V nedávné době bylo oficiálně potvrzeno, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem zůčastní letošního Mistrovství Evropy v rally. První závodem šampionátu byla slavná 1000 Rally Miglia, která se jede v okolí jezera Lago di Garda, a česká posádka spolu s již tradičním modrým Subaru z týmu Běhálek Sport nemohla na startu chybět.
"V současné době to vypadá, že bychom měli absolvovat velkou část závodů zařazených do Mistrovství Evropy. 1000 Rally Miglia jsme vybrali také proto, že byla zařazena do projektu Pirelli Star Driver, kterého se letos účastníme. Naším cílem je získávat co nejvíce zkušeností, poznávat různé charaktery tratí a povrchů. Z tohoto důvodu je v plánu co nejvíce startů v zahraničí. To však neznamená, že bychom zanevřeli na české soutěže. Určitě se letos objevíme na vybraných závodech Mezinárodního mistrovství a v plánu jsou také starty v rallysprintovém mistrovství. Letošní kalendář je tedy opravdu nabitý," popisuje plány pro letošní sezónu Honza Černý.
"Po absolvování seznamovacích jízd a pohledu do startovní listiny nám bylo jasné, že zde můžeme zapomenout na výsledek. Bylo nám jasné, že evropská a místní špička a střelci ve dvoukolkách tady doslova poletí. Rychlostní zkoušky byly neuvěřitelné, stovky zatáček, úzké cesty, střídání rytmů a to vše v překrásném prostředí hor poblíž jezera Lago di Garda. Do závodu jsme tak startovali s cílem absolvovat celou soutěž, pokusit se v průběhu závodu zrychlovat a poznávat záludnosti italských tratí. Páteční etapa tak byla ve znamení seznamování se s tratí. Podařilo se nám vyvarovat se chyb a dařilo se nám zrychlovat v druhých průjezdech," říká Pavel
"Do sobotní etapy jsme vstupovali již s trochu menším respektem a s několika změnami v geometrii vozu, což se pozitivně projevilo na jízdních vlastnostech. Na prvním mezičasu na první vložce jsme dokonce zaznamenali čas v první destítce, avšak v polovině rychlostní zkoušky nás zradila přední poloosa. Zbytek sekce jsme tak absolvovali výletnickým tempem s cílem dostat vůz do servisu. V další sekci jsme absolvovali dvě vložky, a ačkoli byly z části mokré po předchozím dešti a nám se příliš nepovedla volba pneumatik, v místech, kde trať osychala jsme byly s naším výkonem spokojeni. Bohužel se na konci druhé vložky opakoval problém s poloosou a tak jsme závěrečnou rychlotní zkoušku opět odjeli jen na varovky, abychom se dostali do cíle," popisuje strasti sobotní etapy příbramský jezdec.
"Ačkoli nás druhý den zlobila technika, což vedlo k velké časové ztrátě, naše pocity ze závodu jsou velmi pozitivní. Soutěž se podařilo dokončit a oba jsme nasbírali velkou porci zkušeností. Pro mě jako pro začínajícího spolujezdce to byla obrovská škola a nedalo se to srovnat s ničím, co jsem měl dosud šanci poznat," uzavírá Pavel Kohout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?