Do definitivní uzávěrky přihlášek na 37. Rallye Český Krumlov, třetí zastavení Mediasport MMČR v rallye a premiérově také FIA Evropského poháru v rallye - region Central, zbývá necelý týden.
Přesto zaznamenal sekretariát soutěže už teď řadu přihlášek. Letos použili v ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport novinku v podobě včasného přihlášení a možnosti tak ušetřit. Podle regulí FAS je stanoven vklad pro současná vozidla do soutěže ve výši 14 500,- Kč, pro historiky 8 000,- Kč. Všechny posádky, které využily prvního termínu, ušetřily 1 500,- Kč. Stalo se tak v případě patnácti týmů současných a jedenácti historických vozidel.
V tuto chvíli je registrováno 35 přihlášek do soutěže Mediasport MMČR, včetně například posádky Kresta – Gross, Trojan – Dolečková nebo Orsák – Vajík. Ti se po šumavském extempore s vozem S2000 znovu přihlásili se svým osvědčeným mitsubishi. V Krumlově nebude chybět ani Citroën S1600 Antonína Tlusťáka, který jinak preferuje soutěže mistrovství Evropy. Dá se tak očekávat velmi napínavý souboj nejen v uchazečích o absolutní prvenství, ale také mezi dvoukolkami, kde přichází v úvahu řada posádek s automobily tříd A6 i A7.
Trochu roztržitě si počíná tým historiků z Prahy – Radotína, který už za své vozy zaplatil předepsaný vklad, ale jaksi opomněl poslat také přihlášky…
Současné ekonomická situace si vynutila určitá omezení, která však nebudou na úkor sportovní náročnosti soutěže. Pořadatelé proto nezvolili ani trojnásobné průjezdy ani krátké zkoušky, které spíše patří do spritového mistrovství. Výzvou pro všechny soutěžící bude šest ostrých úseků, které při dvojnásobném průjezdu dají dohromady dvanáct rychlostních zkoušek s délkou 181 km.
Prostorově náročnější soutěž s centrálním servisním parkovištěm v Českých Budějovicích je kompenzována kvalitním zázemím servisu v areálu výstaviště, diváckou zkouškou v místě servisu i kompaktně postavenými seznamovacími jízdami. Ty se i při znovuzavedení tří průjezdů dají stihnout za poměrně krátkou dobu.
Vítězem loňského ročníku se stala posádka Roman Kresta a Petr Gross s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, pro Krestu to bylo už čtvrté zdejší prvenství. V letech 2000 a 2004 tu vyhrál s vozy WRC, poslední dvě s produkčním Mitsubishi (2007 a 2008). Čtyřmi vítězstvími se vyrovnal Leo Pavlíkovi a Ladislavu Křečkovi. S novým nářadím v podobě Peugeotu 207 S2000 bude usilovat o rekordní páté vítězství v Rallye Český Krumlov a přepsání historických tabulek soutěže.
Spolufavoritem je především Václav Pech. V dosavadním průběhu Mediasport MMČR v rallye zaznamenali oba po jednom vítězství a po dvou ze sedmi vypsaných podniků je v čele s nepatrným náskokem posádka Kresta – Gross.
Rychle se blížící termín uzávěrky přihlášek je v pátek 8. května ve 24.00 hodin. Více informací na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?