Je dobojováno. Celkem šestaosmdesát posádek z původně 128 odstartovaných dokončilo bezesporu náročnou trať se sedmi rychlostními zkouškami. Jaká letošní Thermica rally Lužické hory byla?
Charakteristickým slovem je bezproblémová. Správným rozhodnutím vedoucího RZ 1 neodstartovat první vůz na čas a vyslat do exponovaného místa pořadatelskou posilu v rámci zachování bezpečnosti, se prakticky eliminoval konflikt s diváky. Rally na území Trojzemí tak prodloužila tolik potřebnou sérii (Šumava, Kralovice, Hrádek) bez kontaktu soutěžního vozu s divákem.
Sportovní hodnota soutěže vysoká. Dalo se to očekávat již při pohledu do startovní listiny, kde prakticky patnáct posádek mohlo pomýšlet na absolutní vítězství. Na soutěži v Hrádku nad Nisou se letos sešla nejlepší konkurence v její dvanáctileté historii. A i když poměrně záhy odstoupili Trněný, Valoušek, oba Semerádovi a Sýkora, rozhodně to neubralo na dramatičnosti a na špici se bojovalo o každou sekundu. Nejvyrovnaněji zajeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a zaslouženě zvítězili. Boj Petáka se Štěpánkem o stříbro vrcholil na RZ 5, kdy se Štěpánek jedoucí po delší pauze a vůbec poprvé s vozem WRC, přiblížil Peugeotu S2000 na 0,3 vteřiny.Své si odjeli i Pech s Uhlem, kteří poprvé představili „plyňáka“ a dalším výrazným překvapením po Štěpánkovi byl mladičký Jan Černý, kterého Pech udolal o necelé dvě sekundy. Bojovalo se i jinde - Minařík najel na Dohnala ve třídě A6 0, 9 sekundy, v S1 si zase nic nedarovali zkušení matadoři Donát s Bergrem s Octaviemi Kit Car.
V Hrádku se jelo také úvodní dějství stále populárnějšího Lužického poháru – Lausitz Cupu. Letos se do něj přihlásilo na padesát posádek z Polska, Německa a ČR, z nichž dokončilo první soutěž dvacet sedm. Zvítězili loňští celkoví vítězové Mifka s Plachým na voze Mitsubishi. Také Pohár ČR v rally se stal kořistí tohoto japonského vozu s posádkou Dohnal – Blažek. Na tiskových konferencích posádky chválily zejména náročnou technickou trať s častým střídáním povrchů a šíře silnice. Za nemírně těžkou ji prohlásil i Štěpán Vojtěch, který se „sklouznul“ s Dianou Kobzanovou v roli předjezdce. Jestliže se o Lužičkách tradovalo, že je to pohodová soutěž, tak letos to platilo dvojnásob – díky posádkám, divákům, organizátorům i všem dalším zainteresovaným. Hrádek nyní předává pomyslný štafetový kolík Telči, kde se pojede druhá soutěž M ČR ve sprintrally - Rally Vysočina.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?