Francouzský pilot z dalekého Martiniku se stal patronem všech národních seriálů Citroën Racing Trophy, který jak známo, se na naší půdě poprvé odehraje právě na Rallye Český Krumlov. Simon Jean-Joseph se přijede podívat, jak zdejší promotér Jipocar Racing ve spolupráci s Citroënem ČR, program připravili.
Pro pořadatele soutěže to nic neznamená, organizace trofeje probíhá zcela autonomně.Jak vyplývá z pohledu do seznamu přihlášených na krumlovskou soutěž, figurují v něm všichni účastníci trofeje. Mezi omluvenými je však posádka Jaroslav Vančík – František Rajnoha, o níž se spekulovalo, že rovněž startovní pole malých citroënů rozšíří. Všechna auta této kategorie k nám přibyla už v loňském roce s výjimkou vozu Antonína Matyse. Ten pro sebe a spolujezdce Aleše Vaněčka dovezl Citroën C2 R2 Max, pro něž je trofej vypsána, teprve nedávno. Postavili ho ve špičkové francouzské stáji PH Sport, která se podílí i na přípravě vozu například pro Sebastiena Loeba.Všichni účastníci Citroën Racing Trophy CZ jedou samozřejmě také v běžné klasifikaci Rallye Český Krumlov ve skupině A a třídě A6. Pro Simona Jean-Josepha to bude teprve druhá česká soutěž, kterou navštíví, zatím byl jen ve Zlíně mezi startujícími na Barum Rally.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.