Včera pozdě večer vydali sportovní komisaři Argentinské rally rozhodnutí, kterým byla posádka Martin Prokop – Jan Tománek vyloučena z dalšího průběhu soutěže.
Stěží by něco dokázalo celému týmu připravit větší zklamání, zvláště poté, jak se první etapa pro českého pilota příznivě vyvíjela. "Snažili jsme se jet takticky, co možná ohleduplně k technice a přesto neztratit kontakt s čelem. Ve druhé části jsme poněkud zvýšili tempo a náš odstup na čtvrtého Araie byl naprosto minimální," uvedl Martin Prokop.
"Večer však přišla studená sprcha v podobě zjištění technického komisaře, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují," doplnil.
"Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rally se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost," dodává manažerka týmu Petra Prokopová.
Ještě do pozdního večera posádka doufala, že ředitelství závodu přistoupí v rámci svých pravomocí k trestu v podobě časové penalizace. Nekompromisní vyloučení srazilo náladu na bod mrazu. "Doufali jsme, že snad zohlední fakt, že nám tato nešťastná záměna nikterak nepomohla. Na druhou stranu chápeme, že jedeme-li s ambicemi na nejvyšší příčky v mistrovství světa, tak nemůžeme čekat žádné ohledy. Prostě za chyby se platí. Tento krutý verdikt proto respektujeme. Neprohráli jsme na trati, nezradila nás technika, nedostali jsme trest za pokus o podvod, na kterém bychom vydělali, a proto je to pro nás všechny neuvěřitelně hořká pilulka!" neskrývá zklamání Martin Prokop.
Tým, který zůstává v dějišti soutěže do pondělí se bude jen těžce vzpamatovávat z rozčarování. "Asi se sejdeme na hotelu a pustíme si společně na DVD klasiku „Jáchyme, hoď ho do stroje“. Myslím, že okřídlená věta „Tento politováníhodný omyl se stává maximálně jednou za 10 let“ pro nás získala netušený význam," uzavřel jihlavský jezdec.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.