Letošní první zahraniční start v rámci Evropského poháru provázela smůla od začátku až do předčasného konce. Vše začalo už cestou na seznamovací jízdy, když u tréninkové fabie odešla cestou převodovka. V praxi to znamenalo trasu Vídeň – Ljubljana absolvovat sice na zařazenou pětku, ale rychlostí cca 100 km/h, takže společně s kamionama.
Seznamovací jízdy tak posádka absolvovala Fiatem Grande Punto z půjčovny, o kterém Ponďa prohlásil: "Trochu jsme ho potrestali, tohle asi ten fiátek ještě nezažil :-)“. K samotným rychlostním zkouškám Ponďa dodává: „Jsou prostě nádherný, ze zatáčky do zatáčky, často jsem ani nepsal metry, říkal jsem si, že pětku tam zařadím tak třikrát. Sobota bude hodně těžká a neděle je ještě těžší, zvlášť poslední RZ měřící přes 30 km."
Dalším zářezem byla důkladná policejní kontrola doprovodu na dálnici už ve Slovinsku, ze které kluci odjeli s protokolem o vážení, ve kterém stálo, že zadní náprava dodávky je přetížená. Protokol tak vyměnili za 150 EUR pokuty. V pátek dopoledne mechanici vyměnili převodovku ve fabii. Mezitím přijel do servisu Aleks Humar s úplně nově postaveným modrým Maxem.
"Pokecali jsme, vyměnili jsme si data o nastavení a Aleks a jeho mechanici se zájmem okukovali naše auto.“ V pátek navečer byla na programu jedna RZ na plochodrážním stadionu, před kterou proběhla i jedna sázka. „Vsadili jsme se s „Vlkem“, že pokud někdo prohraje o víc než 2 vteřiny, musí umýt před Krumlovem tomu druhému auto. Nakonec z toho nic nebude, rozdíl v cíli byl 1,7s v náš neprospěch."
V sobotu příděl smůly vyvrcholil, když Ponďa musel na druhé sobotní vložce odstoupit kvůli problémům s elektroinstalací. "Díky zmatkům pořadatelů jsme navíc museli čekat až na konec posledního průjezdu, abychom mohli vyzvednout auto. Takže nejen, že jsme se nakonec nesvezli, ale ještě jsme odjížděli domů dost pozdě," lituje Ponďa. Dalším závodem bude už příští víkend Rally Krumlov, která se pojede i jako první závod v rámci Citroen Racing Trophy, do které se Ponďa samozřejmě přihlásil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?