Jistě velmi příjemným překvapením na Mogul Šumava Rally byl start Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka s Peugeotem 207 S2000. První start se špičkovým vozem nedopadl nejlépe. Přesto posádka zanechala do odstoupení velmi dobrý dojem.
Jarku, tvá výměna vozu pro šumavskou rally, kdy jsi přesedlal z Mitsubishi Lancer EVO IX do Peugeotu 207 S2000, byla pro mnohé příznivce rally velikým překvapením. Jak jsi to vnímal ty?V našem současném autě jsme měli problémy s motorem, které by se nám do startu v Klatovech nepodařilo odstranit. Proto jsme se ohlíželi po jiném autě. Mimo jiné jsme dostali nabídku od týmu T. R. T., která byla postavena na podpoře mladého jezdce. Tudíž jsme tuto nabídku využili a startovali na Mogul Šumava Rally s Peugeotem 207 S2000.
Bylo to splnění snu?Samozřejmě. Svezení v takovém autě, to je jako malý zázrak.
Uvažoval jsi, v době kdy S2000 začínaly, že by ses tímto vozem mohl svézt?Určitě jsme měli plány a uvažovali jsme, že s vozem specifikace S2000 bychom se rádi někdy svezli. Naše představa byla, že by se tento start mohl uskutečnit ke konci sezony na některém ze sprintů. Rozhodně jsme ale nepředpokládali, že tento velký start přijde tak brzy.
Jaké byly tvé první dojmy z Peugeotu?Je to áčko, a podle toho to auto i funguje. Čím agresivněji se k němu člověk chová, tím funguje lépe. Do závodu jsme vstoupili bez většího seznamování s vozem. Před startem jsme najezdili pouhých patnáct kilometrů. Během prvních erzet jsme se s autem docela dobře sžívali a lepšili jsme si časy. V době, kdy jsme zajížděli časy v první trojce, nás ze soutěže vyřadila technická porucha.
Zvládal jsi chovat se k vozu agresivně?Jo, to mi šlo, s tím jsem problém neměl.:-) Byl to opravdu skvělý zážitek. Áčko je áčko a Peugeot je neuvěřitelná hračka, kterou bych chtěl mít jednou v garáži.
Bude další start s Peugeotem? Momentálně se snažíme získat finanční prostředky na pokrytí dalších startů.
Mrzelo tě odstoupení moc?Samozřejmě. Bylo to v době, kdy jsme už byli s autem docela sžití. Navíc i konečný výsledek mohl být dobrý, neboť ostatní kluci před námi měli drobné problémy. Myslím, že bychom se dostali i na rozhraní první trojky v absolutním pořadí.
Mezi dílčí úspěchy patří jistě i druhý nejrychlejší čas v jedné z erzet…Určitě jsme zajeli rychlostní zkoušku s rezervou a v klidu. To auto na takové výsledky prostě má. Věřím tomu, že kdyby se nám podařilo zajistit finance pro další starty s Peugeotem, tak budeme určitě bojovat o přední místa v absolutním pořadí.
Co absolutní pořadí do doby, než jsi odstoupil? Super, celý tým byl s výsledkem moc spokojený. Na to, že to byl náš první start se S2000 a před závodem jsme měli pouze seznamovací testík, tak výsledky byly nad očekávání.
Co tě čeká v nejbližší době?Za pár dní vyrážíme do Lužických hor na první sprint sezony. Zde pojedeme za Seznam rally tým. Pod Seznamem budeme absolvovat více závodů. Týden po Lužických horách vyrážíme plnit reprezentační povinnosti do Slovinska na Rally Saturnus a poté to bude další závod z mezinárodního mistrovství, a to rally v Českém Krumlově.
"Chtěl bych moc poděkovat týmu T. R. T., firmě GPD, Pieru Scalvinimu, Mirovi Caisovi a Karlu Vajíkovi za to, že mi pomohli realizovat start s Peugeotem 207 S2000.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.