V nedávné době bylo oficiálně potvrzeno, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem zůčastní letošního Mistrovství Evropy v rally. První závodem šampionátu byla slavná 1000 Rally Miglia, která se jede v okolí jezera Lago di Garda, a česká posádka spolu s již tradičním modrým Subaru z týmu Běhálek Sport nemohla na startu chybět.
"V současné době to vypadá, že bychom měli absolvovat velkou část závodů zařazených do Mistrovství Evropy. 1000 Rally Miglia jsme vybrali také proto, že byla zařazena do projektu Pirelli Star Driver, kterého se letos účastníme. Naším cílem je získávat co nejvíce zkušeností, poznávat různé charaktery tratí a povrchů. Z tohoto důvodu je v plánu co nejvíce startů v zahraničí. To však neznamená, že bychom zanevřeli na české soutěže. Určitě se letos objevíme na vybraných závodech Mezinárodního mistrovství a v plánu jsou také starty v rallysprintovém mistrovství. Letošní kalendář je tedy opravdu nabitý," popisuje plány pro letošní sezónu Honza Černý.
"Po absolvování seznamovacích jízd a pohledu do startovní listiny nám bylo jasné, že zde můžeme zapomenout na výsledek. Bylo nám jasné, že evropská a místní špička a střelci ve dvoukolkách tady doslova poletí. Rychlostní zkoušky byly neuvěřitelné, stovky zatáček, úzké cesty, střídání rytmů a to vše v překrásném prostředí hor poblíž jezera Lago di Garda. Do závodu jsme tak startovali s cílem absolvovat celou soutěž, pokusit se v průběhu závodu zrychlovat a poznávat záludnosti italských tratí. Páteční etapa tak byla ve znamení seznamování se s tratí. Podařilo se nám vyvarovat se chyb a dařilo se nám zrychlovat v druhých průjezdech," říká Pavel
"Do sobotní etapy jsme vstupovali již s trochu menším respektem a s několika změnami v geometrii vozu, což se pozitivně projevilo na jízdních vlastnostech. Na prvním mezičasu na první vložce jsme dokonce zaznamenali čas v první destítce, avšak v polovině rychlostní zkoušky nás zradila přední poloosa. Zbytek sekce jsme tak absolvovali výletnickým tempem s cílem dostat vůz do servisu. V další sekci jsme absolvovali dvě vložky, a ačkoli byly z části mokré po předchozím dešti a nám se příliš nepovedla volba pneumatik, v místech, kde trať osychala jsme byly s naším výkonem spokojeni. Bohužel se na konci druhé vložky opakoval problém s poloosou a tak jsme závěrečnou rychlotní zkoušku opět odjeli jen na varovky, abychom se dostali do cíle," popisuje strasti sobotní etapy příbramský jezdec.
"Ačkoli nás druhý den zlobila technika, což vedlo k velké časové ztrátě, naše pocity ze závodu jsou velmi pozitivní. Soutěž se podařilo dokončit a oba jsme nasbírali velkou porci zkušeností. Pro mě jako pro začínajícího spolujezdce to byla obrovská škola a nedalo se to srovnat s ničím, co jsem měl dosud šanci poznat," uzavírá Pavel Kohout.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?