Pozitivně naladěni vítězstvím v Lužických horách vyrazili Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem do Slovinska, kde je čekal reprezentační start na Rally Saturnus. V úvodu se posádka prezentovala velmi slušným výkonem, když vévodila celému startovnímu poli. Brzy však musela odstoupit.
Rally Saturnus je mezi českými posádkami velmi oblíbená, o čemž svědčí fakt, že mezi více jak šedesáti přihlášenými posádkami jich bylo patnáct z Česka. Mezinárodní startovní pole bylo opravdu velmi pestré. Pro domácí jezdce, ale i posádky z Itálie, Rakouska, Německa a Česka byla připravena trať s 16 rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů. Na úvod rally se jela superspeciálka, v níž zajeli Jarek s Karlem čtvrtý čas, na desetinku vteřiny shodný s časem, který měl Němec Hermann Gassner s desítkovým Lancerem. Vedení se ujal Pavel Valoušek, „Jarin“ na něj ztrácel 2,1 vteřiny.
Do sobotního rána se Jarek s Karlem vyspali velmi dobře. Na úvodní zkoušce druhého dne ukázali všem svým soupeřům záda. Výborný výkon posunul posádku do čela průběžného pořadí. Hned na 3. RZ se ovšem valašská dvojice ve výsledcích propadla na 30. příčku. S autem bojovali kluci ještě jednu zkoušku, ale 4. RZ byla poslední.
"Ze začátku šlo všechno podle plánu. Jeli jsme si svoje tempo a po dvojce jsme šli do vedení. To nám dodávalo klid. Pak ale přišlo velké zklamání. Na trati trojky byl ve stopě vyhozený velký kámen, asi od auta jedoucího před námi. Trefili jsme ho pravým kolem. Náraz způsobil defekt pneumatiky. Pak se ale ukázalo, že jsme poškodili i řízení, a tak jsme museli odstoupit,"vysvětlil zklamaný Jarek Orsák.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?