Uzávěrka jihočeské soutěže je za námi, startovní listina je nad očekávání slibná.

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Archiv RallyZone.cz
Josef Janoušek 11. května 2009 20:44
Sdílej:

Víme dobře, že hodně pořadatelů se letos děsí, kolik přihlášek přijde, kolik posádek se dostaví. Rallye Český Krumlov nemusí mít obavy, přihlásili se opravdu úplně všichni.

To platí hlavně o současných vozidlech, historických vozidel je výrazně méně. Do mistrovství republiky historiků je přihlášeno šestnáct posádek, ale z těch, u nichž se předpokládá atak na nejvyšší posty, nechybí žádná.Ze všech českých jezdců, kteří se mohou pochlubit k příslušnosti ke klubu nositelů priority ASN, nepřijedou jen ti, o nichž se to vědělo dávno. Josef Sedláček s kariérou skončil, otec a syn Semerádovi se u nás účastní pouze sprintů a Jan Kopecký mistrovských soutěží jen velmi sporadicky.Ze zahraničních účastníků s národní prioritou můžeme uvést německého pilota Timo Heinena s vozem Renault Clio Sport ve třídě N 3 a Ukrajince Oleksije Tamrazova. Ten sice se subaru startoval už na Šumavě, ale pořádající ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport mají potíže s ověřením, zda skutečně Tamrazov prioritu má. To je důležité pro stanovení startovního pořadí, protože prioritní jezdci mají právo startovat před ostatními.Celkový počet přihlášek do Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally je osmdesát dva.Ředitelství soutěže pracuje v těchto dnech na tisku a kompletaci itinerářů, bezpečnostního plánu a dalších nezbytných dokumentů. V plném proudu jsou také školení traťových pořadatelů a poslední dolaďování bezpečnostních opatření podél rychlostních zkoušek. V samém závěru jsou také jednání o asistenci vrtulníku, který bude dohlížet na průběh soutěže z ptačí perspektivy.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?