Dobře rozjetou soutěž Orsák ve Slovinsku nedokončil.

Orsák, Jaroslav - Vajík, Karel
Orsák, Jaroslav - Vajík, Karel, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 13. května 2009 21:09
Sdílej:

Pozitivně naladěni vítězstvím v Lužických horách vyrazili Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem do Slovinska, kde je čekal reprezentační start na Rally Saturnus. V úvodu se posádka prezentovala velmi slušným výkonem, když vévodila celému startovnímu poli. Brzy však musela odstoupit.

Rally Saturnus je mezi českými posádkami velmi oblíbená, o čemž svědčí fakt, že mezi více jak šedesáti přihlášenými posádkami jich bylo patnáct z Česka. Mezinárodní startovní pole bylo opravdu velmi pestré. Pro domácí jezdce, ale i posádky z Itálie, Rakouska, Německa a Česka byla připravena trať s 16 rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů. Na úvod rally se jela superspeciálka, v níž zajeli Jarek s Karlem čtvrtý čas, na desetinku vteřiny shodný s časem, který měl Němec Hermann Gassner s desítkovým Lancerem. Vedení se ujal Pavel Valoušek, „Jarin“ na něj ztrácel 2,1 vteřiny.

Do sobotního rána se Jarek s Karlem vyspali velmi dobře. Na úvodní zkoušce druhého dne ukázali všem svým soupeřům záda. Výborný výkon posunul posádku do čela průběžného pořadí. Hned na 3. RZ se ovšem valašská dvojice ve výsledcích propadla na 30. příčku. S autem bojovali kluci ještě jednu zkoušku, ale 4. RZ byla poslední.

"Ze začátku šlo všechno podle plánu. Jeli jsme si svoje tempo a po dvojce jsme šli do vedení. To nám dodávalo klid. Pak ale přišlo velké zklamání. Na trati trojky byl ve stopě vyhozený velký kámen, asi od auta jedoucího před námi. Trefili jsme ho pravým kolem. Náraz způsobil defekt pneumatiky. Pak se ale ukázalo, že jsme poškodili i řízení, a tak jsme museli odstoupit,"vysvětlil zklamaný Jarek Orsák.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.