Včera pozdě večer vydali sportovní komisaři Argentinské rally rozhodnutí, kterým byla posádka Martin Prokop – Jan Tománek vyloučena z dalšího průběhu soutěže.
Stěží by něco dokázalo celému týmu připravit větší zklamání, zvláště poté, jak se první etapa pro českého pilota příznivě vyvíjela. "Snažili jsme se jet takticky, co možná ohleduplně k technice a přesto neztratit kontakt s čelem. Ve druhé části jsme poněkud zvýšili tempo a náš odstup na čtvrtého Araie byl naprosto minimální," uvedl Martin Prokop.
"Večer však přišla studená sprcha v podobě zjištění technického komisaře, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují," doplnil.
"Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rally se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost," dodává manažerka týmu Petra Prokopová.
Ještě do pozdního večera posádka doufala, že ředitelství závodu přistoupí v rámci svých pravomocí k trestu v podobě časové penalizace. Nekompromisní vyloučení srazilo náladu na bod mrazu. "Doufali jsme, že snad zohlední fakt, že nám tato nešťastná záměna nikterak nepomohla. Na druhou stranu chápeme, že jedeme-li s ambicemi na nejvyšší příčky v mistrovství světa, tak nemůžeme čekat žádné ohledy. Prostě za chyby se platí. Tento krutý verdikt proto respektujeme. Neprohráli jsme na trati, nezradila nás technika, nedostali jsme trest za pokus o podvod, na kterém bychom vydělali, a proto je to pro nás všechny neuvěřitelně hořká pilulka!" neskrývá zklamání Martin Prokop.
Tým, který zůstává v dějišti soutěže do pondělí se bude jen těžce vzpamatovávat z rozčarování. "Asi se sejdeme na hotelu a pustíme si společně na DVD klasiku „Jáchyme, hoď ho do stroje“. Myslím, že okřídlená věta „Tento politováníhodný omyl se stává maximálně jednou za 10 let“ pro nás získala netušený význam," uzavřel jihlavský jezdec.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.