Jen několik dní zbývá do startu projektu Citroën Racing Trophy CZ, ale už teď jsou známa jména pilotů, kteří se v Rallye Český Krumlov utkají o velice zajímavé finanční prémie. Jsou jimi Antonín Matys, Lukáš Pondělíček, Tomáš Pletka, Michal Ballay (SK) a Lukasz Habaj (PL).
Automobilka Citroën se jako jedna z mála angažuje v podpoře rallyesportu dlouhodobě a po soutěži Citroën C2 Junior experience, která probíhala do loňska v rámci světového mistrovství juniorů, přichází další velká výzva - Citroën Racing Trophy. V tomto případě se však Citroën rozhodl podpořit soutěžní piloty především v národních šampionátech a Česká republika je již osmou zemí tohoto zajímavého projektu. Nadcházející Rallye Český Krumlov bude prvním podnikem Citroën Racing Trophy CZ z celkových letošních pěti, ve kterém se pětice přihlášených jezdců s vozy Citroën C2 R2 Max poměří s konkurencí v rámci tříd A6 a A7 (vyjma S1600) a pokud uspějí, čeká na ně nemalá finanční odměna. Dohromady je na rok 2009 vyčleněno 75.000 Euro, to znamená, že na každou soutěž je pro piloty „cé dvojek“ připraveno 15.000 Euro.Rallye Český Krumlov / Citroën Racing Trophy CZ 2009 - přihlášení jezdci:Antonín MatysVěk: 31 letSpolujezdec: Aleš VaněčekBydliště: PrahaPrvní rallye: 2005První soutěžní vůz: Škoda FeliciaLukáš PondělíčekVěk: 34 letSpolujezdec: Pavel DreslerBydliště: LitoměřicePrvní rallye: 2004První soutěžní vůz: Škoda FeliciaTomáš PletkaVěk: 34 letSpolujezdec: Petr NovákBydliště: MilovicePrvní rallye: Rally Fulnek, 2005První soutěžní vůz: Škoda Felicia 1,6Michal Ballay (SK)Věk: 21 letSpolujezdec: Jiří VolfBydliště: ŽilinaPrvní rallye: Rally Eger, 2008První soutěžní vůz: Suzuki Swift S1600Lukasz Habaj (PL)Věk: 34Spolujezdec: Jacek SpentanyBydliště: KatowicePrvní rallye: 2003První soutěžní vůz: Fiat SeicentoKalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 200922.–24. května 2009 Rallye ČESKÝ KRUMLOV 11.-13. června 2009 Rallye AGROTEC HUSTOPEČE21.-23. srpna 2009 Rallye BARUM ZLÍN18.-20. září 2009 Rallye PŘÍBRAM16.-18. října 2009 Rallye BOHEMIATabulka finančních odměnUmístění Odměna
1. 4 000 €2. 3 000 €3. 2 500 €4. 2 000 €5. 1 500 €6. 1 000 €7. 800 €8. 500 €Finanční odměny budou vyplaceny na základě absolutního umístění ve třídách A6 a A7 (Vyjma specifikace S1600).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.