Ano, už si můžeme pomalu tvořit vlastní itinerář Rallye Český Krumlov. Soutěž startuje v pátek a tady je přehled úvodních RZ. Začínáme číslem 2, jedničku má českobudějovický prolog na výstavišti.
RZ 2, 4 PřídolíPrvní z vyhlášených českokrumlovských zkoušek s množstvím horizontů, opět nazvaná podle obce ležící uprostřed trasy, kterou soutěžní auta jezdí v různých variantách od prvních ročníků Rallye Český Krumlov. Stejně jako Přídolí patří k prvopočátkům automobilových soutěží u nás, patří i k historii Jižních Čech, protože v roce 1230 bylo největším osídleným místem v Jižních Čechách. V posledních letech vede trasa mezi osadou Silniční Domky a Slupencem u Českého Krumlova. Začněme však od startu, letos až za známým skokem, na kterém mělo v minulosti problémy tolik jezdců. Trať se však musela Slupenci vyhnout a tak diváci zůstanou o tento prvek tentokrát ochuzeni. Po strartu čeká technická pasáž do Starého Spolí přes horizont, který však z tohoto směru není divácky zajímavý. Po vystoupání na další kopec sjedou posádky dlouhými protahováky do Přídolí, kde se úzká místní komunikace napojí na kvalitní silnici. Jezdci tady mohou využít široké komunikace, která je provede Přídolím, s prvním umělým retardérem na konci. Pak už přichází vjezd do obávané aleje, opět rozdělené umělým retardérem navrženým asociací jezdů. Následuje stoupání do obce Záhořanky se serpentinami v lesním porostu po novém hladkém asfaltu. Atraktivní jezdecký úsek je však přístupný pouze pěšky a díky lesnímu porostu není právě přehledný. Za serpentinami už zbývá do konce krátký úsek s průjezdem Záhořanek ležícími nedaleko letmého cíle. První klasickou zkoušku mají jezdci za sebou a ve stopce si mohou oddychnout a pokochat se malebným prostředím osady Silniční Domky s alejí mohutných stromů a nedalekou hospůdkou. Podruhé již vše absolvují za tmy. Divákům můžeme doporučit Přídolí s rychlou pravou s přístupem ze silnice č. 157 Český Krumlov – Kaplice a s dostatečnou parkovací kapacitou. Nezapomeňte, že příjezdová trasa slouží také pro zásahová vozidlům.RZ 3, 5 Kohout - Svatý JanRychlostní zkoušku Kohout hodnotí řada jezdců jako nejtěžší, především díky kluzkému lesnímu úseku s mnoha vytahanými nečistotami. V letošním roce došlo ke změně, která znamená zkrácení obávaného lesního úseku první třetiny testu, přesto si jezdci vše dokonale užijí. Spojením nové varianty Kohouta s klasickým Jánem vznikla nejdelší zkouška rallye v délce 25,5 km.
Z jihu obkrouží v těžkých a na rozpis obtížných pasážích vrchy Kohout (869 m.n.m) a Slepice a rychle klesne rychlou a technickou pasáží k Velkým Skalinám. Odtud letos projede k atraktivnímu diváckému místu u Ličova, které tvoří kosa doprava „na ruční“ s dobrým výhledem i přístupností. Dále se napojí v Děkanských Skalinách na místní komunikaci směřující až k Soběnovu. Tady začíná divácky nejvděčnější rychlostní test, který neodmyslitelně patří k páteční etapě českokrumlovské soutěže a jejímu nočnímu závěru. Téměř čtrnáctikilometrový úsek, většinou na kvalitním asfaltu, poskytuje mnoho přístupných míst od Soběnova až po cílový Svatý Jan nad Malší.
Když se auta vymotají ze Soběnova, čeká je více než kilometrový úsek na širším asfaltu, se zajímavým klesajícím esíčkem uprostřed, vedoucí až k oblíbené kose „na ruční“ přístupné z obce Besednice. Za kosou následuje rychlý průjezd osadou Bída s pravým odbočením kolem stromů a s dobrzděním z vysoké rychlostí, to vše již na úzké účelové komunikaci. Soutěžní posádky pak čeká sjezd s obtížným průjezdem Smrhova a za necelý kilometr přejezd hlavní silnice Kaplice nádraží – Besednice, oblíbené to místo díky atraktivitě i snadnému přístupu z obou stran zkoušky.
Po průjezdu Malčí, s prvním nepřístupný horizontem zúženým balíky slámy, je za obcí v úvozu další skákací horizont, ale prostor pro diváky bude velmi omezen. Projede se lesem a za ním čeká pěkná pravá ve stoupání před obcí Chlum a průjezd obcí s atraktivním objetím ostrůvku. Za obcí se pokračuje rovně rychlejší lesnatou částí zpomalenou umělým retardérem až pod Svatý Jan nad Malší. Tady tradičně čeká posádky i diváky oblíbený průjezd hospodářskou částí obce, v letošním roce s trochu pozměněnou trasou, kde bude opět připravena rallye-šou před, během a především mezi průjezdy soutěžních aut. Za statkem následuje známý sjezd mezi loukami ke hlavní silnici, na kterou vozidla odbočí doprava. Jde o místo s dobrým rozhledem v dostatečné vzdálenosti od projíždějících vozů. Jezdci mají za sebou 25 kilometrů a čeká je jen poslední serpentina do kopce na vjezdu do Svatého Jana a cíl další známé českokrumlovské rychlostní zkoušky.
Jak už předchozí odstavce napověděly, zkoušku můžeme jen doporučit. Množství příjezdů a atraktivní místa pasují „Jánskou“ zkoušku na tu nejdiváčtější. Rozhodně si nenechte ujít Svatý Jan nad Malší s příjezdem od Velešína či Ločenic s bohatým doprovodným programem. Svatý Jan nad Malší se vyjímá na Ločenické hoře v nadmořské výšce 624 m v místě, které je v údolní kotlině mezi Šumavou a Novohradskými horami zdaleka vidět. Pěkná poloha na kopci umožňuje kruhový výhled do celé Českobudějovické pánve, zejména ke Kleti. Kromě rychlostní zkoušky je obec motoristické veřejnosti známa také tradičním závodem veteránů „S kopce do kopce“.
Vzhledem k očekávané návštěvnosti budou pořadatelé klást velký důraz na bezpečnost všech účastníků rallye a na bezpečné chování diváků kolem trasy. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách 37. Rallye Český Krumlov 2009 www.rallyekrumlov.cz.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.