Za nabídku startu v barvách Seznam.cz Rally Teamu se Jaroslav Orsák hned na první pokus odvděčil vítězstvím na XII. Thermica Rally Lužické hory. Dobře se dařilo i Radku Majerovi, který poprvé v rychlostních zkouškách dosáhl na umístění v nejrychlejší desítce a to hned dvakrát. Smutný tak zůstal jen Karel Trněný. U jeho fabie WRC nevydržel motor.
Když před začátkem sprintové sezony nabídl Jarkovi Orsákovi Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, možnost startu na Rally Lužické hory s týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, jen málokdo očekával, jak skvělý výsledek mladý jezdec zajede. Základ konečnému vítězství položil Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem již na první a nejdelší rychlostní zkoušce celé soutěže. Svým soupeřům doslova uletěli o více než jedenáct vteřin a náskok si pak udržovali až do cíle. "S Karlem jsme se domluvili, že na první erzetě zabereme. Věděli jsme, že je to nejdelší vložka celé soutěže, někteří naši soupeři jedou letos poprvé a budou se teprve rozjíždět. Šlápli jsme do toho a vyšlo to. Před startem jsme absolvovali jen krátký, dvacetikilometrový test věnovaný nastavení sedaček a doladění podvozku. Základní nastavení auta provedli mechanici dopředu podle mých pokynů. Já jsem si dovezl svou řídící jednotku diferenciálu od firmy KAPS, která výborně doplnila převodovku od stejné firmy zabudovanou ve voze. Použité tlumiče jsou jiné, než normálně používám, proto mi auto na první erzetě trošku jinak odskočilo a zvenku to vypadalo jako krize, ale nešlo o nic dramatického. Po vyhrané první vložce jsme se přizpůsobili tempu našich soupeřů a udržovali jsme si vedení i náskok. Útok jsme očekávali ve druhé sekci, zejména od Pepy Petáka a Honzy Štěpánka, proto jsme jeli také rychle, ale ne na limitu. Opět jsme zabrali na šesté rychlostní zkoušce a to rozhodlo. Závěrečný úsek v Polsku již nemohl nic změnit," popsal v krátkosti Jarek Orsák svou taktiku před startem i průběh soutěže ze svého pohledu. "Jsem spokojený, byla to super soutěž z naší strany i ze strany týmu. Seznam.cz Rally Team špičkově připravil auto a to fungovalo bez nejmenšího problému. Mohli jsme se s Karlem věnovat jen našemu výkonu. Od začátku jsme chtěli jet na špici. Za úspěch bychom považovali umístění na „bedně“, ale cokoli do pátého místa by bylo skvělé. Věděli jsme, kdo jede proti nám. Peták, Semerádové, Pech, Štěpánek a další jsou vždy hodně rychlí. Vítězství je z tohoto pohledu nad plán a máme z něj s Karlem obrovskou radost," dodal na závěr spokojený vítěz prvního letošního rallysprintu. V současné době již míří posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík do Slovinska na Saturnus Rally, kde bude plnit reprezentační povinnosti. Ke své první letošní soutěži nastoupil po půlroční pauze i Radek Majer. K dispozici měl místo dosavadních Matadorů nové pneu BF Goodrich. Musel se však obejít bez svého stálého spolujezdce Michala Pohořelého, kterého na start nepustily zdravotní problémy. Zaskočil David Svatoš a nově složená posádka si na sebe velice rychle zvykla, i když na trati zažila hned několik dobrodružných chvilek. "První veselá a neplánovaná příhoda přišla hned ve druhé zatáčce první vložky. Rozházeli jsme tam popelnice. Půlroční pauza a velká přemotivovanost stála i za dalšími výlety mimo trať, které jsme absolvovali na každé erzetě první sekce. Na druhé vložce jsme navíc dojeli hned dvě auta, která měla technické problémy. Do odpolední části jsme proto šli s úkolem uklidnit jízdu, udělat pěkný sport a vyhnout se chybám. Podařilo se a výsledkem byly naše první dva časy mezi první desítkou. To se nám doposud ještě nepodařilo a zásluhu na tom mají právě pneumatiky, které nás zrychlily minimálně o půl vteřiny na kilometr a také spolupráce v autě," řekl Radek Majer. Na bodované patnácté místo nakonec scházelo 22 vteřin, přesto nebyl důvod ke smutku. "Rozhodně ne, byla to pěkná soutěž s hezkými úseky, až na rozbitou část v lese na šotolině. Sluníčko hřálo a prostředí bylo příjemné. K tomu všemu se přidala velká radost z vítězství Jarka Orsáka a Karla Vajíka. Potěšilo nás i čtvrté místo Václava Pecha v sesterském CNG Seznam.cz Rally Teamu. Jen je mi líto Karla Trněného. Spolu se Stanislavem Kafkou museli bohužel odstoupit pro poruchu motoru jejich fabie WRC. Rád bych vyzdvihnul i spolupráci s Charouz Racing System na přípravě agregátů, s nimiž nebyly žádné problémy a fungovaly skvěle. Ještě jednou děkuji Jarkovi Orsákovi, Karlu Vajíkovi i Piero Scalvinimu za jejich podíl na historicky prvním vítězství získaném jezdci Seznam.cz Rally Teamu. U Jarka jsme počítali s umístěním v první pětce a vítězství je trochu navíc, ale o to víc nás všechny těší. Pro Jarka nebylo jednoduché, sednout do jiného auta. Přestože náš i jeho vůz je Mitsubishi Lancer EVO IX, je každý jiný. Liší se elektronikou motoru, převodovkou, řízením diferenciálů atd. Tím spíš vyniká Jarkův výkon i výsledek,"uzavřel Radek, ze kterého nyní již hovořil týmový manažer.Seznam.cz Rally Team má nyní před sebou účast na Rallye Český Krumlov, kde pojedou Sláva Ducháček s Petrem Dufkem, ten v Lužických horách zaskakoval na sedadle spolujezdce u Jana Havla, zatímco Sláva opět pomáhal v servisní zázemí týmu. Druhou posádku bude tvořit Karel Trněný a Václav Pritzl a jejich cílem bude prolomit letošní smůlu.Při rallysprintu v Telči se do týmu opět vrátí Jaroslav Orsák a na některé z dalších soutěží se představí pětinásobný mistr republiky Václav Pech a dále Pavel Valoušek.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.