Je dobojováno. Celkem šestaosmdesát posádek z původně 128 odstartovaných dokončilo bezesporu náročnou trať se sedmi rychlostními zkouškami. Jaká letošní Thermica rally Lužické hory byla?
Charakteristickým slovem je bezproblémová. Správným rozhodnutím vedoucího RZ 1 neodstartovat první vůz na čas a vyslat do exponovaného místa pořadatelskou posilu v rámci zachování bezpečnosti, se prakticky eliminoval konflikt s diváky. Rally na území Trojzemí tak prodloužila tolik potřebnou sérii (Šumava, Kralovice, Hrádek) bez kontaktu soutěžního vozu s divákem.
Sportovní hodnota soutěže vysoká. Dalo se to očekávat již při pohledu do startovní listiny, kde prakticky patnáct posádek mohlo pomýšlet na absolutní vítězství. Na soutěži v Hrádku nad Nisou se letos sešla nejlepší konkurence v její dvanáctileté historii. A i když poměrně záhy odstoupili Trněný, Valoušek, oba Semerádovi a Sýkora, rozhodně to neubralo na dramatičnosti a na špici se bojovalo o každou sekundu. Nejvyrovnaněji zajeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a zaslouženě zvítězili. Boj Petáka se Štěpánkem o stříbro vrcholil na RZ 5, kdy se Štěpánek jedoucí po delší pauze a vůbec poprvé s vozem WRC, přiblížil Peugeotu S2000 na 0,3 vteřiny.Své si odjeli i Pech s Uhlem, kteří poprvé představili „plyňáka“ a dalším výrazným překvapením po Štěpánkovi byl mladičký Jan Černý, kterého Pech udolal o necelé dvě sekundy. Bojovalo se i jinde - Minařík najel na Dohnala ve třídě A6 0, 9 sekundy, v S1 si zase nic nedarovali zkušení matadoři Donát s Bergrem s Octaviemi Kit Car.
V Hrádku se jelo také úvodní dějství stále populárnějšího Lužického poháru – Lausitz Cupu. Letos se do něj přihlásilo na padesát posádek z Polska, Německa a ČR, z nichž dokončilo první soutěž dvacet sedm. Zvítězili loňští celkoví vítězové Mifka s Plachým na voze Mitsubishi. Také Pohár ČR v rally se stal kořistí tohoto japonského vozu s posádkou Dohnal – Blažek. Na tiskových konferencích posádky chválily zejména náročnou technickou trať s častým střídáním povrchů a šíře silnice. Za nemírně těžkou ji prohlásil i Štěpán Vojtěch, který se „sklouznul“ s Dianou Kobzanovou v roli předjezdce. Jestliže se o Lužičkách tradovalo, že je to pohodová soutěž, tak letos to platilo dvojnásob – díky posádkám, divákům, organizátorům i všem dalším zainteresovaným. Hrádek nyní předává pomyslný štafetový kolík Telči, kde se pojede druhá soutěž M ČR ve sprintrally - Rally Vysočina.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.