Letošní první zahraniční start v rámci Evropského poháru provázela smůla od začátku až do předčasného konce. Vše začalo už cestou na seznamovací jízdy, když u tréninkové fabie odešla cestou převodovka. V praxi to znamenalo trasu Vídeň – Ljubljana absolvovat sice na zařazenou pětku, ale rychlostí cca 100 km/h, takže společně s kamionama.
Seznamovací jízdy tak posádka absolvovala Fiatem Grande Punto z půjčovny, o kterém Ponďa prohlásil: "Trochu jsme ho potrestali, tohle asi ten fiátek ještě nezažil :-)“. K samotným rychlostním zkouškám Ponďa dodává: „Jsou prostě nádherný, ze zatáčky do zatáčky, často jsem ani nepsal metry, říkal jsem si, že pětku tam zařadím tak třikrát. Sobota bude hodně těžká a neděle je ještě těžší, zvlášť poslední RZ měřící přes 30 km."
Dalším zářezem byla důkladná policejní kontrola doprovodu na dálnici už ve Slovinsku, ze které kluci odjeli s protokolem o vážení, ve kterém stálo, že zadní náprava dodávky je přetížená. Protokol tak vyměnili za 150 EUR pokuty. V pátek dopoledne mechanici vyměnili převodovku ve fabii. Mezitím přijel do servisu Aleks Humar s úplně nově postaveným modrým Maxem.
"Pokecali jsme, vyměnili jsme si data o nastavení a Aleks a jeho mechanici se zájmem okukovali naše auto.“ V pátek navečer byla na programu jedna RZ na plochodrážním stadionu, před kterou proběhla i jedna sázka. „Vsadili jsme se s „Vlkem“, že pokud někdo prohraje o víc než 2 vteřiny, musí umýt před Krumlovem tomu druhému auto. Nakonec z toho nic nebude, rozdíl v cíli byl 1,7s v náš neprospěch."
V sobotu příděl smůly vyvrcholil, když Ponďa musel na druhé sobotní vložce odstoupit kvůli problémům s elektroinstalací. "Díky zmatkům pořadatelů jsme navíc museli čekat až na konec posledního průjezdu, abychom mohli vyzvednout auto. Takže nejen, že jsme se nakonec nesvezli, ale ještě jsme odjížděli domů dost pozdě," lituje Ponďa. Dalším závodem bude už příští víkend Rally Krumlov, která se pojede i jako první závod v rámci Citroen Racing Trophy, do které se Ponďa samozřejmě přihlásil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?