Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dokončili první etapu Argentinské rally na pátém místě produkční klasifikace, v relativním kontaktu s nejrychlejšími jezdci klasifikace. Absolutně patří české dvojici 17. místo.
Posádka Jipocaru Racing začala na argentinské půdě šestým časem, ale postupem dne její výkon gradoval. Sice to nemělo vliv na pátou příčku produkční klasifikace, která patřila Martinu Prokopovi s Jendou Tománkem už po první sekci (5 RZ), ale dva druhé časy na posledních dvou zkouškách jsou určitě skvělou vizitkou a psychickou podporou do dalších ostrých kilometrů.
"Argentinská rally asi bude jedna z nejtěžších soutěží, co jsem kdy jel. Nechci se opakovat, něco podobného jsme tvrdil už v Portugalsku, ale tentokrát za to mohou drastické podmínky na trati. Mnoho kamení, uskákaný povrch, nepříjemný prach, na který jsem doplatili, kdy jsme dojížděli Nora Brynildsena, kterého postihly problémy s turbem. Na trati jsou často hluboké koleje, mitsubishi často dře lyžinou o zem, na řadě míst nám lítal písek přes kapotu," popsal podmínky Martin Prokop.
"V průběhu týdne bylo krásně, ale na soutěž se zatáhlo. Předpověď deště se však dnes nenaplila, i když jsem si to přál. Auto by nedostávalo tolik ran. Zůstalo jen zataženo a chladno, ale v dalších dvou etapách má být opět pěkně," dodal.
"Do závodu jsem šel s cílem držet krok s místními jezdci, kteří se zde chtějí blýsknout. Ale samozřejmě mnohem víc než oni musím myslet na auto a mistrovské body. Je to opravdu náročný závod, na řadě míst téměř boj o přežití. Krátce před cílem RZ3 jsem téměř trefil psa pobíhajícího po trati. Zatím jsem s průběžným pořadím a vývojem závodu spokojen," komentoval průběh v posledním servisu Martin Prokop.Druhá etapa Argentinské rally obsahuje devět zkoušek, včetně dvojice kultovních úseků El Condor (16,29 km) a Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km).
"Domnívám se, že teprve v ní se bude lámat chleba. Vložky se jedou přímo na skalách, podvozek i pneumatiky dostanou pořádně zabrat. Určitě to bude drsné. El Condor už při tréninku byl obrovský ´mazec´. Organizátoři cestu po minulém ročníku opravili tak, že tam nasypali jakousi měkkou směs, ve které se rychle vyjely hluboké koleje. Ale podobných je většina zkoušek. Vůbec si nedovedu představit, co nás asi při druhých průjezdech čeká," přiznává jihlavský jezdec.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.