Ano, už si můžeme pomalu tvořit vlastní itinerář Rallye Český Krumlov. Soutěž startuje v pátek a tady je přehled úvodních RZ. Začínáme číslem 2, jedničku má českobudějovický prolog na výstavišti.
RZ 2, 4 PřídolíPrvní z vyhlášených českokrumlovských zkoušek s množstvím horizontů, opět nazvaná podle obce ležící uprostřed trasy, kterou soutěžní auta jezdí v různých variantách od prvních ročníků Rallye Český Krumlov. Stejně jako Přídolí patří k prvopočátkům automobilových soutěží u nás, patří i k historii Jižních Čech, protože v roce 1230 bylo největším osídleným místem v Jižních Čechách. V posledních letech vede trasa mezi osadou Silniční Domky a Slupencem u Českého Krumlova. Začněme však od startu, letos až za známým skokem, na kterém mělo v minulosti problémy tolik jezdců. Trať se však musela Slupenci vyhnout a tak diváci zůstanou o tento prvek tentokrát ochuzeni. Po strartu čeká technická pasáž do Starého Spolí přes horizont, který však z tohoto směru není divácky zajímavý. Po vystoupání na další kopec sjedou posádky dlouhými protahováky do Přídolí, kde se úzká místní komunikace napojí na kvalitní silnici. Jezdci tady mohou využít široké komunikace, která je provede Přídolím, s prvním umělým retardérem na konci. Pak už přichází vjezd do obávané aleje, opět rozdělené umělým retardérem navrženým asociací jezdů. Následuje stoupání do obce Záhořanky se serpentinami v lesním porostu po novém hladkém asfaltu. Atraktivní jezdecký úsek je však přístupný pouze pěšky a díky lesnímu porostu není právě přehledný. Za serpentinami už zbývá do konce krátký úsek s průjezdem Záhořanek ležícími nedaleko letmého cíle. První klasickou zkoušku mají jezdci za sebou a ve stopce si mohou oddychnout a pokochat se malebným prostředím osady Silniční Domky s alejí mohutných stromů a nedalekou hospůdkou. Podruhé již vše absolvují za tmy. Divákům můžeme doporučit Přídolí s rychlou pravou s přístupem ze silnice č. 157 Český Krumlov – Kaplice a s dostatečnou parkovací kapacitou. Nezapomeňte, že příjezdová trasa slouží také pro zásahová vozidlům.RZ 3, 5 Kohout - Svatý JanRychlostní zkoušku Kohout hodnotí řada jezdců jako nejtěžší, především díky kluzkému lesnímu úseku s mnoha vytahanými nečistotami. V letošním roce došlo ke změně, která znamená zkrácení obávaného lesního úseku první třetiny testu, přesto si jezdci vše dokonale užijí. Spojením nové varianty Kohouta s klasickým Jánem vznikla nejdelší zkouška rallye v délce 25,5 km.
Z jihu obkrouží v těžkých a na rozpis obtížných pasážích vrchy Kohout (869 m.n.m) a Slepice a rychle klesne rychlou a technickou pasáží k Velkým Skalinám. Odtud letos projede k atraktivnímu diváckému místu u Ličova, které tvoří kosa doprava „na ruční“ s dobrým výhledem i přístupností. Dále se napojí v Děkanských Skalinách na místní komunikaci směřující až k Soběnovu. Tady začíná divácky nejvděčnější rychlostní test, který neodmyslitelně patří k páteční etapě českokrumlovské soutěže a jejímu nočnímu závěru. Téměř čtrnáctikilometrový úsek, většinou na kvalitním asfaltu, poskytuje mnoho přístupných míst od Soběnova až po cílový Svatý Jan nad Malší.
Když se auta vymotají ze Soběnova, čeká je více než kilometrový úsek na širším asfaltu, se zajímavým klesajícím esíčkem uprostřed, vedoucí až k oblíbené kose „na ruční“ přístupné z obce Besednice. Za kosou následuje rychlý průjezd osadou Bída s pravým odbočením kolem stromů a s dobrzděním z vysoké rychlostí, to vše již na úzké účelové komunikaci. Soutěžní posádky pak čeká sjezd s obtížným průjezdem Smrhova a za necelý kilometr přejezd hlavní silnice Kaplice nádraží – Besednice, oblíbené to místo díky atraktivitě i snadnému přístupu z obou stran zkoušky.
Po průjezdu Malčí, s prvním nepřístupný horizontem zúženým balíky slámy, je za obcí v úvozu další skákací horizont, ale prostor pro diváky bude velmi omezen. Projede se lesem a za ním čeká pěkná pravá ve stoupání před obcí Chlum a průjezd obcí s atraktivním objetím ostrůvku. Za obcí se pokračuje rovně rychlejší lesnatou částí zpomalenou umělým retardérem až pod Svatý Jan nad Malší. Tady tradičně čeká posádky i diváky oblíbený průjezd hospodářskou částí obce, v letošním roce s trochu pozměněnou trasou, kde bude opět připravena rallye-šou před, během a především mezi průjezdy soutěžních aut. Za statkem následuje známý sjezd mezi loukami ke hlavní silnici, na kterou vozidla odbočí doprava. Jde o místo s dobrým rozhledem v dostatečné vzdálenosti od projíždějících vozů. Jezdci mají za sebou 25 kilometrů a čeká je jen poslední serpentina do kopce na vjezdu do Svatého Jana a cíl další známé českokrumlovské rychlostní zkoušky.
Jak už předchozí odstavce napověděly, zkoušku můžeme jen doporučit. Množství příjezdů a atraktivní místa pasují „Jánskou“ zkoušku na tu nejdiváčtější. Rozhodně si nenechte ujít Svatý Jan nad Malší s příjezdem od Velešína či Ločenic s bohatým doprovodným programem. Svatý Jan nad Malší se vyjímá na Ločenické hoře v nadmořské výšce 624 m v místě, které je v údolní kotlině mezi Šumavou a Novohradskými horami zdaleka vidět. Pěkná poloha na kopci umožňuje kruhový výhled do celé Českobudějovické pánve, zejména ke Kleti. Kromě rychlostní zkoušky je obec motoristické veřejnosti známa také tradičním závodem veteránů „S kopce do kopce“.
Vzhledem k očekávané návštěvnosti budou pořadatelé klást velký důraz na bezpečnost všech účastníků rallye a na bezpečné chování diváků kolem trasy. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách 37. Rallye Český Krumlov 2009 www.rallyekrumlov.cz.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?