Víme dobře, že hodně pořadatelů se letos děsí, kolik přihlášek přijde, kolik posádek se dostaví. Rallye Český Krumlov nemusí mít obavy, přihlásili se opravdu úplně všichni.
To platí hlavně o současných vozidlech, historických vozidel je výrazně méně. Do mistrovství republiky historiků je přihlášeno šestnáct posádek, ale z těch, u nichž se předpokládá atak na nejvyšší posty, nechybí žádná.Ze všech českých jezdců, kteří se mohou pochlubit k příslušnosti ke klubu nositelů priority ASN, nepřijedou jen ti, o nichž se to vědělo dávno. Josef Sedláček s kariérou skončil, otec a syn Semerádovi se u nás účastní pouze sprintů a Jan Kopecký mistrovských soutěží jen velmi sporadicky.Ze zahraničních účastníků s národní prioritou můžeme uvést německého pilota Timo Heinena s vozem Renault Clio Sport ve třídě N 3 a Ukrajince Oleksije Tamrazova. Ten sice se subaru startoval už na Šumavě, ale pořádající ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport mají potíže s ověřením, zda skutečně Tamrazov prioritu má. To je důležité pro stanovení startovního pořadí, protože prioritní jezdci mají právo startovat před ostatními.Celkový počet přihlášek do Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally je osmdesát dva.Ředitelství soutěže pracuje v těchto dnech na tisku a kompletaci itinerářů, bezpečnostního plánu a dalších nezbytných dokumentů. V plném proudu jsou také školení traťových pořadatelů a poslední dolaďování bezpečnostních opatření podél rychlostních zkoušek. V samém závěru jsou také jednání o asistenci vrtulníku, který bude dohlížet na průběh soutěže z ptačí perspektivy.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?