Premiéra CNG Seznam.cz Rally Teamu v domácím šampionátu jednodenních automobilových soutěží dopadla nadmíru úspěšně. Václav Pech jun. s Petrem Uhelem se při Rally Lužické hory, úvodním podniku MČR sprintrally 2009, poprvé představili s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem a jasně demonstrovali možnosti vozu s alternativním pohonem. Plzeňská posádka při svém prvním startu v Lužických horách nechala za svými zády téměř všechny soupeře s produkčními vozy s benzinovým motorem, v celkovém hodnocení rally skončila těsně pod stupni vítězů a samozřejmě vyhrála "plynovou třídu".
Thermica Rally Lužické hory odstartovala v sobotu 2. května v 9:00 hod v Hrádku nad Nisou a na posádky čekalo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 69,90 km. Na tratích vytyčených na česko-polském pomezí se začala psát nová kapitola historie domácích automobilových soutěží, protože ve velmi početném a pestrém startovním poli poprvé figuroval vůz Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, v jehož kokpitu se objevila zkušená posádka Václav Pech jun - Petr Uhel.Plzeňská dvojice do soutěže vstoupila čtvrtým časem na téměř sedmnáctikilometrové úvodní vložce, když nestačila pouze na Jaroslava Orsáka s Lancerem Evo IX sesterského Seznam.cz Rally Teamu, Josefa Petáka s Peugeotem 207 Super 2000 a na Jana Černého s produkční Imprezou Sti. Po druhé rychlostní zkoušce se Pech probil před Černého, ale na třetí pozici se posunul Štěpánek se Škodou Octavií WRC, která by podle všech předpokladů měla mít nad produkčními vozy navrch, stejně jako S2000.Od třetího testu se pořadí na prvních třech místech ustálilo, přetahovaná o čtvrtou příčku absolutního pořadí ovšem pokračovala. Do cíle v Hrádku nad Nisou nakonec Václav Pech jun. dorazil o 1,8 s dříve než mladý Jan Černý a CNG Seznam.cz Rally Team tak při premiéře vozu poháněného stlačeným plynem v českém šampionátu sprintrally mohl slavit velký úspěch, neboť za svými zády nechal téměř všechny soupeře pilotující produkční vozy s „klasickým“ benzinovým motorem. CNG Seznam.cz Rally Team svým výsledkem navíc umocnil úspěch sesterského Seznam.cz Rally Teamu, neboť Jaroslav Orsák s benzinovým Lancerem Evo IX v jeho barvách vyhrál Rally Lužické hory 2009 v absolutní klasifikaci.Václav Pech jun., jezdec: "Mám za sebou hezký den na hezké a dobře zorganizované soutěži a také velkou radost z výsledku. Svedli jsme pěkný souboj o čtvrté místo s Honzou Černým, v závěru jsme si s autem už začali dobře rozumět a uspěli jsme. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické „enko“. Zásadní rozdíl se týká kroutícího momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je ale v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku."Antonín Charouz, manažer: "Mám obrovskou radost a rád bych v první řadě poděkoval našim partnerům, společnostem VÍTKOVICE MACHINERY GROUP a RWE, bez nichž by realizace tohoto projektu vůbec nebyla možná. Mé zvláštní díky patří ing. Janu Světlíkovi a ing. Tomáši Klimkovi ze společnosti VÍTKOVICE GROUP, stejně jako Martinu Hermannovi, ing. Lubomíru Kolmanovi a Martinu Chalupskému ze společnosti RWE, kteří celý projekt od počátku významně podporují. Chtěli jsme dokázat, že se i s vozem poháněným stlačeným plynem dá závodit a že se skutečně jedná o pohon budoucnosti. Jsme na počátku cesty, proto je pochopitelné, že máme ještě určité rezervy, ale auto budeme dále vyvíjet a posouvat vpřed. Před Rally Lužické hory jsme měli řadu nejen technických starostí, ale vše se nakonec podařilo vyřešit. Chci poděkovat všem, kteří nám vyšli vstříc a pomohli novému Lanceru Evo IX CNG na start domácí rally."Ing. Tomáš Klimek, vedoucí oddělení engineering společnosti VÍTKOVICE CYLINDERS: "Z výsledku, jaký se podařilo vybojovat při premiéře vozu Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, mám velkou radost. Před soutěží bylo potřeba na poslední chvíli připravit speciální tankovací zařízení a nás těší, že se vše stihlo a dosažený výsledek je příjemnou odměnou za veškeré úsilí."Ing. Lubomír Kolman, Project Manager společnosti RWE Plynoprojekt: "Nesmírně nás těší, jak první start vozu poháněného stlačeným zemním plynem v domácí rally dopadl. CNG je palivem budoucnosti a my jsme rádi, že toto palivo našlo uplatnění i v závodních vozech."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.