Jistě velmi příjemným překvapením na Mogul Šumava Rally byl start Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka s Peugeotem 207 S2000. První start se špičkovým vozem nedopadl nejlépe. Přesto posádka zanechala do odstoupení velmi dobrý dojem.
Jarku, tvá výměna vozu pro šumavskou rally, kdy jsi přesedlal z Mitsubishi Lancer EVO IX do Peugeotu 207 S2000, byla pro mnohé příznivce rally velikým překvapením. Jak jsi to vnímal ty?V našem současném autě jsme měli problémy s motorem, které by se nám do startu v Klatovech nepodařilo odstranit. Proto jsme se ohlíželi po jiném autě. Mimo jiné jsme dostali nabídku od týmu T. R. T., která byla postavena na podpoře mladého jezdce. Tudíž jsme tuto nabídku využili a startovali na Mogul Šumava Rally s Peugeotem 207 S2000.
Bylo to splnění snu?Samozřejmě. Svezení v takovém autě, to je jako malý zázrak.
Uvažoval jsi, v době kdy S2000 začínaly, že by ses tímto vozem mohl svézt?Určitě jsme měli plány a uvažovali jsme, že s vozem specifikace S2000 bychom se rádi někdy svezli. Naše představa byla, že by se tento start mohl uskutečnit ke konci sezony na některém ze sprintů. Rozhodně jsme ale nepředpokládali, že tento velký start přijde tak brzy.
Jaké byly tvé první dojmy z Peugeotu?Je to áčko, a podle toho to auto i funguje. Čím agresivněji se k němu člověk chová, tím funguje lépe. Do závodu jsme vstoupili bez většího seznamování s vozem. Před startem jsme najezdili pouhých patnáct kilometrů. Během prvních erzet jsme se s autem docela dobře sžívali a lepšili jsme si časy. V době, kdy jsme zajížděli časy v první trojce, nás ze soutěže vyřadila technická porucha.
Zvládal jsi chovat se k vozu agresivně?Jo, to mi šlo, s tím jsem problém neměl.:-) Byl to opravdu skvělý zážitek. Áčko je áčko a Peugeot je neuvěřitelná hračka, kterou bych chtěl mít jednou v garáži.
Bude další start s Peugeotem? Momentálně se snažíme získat finanční prostředky na pokrytí dalších startů.
Mrzelo tě odstoupení moc?Samozřejmě. Bylo to v době, kdy jsme už byli s autem docela sžití. Navíc i konečný výsledek mohl být dobrý, neboť ostatní kluci před námi měli drobné problémy. Myslím, že bychom se dostali i na rozhraní první trojky v absolutním pořadí.
Mezi dílčí úspěchy patří jistě i druhý nejrychlejší čas v jedné z erzet…Určitě jsme zajeli rychlostní zkoušku s rezervou a v klidu. To auto na takové výsledky prostě má. Věřím tomu, že kdyby se nám podařilo zajistit finance pro další starty s Peugeotem, tak budeme určitě bojovat o přední místa v absolutním pořadí.
Co absolutní pořadí do doby, než jsi odstoupil? Super, celý tým byl s výsledkem moc spokojený. Na to, že to byl náš první start se S2000 a před závodem jsme měli pouze seznamovací testík, tak výsledky byly nad očekávání.
Co tě čeká v nejbližší době?Za pár dní vyrážíme do Lužických hor na první sprint sezony. Zde pojedeme za Seznam rally tým. Pod Seznamem budeme absolvovat více závodů. Týden po Lužických horách vyrážíme plnit reprezentační povinnosti do Slovinska na Rally Saturnus a poté to bude další závod z mezinárodního mistrovství, a to rally v Českém Krumlově.
"Chtěl bych moc poděkovat týmu T. R. T., firmě GPD, Pieru Scalvinimu, Mirovi Caisovi a Karlu Vajíkovi za to, že mi pomohli realizovat start s Peugeotem 207 S2000.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?