Do definitivní uzávěrky přihlášek na 37. Rallye Český Krumlov, třetí zastavení Mediasport MMČR v rallye a premiérově také FIA Evropského poháru v rallye - region Central, zbývá necelý týden.
Přesto zaznamenal sekretariát soutěže už teď řadu přihlášek. Letos použili v ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport novinku v podobě včasného přihlášení a možnosti tak ušetřit. Podle regulí FAS je stanoven vklad pro současná vozidla do soutěže ve výši 14 500,- Kč, pro historiky 8 000,- Kč. Všechny posádky, které využily prvního termínu, ušetřily 1 500,- Kč. Stalo se tak v případě patnácti týmů současných a jedenácti historických vozidel.
V tuto chvíli je registrováno 35 přihlášek do soutěže Mediasport MMČR, včetně například posádky Kresta – Gross, Trojan – Dolečková nebo Orsák – Vajík. Ti se po šumavském extempore s vozem S2000 znovu přihlásili se svým osvědčeným mitsubishi. V Krumlově nebude chybět ani Citroën S1600 Antonína Tlusťáka, který jinak preferuje soutěže mistrovství Evropy. Dá se tak očekávat velmi napínavý souboj nejen v uchazečích o absolutní prvenství, ale také mezi dvoukolkami, kde přichází v úvahu řada posádek s automobily tříd A6 i A7.
Trochu roztržitě si počíná tým historiků z Prahy – Radotína, který už za své vozy zaplatil předepsaný vklad, ale jaksi opomněl poslat také přihlášky…
Současné ekonomická situace si vynutila určitá omezení, která však nebudou na úkor sportovní náročnosti soutěže. Pořadatelé proto nezvolili ani trojnásobné průjezdy ani krátké zkoušky, které spíše patří do spritového mistrovství. Výzvou pro všechny soutěžící bude šest ostrých úseků, které při dvojnásobném průjezdu dají dohromady dvanáct rychlostních zkoušek s délkou 181 km.
Prostorově náročnější soutěž s centrálním servisním parkovištěm v Českých Budějovicích je kompenzována kvalitním zázemím servisu v areálu výstaviště, diváckou zkouškou v místě servisu i kompaktně postavenými seznamovacími jízdami. Ty se i při znovuzavedení tří průjezdů dají stihnout za poměrně krátkou dobu.
Vítězem loňského ročníku se stala posádka Roman Kresta a Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, pro Krestu to bylo už čtvrté zdejší prvenství. V letech 2000 a 2004 tu vyhrál s vozy WRC, poslední dvě s produkčním Mitsubishi (2007 a 2008). Čtyřmi vítězstvími se vyrovnal Leo Pavlíkovi a Ladislavu Křečkovi. S novým nářadím v podobě Peugeotu 207 S2000 bude usilovat o rekordní páté vítězství v Rallye Český Krumlov a přepsání historických tabulek soutěže.
Spolufavoritem je především Václav Pech. V dosavadním průběhu Mediasport MMČR v rallye zaznamenali oba po jednom vítězství a po dvou ze sedmi vypsaných podniků je v čele s nepatrným náskokem posádka Kresta – Gross.
Rychle se blížící termín uzávěrky přihlášek je v pátek 8. května ve 24.00 hodin. Více informací na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?