dojet do cíle soutěže, vyvarovat se zbytečných chyb a pokud možno nespoléhat na sytém Superrally," prozrazuje taktiku Martin Semerád. Jak již bylo řečeno, tak na ostrov Sardinie míří každoročně stovky českých fanoušků, kteří zde dokáží vytvořit atmosféru jako na domácí soutěži. Atraktivní šotolinová trať nabízí dokonalý mix úzkých, technických i rychlých úseků s množstvím skoků a brodů. A jak dokáže na náročné trati rychlostní zkoušky vnímat diváky Martin Semerád? "Samozřejmě se při jízdě snažím zcela soustředit na trať a na rozpis, který mi Bohouš čte. Diváky kolem trati ale určitě vnímám a když vidím někde českou vlajku, tak mě to potěší a to místo si pak dobře pamatuji. Podpora českých fanoušků, kteří jezdí na soutěže Mistrovství světa, je pro nás hodně důležitá a já po té krátké zkušenosti, kterou s MS mám, můžu říci, že české vlajky jsou vidět úplně všude. Všechny fanoušky rally, kteří jedou tak daleko na rally do světa, obdivuji a jejich fandění oceňuji."Techniku v podobě soutěžních vozů Mitsubishi Lancer EVO X pro Pirelli Stars připravuje zkušený tým Ralliart Italy a předcházející Portugalská Rally byla premiérou pěti žlutých Mitsubishi. "Hned v cíli portugalské rally jsme měli s vedením týmu brífink, kde jsme rozebírali uplynulou soutěž a my předávali naše zkušenosti s vozem. Od týmu jsme v mezidobí před Rally Sardinia dostávali průběžně informace o změnách, které se dělaly po zkušenostech z Portugalska a na naše přání. Už se na další svezení s evo desítkou těším," říká Martin Semerád.  Italská Rally Sardinie odstartuje v pátek 22. května a na soutěžní posádky čekají tři náročné etapy šotolinových rychlostních zkoušek. Centrum soutěže je umístěné v přístavním městě Olbia, kam se posádky budou vracet do servisního zázemí. Slavnostní start i cíl soutěže je již tradičně umístněn v mondénním  přímořském letovisku Porto Cervo, kde má své letní sídlo mnoho světových hvězd ze světa show businessu, které lákají krásy ostrova Sardinie.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.