V nedávné době bylo oficiálně potvrzeno, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem zůčastní letošního Mistrovství Evropy v rally. První závodem šampionátu byla slavná 1000 Rally Miglia, která se jede v okolí jezera Lago di Garda, a česká posádka spolu s již tradičním modrým Subaru z týmu Běhálek Sport nemohla na startu chybět.
"V současné době to vypadá, že bychom měli absolvovat velkou část závodů zařazených do Mistrovství Evropy. 1000 Rally Miglia jsme vybrali také proto, že byla zařazena do projektu Pirelli Star Driver, kterého se letos účastníme. Naším cílem je získávat co nejvíce zkušeností, poznávat různé charaktery tratí a povrchů. Z tohoto důvodu je v plánu co nejvíce startů v zahraničí. To však neznamená, že bychom zanevřeli na české soutěže. Určitě se letos objevíme na vybraných závodech Mezinárodního mistrovství a v plánu jsou také starty v rallysprintovém mistrovství. Letošní kalendář je tedy opravdu nabitý," popisuje plány pro letošní sezónu Honza Černý.
"Po absolvování seznamovacích jízd a pohledu do startovní listiny nám bylo jasné, že zde můžeme zapomenout na výsledek. Bylo nám jasné, že evropská a místní špička a střelci ve dvoukolkách tady doslova poletí. Rychlostní zkoušky byly neuvěřitelné, stovky zatáček, úzké cesty, střídání rytmů a to vše v překrásném prostředí hor poblíž jezera Lago di Garda. Do závodu jsme tak startovali s cílem absolvovat celou soutěž, pokusit se v průběhu závodu zrychlovat a poznávat záludnosti italských tratí. Páteční etapa tak byla ve znamení seznamování se s tratí. Podařilo se nám vyvarovat se chyb a dařilo se nám zrychlovat v druhých průjezdech," říká Pavel
"Do sobotní etapy jsme vstupovali již s trochu menším respektem a s několika změnami v geometrii vozu, což se pozitivně projevilo na jízdních vlastnostech. Na prvním mezičasu na první vložce jsme dokonce zaznamenali čas v první destítce, avšak v polovině rychlostní zkoušky nás zradila přední poloosa. Zbytek sekce jsme tak absolvovali výletnickým tempem s cílem dostat vůz do servisu. V další sekci jsme absolvovali dvě vložky, a ačkoli byly z části mokré po předchozím dešti a nám se příliš nepovedla volba pneumatik, v místech, kde trať osychala jsme byly s naším výkonem spokojeni. Bohužel se na konci druhé vložky opakoval problém s poloosou a tak jsme závěrečnou rychlotní zkoušku opět odjeli jen na varovky, abychom se dostali do cíle," popisuje strasti sobotní etapy příbramský jezdec.
"Ačkoli nás druhý den zlobila technika, což vedlo k velké časové ztrátě, naše pocity ze závodu jsou velmi pozitivní. Soutěž se podařilo dokončit a oba jsme nasbírali velkou porci zkušeností. Pro mě jako pro začínajícího spolujezdce to byla obrovská škola a nedalo se to srovnat s ničím, co jsem měl dosud šanci poznat," uzavírá Pavel Kohout.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.