Pozitivně naladěni vítězstvím v Lužických horách vyrazili Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem do Slovinska, kde je čekal reprezentační start na Rally Saturnus. V úvodu se posádka prezentovala velmi slušným výkonem, když vévodila celému startovnímu poli. Brzy však musela odstoupit.
Rally Saturnus je mezi českými posádkami velmi oblíbená, o čemž svědčí fakt, že mezi více jak šedesáti přihlášenými posádkami jich bylo patnáct z Česka. Mezinárodní startovní pole bylo opravdu velmi pestré. Pro domácí jezdce, ale i posádky z Itálie, Rakouska, Německa a Česka byla připravena trať s 16 rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů. Na úvod rally se jela superspeciálka, v níž zajeli Jarek s Karlem čtvrtý čas, na desetinku vteřiny shodný s časem, který měl Němec Hermann Gassner s desítkovým Lancerem. Vedení se ujal Pavel Valoušek, „Jarin“ na něj ztrácel 2,1 vteřiny.
Do sobotního rána se Jarek s Karlem vyspali velmi dobře. Na úvodní zkoušce druhého dne ukázali všem svým soupeřům záda. Výborný výkon posunul posádku do čela průběžného pořadí. Hned na 3. RZ se ovšem valašská dvojice ve výsledcích propadla na 30. příčku. S autem bojovali kluci ještě jednu zkoušku, ale 4. RZ byla poslední.
"Ze začátku šlo všechno podle plánu. Jeli jsme si svoje tempo a po dvojce jsme šli do vedení. To nám dodávalo klid. Pak ale přišlo velké zklamání. Na trati trojky byl ve stopě vyhozený velký kámen, asi od auta jedoucího před námi. Trefili jsme ho pravým kolem. Náraz způsobil defekt pneumatiky. Pak se ale ukázalo, že jsme poškodili i řízení, a tak jsme museli odstoupit,"vysvětlil zklamaný Jarek Orsák.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.