Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dokončili první etapu Argentinské rally na pátém místě produkční klasifikace, v relativním kontaktu s nejrychlejšími jezdci klasifikace. Absolutně patří české dvojici 17. místo.
Posádka Jipocaru Racing začala na argentinské půdě šestým časem, ale postupem dne její výkon gradoval. Sice to nemělo vliv na pátou příčku produkční klasifikace, která patřila Martinu Prokopovi s Jendou Tománkem už po první sekci (5 RZ), ale dva druhé časy na posledních dvou zkouškách jsou určitě skvělou vizitkou a psychickou podporou do dalších ostrých kilometrů.
"Argentinská rally asi bude jedna z nejtěžších soutěží, co jsem kdy jel. Nechci se opakovat, něco podobného jsme tvrdil už v Portugalsku, ale tentokrát za to mohou drastické podmínky na trati. Mnoho kamení, uskákaný povrch, nepříjemný prach, na který jsem doplatili, kdy jsme dojížděli Nora Brynildsena, kterého postihly problémy s turbem. Na trati jsou často hluboké koleje, mitsubishi často dře lyžinou o zem, na řadě míst nám lítal písek přes kapotu," popsal podmínky Martin Prokop.
"V průběhu týdne bylo krásně, ale na soutěž se zatáhlo. Předpověď deště se však dnes nenaplila, i když jsem si to přál. Auto by nedostávalo tolik ran. Zůstalo jen zataženo a chladno, ale v dalších dvou etapách má být opět pěkně," dodal.
"Do závodu jsem šel s cílem držet krok s místními jezdci, kteří se zde chtějí blýsknout. Ale samozřejmě mnohem víc než oni musím myslet na auto a mistrovské body. Je to opravdu náročný závod, na řadě míst téměř boj o přežití. Krátce před cílem RZ3 jsem téměř trefil psa pobíhajícího po trati. Zatím jsem s průběžným pořadím a vývojem závodu spokojen," komentoval průběh v posledním servisu Martin Prokop.Druhá etapa Argentinské rally obsahuje devět zkoušek, včetně dvojice kultovních úseků El Condor (16,29 km) a Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km).
"Domnívám se, že teprve v ní se bude lámat chleba. Vložky se jedou přímo na skalách, podvozek i pneumatiky dostanou pořádně zabrat. Určitě to bude drsné. El Condor už při tréninku byl obrovský ´mazec´. Organizátoři cestu po minulém ročníku opravili tak, že tam nasypali jakousi měkkou směs, ve které se rychle vyjely hluboké koleje. Ale podobných je většina zkoušek. Vůbec si nedovedu představit, co nás asi při druhých průjezdech čeká," přiznává jihlavský jezdec.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?