Jistě velmi příjemným překvapením na Mogul Šumava Rally byl start Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka s Peugeotem 207 S2000. První start se špičkovým vozem nedopadl nejlépe. Přesto posádka zanechala do odstoupení velmi dobrý dojem.
Jarku, tvá výměna vozu pro šumavskou rally, kdy jsi přesedlal z Mitsubishi Lancer EVO IX do Peugeotu 207 S2000, byla pro mnohé příznivce rally velikým překvapením. Jak jsi to vnímal ty?V našem současném autě jsme měli problémy s motorem, které by se nám do startu v Klatovech nepodařilo odstranit. Proto jsme se ohlíželi po jiném autě. Mimo jiné jsme dostali nabídku od týmu T. R. T., která byla postavena na podpoře mladého jezdce. Tudíž jsme tuto nabídku využili a startovali na Mogul Šumava Rally s Peugeotem 207 S2000.
Bylo to splnění snu?Samozřejmě. Svezení v takovém autě, to je jako malý zázrak.
Uvažoval jsi, v době kdy S2000 začínaly, že by ses tímto vozem mohl svézt?Určitě jsme měli plány a uvažovali jsme, že s vozem specifikace S2000 bychom se rádi někdy svezli. Naše představa byla, že by se tento start mohl uskutečnit ke konci sezony na některém ze sprintů. Rozhodně jsme ale nepředpokládali, že tento velký start přijde tak brzy.
Jaké byly tvé první dojmy z Peugeotu?Je to áčko, a podle toho to auto i funguje. Čím agresivněji se k němu člověk chová, tím funguje lépe. Do závodu jsme vstoupili bez většího seznamování s vozem. Před startem jsme najezdili pouhých patnáct kilometrů. Během prvních erzet jsme se s autem docela dobře sžívali a lepšili jsme si časy. V době, kdy jsme zajížděli časy v první trojce, nás ze soutěže vyřadila technická porucha.
Zvládal jsi chovat se k vozu agresivně?Jo, to mi šlo, s tím jsem problém neměl.:-) Byl to opravdu skvělý zážitek. Áčko je áčko a Peugeot je neuvěřitelná hračka, kterou bych chtěl mít jednou v garáži.
Bude další start s Peugeotem? Momentálně se snažíme získat finanční prostředky na pokrytí dalších startů.
Mrzelo tě odstoupení moc?Samozřejmě. Bylo to v době, kdy jsme už byli s autem docela sžití. Navíc i konečný výsledek mohl být dobrý, neboť ostatní kluci před námi měli drobné problémy. Myslím, že bychom se dostali i na rozhraní první trojky v absolutním pořadí.
Mezi dílčí úspěchy patří jistě i druhý nejrychlejší čas v jedné z erzet…Určitě jsme zajeli rychlostní zkoušku s rezervou a v klidu. To auto na takové výsledky prostě má. Věřím tomu, že kdyby se nám podařilo zajistit finance pro další starty s Peugeotem, tak budeme určitě bojovat o přední místa v absolutním pořadí.
Co absolutní pořadí do doby, než jsi odstoupil? Super, celý tým byl s výsledkem moc spokojený. Na to, že to byl náš první start se S2000 a před závodem jsme měli pouze seznamovací testík, tak výsledky byly nad očekávání.
Co tě čeká v nejbližší době?Za pár dní vyrážíme do Lužických hor na první sprint sezony. Zde pojedeme za Seznam rally tým. Pod Seznamem budeme absolvovat více závodů. Týden po Lužických horách vyrážíme plnit reprezentační povinnosti do Slovinska na Rally Saturnus a poté to bude další závod z mezinárodního mistrovství, a to rally v Českém Krumlově.
"Chtěl bych moc poděkovat týmu T. R. T., firmě GPD, Pieru Scalvinimu, Mirovi Caisovi a Karlu Vajíkovi za to, že mi pomohli realizovat start s Peugeotem 207 S2000.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.