Obhájce prvenství nedá v Hustopečích kůži lacino

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 19. května 2009 10:30
Sdílej:

Až do posledních kilometrů Agrotec rally Hustopeče se loni bojovalo o absolutní vítězství. To si nakonec z jižní Moravy odvážela plzeňská posádka Václav Pech – Petr Uhel. S lancerem deváté evoluce samozřejmě nebude chybět ani na startu letošního ročníku, který se uskuteční 12. - 13. června 2009.

Pech s Uhlem se celou soutěž přetahovali o desetinky vteřiny s R. Krestou a s těsným náskokem nakonec zvítězili. V cíli obě posádky dělilo zanedbatelných 3.2 sekundy. „Hustopeče nám dokonale sedly. Bylo to vyrovnané až do konce, ale stejně jako my mohl o desetinky vyhrát Roman. Z vítězství jsem měl obrovskou radost,“ vzpomíná na loňský jihomoravský start Václav Pech.

Hustopečská soutěž byla často přirovnávána ke sprintu, vzhledem k její kompaktnosti a minimálním přejezdům. Letos to nebude moc odlišné. V harmonogramu zůstává páteční noční část soutěže, chybět v obou etapách nebudou ani šotolinové pasáže.

         

"Noc byla těžší než na jiných závodech, neboť jsme jeli po tmě už první průjezdy. Ale bylo to zpestření a určitě mi to ani letos nebude vadit. Problémem se však ukázat být zvířený prach v šotolinových úsecích, neboť světelná rampa z toho dělala mlhu. Proto doufám, že noční část bude šotolinové pasáže spíše postrádat. Jinak se mi ale zkoušky nesmírně líbily, zejména ty ve vinicích a mezi poli, kde se dalo trochu více odvázat. V případě chyby by to auto výrazně neodneslo," přiznává plzeňský jezdec.

Obhajoba loňského vítězství zřejmě bude pro Václava Pecha tvrdým oříškem. Už loni se ukázalo, že charakter hustopečské soutěže více vyhovuje dvoutisícovkám. "Jede se tam spíše mezi odbočkami, tedy s minimum maximálek. V těchto pasážích má speciál Super 2000 určitě navrch. Hlavně díky nižší hmotnosti a kratší převodovce. Ale v okolí Hustopečí neprodáme kůži lacino a pokusíme se o co nejlepší výsledek. Třeba se k nám stejně jako na Šumavě otočí Paní Štěstěna čelem," doufá Václav Pech.

Divácká speciálka na brněnském výstavišti však pro Václava Pecha nebude úplnou novinkou. "Již v roce 2001 v rámci sprintu jsme superspeciálku v Brně na výstavišti jeli, takže to premiéra nebude. Podobné erzety jsou dnes nutné kvůli sponzorům a i fanoušci si při nich přijdou na své. Mezi závodníky příliš oblíbené nejsou, ale musíme se vypořádat se vším. Přitom podobné zkoušky z hlediska konečných výsledků většinou téměř nic neřeší. I když jak se říká, dá se na superspeciálce spíše ztratit než získat," řekl jeden z favoritů letošního ročníku hustopečské soutěže.

Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz. Uzávěrka přihlášek pro posádky je 1. června 2009.

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.