Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dokončili první etapu Argentinské rally na pátém místě produkční klasifikace, v relativním kontaktu s nejrychlejšími jezdci klasifikace. Absolutně patří české dvojici 17. místo.
Posádka Jipocaru Racing začala na argentinské půdě šestým časem, ale postupem dne její výkon gradoval. Sice to nemělo vliv na pátou příčku produkční klasifikace, která patřila Martinu Prokopovi s Jendou Tománkem už po první sekci (5 RZ), ale dva druhé časy na posledních dvou zkouškách jsou určitě skvělou vizitkou a psychickou podporou do dalších ostrých kilometrů.
"Argentinská rally asi bude jedna z nejtěžších soutěží, co jsem kdy jel. Nechci se opakovat, něco podobného jsme tvrdil už v Portugalsku, ale tentokrát za to mohou drastické podmínky na trati. Mnoho kamení, uskákaný povrch, nepříjemný prach, na který jsem doplatili, kdy jsme dojížděli Nora Brynildsena, kterého postihly problémy s turbem. Na trati jsou často hluboké koleje, mitsubishi často dře lyžinou o zem, na řadě míst nám lítal písek přes kapotu," popsal podmínky Martin Prokop.
"V průběhu týdne bylo krásně, ale na soutěž se zatáhlo. Předpověď deště se však dnes nenaplila, i když jsem si to přál. Auto by nedostávalo tolik ran. Zůstalo jen zataženo a chladno, ale v dalších dvou etapách má být opět pěkně," dodal.
"Do závodu jsem šel s cílem držet krok s místními jezdci, kteří se zde chtějí blýsknout. Ale samozřejmě mnohem víc než oni musím myslet na auto a mistrovské body. Je to opravdu náročný závod, na řadě míst téměř boj o přežití. Krátce před cílem RZ3 jsem téměř trefil psa pobíhajícího po trati. Zatím jsem s průběžným pořadím a vývojem závodu spokojen," komentoval průběh v posledním servisu Martin Prokop.Druhá etapa Argentinské rally obsahuje devět zkoušek, včetně dvojice kultovních úseků El Condor (16,29 km) a Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km).
"Domnívám se, že teprve v ní se bude lámat chleba. Vložky se jedou přímo na skalách, podvozek i pneumatiky dostanou pořádně zabrat. Určitě to bude drsné. El Condor už při tréninku byl obrovský ´mazec´. Organizátoři cestu po minulém ročníku opravili tak, že tam nasypali jakousi měkkou směs, ve které se rychle vyjely hluboké koleje. Ale podobných je většina zkoušek. Vůbec si nedovedu představit, co nás asi při druhých průjezdech čeká," přiznává jihlavský jezdec.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?