Až do posledních kilometrů Agrotec rally Hustopeče se loni bojovalo o absolutní vítězství. To si nakonec z jižní Moravy odvážela plzeňská posádka Václav Pech – Petr Uhel. S lancerem deváté evoluce samozřejmě nebude chybět ani na startu letošního ročníku, který se uskuteční 12. - 13. června 2009.
Pech s Uhlem se celou soutěž přetahovali o desetinky vteřiny s R. Krestou a s těsným náskokem nakonec zvítězili. V cíli obě posádky dělilo zanedbatelných 3.2 sekundy. „Hustopeče nám dokonale sedly. Bylo to vyrovnané až do konce, ale stejně jako my mohl o desetinky vyhrát Roman. Z vítězství jsem měl obrovskou radost,“ vzpomíná na loňský jihomoravský start Václav Pech.
Hustopečská soutěž byla často přirovnávána ke sprintu, vzhledem k její kompaktnosti a minimálním přejezdům. Letos to nebude moc odlišné. V harmonogramu zůstává páteční noční část soutěže, chybět v obou etapách nebudou ani šotolinové pasáže.
"Noc byla těžší než na jiných závodech, neboť jsme jeli po tmě už první průjezdy. Ale bylo to zpestření a určitě mi to ani letos nebude vadit. Problémem se však ukázat být zvířený prach v šotolinových úsecích, neboť světelná rampa z toho dělala mlhu. Proto doufám, že noční část bude šotolinové pasáže spíše postrádat. Jinak se mi ale zkoušky nesmírně líbily, zejména ty ve vinicích a mezi poli, kde se dalo trochu více odvázat. V případě chyby by to auto výrazně neodneslo," přiznává plzeňský jezdec.
Obhajoba loňského vítězství zřejmě bude pro Václava Pecha tvrdým oříškem. Už loni se ukázalo, že charakter hustopečské soutěže více vyhovuje dvoutisícovkám. "Jede se tam spíše mezi odbočkami, tedy s minimum maximálek. V těchto pasážích má speciál Super 2000 určitě navrch. Hlavně díky nižší hmotnosti a kratší převodovce. Ale v okolí Hustopečí neprodáme kůži lacino a pokusíme se o co nejlepší výsledek. Třeba se k nám stejně jako na Šumavě otočí Paní Štěstěna čelem," doufá Václav Pech.
Divácká speciálka na brněnském výstavišti však pro Václava Pecha nebude úplnou novinkou. "Již v roce 2001 v rámci sprintu jsme superspeciálku v Brně na výstavišti jeli, takže to premiéra nebude. Podobné erzety jsou dnes nutné kvůli sponzorům a i fanoušci si při nich přijdou na své. Mezi závodníky příliš oblíbené nejsou, ale musíme se vypořádat se vším. Přitom podobné zkoušky z hlediska konečných výsledků většinou téměř nic neřeší. I když jak se říká, dá se na superspeciálce spíše ztratit než získat," řekl jeden z favoritů letošního ročníku hustopečské soutěže.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz. Uzávěrka přihlášek pro posádky je 1. června 2009.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?