Je dobojováno. Celkem šestaosmdesát posádek z původně 128 odstartovaných dokončilo bezesporu náročnou trať se sedmi rychlostními zkouškami. Jaká letošní Thermica rally Lužické hory byla?
Charakteristickým slovem je bezproblémová. Správným rozhodnutím vedoucího RZ 1 neodstartovat první vůz na čas a vyslat do exponovaného místa pořadatelskou posilu v rámci zachování bezpečnosti, se prakticky eliminoval konflikt s diváky. Rally na území Trojzemí tak prodloužila tolik potřebnou sérii (Šumava, Kralovice, Hrádek) bez kontaktu soutěžního vozu s divákem.
Sportovní hodnota soutěže vysoká. Dalo se to očekávat již při pohledu do startovní listiny, kde prakticky patnáct posádek mohlo pomýšlet na absolutní vítězství. Na soutěži v Hrádku nad Nisou se letos sešla nejlepší konkurence v její dvanáctileté historii. A i když poměrně záhy odstoupili Trněný, Valoušek, oba Semerádovi a Sýkora, rozhodně to neubralo na dramatičnosti a na špici se bojovalo o každou sekundu. Nejvyrovnaněji zajeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a zaslouženě zvítězili. Boj Petáka se Štěpánkem o stříbro vrcholil na RZ 5, kdy se Štěpánek jedoucí po delší pauze a vůbec poprvé s vozem WRC, přiblížil Peugeotu S2000 na 0,3 vteřiny.Své si odjeli i Pech s Uhlem, kteří poprvé představili „plyňáka“ a dalším výrazným překvapením po Štěpánkovi byl mladičký Jan Černý, kterého Pech udolal o necelé dvě sekundy. Bojovalo se i jinde - Minařík najel na Dohnala ve třídě A6 0, 9 sekundy, v S1 si zase nic nedarovali zkušení matadoři Donát s Bergrem s Octaviemi Kit Car.
V Hrádku se jelo také úvodní dějství stále populárnějšího Lužického poháru – Lausitz Cupu. Letos se do něj přihlásilo na padesát posádek z Polska, Německa a ČR, z nichž dokončilo první soutěž dvacet sedm. Zvítězili loňští celkoví vítězové Mifka s Plachým na voze Mitsubishi. Také Pohár ČR v rally se stal kořistí tohoto japonského vozu s posádkou Dohnal – Blažek. Na tiskových konferencích posádky chválily zejména náročnou technickou trať s častým střídáním povrchů a šíře silnice. Za nemírně těžkou ji prohlásil i Štěpán Vojtěch, který se „sklouznul“ s Dianou Kobzanovou v roli předjezdce. Jestliže se o Lužičkách tradovalo, že je to pohodová soutěž, tak letos to platilo dvojnásob – díky posádkám, divákům, organizátorům i všem dalším zainteresovaným. Hrádek nyní předává pomyslný štafetový kolík Telči, kde se pojede druhá soutěž M ČR ve sprintrally - Rally Vysočina.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?