Je dobojováno. Celkem šestaosmdesát posádek z původně 128 odstartovaných dokončilo bezesporu náročnou trať se sedmi rychlostními zkouškami. Jaká letošní Thermica rally Lužické hory byla?
Charakteristickým slovem je bezproblémová. Správným rozhodnutím vedoucího RZ 1 neodstartovat první vůz na čas a vyslat do exponovaného místa pořadatelskou posilu v rámci zachování bezpečnosti, se prakticky eliminoval konflikt s diváky. Rally na území Trojzemí tak prodloužila tolik potřebnou sérii (Šumava, Kralovice, Hrádek) bez kontaktu soutěžního vozu s divákem.
Sportovní hodnota soutěže vysoká. Dalo se to očekávat již při pohledu do startovní listiny, kde prakticky patnáct posádek mohlo pomýšlet na absolutní vítězství. Na soutěži v Hrádku nad Nisou se letos sešla nejlepší konkurence v její dvanáctileté historii. A i když poměrně záhy odstoupili Trněný, Valoušek, oba Semerádovi a Sýkora, rozhodně to neubralo na dramatičnosti a na špici se bojovalo o každou sekundu. Nejvyrovnaněji zajeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a zaslouženě zvítězili. Boj Petáka se Štěpánkem o stříbro vrcholil na RZ 5, kdy se Štěpánek jedoucí po delší pauze a vůbec poprvé s vozem WRC, přiblížil Peugeotu S2000 na 0,3 vteřiny.Své si odjeli i Pech s Uhlem, kteří poprvé představili „plyňáka“ a dalším výrazným překvapením po Štěpánkovi byl mladičký Jan Černý, kterého Pech udolal o necelé dvě sekundy. Bojovalo se i jinde - Minařík najel na Dohnala ve třídě A6 0, 9 sekundy, v S1 si zase nic nedarovali zkušení matadoři Donát s Bergrem s Octaviemi Kit Car.
V Hrádku se jelo také úvodní dějství stále populárnějšího Lužického poháru – Lausitz Cupu. Letos se do něj přihlásilo na padesát posádek z Polska, Německa a ČR, z nichž dokončilo první soutěž dvacet sedm. Zvítězili loňští celkoví vítězové Mifka s Plachým na voze Mitsubishi. Také Pohár ČR v rally se stal kořistí tohoto japonského vozu s posádkou Dohnal – Blažek. Na tiskových konferencích posádky chválily zejména náročnou technickou trať s častým střídáním povrchů a šíře silnice. Za nemírně těžkou ji prohlásil i Štěpán Vojtěch, který se „sklouznul“ s Dianou Kobzanovou v roli předjezdce. Jestliže se o Lužičkách tradovalo, že je to pohodová soutěž, tak letos to platilo dvojnásob – díky posádkám, divákům, organizátorům i všem dalším zainteresovaným. Hrádek nyní předává pomyslný štafetový kolík Telči, kde se pojede druhá soutěž M ČR ve sprintrally - Rally Vysočina.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?