Za nabídku startu v barvách Seznam.cz Rally Teamu se Jaroslav Orsák hned na první pokus odvděčil vítězstvím na XII. Thermica Rally Lužické hory. Dobře se dařilo i Radku Majerovi, který poprvé v rychlostních zkouškách dosáhl na umístění v nejrychlejší desítce a to hned dvakrát. Smutný tak zůstal jen Karel Trněný. U jeho fabie WRC nevydržel motor.
Když před začátkem sprintové sezony nabídl Jarkovi Orsákovi Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, možnost startu na Rally Lužické hory s týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, jen málokdo očekával, jak skvělý výsledek mladý jezdec zajede. Základ konečnému vítězství položil Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem již na první a nejdelší rychlostní zkoušce celé soutěže. Svým soupeřům doslova uletěli o více než jedenáct vteřin a náskok si pak udržovali až do cíle. "S Karlem jsme se domluvili, že na první erzetě zabereme. Věděli jsme, že je to nejdelší vložka celé soutěže, někteří naši soupeři jedou letos poprvé a budou se teprve rozjíždět. Šlápli jsme do toho a vyšlo to. Před startem jsme absolvovali jen krátký, dvacetikilometrový test věnovaný nastavení sedaček a doladění podvozku. Základní nastavení auta provedli mechanici dopředu podle mých pokynů. Já jsem si dovezl svou řídící jednotku diferenciálu od firmy KAPS, která výborně doplnila převodovku od stejné firmy zabudovanou ve voze. Použité tlumiče jsou jiné, než normálně používám, proto mi auto na první erzetě trošku jinak odskočilo a zvenku to vypadalo jako krize, ale nešlo o nic dramatického. Po vyhrané první vložce jsme se přizpůsobili tempu našich soupeřů a udržovali jsme si vedení i náskok. Útok jsme očekávali ve druhé sekci, zejména od Pepy Petáka a Honzy Štěpánka, proto jsme jeli také rychle, ale ne na limitu. Opět jsme zabrali na šesté rychlostní zkoušce a to rozhodlo. Závěrečný úsek v Polsku již nemohl nic změnit," popsal v krátkosti Jarek Orsák svou taktiku před startem i průběh soutěže ze svého pohledu. "Jsem spokojený, byla to super soutěž z naší strany i ze strany týmu. Seznam.cz Rally Team špičkově připravil auto a to fungovalo bez nejmenšího problému. Mohli jsme se s Karlem věnovat jen našemu výkonu. Od začátku jsme chtěli jet na špici. Za úspěch bychom považovali umístění na „bedně“, ale cokoli do pátého místa by bylo skvělé. Věděli jsme, kdo jede proti nám. Peták, Semerádové, Pech, Štěpánek a další jsou vždy hodně rychlí. Vítězství je z tohoto pohledu nad plán a máme z něj s Karlem obrovskou radost," dodal na závěr spokojený vítěz prvního letošního rallysprintu. V současné době již míří posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík do Slovinska na Saturnus Rally, kde bude plnit reprezentační povinnosti. Ke své první letošní soutěži nastoupil po půlroční pauze i Radek Majer. K dispozici měl místo dosavadních Matadorů nové pneu BF Goodrich. Musel se však obejít bez svého stálého spolujezdce Michala Pohořelého, kterého na start nepustily zdravotní problémy. Zaskočil David Svatoš a nově složená posádka si na sebe velice rychle zvykla, i když na trati zažila hned několik dobrodružných chvilek. "První veselá a neplánovaná příhoda přišla hned ve druhé zatáčce první vložky. Rozházeli jsme tam popelnice. Půlroční pauza a velká přemotivovanost stála i za dalšími výlety mimo trať, které jsme absolvovali na každé erzetě první sekce. Na druhé vložce jsme navíc dojeli hned dvě auta, která měla technické problémy. Do odpolední části jsme proto šli s úkolem uklidnit jízdu, udělat pěkný sport a vyhnout se chybám. Podařilo se a výsledkem byly naše první dva časy mezi první desítkou. To se nám doposud ještě nepodařilo a zásluhu na tom mají právě pneumatiky, které nás zrychlily minimálně o půl vteřiny na kilometr a také spolupráce v autě," řekl Radek Majer. Na bodované patnácté místo nakonec scházelo 22 vteřin, přesto nebyl důvod ke smutku. "Rozhodně ne, byla to pěkná soutěž s hezkými úseky, až na rozbitou část v lese na šotolině. Sluníčko hřálo a prostředí bylo příjemné. K tomu všemu se přidala velká radost z vítězství Jarka Orsáka a Karla Vajíka. Potěšilo nás i čtvrté místo Václava Pecha v sesterském CNG Seznam.cz Rally Teamu. Jen je mi líto Karla Trněného. Spolu se Stanislavem Kafkou museli bohužel odstoupit pro poruchu motoru jejich fabie WRC. Rád bych vyzdvihnul i spolupráci s Charouz Racing System na přípravě agregátů, s nimiž nebyly žádné problémy a fungovaly skvěle. Ještě jednou děkuji Jarkovi Orsákovi, Karlu Vajíkovi i Piero Scalvinimu za jejich podíl na historicky prvním vítězství získaném jezdci Seznam.cz Rally Teamu. U Jarka jsme počítali s umístěním v první pětce a vítězství je trochu navíc, ale o to víc nás všechny těší. Pro Jarka nebylo jednoduché, sednout do jiného auta. Přestože náš i jeho vůz je Mitsubishi Lancer EVO IX, je každý jiný. Liší se elektronikou motoru, převodovkou, řízením diferenciálů atd. Tím spíš vyniká Jarkův výkon i výsledek,"uzavřel Radek, ze kterého nyní již hovořil týmový manažer.Seznam.cz Rally Team má nyní před sebou účast na Rallye Český Krumlov, kde pojedou Sláva Ducháček s Petrem Dufkem, ten v Lužických horách zaskakoval na sedadle spolujezdce u Jana Havla, zatímco Sláva opět pomáhal v servisní zázemí týmu. Druhou posádku bude tvořit Karel Trněný a Václav Pritzl a jejich cílem bude prolomit letošní smůlu.Při rallysprintu v Telči se do týmu opět vrátí Jaroslav Orsák a na některé z dalších soutěží se představí pětinásobný mistr republiky Václav Pech a dále Pavel Valoušek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.