V nedávné době bylo oficiálně potvrzeno, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem zůčastní letošního Mistrovství Evropy v rally. První závodem šampionátu byla slavná 1000 Rally Miglia, která se jede v okolí jezera Lago di Garda, a česká posádka spolu s již tradičním modrým Subaru z týmu Běhálek Sport nemohla na startu chybět.
"V současné době to vypadá, že bychom měli absolvovat velkou část závodů zařazených do Mistrovství Evropy. 1000 Rally Miglia jsme vybrali také proto, že byla zařazena do projektu Pirelli Star Driver, kterého se letos účastníme. Naším cílem je získávat co nejvíce zkušeností, poznávat různé charaktery tratí a povrchů. Z tohoto důvodu je v plánu co nejvíce startů v zahraničí. To však neznamená, že bychom zanevřeli na české soutěže. Určitě se letos objevíme na vybraných závodech Mezinárodního mistrovství a v plánu jsou také starty v rallysprintovém mistrovství. Letošní kalendář je tedy opravdu nabitý," popisuje plány pro letošní sezónu Honza Černý.
"Po absolvování seznamovacích jízd a pohledu do startovní listiny nám bylo jasné, že zde můžeme zapomenout na výsledek. Bylo nám jasné, že evropská a místní špička a střelci ve dvoukolkách tady doslova poletí. Rychlostní zkoušky byly neuvěřitelné, stovky zatáček, úzké cesty, střídání rytmů a to vše v překrásném prostředí hor poblíž jezera Lago di Garda. Do závodu jsme tak startovali s cílem absolvovat celou soutěž, pokusit se v průběhu závodu zrychlovat a poznávat záludnosti italských tratí. Páteční etapa tak byla ve znamení seznamování se s tratí. Podařilo se nám vyvarovat se chyb a dařilo se nám zrychlovat v druhých průjezdech," říká Pavel
"Do sobotní etapy jsme vstupovali již s trochu menším respektem a s několika změnami v geometrii vozu, což se pozitivně projevilo na jízdních vlastnostech. Na prvním mezičasu na první vložce jsme dokonce zaznamenali čas v první destítce, avšak v polovině rychlostní zkoušky nás zradila přední poloosa. Zbytek sekce jsme tak absolvovali výletnickým tempem s cílem dostat vůz do servisu. V další sekci jsme absolvovali dvě vložky, a ačkoli byly z části mokré po předchozím dešti a nám se příliš nepovedla volba pneumatik, v místech, kde trať osychala jsme byly s naším výkonem spokojeni. Bohužel se na konci druhé vložky opakoval problém s poloosou a tak jsme závěrečnou rychlotní zkoušku opět odjeli jen na varovky, abychom se dostali do cíle," popisuje strasti sobotní etapy příbramský jezdec.
"Ačkoli nás druhý den zlobila technika, což vedlo k velké časové ztrátě, naše pocity ze závodu jsou velmi pozitivní. Soutěž se podařilo dokončit a oba jsme nasbírali velkou porci zkušeností. Pro mě jako pro začínajícího spolujezdce to byla obrovská škola a nedalo se to srovnat s ničím, co jsem měl dosud šanci poznat," uzavírá Pavel Kohout.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?