Do definitivní uzávěrky přihlášek na 37. Rallye Český Krumlov, třetí zastavení Mediasport MMČR v rallye a premiérově také FIA Evropského poháru v rallye - region Central, zbývá necelý týden.
Přesto zaznamenal sekretariát soutěže už teď řadu přihlášek. Letos použili v ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport novinku v podobě včasného přihlášení a možnosti tak ušetřit. Podle regulí FAS je stanoven vklad pro současná vozidla do soutěže ve výši 14 500,- Kč, pro historiky 8 000,- Kč. Všechny posádky, které využily prvního termínu, ušetřily 1 500,- Kč. Stalo se tak v případě patnácti týmů současných a jedenácti historických vozidel.
V tuto chvíli je registrováno 35 přihlášek do soutěže Mediasport MMČR, včetně například posádky Kresta – Gross, Trojan – Dolečková nebo Orsák – Vajík. Ti se po šumavském extempore s vozem S2000 znovu přihlásili se svým osvědčeným mitsubishi. V Krumlově nebude chybět ani Citroën S1600 Antonína Tlusťáka, který jinak preferuje soutěže mistrovství Evropy. Dá se tak očekávat velmi napínavý souboj nejen v uchazečích o absolutní prvenství, ale také mezi dvoukolkami, kde přichází v úvahu řada posádek s automobily tříd A6 i A7.
Trochu roztržitě si počíná tým historiků z Prahy – Radotína, který už za své vozy zaplatil předepsaný vklad, ale jaksi opomněl poslat také přihlášky…
Současné ekonomická situace si vynutila určitá omezení, která však nebudou na úkor sportovní náročnosti soutěže. Pořadatelé proto nezvolili ani trojnásobné průjezdy ani krátké zkoušky, které spíše patří do spritového mistrovství. Výzvou pro všechny soutěžící bude šest ostrých úseků, které při dvojnásobném průjezdu dají dohromady dvanáct rychlostních zkoušek s délkou 181 km.
Prostorově náročnější soutěž s centrálním servisním parkovištěm v Českých Budějovicích je kompenzována kvalitním zázemím servisu v areálu výstaviště, diváckou zkouškou v místě servisu i kompaktně postavenými seznamovacími jízdami. Ty se i při znovuzavedení tří průjezdů dají stihnout za poměrně krátkou dobu.
Vítězem loňského ročníku se stala posádka Roman Kresta a Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, pro Krestu to bylo už čtvrté zdejší prvenství. V letech 2000 a 2004 tu vyhrál s vozy WRC, poslední dvě s produkčním Mitsubishi (2007 a 2008). Čtyřmi vítězstvími se vyrovnal Leo Pavlíkovi a Ladislavu Křečkovi. S novým nářadím v podobě Peugeotu 207 S2000 bude usilovat o rekordní páté vítězství v Rallye Český Krumlov a přepsání historických tabulek soutěže.
Spolufavoritem je především Václav Pech. V dosavadním průběhu Mediasport MMČR v rallye zaznamenali oba po jednom vítězství a po dvou ze sedmi vypsaných podniků je v čele s nepatrným náskokem posádka Kresta – Gross.
Rychle se blížící termín uzávěrky přihlášek je v pátek 8. května ve 24.00 hodin. Více informací na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?