Až do posledních kilometrů Agrotec rally Hustopeče se loni bojovalo o absolutní vítězství. To si nakonec z jižní Moravy odvážela plzeňská posádka Václav Pech – Petr Uhel. S lancerem deváté evoluce samozřejmě nebude chybět ani na startu letošního ročníku, který se uskuteční 12. - 13. června 2009.
Pech s Uhlem se celou soutěž přetahovali o desetinky vteřiny s R. Krestou a s těsným náskokem nakonec zvítězili. V cíli obě posádky dělilo zanedbatelných 3.2 sekundy. „Hustopeče nám dokonale sedly. Bylo to vyrovnané až do konce, ale stejně jako my mohl o desetinky vyhrát Roman. Z vítězství jsem měl obrovskou radost,“ vzpomíná na loňský jihomoravský start Václav Pech.
Hustopečská soutěž byla často přirovnávána ke sprintu, vzhledem k její kompaktnosti a minimálním přejezdům. Letos to nebude moc odlišné. V harmonogramu zůstává páteční noční část soutěže, chybět v obou etapách nebudou ani šotolinové pasáže.
"Noc byla těžší než na jiných závodech, neboť jsme jeli po tmě už první průjezdy. Ale bylo to zpestření a určitě mi to ani letos nebude vadit. Problémem se však ukázat být zvířený prach v šotolinových úsecích, neboť světelná rampa z toho dělala mlhu. Proto doufám, že noční část bude šotolinové pasáže spíše postrádat. Jinak se mi ale zkoušky nesmírně líbily, zejména ty ve vinicích a mezi poli, kde se dalo trochu více odvázat. V případě chyby by to auto výrazně neodneslo," přiznává plzeňský jezdec.
Obhajoba loňského vítězství zřejmě bude pro Václava Pecha tvrdým oříškem. Už loni se ukázalo, že charakter hustopečské soutěže více vyhovuje dvoutisícovkám. "Jede se tam spíše mezi odbočkami, tedy s minimum maximálek. V těchto pasážích má speciál Super 2000 určitě navrch. Hlavně díky nižší hmotnosti a kratší převodovce. Ale v okolí Hustopečí neprodáme kůži lacino a pokusíme se o co nejlepší výsledek. Třeba se k nám stejně jako na Šumavě otočí Paní Štěstěna čelem," doufá Václav Pech.
Divácká speciálka na brněnském výstavišti však pro Václava Pecha nebude úplnou novinkou. "Již v roce 2001 v rámci sprintu jsme superspeciálku v Brně na výstavišti jeli, takže to premiéra nebude. Podobné erzety jsou dnes nutné kvůli sponzorům a i fanoušci si při nich přijdou na své. Mezi závodníky příliš oblíbené nejsou, ale musíme se vypořádat se vším. Přitom podobné zkoušky z hlediska konečných výsledků většinou téměř nic neřeší. I když jak se říká, dá se na superspeciálce spíše ztratit než získat," řekl jeden z favoritů letošního ročníku hustopečské soutěže.
Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz. Uzávěrka přihlášek pro posádky je 1. června 2009.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.