S průběhem Mogul Šumava Rallye Klatovy by mohl být Seznam.cz Rally Team celkem spokojen. Obě týmové posádky (Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl) jely na bodovaných pozicích a nereálné nemuselo být ani umístění mezi nejlepšími deseti.
Rallye Šumava, druhý podnik letošní sezony MMČR v automobilových soutěžích byla pro Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPNEU.cz a OTOMOTO.CZ, domácí soutěží. Všichni čtyři členové týmových posádek s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX to mají ze svého bydliště do Klatov coby kamenem dohodil. Je tedy pochopitelné, že se všichni moc těšili na první letošní pořádné svezení. Navíc měli na co navazovat. Sláva s Petrem v minulém roce skončili jedenáctí, když až na poslední vložce vypadli z první desítky. Karel s Václavem dokonce obhajovali loňské šesté místo.Samotný vstup do soutěže nebyl pro Slávu Ducháčka s Petrem Dufkem nejveselejší. Na Činovský okruh vyráželi za silného deště a dvě kola strávili v závěsu za Milanem Liškou. S ním se potkali ještě v sobotu, kdy jej na dvou rychlostních zkouškách dojeli a předjeli. "Prožili jsme hodně zajímavou a náročnou soutěž. Úseky, které jsme trénovali na suchu, jsme jeli za deště a naopak. Kromě sněhu jsme si užili všechny možné varianty počasí. Na okruhu nám za Milanem Liškou stěrače nestíhaly odvádět vodu a určitě jsme ztratili spoustu času. V sobotu po seskupení jsme za ním startovali opět a přestože náš motor nepodával optimální výkon, dvakrát jsme Milana, jedoucího s prasklou poloosou museli předjíždět. Snažil se vždy uvolnit cestu, přesto jsme na to doplatili i rozbitým předním sklem," uvedl Sláva.
Další dobrodružství začalo pro Ducháčka s Dufkem na RZ5. Tam ohnuli spojovačku řízení na přední nápravě. V servisu měli mechanici plné ruce práce s výměnou diferenciálu u Karla Trněného a tak stihli Slávovi spojovačku jen vyměnit. Na seřízení geometrie již nebyl čas. Do časové kontroly stihnul Petr Dufek podat výkaz v poslední vteřině. Sláva s Petrem museli tedy geometrii nastavovat v provizorních podmínkách na přejezdu. Kvůli ztrátě výkonu motoru se nepříliš podařil čas na domácí rychlostní zkoušce vedené před vrch Koráb, ale Sláva s Petrem si vše vynahradili skvělým třetím časem na divácké erzetě v Plzni. Rychlejší byl jen vítězný Pech a druhý Kresta. Výsledné dvanácté místo v cíli a zisk prvních čtyř mistrovských bodů je tedy možno považovat za úspěch, protože byl dosažen v silné konkurenci třiašedesáti posádek, z nichž více než polovina měla k dispozici vůz nejsilnější třídy N4.
Méně důvodů ke spokojenosti měli Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Jejich prokletí má několik jmen. Jedním z nich je diferenciál, druhým rychlostní zkouška Malenice – Boubská a třetím sportovní komisaři. Pro Karla byly sobotní erzety po dlouhé době první na suchu, přesto se držel těsně za Trinerem a Hozákem na dosah bodovaných pozic. Body však zmizely v nedohlednu právě na RZ4 a 7 Malenice – Boubská. První průjezd byl zrušen po kolizi Štajfa a Gassnera. Ve druhém se poroučel diferenciál, což znamenalo ztrátu cca jedné minuty. Pak se dostali ke slovu sportovní komisaři a jejich náhradní časy na RZ4, které vznikly připočtením 25s k času dosaženému na RZ7, bez ohledu na to, zda měla některá posádka na sedmé vložce nějaké problémy. V praxi to znamenalo, že Trněný s Pritzlem si časovou zátěž po poruše diferenciálu připsali hned dvakrát. Podobně na tom byl i Milan Liška a Jiří Trojan, kteří se také, bez toho, že by závodili, propadli pořadím. "Rád bych poprosil naše pořadatele i sponzory soutěží, aby zapomněli na zbytečné přihlašování svých podniků do různých zonových šampionátů a věnovali se jen českému mistrovství. Ze zahraničí vyslaní komisaři totiž prokázali nevídanou míru necitlivosti a já se musím omluvit našim sporťákům, pokud jsem je za jejich práci někdy kritizoval. Proti nesmyslnému rozhodnutí, které poškodilo nejen nás, nebylo odvolání," řekl po soutěži hodně nazlobený Václav Pritzl, který již na našich i zahraničních soutěžích zažil mnohé. I přesto byly body stále na dosah a tak se Karel s Václavem pustil do boje i v neděli. Excelovali pátým časem na Korábu. Hned na dalším měřeném testu ale vypověděl diferenciál službu podruhé a to byl konec všem nadějím.
Poslední slovo patří tradičně manažerovi Seznam.cz Rally Teamu, Radku Majerovi. "Ze sportovního pohledu hodnotím Rallye Šumava pozitivně. Sláva, přestože u jeho auta zřejmě neodvedl ladič stoprocentní práci a motor neměl správná data, tedy ani výkon, bodoval a nebyl daleko ani od první desítky. Karlovy časy, hlavně na Korábu, ale nejen tam, byly z pohledu týmu velmi dobré. Je vidět, že Karel umí jezdit rychle i s produkčním vozem. Smůla je v tom, že jsme museli jeho vůz odstavit po dvojité destrukci diferenciálu, protože není normální, aby se jedna závada objevila takhle rychle za sebou a nechtěli jsme riskovat další poškození. Nyní se již pilně pracuje na nalezení příčiny a jejím odstranění. Organizace soutěže byla standardní, jako v jiných letech, nicméně přidělování časů na RZ4 bylo nešťastné a většině posádek spíše ublížilo, než pomohlo. Soutěži by slušel spíše český formát, než mezinárodní. Chtěl bych vyzdvihnout naše mechaniky za bleskovou výměnu poškozeného diferenciálu u Karlova auta v krátkém servisu. Těší mne i nově navázaná úzká spolupráce s Charouz Racing System. V současné době se již všichni těšíme a pilně se připravujeme do Lužických hor, kde do jednoho našeho vozu usedne mladý Jarek Orsák. S druhým autem pojedu letos poprvé já a s novým spolujezdcem."
Ze zákulisí týmu můžeme prozradit, že Jarek Orsák nebude jediným hvězdným jezdcem ve vozech Seznam.cz Rally Teamu. Na některé z dalších soutěží uvidíme také Václava Pecha a Pavla Valouška.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.