Seznam.cz Rally Team na Šumavě: bodované pozice zmařily diferenciály

Ducháček, Sláva - Dufek, Petr
Ducháček, Sláva - Dufek, Petr, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 22. dubna 2009 16:49
Sdílej:

S průběhem Mogul Šumava Rallye Klatovy by mohl být Seznam.cz Rally Team celkem spokojen. Obě týmové posádky (Sláva Ducháček – Petr Dufek a Karel Trněný – Václav Pritzl) jely na bodovaných pozicích a nereálné nemuselo být ani umístění mezi nejlepšími deseti.

Rallye Šumava, druhý podnik letošní sezony MMČR v automobilových soutěžích byla pro Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPNEU.cz a OTOMOTO.CZ, domácí soutěží. Všichni čtyři členové týmových posádek s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX to mají ze svého bydliště do Klatov coby kamenem dohodil. Je tedy pochopitelné, že se všichni moc těšili na první letošní pořádné svezení. Navíc měli na co navazovat. Sláva s Petrem v minulém roce skončili jedenáctí, když až na poslední vložce vypadli z první desítky. Karel s Václavem dokonce obhajovali loňské šesté místo.Samotný vstup do soutěže nebyl pro Slávu Ducháčka s Petrem Dufkem nejveselejší. Na Činovský okruh vyráželi za silného deště a dvě kola strávili v závěsu za Milanem Liškou. S ním se potkali ještě v sobotu, kdy jej na dvou rychlostních zkouškách dojeli a předjeli. "Prožili jsme hodně zajímavou a náročnou soutěž. Úseky, které jsme trénovali na suchu, jsme jeli za deště a naopak. Kromě sněhu jsme si užili všechny možné varianty počasí. Na okruhu nám za Milanem Liškou stěrače nestíhaly odvádět vodu a určitě jsme ztratili spoustu času. V sobotu po seskupení jsme za ním startovali opět a přestože náš motor nepodával optimální výkon, dvakrát jsme Milana, jedoucího s prasklou poloosou museli předjíždět. Snažil se vždy uvolnit cestu, přesto jsme na to doplatili i rozbitým předním sklem," uvedl Sláva.

Další dobrodružství začalo pro Ducháčka s Dufkem na RZ5. Tam ohnuli spojovačku řízení na přední nápravě. V servisu měli mechanici plné ruce práce s výměnou diferenciálu u Karla Trněného a tak stihli Slávovi spojovačku jen vyměnit. Na seřízení geometrie již nebyl čas. Do časové kontroly stihnul Petr Dufek podat výkaz v poslední vteřině. Sláva s Petrem museli tedy geometrii nastavovat v provizorních podmínkách na přejezdu. Kvůli ztrátě výkonu motoru se nepříliš podařil čas na domácí rychlostní zkoušce vedené před vrch Koráb, ale Sláva s Petrem si vše vynahradili skvělým třetím časem na divácké erzetě v Plzni. Rychlejší byl jen vítězný Pech a druhý Kresta. Výsledné dvanácté místo v cíli a zisk prvních čtyř mistrovských bodů je tedy možno považovat za úspěch, protože byl dosažen v silné konkurenci třiašedesáti posádek, z nichž více než polovina měla k dispozici vůz nejsilnější třídy N4.

Méně důvodů ke spokojenosti měli Karel Trněný s Václavem Pritzlem. Jejich prokletí má několik jmen. Jedním z nich je diferenciál, druhým rychlostní zkouška Malenice – Boubská a třetím sportovní komisaři. Pro Karla byly sobotní erzety po dlouhé době první na suchu, přesto se držel těsně za Trinerem a Hozákem na dosah bodovaných pozic. Body však zmizely v nedohlednu právě na RZ4 a 7 Malenice – Boubská. První průjezd byl zrušen po kolizi Štajfa a Gassnera. Ve druhém se poroučel diferenciál, což znamenalo ztrátu cca jedné minuty. Pak se dostali ke slovu sportovní komisaři a jejich náhradní časy na RZ4, které vznikly připočtením 25s k času dosaženému na RZ7, bez ohledu na to, zda měla některá posádka na sedmé vložce nějaké problémy. V praxi to znamenalo, že Trněný s Pritzlem si časovou zátěž po poruše diferenciálu připsali hned dvakrát. Podobně na tom byl i Milan Liška a Jiří Trojan, kteří se také, bez toho, že by závodili, propadli pořadím. "Rád bych poprosil naše pořadatele i sponzory soutěží, aby zapomněli na zbytečné přihlašování svých podniků do různých zonových šampionátů a věnovali se jen českému mistrovství. Ze zahraničí vyslaní komisaři totiž prokázali nevídanou míru necitlivosti a já se musím omluvit našim sporťákům, pokud jsem je za jejich práci někdy kritizoval. Proti nesmyslnému rozhodnutí, které poškodilo nejen nás, nebylo odvolání," řekl po soutěži hodně nazlobený Václav Pritzl, který již na našich i zahraničních soutěžích zažil mnohé. I přesto byly body stále na dosah a tak se Karel s Václavem pustil do boje i v neděli. Excelovali pátým časem na Korábu. Hned na dalším měřeném testu ale vypověděl diferenciál službu podruhé a to byl konec všem nadějím.

Poslední slovo patří tradičně manažerovi Seznam.cz Rally Teamu, Radku Majerovi.  "Ze sportovního pohledu hodnotím Rallye Šumava pozitivně. Sláva, přestože u jeho auta zřejmě neodvedl ladič stoprocentní práci a motor neměl správná data, tedy ani výkon, bodoval a nebyl daleko ani od první desítky. Karlovy časy, hlavně na Korábu, ale nejen tam, byly z pohledu týmu velmi dobré. Je vidět, že Karel umí jezdit rychle i s produkčním vozem. Smůla je v tom, že jsme museli jeho vůz odstavit po dvojité destrukci diferenciálu, protože není normální, aby se jedna závada objevila takhle rychle za sebou a nechtěli jsme riskovat další poškození. Nyní se již pilně pracuje na nalezení příčiny a jejím odstranění. Organizace soutěže byla standardní, jako v jiných letech, nicméně přidělování časů na RZ4 bylo nešťastné a většině posádek spíše ublížilo, než pomohlo. Soutěži by slušel spíše český formát, než mezinárodní.  Chtěl bych vyzdvihnout naše mechaniky za bleskovou výměnu poškozeného diferenciálu u Karlova auta v krátkém servisu. Těší mne i nově navázaná úzká spolupráce s Charouz Racing System. V současné době se již všichni těšíme a pilně se připravujeme do Lužických hor, kde do jednoho našeho vozu usedne mladý Jarek Orsák. S druhým autem pojedu letos poprvé já a s novým spolujezdcem."

Ze zákulisí týmu můžeme prozradit, že Jarek Orsák nebude jediným hvězdným jezdcem ve vozech Seznam.cz Rally Teamu. Na některé z dalších soutěží uvidíme také Václava Pecha a Pavla Valouška.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?