Za nabídku startu v barvách Seznam.cz Rally Teamu se Jaroslav Orsák hned na první pokus odvděčil vítězstvím na XII. Thermica Rally Lužické hory. Dobře se dařilo i Radku Majerovi, který poprvé v rychlostních zkouškách dosáhl na umístění v nejrychlejší desítce a to hned dvakrát. Smutný tak zůstal jen Karel Trněný. U jeho fabie WRC nevydržel motor.
Když před začátkem sprintové sezony nabídl Jarkovi Orsákovi Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, možnost startu na Rally Lužické hory s týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, jen málokdo očekával, jak skvělý výsledek mladý jezdec zajede. Základ konečnému vítězství položil Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem již na první a nejdelší rychlostní zkoušce celé soutěže. Svým soupeřům doslova uletěli o více než jedenáct vteřin a náskok si pak udržovali až do cíle. "S Karlem jsme se domluvili, že na první erzetě zabereme. Věděli jsme, že je to nejdelší vložka celé soutěže, někteří naši soupeři jedou letos poprvé a budou se teprve rozjíždět. Šlápli jsme do toho a vyšlo to. Před startem jsme absolvovali jen krátký, dvacetikilometrový test věnovaný nastavení sedaček a doladění podvozku. Základní nastavení auta provedli mechanici dopředu podle mých pokynů. Já jsem si dovezl svou řídící jednotku diferenciálu od firmy KAPS, která výborně doplnila převodovku od stejné firmy zabudovanou ve voze. Použité tlumiče jsou jiné, než normálně používám, proto mi auto na první erzetě trošku jinak odskočilo a zvenku to vypadalo jako krize, ale nešlo o nic dramatického. Po vyhrané první vložce jsme se přizpůsobili tempu našich soupeřů a udržovali jsme si vedení i náskok. Útok jsme očekávali ve druhé sekci, zejména od Pepy Petáka a Honzy Štěpánka, proto jsme jeli také rychle, ale ne na limitu. Opět jsme zabrali na šesté rychlostní zkoušce a to rozhodlo. Závěrečný úsek v Polsku již nemohl nic změnit," popsal v krátkosti Jarek Orsák svou taktiku před startem i průběh soutěže ze svého pohledu. "Jsem spokojený, byla to super soutěž z naší strany i ze strany týmu. Seznam.cz Rally Team špičkově připravil auto a to fungovalo bez nejmenšího problému. Mohli jsme se s Karlem věnovat jen našemu výkonu. Od začátku jsme chtěli jet na špici. Za úspěch bychom považovali umístění na „bedně“, ale cokoli do pátého místa by bylo skvělé. Věděli jsme, kdo jede proti nám. Peták, Semerádové, Pech, Štěpánek a další jsou vždy hodně rychlí. Vítězství je z tohoto pohledu nad plán a máme z něj s Karlem obrovskou radost," dodal na závěr spokojený vítěz prvního letošního rallysprintu. V současné době již míří posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík do Slovinska na Saturnus Rally, kde bude plnit reprezentační povinnosti. Ke své první letošní soutěži nastoupil po půlroční pauze i Radek Majer. K dispozici měl místo dosavadních Matadorů nové pneu BF Goodrich. Musel se však obejít bez svého stálého spolujezdce Michala Pohořelého, kterého na start nepustily zdravotní problémy. Zaskočil David Svatoš a nově složená posádka si na sebe velice rychle zvykla, i když na trati zažila hned několik dobrodružných chvilek. "První veselá a neplánovaná příhoda přišla hned ve druhé zatáčce první vložky. Rozházeli jsme tam popelnice. Půlroční pauza a velká přemotivovanost stála i za dalšími výlety mimo trať, které jsme absolvovali na každé erzetě první sekce. Na druhé vložce jsme navíc dojeli hned dvě auta, která měla technické problémy. Do odpolední části jsme proto šli s úkolem uklidnit jízdu, udělat pěkný sport a vyhnout se chybám. Podařilo se a výsledkem byly naše první dva časy mezi první desítkou. To se nám doposud ještě nepodařilo a zásluhu na tom mají právě pneumatiky, které nás zrychlily minimálně o půl vteřiny na kilometr a také spolupráce v autě," řekl Radek Majer. Na bodované patnácté místo nakonec scházelo 22 vteřin, přesto nebyl důvod ke smutku. "Rozhodně ne, byla to pěkná soutěž s hezkými úseky, až na rozbitou část v lese na šotolině. Sluníčko hřálo a prostředí bylo příjemné. K tomu všemu se přidala velká radost z vítězství Jarka Orsáka a Karla Vajíka. Potěšilo nás i čtvrté místo Václava Pecha v sesterském CNG Seznam.cz Rally Teamu. Jen je mi líto Karla Trněného. Spolu se Stanislavem Kafkou museli bohužel odstoupit pro poruchu motoru jejich fabie WRC. Rád bych vyzdvihnul i spolupráci s Charouz Racing System na přípravě agregátů, s nimiž nebyly žádné problémy a fungovaly skvěle. Ještě jednou děkuji Jarkovi Orsákovi, Karlu Vajíkovi i Piero Scalvinimu za jejich podíl na historicky prvním vítězství získaném jezdci Seznam.cz Rally Teamu. U Jarka jsme počítali s umístěním v první pětce a vítězství je trochu navíc, ale o to víc nás všechny těší. Pro Jarka nebylo jednoduché, sednout do jiného auta. Přestože náš i jeho vůz je Mitsubishi Lancer EVO IX, je každý jiný. Liší se elektronikou motoru, převodovkou, řízením diferenciálů atd. Tím spíš vyniká Jarkův výkon i výsledek,"uzavřel Radek, ze kterého nyní již hovořil týmový manažer.Seznam.cz Rally Team má nyní před sebou účast na Rallye Český Krumlov, kde pojedou Sláva Ducháček s Petrem Dufkem, ten v Lužických horách zaskakoval na sedadle spolujezdce u Jana Havla, zatímco Sláva opět pomáhal v servisní zázemí týmu. Druhou posádku bude tvořit Karel Trněný a Václav Pritzl a jejich cílem bude prolomit letošní smůlu.Při rallysprintu v Telči se do týmu opět vrátí Jaroslav Orsák a na některé z dalších soutěží se představí pětinásobný mistr republiky Václav Pech a dále Pavel Valoušek.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.