Včera pozdě večer vydali sportovní komisaři Argentinské rally rozhodnutí, kterým byla posádka Martin Prokop – Jan Tománek vyloučena z dalšího průběhu soutěže.
Stěží by něco dokázalo celému týmu připravit větší zklamání, zvláště poté, jak se první etapa pro českého pilota příznivě vyvíjela. "Snažili jsme se jet takticky, co možná ohleduplně k technice a přesto neztratit kontakt s čelem. Ve druhé části jsme poněkud zvýšili tempo a náš odstup na čtvrtého Araie byl naprosto minimální," uvedl Martin Prokop.
"Večer však přišla studená sprcha v podobě zjištění technického komisaře, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují," doplnil.
"Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rally se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost," dodává manažerka týmu Petra Prokopová.
Ještě do pozdního večera posádka doufala, že ředitelství závodu přistoupí v rámci svých pravomocí k trestu v podobě časové penalizace. Nekompromisní vyloučení srazilo náladu na bod mrazu. "Doufali jsme, že snad zohlední fakt, že nám tato nešťastná záměna nikterak nepomohla. Na druhou stranu chápeme, že jedeme-li s ambicemi na nejvyšší příčky v mistrovství světa, tak nemůžeme čekat žádné ohledy. Prostě za chyby se platí. Tento krutý verdikt proto respektujeme. Neprohráli jsme na trati, nezradila nás technika, nedostali jsme trest za pokus o podvod, na kterém bychom vydělali, a proto je to pro nás všechny neuvěřitelně hořká pilulka!" neskrývá zklamání Martin Prokop.
Tým, který zůstává v dějišti soutěže do pondělí se bude jen těžce vzpamatovávat z rozčarování. "Asi se sejdeme na hotelu a pustíme si společně na DVD klasiku „Jáchyme, hoď ho do stroje“. Myslím, že okřídlená věta „Tento politováníhodný omyl se stává maximálně jednou za 10 let“ pro nás získala netušený význam," uzavřel jihlavský jezdec.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?