AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (12. - 13. června 2009) se nezadržitelně blíží. Proto jsme rádi, že vám můžeme tlumočit slova organizátorů jihomoravské soutěže – „příprava trati finišuje.“ Proti původnímu plánu se změny dotknou páteční i sobotní etapy.
Neustálý koloběh jednání ohledně finální podoby trati patří ke koloritu každé soutěže. Nejinak tomu je i při hustopečské rally. Její původně představené schéma dozná drobných úprav. Nic se nemění na tom, že většinu pátečního dne stráví soutěžácký konvoj v areálu brněnského výstaviště, kde se uskuteční slavnostní start a úvodní sedmikilometrová divácká speciálka.Změny však postihly především sobotní RZ Nikolčickou, která měla být s délkou 23,80 km nejdelší zkouškou soutěže. "Její podoba nakonec dozná zásadní změny. Pojede se pod názvem Divácká. Změna názvu souvisí s tím, že obcí Nikolčice nebudeme projíždět. Při jednáních jsme vyhověli panu starostovi, neboť ze strany některých občanů se objevily obavy o hladký průběh. Takže jsme najednou přišli o téměř 13 kilometrů trati RZ, a tak jsme museli přistoupit k úpravám, které se paradoxně dotknou pátečního harmonogramu. Tyto změny se projeví posunutím příjezdu do poslední ČK na 01:00 hod. V pátek tedy pojedeme devět zkoušek (proti původním osmi), sobotní harmonogram s osmi zkouškami zůstává," objasnil změny ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Podstatnou novinkou letošního ročníku Mogul Agrotec rally Hustopeče je přemístění servisního areálu z tradičního místa v Zaječí na okraj Hustopečí, do prostorů firmy MOSS plus s.r.o., na Bratislavské ulici. V průběhu soutěže ho budou moci týmy využívat od páteční šesté hodiny do soboty 21 hodin. "Ke změně vás vedla snaha soutěž ještě více přiblížit městu. Doufáme, že místní lidé tuto změnu přivítají a přijdou se podívat na soutěžáckou techniku současnosti i nedávné minulosti," uvedl Kouřil. Více informací k V. AGROTEC MOGUL rally Hustopeče naleznete na oficiální stránce soutěže www.agrotecautoklub.cz, kde se v nejbližších dnech objeví všechny podstatné změny k letošnímu ročníku soutěže ve vydaných prováděcích ustanoveních.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?