Až do posledních kilometrů Agrotec rally Hustopeče se loni bojovalo o absolutní vítězství. To si nakonec z jižní Moravy odvážela plzeňská posádka Václav Pech – Petr Uhel. S lancerem deváté evoluce samozřejmě nebude chybět ani na startu letošního ročníku, který se uskuteční 12. - 13. června 2009.
Pech s Uhlem se celou soutěž přetahovali o desetinky vteřiny s R. Krestou a s těsným náskokem nakonec zvítězili. V cíli obě posádky dělilo zanedbatelných 3.2 sekundy. „Hustopeče nám dokonale sedly. Bylo to vyrovnané až do konce, ale stejně jako my mohl o desetinky vyhrát Roman. Z vítězství jsem měl obrovskou radost,“ vzpomíná na loňský jihomoravský start Václav Pech.
Hustopečská soutěž byla často přirovnávána ke sprintu, vzhledem k její kompaktnosti a minimálním přejezdům. Letos to nebude moc odlišné. V harmonogramu zůstává páteční noční část soutěže, chybět v obou etapách nebudou ani šotolinové pasáže.
"Noc byla těžší než na jiných závodech, neboť jsme jeli po tmě už první průjezdy. Ale bylo to zpestření a určitě mi to ani letos nebude vadit. Problémem se však ukázat být zvířený prach v šotolinových úsecích, neboť světelná rampa z toho dělala mlhu. Proto doufám, že noční část bude šotolinové pasáže spíše postrádat. Jinak se mi ale zkoušky nesmírně líbily, zejména ty ve vinicích a mezi poli, kde se dalo trochu více odvázat. V případě chyby by to auto výrazně neodneslo," přiznává plzeňský jezdec.
Obhajoba loňského vítězství zřejmě bude pro Václava Pecha tvrdým oříškem. Už loni se ukázalo, že charakter hustopečské soutěže více vyhovuje dvoutisícovkám. "Jede se tam spíše mezi odbočkami, tedy s minimum maximálek. V těchto pasážích má speciál Super 2000 určitě navrch. Hlavně díky nižší hmotnosti a kratší převodovce. Ale v okolí Hustopečí neprodáme kůži lacino a pokusíme se o co nejlepší výsledek. Třeba se k nám stejně jako na Šumavě otočí Paní Štěstěna čelem," doufá Václav Pech.
Divácká speciálka na brněnském výstavišti však pro Václava Pecha nebude úplnou novinkou. "Již v roce 2001 v rámci sprintu jsme superspeciálku v Brně na výstavišti jeli, takže to premiéra nebude. Podobné erzety jsou dnes nutné kvůli sponzorům a i fanoušci si při nich přijdou na své. Mezi závodníky příliš oblíbené nejsou, ale musíme se vypořádat se vším. Přitom podobné zkoušky z hlediska konečných výsledků většinou téměř nic neřeší. I když jak se říká, dá se na superspeciálce spíše ztratit než získat," řekl jeden z favoritů letošního ročníku hustopečské soutěže.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz. Uzávěrka přihlášek pro posádky je 1. června 2009.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?