Jen několik dní zbývá do startu projektu Citroën Racing Trophy CZ, ale už teď jsou známa jména pilotů, kteří se v Rallye Český Krumlov utkají o velice zajímavé finanční prémie. Jsou jimi Antonín Matys, Lukáš Pondělíček, Tomáš Pletka, Michal Ballay (SK) a Lukasz Habaj (PL).
Automobilka Citroën se jako jedna z mála angažuje v podpoře rallyesportu dlouhodobě a po soutěži Citroën C2 Junior experience, která probíhala do loňska v rámci světového mistrovství juniorů, přichází další velká výzva - Citroën Racing Trophy. V tomto případě se však Citroën rozhodl podpořit soutěžní piloty především v národních šampionátech a Česká republika je již osmou zemí tohoto zajímavého projektu. Nadcházející Rallye Český Krumlov bude prvním podnikem Citroën Racing Trophy CZ z celkových letošních pěti, ve kterém se pětice přihlášených jezdců s vozy Citroën C2 R2 Max poměří s konkurencí v rámci tříd A6 a A7 (vyjma S1600) a pokud uspějí, čeká na ně nemalá finanční odměna. Dohromady je na rok 2009 vyčleněno 75.000 Euro, to znamená, že na každou soutěž je pro piloty „cé dvojek“ připraveno 15.000 Euro.Rallye Český Krumlov / Citroën Racing Trophy CZ 2009 - přihlášení jezdci:Antonín MatysVěk: 31 letSpolujezdec: Aleš VaněčekBydliště: PrahaPrvní rallye: 2005První soutěžní vůz: Škoda FeliciaLukáš PondělíčekVěk: 34 letSpolujezdec: Pavel DreslerBydliště: LitoměřicePrvní rallye: 2004První soutěžní vůz: Škoda FeliciaTomáš PletkaVěk: 34 letSpolujezdec: Petr NovákBydliště: MilovicePrvní rallye: Rally Fulnek, 2005První soutěžní vůz: Škoda Felicia 1,6Michal Ballay (SK)Věk: 21 letSpolujezdec: Jiří VolfBydliště: ŽilinaPrvní rallye: Rally Eger, 2008První soutěžní vůz: Suzuki Swift S1600Lukasz Habaj (PL)Věk: 34Spolujezdec: Jacek SpentanyBydliště: KatowicePrvní rallye: 2003První soutěžní vůz: Fiat SeicentoKalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 200922.–24. května 2009 Rallye ČESKÝ KRUMLOV 11.-13. června 2009 Rallye AGROTEC HUSTOPEČE21.-23. srpna 2009 Rallye BARUM ZLÍN18.-20. září 2009 Rallye PŘÍBRAM16.-18. října 2009 Rallye BOHEMIATabulka finančních odměnUmístění Odměna
1. 4 000 €2. 3 000 €3. 2 500 €4. 2 000 €5. 1 500 €6. 1 000 €7. 800 €8. 500 €Finanční odměny budou vyplaceny na základě absolutního umístění ve třídách A6 a A7 (Vyjma specifikace S1600).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?