Martin Prokop – I. etapa: Spokojenost, nic není ztraceno

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: www.martinprokop.com
Josef Janoušek 24. dubna 2009 23:40
Sdílej:

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dokončili první etapu Argentinské rally na pátém místě produkční klasifikace, v relativním kontaktu s nejrychlejšími jezdci klasifikace. Absolutně patří české dvojici 17. místo.

Posádka Jipocaru Racing začala na argentinské půdě šestým časem, ale postupem dne její výkon gradoval. Sice to nemělo vliv na pátou příčku produkční klasifikace, která patřila Martinu Prokopovi s Jendou Tománkem už po první sekci (5 RZ), ale dva druhé časy na posledních dvou zkouškách jsou určitě skvělou vizitkou a psychickou podporou do dalších ostrých kilometrů.

"Argentinská rally asi bude jedna z nejtěžších soutěží, co jsem kdy jel. Nechci se opakovat, něco podobného jsme tvrdil už v Portugalsku, ale tentokrát za to mohou drastické podmínky na trati. Mnoho kamení, uskákaný povrch, nepříjemný prach, na který jsem doplatili, kdy jsme dojížděli Nora Brynildsena, kterého postihly problémy s turbem. Na trati jsou často hluboké koleje, mitsubishi často dře lyžinou o zem, na řadě míst nám lítal písek přes kapotu," popsal podmínky Martin Prokop.

"V průběhu týdne bylo krásně, ale na soutěž se zatáhlo. Předpověď deště se však dnes nenaplila, i když jsem si to přál. Auto by nedostávalo tolik ran. Zůstalo jen zataženo a chladno, ale v dalších dvou etapách má být opět pěkně," dodal.

"Do závodu jsem šel s cílem držet krok s místními jezdci, kteří se zde chtějí blýsknout. Ale samozřejmě mnohem víc než oni musím myslet na auto a mistrovské body. Je to opravdu náročný závod, na řadě míst téměř boj o přežití. Krátce před cílem RZ3 jsem téměř trefil psa pobíhajícího po trati. Zatím jsem s průběžným pořadím a vývojem závodu spokojen," komentoval průběh v posledním servisu Martin Prokop.Druhá etapa Argentinské rally obsahuje devět zkoušek, včetně dvojice kultovních úseků El Condor (16,29 km) a Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km).

"Domnívám se, že teprve v ní se bude lámat chleba. Vložky se jedou přímo na skalách, podvozek i pneumatiky dostanou pořádně zabrat. Určitě to bude drsné. El Condor už při tréninku byl obrovský ´mazec´. Organizátoři cestu po minulém ročníku opravili tak, že tam nasypali jakousi měkkou směs, ve které se rychle vyjely hluboké koleje. Ale podobných je většina zkoušek. Vůbec si nedovedu představit, co nás asi při druhých průjezdech čeká," přiznává jihlavský jezdec.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.