Včera pozdě večer vydali sportovní komisaři Argentinské rally rozhodnutí, kterým byla posádka Martin Prokop – Jan Tománek vyloučena z dalšího průběhu soutěže.
Stěží by něco dokázalo celému týmu připravit větší zklamání, zvláště poté, jak se první etapa pro českého pilota příznivě vyvíjela. "Snažili jsme se jet takticky, co možná ohleduplně k technice a přesto neztratit kontakt s čelem. Ve druhé části jsme poněkud zvýšili tempo a náš odstup na čtvrtého Araie byl naprosto minimální," uvedl Martin Prokop.
"Večer však přišla studená sprcha v podobě zjištění technického komisaře, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují," doplnil.
"Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rally se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost," dodává manažerka týmu Petra Prokopová.
Ještě do pozdního večera posádka doufala, že ředitelství závodu přistoupí v rámci svých pravomocí k trestu v podobě časové penalizace. Nekompromisní vyloučení srazilo náladu na bod mrazu. "Doufali jsme, že snad zohlední fakt, že nám tato nešťastná záměna nikterak nepomohla. Na druhou stranu chápeme, že jedeme-li s ambicemi na nejvyšší příčky v mistrovství světa, tak nemůžeme čekat žádné ohledy. Prostě za chyby se platí. Tento krutý verdikt proto respektujeme. Neprohráli jsme na trati, nezradila nás technika, nedostali jsme trest za pokus o podvod, na kterém bychom vydělali, a proto je to pro nás všechny neuvěřitelně hořká pilulka!" neskrývá zklamání Martin Prokop.
Tým, který zůstává v dějišti soutěže do pondělí se bude jen těžce vzpamatovávat z rozčarování. "Asi se sejdeme na hotelu a pustíme si společně na DVD klasiku „Jáchyme, hoď ho do stroje“. Myslím, že okřídlená věta „Tento politováníhodný omyl se stává maximálně jednou za 10 let“ pro nás získala netušený význam," uzavřel jihlavský jezdec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.