Jistě velmi příjemným překvapením na Mogul Šumava Rally byl start Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka s Peugeotem 207 S2000. První start se špičkovým vozem nedopadl nejlépe. Přesto posádka zanechala do odstoupení velmi dobrý dojem.
Jarku, tvá výměna vozu pro šumavskou rally, kdy jsi přesedlal z Mitsubishi Lancer EVO IX do Peugeotu 207 S2000, byla pro mnohé příznivce rally velikým překvapením. Jak jsi to vnímal ty?V našem současném autě jsme měli problémy s motorem, které by se nám do startu v Klatovech nepodařilo odstranit. Proto jsme se ohlíželi po jiném autě. Mimo jiné jsme dostali nabídku od týmu T. R. T., která byla postavena na podpoře mladého jezdce. Tudíž jsme tuto nabídku využili a startovali na Mogul Šumava Rally s Peugeotem 207 S2000.
Bylo to splnění snu?Samozřejmě. Svezení v takovém autě, to je jako malý zázrak.
Uvažoval jsi, v době kdy S2000 začínaly, že by ses tímto vozem mohl svézt?Určitě jsme měli plány a uvažovali jsme, že s vozem specifikace S2000 bychom se rádi někdy svezli. Naše představa byla, že by se tento start mohl uskutečnit ke konci sezony na některém ze sprintů. Rozhodně jsme ale nepředpokládali, že tento velký start přijde tak brzy.
Jaké byly tvé první dojmy z Peugeotu?Je to áčko, a podle toho to auto i funguje. Čím agresivněji se k němu člověk chová, tím funguje lépe. Do závodu jsme vstoupili bez většího seznamování s vozem. Před startem jsme najezdili pouhých patnáct kilometrů. Během prvních erzet jsme se s autem docela dobře sžívali a lepšili jsme si časy. V době, kdy jsme zajížděli časy v první trojce, nás ze soutěže vyřadila technická porucha.
Zvládal jsi chovat se k vozu agresivně?Jo, to mi šlo, s tím jsem problém neměl.:-) Byl to opravdu skvělý zážitek. Áčko je áčko a Peugeot je neuvěřitelná hračka, kterou bych chtěl mít jednou v garáži.
Bude další start s Peugeotem? Momentálně se snažíme získat finanční prostředky na pokrytí dalších startů.
Mrzelo tě odstoupení moc?Samozřejmě. Bylo to v době, kdy jsme už byli s autem docela sžití. Navíc i konečný výsledek mohl být dobrý, neboť ostatní kluci před námi měli drobné problémy. Myslím, že bychom se dostali i na rozhraní první trojky v absolutním pořadí.
Mezi dílčí úspěchy patří jistě i druhý nejrychlejší čas v jedné z erzet…Určitě jsme zajeli rychlostní zkoušku s rezervou a v klidu. To auto na takové výsledky prostě má. Věřím tomu, že kdyby se nám podařilo zajistit finance pro další starty s Peugeotem, tak budeme určitě bojovat o přední místa v absolutním pořadí.
Co absolutní pořadí do doby, než jsi odstoupil? Super, celý tým byl s výsledkem moc spokojený. Na to, že to byl náš první start se S2000 a před závodem jsme měli pouze seznamovací testík, tak výsledky byly nad očekávání.
Co tě čeká v nejbližší době?Za pár dní vyrážíme do Lužických hor na první sprint sezony. Zde pojedeme za Seznam rally tým. Pod Seznamem budeme absolvovat více závodů. Týden po Lužických horách vyrážíme plnit reprezentační povinnosti do Slovinska na Rally Saturnus a poté to bude další závod z mezinárodního mistrovství, a to rally v Českém Krumlově.
"Chtěl bych moc poděkovat týmu T. R. T., firmě GPD, Pieru Scalvinimu, Mirovi Caisovi a Karlu Vajíkovi za to, že mi pomohli realizovat start s Peugeotem 207 S2000.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?