Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dokončili první etapu Argentinské rally na pátém místě produkční klasifikace, v relativním kontaktu s nejrychlejšími jezdci klasifikace. Absolutně patří české dvojici 17. místo.
Posádka Jipocaru Racing začala na argentinské půdě šestým časem, ale postupem dne její výkon gradoval. Sice to nemělo vliv na pátou příčku produkční klasifikace, která patřila Martinu Prokopovi s Jendou Tománkem už po první sekci (5 RZ), ale dva druhé časy na posledních dvou zkouškách jsou určitě skvělou vizitkou a psychickou podporou do dalších ostrých kilometrů.
"Argentinská rally asi bude jedna z nejtěžších soutěží, co jsem kdy jel. Nechci se opakovat, něco podobného jsme tvrdil už v Portugalsku, ale tentokrát za to mohou drastické podmínky na trati. Mnoho kamení, uskákaný povrch, nepříjemný prach, na který jsem doplatili, kdy jsme dojížděli Nora Brynildsena, kterého postihly problémy s turbem. Na trati jsou často hluboké koleje, mitsubishi často dře lyžinou o zem, na řadě míst nám lítal písek přes kapotu," popsal podmínky Martin Prokop.
"V průběhu týdne bylo krásně, ale na soutěž se zatáhlo. Předpověď deště se však dnes nenaplila, i když jsem si to přál. Auto by nedostávalo tolik ran. Zůstalo jen zataženo a chladno, ale v dalších dvou etapách má být opět pěkně," dodal.
"Do závodu jsem šel s cílem držet krok s místními jezdci, kteří se zde chtějí blýsknout. Ale samozřejmě mnohem víc než oni musím myslet na auto a mistrovské body. Je to opravdu náročný závod, na řadě míst téměř boj o přežití. Krátce před cílem RZ3 jsem téměř trefil psa pobíhajícího po trati. Zatím jsem s průběžným pořadím a vývojem závodu spokojen," komentoval průběh v posledním servisu Martin Prokop.Druhá etapa Argentinské rally obsahuje devět zkoušek, včetně dvojice kultovních úseků El Condor (16,29 km) a Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km).
"Domnívám se, že teprve v ní se bude lámat chleba. Vložky se jedou přímo na skalách, podvozek i pneumatiky dostanou pořádně zabrat. Určitě to bude drsné. El Condor už při tréninku byl obrovský ´mazec´. Organizátoři cestu po minulém ročníku opravili tak, že tam nasypali jakousi měkkou směs, ve které se rychle vyjely hluboké koleje. Ale podobných je většina zkoušek. Vůbec si nedovedu představit, co nás asi při druhých průjezdech čeká," přiznává jihlavský jezdec.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?