Do definitivní uzávěrky přihlášek na 37. Rallye Český Krumlov, třetí zastavení Mediasport MMČR v rallye a premiérově také FIA Evropského poháru v rallye - region Central, zbývá necelý týden.
Přesto zaznamenal sekretariát soutěže už teď řadu přihlášek. Letos použili v ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport novinku v podobě včasného přihlášení a možnosti tak ušetřit. Podle regulí FAS je stanoven vklad pro současná vozidla do soutěže ve výši 14 500,- Kč, pro historiky 8 000,- Kč. Všechny posádky, které využily prvního termínu, ušetřily 1 500,- Kč. Stalo se tak v případě patnácti týmů současných a jedenácti historických vozidel.
V tuto chvíli je registrováno 35 přihlášek do soutěže Mediasport MMČR, včetně například posádky Kresta – Gross, Trojan – Dolečková nebo Orsák – Vajík. Ti se po šumavském extempore s vozem S2000 znovu přihlásili se svým osvědčeným mitsubishi. V Krumlově nebude chybět ani Citroën S1600 Antonína Tlusťáka, který jinak preferuje soutěže mistrovství Evropy. Dá se tak očekávat velmi napínavý souboj nejen v uchazečích o absolutní prvenství, ale také mezi dvoukolkami, kde přichází v úvahu řada posádek s automobily tříd A6 i A7.
Trochu roztržitě si počíná tým historiků z Prahy – Radotína, který už za své vozy zaplatil předepsaný vklad, ale jaksi opomněl poslat také přihlášky…
Současné ekonomická situace si vynutila určitá omezení, která však nebudou na úkor sportovní náročnosti soutěže. Pořadatelé proto nezvolili ani trojnásobné průjezdy ani krátké zkoušky, které spíše patří do spritového mistrovství. Výzvou pro všechny soutěžící bude šest ostrých úseků, které při dvojnásobném průjezdu dají dohromady dvanáct rychlostních zkoušek s délkou 181 km.
Prostorově náročnější soutěž s centrálním servisním parkovištěm v Českých Budějovicích je kompenzována kvalitním zázemím servisu v areálu výstaviště, diváckou zkouškou v místě servisu i kompaktně postavenými seznamovacími jízdami. Ty se i při znovuzavedení tří průjezdů dají stihnout za poměrně krátkou dobu.
Vítězem loňského ročníku se stala posádka Roman Kresta a Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, pro Krestu to bylo už čtvrté zdejší prvenství. V letech 2000 a 2004 tu vyhrál s vozy WRC, poslední dvě s produkčním Mitsubishi (2007 a 2008). Čtyřmi vítězstvími se vyrovnal Leo Pavlíkovi a Ladislavu Křečkovi. S novým nářadím v podobě Peugeotu 207 S2000 bude usilovat o rekordní páté vítězství v Rallye Český Krumlov a přepsání historických tabulek soutěže.
Spolufavoritem je především Václav Pech. V dosavadním průběhu Mediasport MMČR v rallye zaznamenali oba po jednom vítězství a po dvou ze sedmi vypsaných podniků je v čele s nepatrným náskokem posádka Kresta – Gross.
Rychle se blížící termín uzávěrky přihlášek je v pátek 8. května ve 24.00 hodin. Více informací na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?