Víme dobře, že hodně pořadatelů se letos děsí, kolik přihlášek přijde, kolik posádek se dostaví. Rallye Český Krumlov nemusí mít obavy, přihlásili se opravdu úplně všichni.
To platí hlavně o současných vozidlech, historických vozidel je výrazně méně. Do mistrovství republiky historiků je přihlášeno šestnáct posádek, ale z těch, u nichž se předpokládá atak na nejvyšší posty, nechybí žádná.Ze všech českých jezdců, kteří se mohou pochlubit k příslušnosti ke klubu nositelů priority ASN, nepřijedou jen ti, o nichž se to vědělo dávno. Josef Sedláček s kariérou skončil, otec a syn Semerádovi se u nás účastní pouze sprintů a Jan Kopecký mistrovských soutěží jen velmi sporadicky.Ze zahraničních účastníků s národní prioritou můžeme uvést německého pilota Timo Heinena s vozem Renault Clio Sport ve třídě N 3 a Ukrajince Oleksije Tamrazova. Ten sice se subaru startoval už na Šumavě, ale pořádající ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport mají potíže s ověřením, zda skutečně Tamrazov prioritu má. To je důležité pro stanovení startovního pořadí, protože prioritní jezdci mají právo startovat před ostatními.Celkový počet přihlášek do Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally je osmdesát dva.Ředitelství soutěže pracuje v těchto dnech na tisku a kompletaci itinerářů, bezpečnostního plánu a dalších nezbytných dokumentů. V plném proudu jsou také školení traťových pořadatelů a poslední dolaďování bezpečnostních opatření podél rychlostních zkoušek. V samém závěru jsou také jednání o asistenci vrtulníku, který bude dohlížet na průběh soutěže z ptačí perspektivy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?