Pozitivně naladěni vítězstvím v Lužických horách vyrazili Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem do Slovinska, kde je čekal reprezentační start na Rally Saturnus. V úvodu se posádka prezentovala velmi slušným výkonem, když vévodila celému startovnímu poli. Brzy však musela odstoupit.
Rally Saturnus je mezi českými posádkami velmi oblíbená, o čemž svědčí fakt, že mezi více jak šedesáti přihlášenými posádkami jich bylo patnáct z Česka. Mezinárodní startovní pole bylo opravdu velmi pestré. Pro domácí jezdce, ale i posádky z Itálie, Rakouska, Německa a Česka byla připravena trať s 16 rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů. Na úvod rally se jela superspeciálka, v níž zajeli Jarek s Karlem čtvrtý čas, na desetinku vteřiny shodný s časem, který měl Němec Hermann Gassner s desítkovým Lancerem. Vedení se ujal Pavel Valoušek, „Jarin“ na něj ztrácel 2,1 vteřiny.
Do sobotního rána se Jarek s Karlem vyspali velmi dobře. Na úvodní zkoušce druhého dne ukázali všem svým soupeřům záda. Výborný výkon posunul posádku do čela průběžného pořadí. Hned na 3. RZ se ovšem valašská dvojice ve výsledcích propadla na 30. příčku. S autem bojovali kluci ještě jednu zkoušku, ale 4. RZ byla poslední.
"Ze začátku šlo všechno podle plánu. Jeli jsme si svoje tempo a po dvojce jsme šli do vedení. To nám dodávalo klid. Pak ale přišlo velké zklamání. Na trati trojky byl ve stopě vyhozený velký kámen, asi od auta jedoucího před námi. Trefili jsme ho pravým kolem. Náraz způsobil defekt pneumatiky. Pak se ale ukázalo, že jsme poškodili i řízení, a tak jsme museli odstoupit,"vysvětlil zklamaný Jarek Orsák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?