AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) se nezadržitelně blíží. Proto jsme rádi, že vám můžeme tlumočit slova organizátorů jihomoravské soutěže – „příprava trati finišuje.“ Proti původnímu plánu se změny dotknou páteční i sobotní etapy.
Neustálý koloběh jednání ohledně finální podoby trati patří ke koloritu každé soutěže. Nejinak tomu je i při hustopečské rally. Její původně představené schéma dozná drobných úprav. Nic se nemění na tom, že většinu pátečního dne stráví soutěžácký konvoj v areálu brněnského výstaviště, kde se uskuteční slavnostní start a úvodní sedmikilometrová divácká speciálka.Změny však postihly především sobotní RZ Nikolčickou, která měla být s délkou 23,80 km nejdelší zkouškou soutěže. "Její podoba nakonec dozná zásadní změny. Pojede se pod názvem Divácká. Změna názvu souvisí s tím, že obcí Nikolčice nebudeme projíždět. Při jednáních jsme vyhověli panu starostovi, neboť ze strany některých občanů se objevily obavy o hladký průběh. Takže jsme najednou přišli o téměř 13 kilometrů trati RZ, a tak jsme museli přistoupit k úpravám, které se paradoxně dotknou pátečního harmonogramu. Tyto změny se projeví posunutím příjezdu do poslední ČK na 01:00 hod. V pátek tedy pojedeme devět zkoušek (proti původním osmi), sobotní harmonogram s osmi zkouškami zůstává," objasnil změny ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Podstatnou novinkou letošního ročníku Mogul Agrotec rally Hustopeče je přemístění servisního areálu z tradičního místa v Zaječí na okraj Hustopečí, do prostorů firmy MOSS plus s.r.o., na Bratislavské ulici. V průběhu soutěže ho budou moci týmy využívat od páteční šesté hodiny do soboty 21 hodin. "Ke změně vás vedla snaha soutěž ještě více přiblížit městu. Doufáme, že místní lidé tuto změnu přivítají a přijdou se podívat na soutěžáckou techniku současnosti i nedávné minulosti," uvedl Kouřil. Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz, kde se v nejbližších dnech objeví všechny podstatné změny k letošnímu ročníku soutěže ve vydaných prováděcích ustanoveních.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?