Za nabídku startu v barvách Seznam.cz Rally Teamu se Jaroslav Orsák hned na první pokus odvděčil vítězstvím na XII. Thermica Rally Lužické hory. Dobře se dařilo i Radku Majerovi, který poprvé v rychlostních zkouškách dosáhl na umístění v nejrychlejší desítce a to hned dvakrát. Smutný tak zůstal jen Karel Trněný. U jeho fabie WRC nevydržel motor.
Když před začátkem sprintové sezony nabídl Jarkovi Orsákovi Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, možnost startu na Rally Lužické hory s týmovým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, jen málokdo očekával, jak skvělý výsledek mladý jezdec zajede. Základ konečnému vítězství položil Jaroslav Orsák navigovaný Karlem Vajíkem již na první a nejdelší rychlostní zkoušce celé soutěže. Svým soupeřům doslova uletěli o více než jedenáct vteřin a náskok si pak udržovali až do cíle. "S Karlem jsme se domluvili, že na první erzetě zabereme. Věděli jsme, že je to nejdelší vložka celé soutěže, někteří naši soupeři jedou letos poprvé a budou se teprve rozjíždět. Šlápli jsme do toho a vyšlo to. Před startem jsme absolvovali jen krátký, dvacetikilometrový test věnovaný nastavení sedaček a doladění podvozku. Základní nastavení auta provedli mechanici dopředu podle mých pokynů. Já jsem si dovezl svou řídící jednotku diferenciálu od firmy KAPS, která výborně doplnila převodovku od stejné firmy zabudovanou ve voze. Použité tlumiče jsou jiné, než normálně používám, proto mi auto na první erzetě trošku jinak odskočilo a zvenku to vypadalo jako krize, ale nešlo o nic dramatického. Po vyhrané první vložce jsme se přizpůsobili tempu našich soupeřů a udržovali jsme si vedení i náskok. Útok jsme očekávali ve druhé sekci, zejména od Pepy Petáka a Honzy Štěpánka, proto jsme jeli také rychle, ale ne na limitu. Opět jsme zabrali na šesté rychlostní zkoušce a to rozhodlo. Závěrečný úsek v Polsku již nemohl nic změnit," popsal v krátkosti Jarek Orsák svou taktiku před startem i průběh soutěže ze svého pohledu. "Jsem spokojený, byla to super soutěž z naší strany i ze strany týmu. Seznam.cz Rally Team špičkově připravil auto a to fungovalo bez nejmenšího problému. Mohli jsme se s Karlem věnovat jen našemu výkonu. Od začátku jsme chtěli jet na špici. Za úspěch bychom považovali umístění na „bedně“, ale cokoli do pátého místa by bylo skvělé. Věděli jsme, kdo jede proti nám. Peták, Semerádové, Pech, Štěpánek a další jsou vždy hodně rychlí. Vítězství je z tohoto pohledu nad plán a máme z něj s Karlem obrovskou radost," dodal na závěr spokojený vítěz prvního letošního rallysprintu. V současné době již míří posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík do Slovinska na Saturnus Rally, kde bude plnit reprezentační povinnosti. Ke své první letošní soutěži nastoupil po půlroční pauze i Radek Majer. K dispozici měl místo dosavadních Matadorů nové pneu BF Goodrich. Musel se však obejít bez svého stálého spolujezdce Michala Pohořelého, kterého na start nepustily zdravotní problémy. Zaskočil David Svatoš a nově složená posádka si na sebe velice rychle zvykla, i když na trati zažila hned několik dobrodružných chvilek. "První veselá a neplánovaná příhoda přišla hned ve druhé zatáčce první vložky. Rozházeli jsme tam popelnice. Půlroční pauza a velká přemotivovanost stála i za dalšími výlety mimo trať, které jsme absolvovali na každé erzetě první sekce. Na druhé vložce jsme navíc dojeli hned dvě auta, která měla technické problémy. Do odpolední části jsme proto šli s úkolem uklidnit jízdu, udělat pěkný sport a vyhnout se chybám. Podařilo se a výsledkem byly naše první dva časy mezi první desítkou. To se nám doposud ještě nepodařilo a zásluhu na tom mají právě pneumatiky, které nás zrychlily minimálně o půl vteřiny na kilometr a také spolupráce v autě," řekl Radek Majer. Na bodované patnácté místo nakonec scházelo 22 vteřin, přesto nebyl důvod ke smutku. "Rozhodně ne, byla to pěkná soutěž s hezkými úseky, až na rozbitou část v lese na šotolině. Sluníčko hřálo a prostředí bylo příjemné. K tomu všemu se přidala velká radost z vítězství Jarka Orsáka a Karla Vajíka. Potěšilo nás i čtvrté místo Václava Pecha v sesterském CNG Seznam.cz Rally Teamu. Jen je mi líto Karla Trněného. Spolu se Stanislavem Kafkou museli bohužel odstoupit pro poruchu motoru jejich fabie WRC. Rád bych vyzdvihnul i spolupráci s Charouz Racing System na přípravě agregátů, s nimiž nebyly žádné problémy a fungovaly skvěle. Ještě jednou děkuji Jarkovi Orsákovi, Karlu Vajíkovi i Piero Scalvinimu za jejich podíl na historicky prvním vítězství získaném jezdci Seznam.cz Rally Teamu. U Jarka jsme počítali s umístěním v první pětce a vítězství je trochu navíc, ale o to víc nás všechny těší. Pro Jarka nebylo jednoduché, sednout do jiného auta. Přestože náš i jeho vůz je Mitsubishi Lancer EVO IX, je každý jiný. Liší se elektronikou motoru, převodovkou, řízením diferenciálů atd. Tím spíš vyniká Jarkův výkon i výsledek,"uzavřel Radek, ze kterého nyní již hovořil týmový manažer.Seznam.cz Rally Team má nyní před sebou účast na Rallye Český Krumlov, kde pojedou Sláva Ducháček s Petrem Dufkem, ten v Lužických horách zaskakoval na sedadle spolujezdce u Jana Havla, zatímco Sláva opět pomáhal v servisní zázemí týmu. Druhou posádku bude tvořit Karel Trněný a Václav Pritzl a jejich cílem bude prolomit letošní smůlu.Při rallysprintu v Telči se do týmu opět vrátí Jaroslav Orsák a na některé z dalších soutěží se představí pětinásobný mistr republiky Václav Pech a dále Pavel Valoušek.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.